ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 грудня 2015 року м. Київ К/9991/61257/12
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Карася О.В. (головуючого), Олендера І.Я., Рибченка А.О.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 23.04.2012 та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012 по справі № 0670/490/12
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Ойл Україна"
до Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство звернулась до суду з позовом, з урахуванням уточнень, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції від 16.01.2012 № 884/15-02 про відмову в реєстрації платником податку на додану вартість (ПДВ) та зобов'язати контролюючий орган зареєструвати Товариство платником ПДВ.
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 23.04.2012, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012, позов задоволено.
Не погодившись із судовими рішеннями, відповідач до Вищого адміністративного суду України подав касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог Товариства відмовити.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді, перевіривши повноту встановлених обставин справи та правильність їх юридичної оцінки судами, Вищий адміністративний суд України не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.
Як встановлено судами попередніх інстанцій 29.12.2011 Товариство звернулось до Державної податкової інспекції з заявою щодо реєстрації його на підставі п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України платником податку на додану вартість.
До вказаної заяви позивачем було додано документи: супровідний лист від 12.12.2011 №01-29-12-11; копії протоколів від 07.02.2011№1 та від 28.12.2011 № 3 Зборів засновників; копія Статуту Товариства; копія виписки з ЄДРПОУ; копія паспорта; виписка по рахунку ПАТ "СЕБ Банк"; накладні та товарно-транспортні накладні на реалізацію Товариством товарно-матеріальних цінностей; заява головного бухгалтера від 07.02.2011; витяг з наказів від 07.02.2011 №1, №2, №3.
Державна податкова інспекція листом від 16.01.2012 №884/15-02 повідомила позивача про відмову у реєстрації його платником ПДВ, у зв'язку з тим, що за результатами розгляду поданої реєстраційної заяви та правового аналізу відомостей, зазначених у товарно-транспортних накладних, не вбачається та не підтверджується факт здійснення Товариством постачання (передачі) дизпалива контрагенту ТОВ "Терези-5" на суму 81697,77 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з думкою якого погодився апеляційний суд, зазначив що первинні документи, які складені позивачем та його контрагентами є документами, що відображають товарність та реальність проведених господарських операцій і є підставою для відображення в облікових регістрах господарського та податкового обліку, а тому дії контролюючого органу щодо відмови у реєстрації особи, як платника податку на додану вартість є протиправними.
Так, згідно з п. 183.8 ст. 183 Податкового кодексу України орган державної податкової служби відмовляє в реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа не здійснює постачання товарів/послуг або не відповідає вимогам, визначеним статтею 180 , пунктом 181.1 статті 181 , пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 цього Кодексу , або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 цього Кодексу .
Таким чином, однією з умов відмови податковим органом у реєстрації платника податку на додану вартість законодавець передбачив встановлення за результатами розгляду реєстраційної заяви та поданих документів, що особа не здійснює постачання товарів/послуг.
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу , крім особи, яка є платником єдиного податку.
Як встановлено судами попередніх інстанцій надані Товариством належно оформлені первинні документи (договір, накладні, товарно - транспортні накладні, виписки по рахунку) підтверджують реальність проведених позивачем господарських операцій з контрагентом ТОВ "Терези-5", а посилання контролюючого органу на відсутність здійснення Товариством постачання товару вказаному контрагенту ґрунтується виключно на припущеннях та, всупереч вимог законодавства, не підтверджені належними доказами.
Таким чином, враховуючи відсутність підстав для відмови позивачу в реєстрації платником податку на додану вартість, суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку щодо протиправності відмови контролюючого органу у реєстрації позивача платником податку на додану вартість.
За таких обставин переглянуті судові рішення першої та апеляційної інстанцій у справі відповідають приписам чинного законодавства, а доводи касаційної скарги визнаються непереконливими.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 210 - 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Житомирської області Державної податкової служби відхилити.
Постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 23.04.2012 та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2012 по справі № 0670/490/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і оскарженню не підлягає, крім як з підстав, у строк та в порядку, визначеними ст. ст. 237-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий О.В. Карась
Судді І.Я. Олендер
А.О. Рибченко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2015 |
Оприлюднено | 21.12.2015 |
Номер документу | 54436832 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Карась О.В.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Фещук Анна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні