Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.
Суддя-доповідач - ОСОБА_1
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2015 року справа №812/1469/15
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Гаврищук Т.Г., Сухарька М.Г., секретарі судового засідання Святодух О.Б., за участі представника позивача ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому апеляційну скаргу Луганської митниці Державної фіскальної служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2015 року у справі № 812/1469/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«Автотранспортне підприємство В«ІнвестбудВ» до Луганської митниці Державної фіскальної служби про визнання противоправними та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення,-
В С Т А Н О В И В:
21 вересня 2015 року позивач звернувся до адміністративного суду з позовними вимогами до Луганської митниці Державної фіскальної служби про визнання противоправними та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Позивач просив суд визнати протиправними та скасувати картку відмови в прийняті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00029 від 26.08.2015 року; картку відмови в прийняті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00030 віл 26.08.2015 року.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2015 року у справі № 812/1469/15, позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано: - картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00029 від 26.08.2015 року; - картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00030 від 26.08.2015 року.
Відповідач не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування доводів апеляційної скарги, відповідач зазначає, що судом першої інстанції не в повному обсязі з'ясовані всі обставини, що мають значення для справи та порушені норми матеріального та процесуального права.
Відповідач в апеляційній скарзі зазначає, про порушення позивачем вимог підпункту В«бВ» п. 15.1 ст. 15 Закону України В«Про створення вільної економічної зони В«КримВ» від 1 2.08.2014 № 1636-VIІ, що полягало в частині не підтвердження поданими документами зміну місцезнаходження підприємства з тимчасово окупованої території на іншу територію України та права на застосування пільговою режиму оподаткування.
Також посилається на роз'яснення в Листі ДФС України від 03.12.2014 № 13311/7/99-99-19-03-02-17 до Закону України В«Про створення вільної економічної зони В«КримВ» від 12,08.2014 № 1636-VI, згідно з якими вивезення товару з території В І.З "Крим" на іншу територію України прирівнюється до ввезення товару із-за меж митної території України на митну територію України та вважається імпортом (підпункт 5 пункту 12,4 стати 12 Закону України В«Про створення вільної економічної зони В«КримВ» від 12.08.2014 КВ» 1636-VI1 ввезення товару з території ВЕЗ "Крим").
Під час апеляційного розгляду представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що ТОВ В«Автотранспортне підприємство В«ІнвестбутВ» є юридичною особою, інд. код 36221673, керівник ОСОБА_3, види діяльності за КВЕД-2010, в тому числі, надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів, надання в оренду будівельних машин і устаткування (а.с.6-40).
ТОВ В«Автотранспортне підприємство В«ІнвестбутВ» є платником податків та платником податку на додану вартість (а.с.42-43).
Відповідно до договору оренди спецтехніки від 23 вересня 2013 року між ТОВ В«АТП В«ІнвестбутВ» та ПП В«ЕкодоммаксВ» , розташованого в м. Алушта, Крим, орендодавцем передано ПП В«ЕкодоммаксВ» орендарю спецтехніку :
стаціонарний бетононасос НТВ 60 С - 1816 D III, в тому числі комплектуючі;
екскаватор навантажувач JCB 4CX SM №12166 ВВ. Мета оренди - виконання будівельних робіт в АР Крим. м. Алушта, строк до 23.09.2016 року (а.с. 44-46).
Внаслідок тимчасової окупації АР Крим, та у зв'язку з розірванням договору оренди (угода від 17.07.2015 року) вищевказана техніка була вивезена орендодавцем з тимчасово окупованої території України (м. Алушта, Крим), що підтверджується товарно-транспортними накладними від 17.07.2015 року (а.с.54,76).
26.08.2015 року ТОВ В«АТПВ» В«ІнвестбудВ» подало до митного посту В«ЛисичанськВ» , що є відокремленим структурним підрозділом Луганської митниці ДФС: декларації форми МД-2 за № 702100001.2015.001018 та № 702190001.2015.001019 з усіма необхідними документами, для митного оформлення (а.с.47-50).
26.08.2015 року заступником начальника ВМО № 1 м/п В«ЛисичанськВ» ОСОБА_4 у митному оформленні товару було відмовлено (картки відмови в прийнятті митої декларації, мінному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00029 від 26.08.2015 року та № 702190001/2015/00030 від 26.08.2015 року) з причин: В«Порушення вимог підпункту В«бВ» пункту 15.1 статті 15 Закону України В«Про створення вільної економічної зони В«КримВ» в частині не підтвердження поданими документами права на застосування пільгового режиму оподаткування. Порушення вимог Порядку заповнення митної декларації на бланку єдиного адміністративного документу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.201 2 року № 651 в частині заповнення графи 36 та 47 митної деклараціїВ» . Умовами прийняття митної декларації митний орган зазначив: В«Надати до митного оформлення митну декларацію, заповнену відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 651, із заповненням графи 36 без зазначення коду преференції та 47 зі сплатою суми податку на додану вартістьВ» . (а.с.51,73).
Екскаватор навантажувач JCB 4CX SM №12166 ВВ та стаціонарний бетононасос НТВ 60 С - 1816 D III були ввезені на митну територію України та випущена для вільного обігу, а також придбані позивачем за договором лізингу 110426-290/ФЛ-Ю-А від 26.04.2011 року та договору поставки №170 від 03.09.2010 року (а.с. 55, 60-61, 63, 79-80, 107).
Екскаватор навантажувач JCB 4CX SM №12166 ВВ та стаціонарний бетононасос НТВ 60 С - 1816 D III перебувають на балансі ТОВ В«АТП В«ІнвестбудВ» (а.с.85-86, 93).
Законом України В«Про створення вільної економічної зони В«КримВ» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території УкраїниВ» від 12.08.2014 року № 1636-У11 (далі - Закон № 1636) запроваджено вільну економічну зону В«КримВ» , функціонування якої, на період тимчасової окупації здійснюється з урахуванням особливостей, визначених розділом II В«Перехідні положенняВ» Закону.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону № 1636 на території ВЕЗ В«КримВ» не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» .
Згідно з п.п.9.1.3. н.9.1. ст.9 Податкового кодексу України, до загальнодержавних податків та зборів віднесений податок на додану вартість.
В силу п 6.4. ст.6 Закону № 1636 - товари, що були вироблені, достатньо перероблені або ввезені на митну територію України та випущені для вільного обігу на тимчасово окупованій території України до набрання чинності Законом України В«Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території УкраїниВ» , вважаються товарами українського походження, які вільно переміщуються на іншу територію України без застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності до І січня 2015 року.
На підставі ст. 130 Митного кодексу України, вільна митна зона - це митний режим, відповідно до якого, іноземні товари ввозяться на територію вільної митної зони та вивозяться з цієї території за межі митної території України із звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, а українські товари ввозяться на територію вільної митної зони із оподаткуванням мінними платежами та застосуванням заходів нетарифного регулювання.
Відповідно до п. 14.1.61 Податкового кодексу України N 2755 заходами нетарифного регулювання є:
1 - ліцензування і квотування зовнішньоекономічних операцій;
2 - застосування спеціальних заходів щодо імпорту товарів в Україну;
3 - процедура реєстрації зовнішньоекономічних контрактів;
4 - процедура видачі ліцензій на право імпорту, експорту - спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
5 - дозвільна система служби експортного контролю;
6 - сертифікація товарів, що ввозяться в Україну;
7 - дозвільна система органів державної влади, що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарний, фітосанітарний, екологічний та інші види контролю;
8 - реєстрація лікарських засобів, виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, харчових добавок;
9 - застосування державного пробірного контролю.
Митні платежі - податки, що відповідно до Податкового кодексу України або митного законодавства справляються під час переміщення або у зв'язку з переміщенням товарів через митний кордон України та контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (п. 14.1.113. ст. 14 Податкового кодексу України).
Згідно п. 195.1.1 ст. 195 Податкового кодексу України за нульовою ставкою оподатковуються операції з вивезення товарів за межі митної території України, в тому числі, у митному режимі вільної митної зони.
Аналогічна позиція викладена у листі - роз'ясненні ДФСУ від 03.12.2014р. № 13311/7/99-99-19- 03-03-17 п.4 якого передбачає звільнення від оподаткування ПДВ для операції із ввезення товарів па митну територію України з території ВЕЗ Крим.
Системний аналіз наведених норм свідчить, що заходи тарифного регулювання - це заходи, що мають суто економічний характер та регулюють зовнішньоекономічну діяльність саме за допомогою ставок митних платежів, зокрема ПДВ.
В розумінні п.6.4 ст.6 Закону №1636 операції із ввезення товарів з території ВЕЗ В«КримВ» на іншу територію України, звільняються від сплати ПДВ та від сплати мита.
Вищезазначеним спростовуються доводи апеляційної скарги щодо можливості зазначення в МД преференції у вигляді звільнення від ПДВ тільки у випадку евакуації бізнесу, відповідно до п. 15.1 ст. 15 Закону № 1636.
На підставі вищенаведеного, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що винесені картки відмови в прийнятті митої декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № 702190001/2015/00029 від 26.08.2015 року та № 702190001/2015/00030 від 26.08.2015 року є противоправними та підлягають скасуванню.
Суд першої інстанції вирішив справу з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, підстави для скасування постанови суду відсутні. Керуючись ст. 195 ч.1, ст. 197 ч.1 п.2, ст. 198 ч.1 п.1, ст. 200, ст. 205 ч.1 п.1, ст. 206, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Луганської митниці Державної фіскальної служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2015 року у справі № 812/1469/15 - залишити без задоволення. Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2015 року у справі № 812/1469/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«Автотранспортне підприємство В«ІнвестбудВ» до Луганської митниці Державної фіскальної служби про визнання противоправними та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.
Повний текст ухвали виготовлено 08 грудня 2015 року.
Головуючий А.А. Блохін
Судді Т.Г. Гаврищук
ОСОБА_5
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54130394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні