ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2015 р. Справа № 876/8020/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Носа С. П.,
суддів - Іщук Л. П., Сапіги В. П.;
за участю секретаря судового засідання - Сердюк О. Ю.;
позивача - ОСОБА_1;
представників позивача -ОСОБА_2, ОСОБА_3;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції ОСОБА_4 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року в справі за позовом Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області, ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції ОСОБА_4 треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_5, ОСОБА_6 про скасування державної реєстрації відомостей про юридичну особу, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
21 травня 2014 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області, ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції ОСОБА_4 треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_5, ОСОБА_6 про визнання нечинним та скасування запису, який міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, внесений державним реєстратором Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 29 квітня 2014 року 14021070012000554; зміна керівника, зміна підписантів юридичної особи Українська Автокефальна Православна Церква м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771); скасування державної реєстрації відомостей про юридичну особу Українська Автокефальна Православна Церква м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771) та реєстраційної дії «Внесення інформації щодо прізвища, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичні особи-підприємця» - ОСОБА_5 (без обмежень) - керівник, проведеної 29 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців був внесений запис; зобов'язання державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4 внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис щодо скасування реєстраційної дії «Внесення інформації щодо прізвища, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичні особи-підприємця» - ОСОБА_5 ( без обмежень) - керівник, проведеної 29 квітня 2014 року відносно Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771); зобов'язання державного реєстратора не вчиняти будь-яких реєстраційних дій відносно Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області без Указу правлячого архієрея Львівської єпархії та рішення загальних парафіяльних зборів, або церковної управи релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області; зобов'язання державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області ОСОБА_4 відшкодувати моральну та матеріальну шкоду за вчинені дії на суму п'ятдесят тисяч гривень.
В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про керівника юридичної особи Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області ОСОБА_5 від 29 квітня 2014 року внесено безпідставно, з порушенням встановленої законом процедури та на підстав документу, що не відповідає статуту релігійної громади.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано запис від 29 квітня 2014 року, який міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; зміна керівника, зміна підписантів юридичної особи Українська Автокефальна Православна Церква м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771). Скасовано державну реєстрацію відомостей про юридичну особу Українська Автокефальна Православна Церква м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771), а саме реєстраційну дію «Внесення інформації щодо прізвища, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичні особи-підприємця» - ОСОБА_5 (без обмежень) - керівник, проведеної 29 квітня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції. Зобов'язано державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про скасування реєстраційної дії «Внесення інформації щодо прізвища, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичні особи-підприємця» - ОСОБА_5 (без обмежень) - керівник, проведеної 29 квітня 2014 року відносно Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771). В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачами - Реєстраційною службою Мостиського районного управління юстиції, державним реєстратором Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції ОСОБА_4, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що державний реєстратор діяв відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а також у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови проведення реєстраційної дії чи залишення без розгляду документів щодо призначення керівником юридичної особи (без обмежень) ОСОБА_5
Позивач та представники позивача, у судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечили та просять таку залишити без задоволення.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача та представників позивача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Встановлено, що 29 квітня 2014 року відносно юридичної особи Українська Автокефальна Православна Церква м. Мостиська Львівської області (код ЄДРПОУ 35156771) проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо прізвища, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи або фізичні особи-підприємця» - ОСОБА_5 ( без обмежень) - керівник.
Даний запис здійснено на підставі документів що надійшли поштою, а саме: заповненої реєстраційної картки форми 4 за підписом ОСОБА_7, що засвідчений нотаріально та указу Предстоятеля Української Автокефальної Православної Церкви, Митрополита Київського і всієї України ОСОБА_8 від 16 квітня 2014 року № 0462.
Згідно із ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема серед інших - прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачений статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Відповідно до ч. 2 ст. 19 вказаного Закону якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Встановлено, що ОСОБА_5 державному реєстратору поштою було надіслані документи для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру щодо осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, зокрема: заповнена реєстраційна картка форми 4 за підписом ОСОБА_5, що засвідчений нотаріально, указ Предстоятеля Української Автокефальної Православної Церкви, Митрополита Київського і всієї України, ОСОБА_8 від 16 квітня 2014 року № 0462 про призначення ОСОБА_5 настоятелем церкви Вознесіння Господнього Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області та головою парафіяльної ради.
Статтею 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно з відомостями реєстраційної справи № 1_402_000554_42 Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області керівником Релігійної громади та особами, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори є ОСОБА_9, ОСОБА_3 та ОСОБА_1
Відомості про те, що ОСОБА_5 був керівником Релігійної громади або особою, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, у реєстраційній справі № 1_402_000554_42 Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області відсутні.
З огляду на наведене, колегія судді констатує, що державний реєстратор вніс зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, безпідставно, так як ОСОБА_5 не є особою, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу).
Додатково суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що згідно статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області, зокрема п. 3.1. передбачено, що для здійснення канонічного керівництва Парафією указом єпархіального архієрея на прохання парафії призначається настоятель з числа священнослужителів Львівської єпархії УАПЦ.
Таким чином, Предстоятель Української Автокефальної Православної Церкви, Митрополит Київський і всієї України, ОСОБА_8 не уповноважений згідно статуту Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області призначати настоятеля що одночасно головує на парафіяльних зборах (п. 3.3 Статуту), такими повноваженнями наділений єпархіальний архієрей, а настоятелем може бути особа з числа священнослужителів Львівської єпархії УАПЦ.
Щодо позовної вимоги щодо зобов'язання державного реєстратора не вчиняти будь-яких реєстраційних дій відносно Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області без Указу правлячого архієрея Львівської єпархії та рішення загальних парафіяльних зборів, або церковної управи релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області, суд першої інстанції вірно зазначив, що оскільки статтею 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено підстави та умови здійснення певних реєстраційних дій державним реєстратором, та відносяться до виключної компетенції державного реєстратора, а відтак суд не вправі перебирати на себе його повноваження.
Щодо позовної вимоги про стягнення моральної шкоди в сумі п'ятдесят тисяч гривень, суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.
Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності та справедливості.
При цьому, позивачем не наведено жодного факту заподіяння моральних страждань, не доведено причинного зв'язку між діями відповідача та спричиненням фізичних і моральних страждань. Також не надано жодних доказів у чому полягає спричинена, на думку позивача шкода, інших доказів, які б підтверджували глибину, характер та тривалість моральних страждань та душевних переживань та чим саме керувався позивач, визначаючи розмір моральної шкоди, з цих підстав суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення вимоги позивача про відшкодування моральної шкоди.
Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції, державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції ОСОБА_4 - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року в справі № 813/3714/14 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у випадку коли, відповідно до частин 3 та 7 ст. 160 КАС України, складення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя: С. П. Нос
Судді: Л. П. Іщук
ОСОБА_10
Ухвалу складено в повному обсязі 24 листопада 2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2015 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54131391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Нос Степан Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні