Постанова
від 17.12.2015 по справі 813/2688/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 грудня 2015 року № 813/2688/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Гулкевич І.З.,

за участю секретаря - Капустинської Н.М.

за участю представників позивача ОСОБА_1,ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Проект Сервіс» до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львова Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Проект Сервіс» звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львова Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 09.04.2015 року №0000122208, №0000132208.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач не порушив вимоги податкового законодавства, оскільки господарські операції ТзОВ «Проект Сервіс» з ТОВ «Денікс груп» є реальними, товарними, а помилкові висновки відповідача базуються на актах зустрічних звірок контрагентів позивача та не підтверджені належними доказами. Вказано, що до перевірки податковому органу надано усі первинні документи, які відповідають критеріям первинного документу, є достовірними та складені за результатами фактичного здійснення господарської діяльності позивача, проте вони не були прийняті до уваги податковим органом.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, зазначених у позовній заяві. Додатково пояснили, що висновки перевірки не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, не відповідають фактичним обставинам, матеріалам фінансово-господарської діяльності підприємства, документам бухгалтерського та податкового обліку. Просили позов задовольнити.

Відповідач проти позову заперечив, подав письмові заперечення на позовну заяву.

Представник відповідача в судовому засіданні подані заперечення підтримала. Зазначила, що при перевірці позивача використано акт перевірки його контрагента, яким не підтверджено факти здійснення господарської діяльності. Про неможливість проведення господарських операцій між ТзОВ «Проект Сервіс» з ТОВ «Денікс груп» свідчить відсутність у контрагентів позивача основних фондів та виробничих потужностей, трудових ресурсів, транспортних засобів, як необхідних елементів провадження господарської діяльності. Вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення. Просила у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.

Державною податковою інспекцією у Личаківському районі м.Львова Головного управління ДФС у Львівській області проведено позапланову виїзну перевірку ПП «Проект Сервіс» з питань взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТОВ «Денікс Груп» за період 2012-2014рр. та подальшої реалізації товарів (робіт,послуг) або використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), отриманих від ТОВ «Денікс Груп».

За результатами перевірки встановлено порушення Підприємством п.п.138.1.1 п.138.1 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено витрати що враховуються при визначенні об»єкта оподаткування в декларації по податку на прибуток за 2014 р на суму 172500 , що призвело до заниження податку на прибуток до сплати на суму 31050 грн ; п.198.2 п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму 345000грн., що призвело до заниження податку на додану вартість до сплати на суму 345000 грн, в тому числі за червень 2014 р. на суму 4166,67 грн., за липень 2014 р на суму 9000 грн, за серпень 2014 р. на суму 3583,33 грн, за жовтень 2014 р на суму 17750 грн, що відображено в акті перевірки від 25.03.2015 року № 88/22-08/25551681.

На підставі встановлених порушень, 09.04.2015 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 43 125,00 грн. (за основним платежем 34 500 грн., за штрафними санкціями - 8625 грн.); №0000132208, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на 38 830,00 грн. (за основним платежем 31 050 грн., за штрафними санкціями - 7763 грн.).

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

При прийнятті рішення суд виходить з наступного.

Як встановлено судом з матеріалів справи, 09.06.2014 р. між ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» (Виконавець) було укладено Договір №19, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.

На виконання вищенаведеного Договору ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо радіотехнічного об'єкта УКХрЛФ КРРТ (м. Львів, вул. Високий Замок, 9).

Сторонами підписано Акт приймання-здачі договірних робіт по Договору № 19 від 17.06.2014р. та виписано податкові накладні №100 від 17.06.2014р.; №113 від 16.07.2014р.

ПП «Проект-Сервіс» виконало свої зобов'язання перед ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 18 та довідка АТ В«Банк В«Фінанси та КредитВ» про рух коштів по рахунку додаються).

На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) виготовило Санітарний паспорт № 01.00.11.09.06.06.

09.07.2014 р. між ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» (Виконавець) було укладено Договір № 22, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.

На виконання вищенаведеного Договору ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: РРС-14 РЦТЕТТМ-5 (Сколівський р-н, с. Коростів); РРС-2Б ЛФКРРТ (Новий Розділ, пров. Придорожний, 18); РТПС РАДЕХІВ ЛФ КРРТ (м. Радехів, вул. Витківська, 41); РРС-4 ЛФ КРРТ (м. Турка, вул. Поляна, 110).

Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 22 від 30.09.2014р. та виписано податкову накладну № 263 від 31.07.2014р.

ПП «Проект-Сервіс» виконало свої зобов'язання перед ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 33 та довідка АТ В«Банк В«Фінанси та КредитВ» про рух коштів по рахунку додаються).

На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) виготовило: Санітарний паспорт № 00.15.12.07.06.01 (Сколівський р-н, с. Коростів); Санітарний паспорт № 00.10.11.12.06.01 (Новий Розділ, пров. Придорожний, 18); Санітарний паспорт № 00.13.11.10.06.10 (м. Радехів, вул. Витківська, 41); Санітарний паспорт № 00.19.11.06.06.01 (м. Турка, вул. Поляна, 110).

14.07.2014 р. між ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» (Виконавець) було укладено Договір № 24, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.

На виконання вищенаведеного Договору ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: Базова станція LV0003 ТОВ В«АстелітВ» (м. Львів, вул. Дорошенка, 43).

Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 24 від 31.07.2014р. та виписано податкову накладну № 226 від 29.07.2014р.

ПП «Проект-Сервіс» виконало свої зобов'язання перед ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 45 та довідка АТ В«Банк В«Фінанси та КредитВ» про рух коштів).

На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) виготовило: Санітарний НОМЕР_2/14/352 (LV0003 ТОВ В«АстелітВ» (м. Львів, вул. Дорошенка, 43).

29.08.2014 р. між ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» (Виконавець) було укладено Договір № 33, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.

На виконання вищенаведеного Договору ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: ZAK 348 (м. Ужгород, вул. Баб'яка, 48); РРС-31Б УКРТЕЛЕКОМ (м. Броди, вул. Зелена, 19); УРРЛ-16 (Золочівський р-н, с. Червоне); РТПС Воловець, г. Плай.

Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 33 від 30.09.2014р. та виписано податкові накладні № 281 від 29.08.2014р., № 200 від 24.09.2014р., № 220 від 26.09.2014 р., № 270 від 29.09.2014р.

ПП «Проект-Сервіс» виконало свої зобов'язання перед ТОВ «ДЕНІКС ГРУП» та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 61, 64, 68, 66 та довідка АТ В«Банк В«Фінанси та КредитВ» про рух коштів по рахунку додаються).

На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП «Проект-Сервіс» (Замовник) виготовило: Санітарний НОМЕР_3/090813 (м. Ужгород, вул. Баб'яка, 48); Санітарний паспорт № (м. Броди, вул. Зелена, 19);Санітарний паспорт № (Золочівський р-н, с. Червоне); Санітарний НОМЕР_4 (смт. Воловець, г. Плай).

Попередні результати розрахунків, що виконувалися ТОВ В«Денік ГрупВ» виготовлені на підставі Наказу МОЗ України № 239 від 01.08.1996 р. В«Про затвердження санітарних правил та нормВ» .

При перевірці податковим органом використано акт ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС м.Києва № 2623/26-55-22-07/3/882958 від 01.09.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Денікс Груп» за період з 01.06.2014 р по 31.08.2014 року», у зв»язку з чим, податковий орган прийшов до висновку про нереальність господарських операцій між ПП «Проект Сервіс» та ТОВ «Денікс Груп».

Проте з такими висновками контролюючого органу суд не погоджується виходячи з наступного.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 ПК України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно з підпунктом 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Податковий кредит відповідно до пункту 14.1.181 статті 14 ПК України визначається як сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Датою виникнення права платника податку на податковий кредит згідно з пунктом 198.2 статті 198 ПК України є дата здійснення першої з наступних подій: а) дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг); б) дата отримання податкової накладної.

За змістом наведених правових норм, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника.

Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.

Виходячи з вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-ХГУ обґрунтування відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дату і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (пункт 2 стаття 9 цього Закону).

На підтвердження реальності господарських операцій в матеріалах справи містяться документи: договори, податкові накладні , платіжні доручення тощо, які складені між позивачем та його контрагентом. Наведені документи відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та містять всі необхідні відомості та реквізити для належного підтвердження виконання господарських операцій.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 цієї статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд встановив, що податковий кредит позивач сформував на підставі податкових накладних, виданих ТОВ В«Денікс ГрупВ» за наслідками наданих послуг. Надані контрагентом - продавцем податкові накладні встановленої форми, а також акти виконаних робіт, фото звіти та звіти до актів виконаних робіт в цілому містять достатньо відомостей про зміст та вартість здійснених господарських операцій. Окрім того, позивач надав докази, які підтверджують, що надалі виконані його контрагентом послуги було передано замовникам позивача.

Тобто, правомірність формування податкового кредиту підтверджено належними і допустимими доказами. Разом з тим доводи відповідача ґрунтуються виключно на результатах податкової звірки контрагента позивача, без належної правової оцінки первинних документів, про які зазначено вище. На думку суду, при перевірці фінансово-господарських взаємовідносин позивача на предмет дотримання вимог податкового законодавства контролюючий орган помилково ставить правильність обчислення ним податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у пряму залежність від результатів перевірок безпосереднього контрагента позивача - ТОВ В«Денікс ГрупВ» .

Така правова позиція суду узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини, яка відповідно до вимог ст.17 Закону України В«Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людиниВ» застосовується національними судами як джерело права. Так, у справі В«БУЛВЕСВ» АД проти БолгаріїВ» (заява № 3991/03) та у справі В«Бізнес Супорт ЦентрВ» проти Болгарії (заява №6689/03), у яких Європейський Суд з прав людини зазначив про те, що платника податку не може бути позбавлено права на бюджетне відшкодування ПДВ за відсутності доказів того, що його було залучено до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування; при цьому платник ПДВ не повинен нести відповідальність за зловживання, вчинені його постачальниками, якщо платник ПДВ не знав про такі зловживання і не міг про них знати.

Відповідно до ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Сукупність вищенаведених встановлених обставин справи дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими, доведеними матеріалами справи, і такими, що підлягають до задоволення.

Відповідно до статті 94 КАС України слід стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Проект Сервіс» 182,70 грн. судового збору.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Личаківському районі м.Львова Головного управління ДФС у Львівській області №0000122208, №0000132208 від 09.04.2015 р.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Проект Сервіс» (м.Львів, Меблярська, 14/24, ЄДРПОУ 25551681) 182,70 (сто вісімдесят дві гривні 70 коп) судового збору.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлено 22 грудня 2015 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2015
Оприлюднено27.12.2015
Номер документу54504475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2688/15

Постанова від 14.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 07.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс Володимир Маріянович

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс Володимир Маріянович

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс Володимир Маріянович

Ухвала від 08.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс Володимир Маріянович

Постанова від 17.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 11.12.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні