УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2016 року Справа № 876/6576/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого судді Каралюса В.М.,
суддів: Затолочного В.С., Матковської З.М.,
за участі секретаря судового засідання Керод Х.І.,
та за участі осіб:
від позивача - Нички Ю.В.,
від відповідача - Квасниці Н.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2015 року у справі за позовом приватного підприємства «Проект Сервіс» до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В :
В травні 2015 року позивач приватне підприємство «Проект Сервіс» звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000122208 від 09 квітня 2015 року та податкове повідомлення-рішення № 0000132208 від 09 квітня 2015 року.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2016 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області №0000122208, №0000132208 від 09.04.2015 р.
Не погодившись із таким рішенням суду першої інстанції, його оскаржив відповідач, який в поданій апеляційній скарзі просить оскаржувану постанову скасувати та постановити нове судове рішення, яким відмовити повністю у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що проведеною перевіркою не підтверджується факт здійснення господарської діяльності.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, що взяли участь у справі, перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, працівниками Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області проведено позапланову виїзну перевірку приватного підприємства "Проект Сервіс" з питань взаємовідносин та взаєморозрахунків з ТОВ "Денікс Груп" за період 2012-2014рр. та подальшої реалізації товарів (робіт,послуг) або використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), отриманих від ТОВ "Денікс Груп".
За результатами проведеної перевірки складено акт перевірки від 25.03.2015 року № 88/22-08/25551681, згідно якого встановлено порушення Підприємством п.п.138.1.1 п.138.1 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено витрати що враховуються при визначенні об"єкта оподаткування в декларації по податку на прибуток за 2014 р на суму 172500 , що призвело до заниження податку на прибуток до сплати на суму 31050 грн ; п.198.2 п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму 345000грн., що призвело до заниження податку на додану вартість до сплати на суму 345000 грн, в тому числі за червень 2014 р. на суму 4166,67 грн., за липень 2014 р на суму 9000 грн, за серпень 2014 р. на суму 3583,33 грн, за жовтень 2014 р на суму 17750 грн.
На підставі встановлених порушень та зазначеного акту перевірки, 09.04.2015 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0000122208, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 43 125,00 грн. (за основним платежем 34 500 грн., за штрафними санкціями - 8625 грн.); №0000132208, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на 38 830,00 грн. (за основним платежем 31 050 грн., за штрафними санкціями - 7763 грн.).
Як встановлено судом першої інстанції і підтверджується матеріалами справи, 09.06.2014 р. між ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) та ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" (Виконавець) було укладено Договір №19, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.
На виконання вищенаведеного Договору ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо радіотехнічного об'єкта УКХрЛФ КРРТ (м. Львів, вул. Високий Замок, 9).
Сторонами підписано Акт приймання-здачі договірних робіт по Договору № 19 від 17.06.2014р. та виписано податкові накладні №100 від 17.06.2014р.; №113 від 16.07.2014р.
ПП "Проект-Сервіс" виконало свої зобов'язання перед ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 18 та довідка АТ "Банк "Фінанси та Кредит" про рух коштів по рахунку додаються).
На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) виготовило Санітарний паспорт № 01.00.11.09.06.06.
09.07.2014 р. між ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) та ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" (Виконавець) було укладено Договір № 22, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.
На виконання вищенаведеного Договору ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: РРС-14 РЦТЕТТМ-5 (Сколівський р-н, с. Коростів); РРС-2Б ЛФКРРТ (Новий Розділ, пров. Придорожний, 18); РТПС РАДЕХІВ ЛФ КРРТ (м. Радехів, вул. Витківська, 41); РРС-4 ЛФ КРРТ (м. Турка, вул. Поляна, 110).
Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 22 від 30.09.2014р. та виписано податкову накладну № 263 від 31.07.2014р.
ПП "Проект-Сервіс" виконало свої зобов'язання перед ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 33 та довідка АТ "Банк "Фінанси та Кредит" про рух коштів по рахунку додаються).
На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) виготовило: Санітарний паспорт № 00.15.12.07.06.01 (Сколівський р-н, с. Коростів); Санітарний паспорт № 00.10.11.12.06.01 (Новий Розділ, пров. Придорожний, 18); Санітарний паспорт № 00.13.11.10.06.10 (м. Радехів, вул. Витківська, 41); Санітарний паспорт № 00.19.11.06.06.01 (м. Турка, вул. Поляна, 110).
14.07.2014 р. між ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) та ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" (Виконавець) було укладено Договір № 24, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.
На виконання вищенаведеного Договору ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: Базова станція LV0003 ТОВ "Астеліт" (м. Львів, вул. Дорошенка, 43).
Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 24 від 31.07.2014р. та виписано податкову накладну № 226 від 29.07.2014р.
ПП "Проект-Сервіс" виконало свої зобов'язання перед ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 45 та довідка АТ "Банк "Фінанси та Кредит" про рух коштів).
На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) виготовило: Санітарний паспорт № 14 /14/352 (LV0003 ТОВ "Астеліт" (м. Львів, вул. Дорошенка, 43).
29.08.2014 р. між ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) та ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" (Виконавець) було укладено Договір № 33, відповідно до якого Виконавець приймає на себе зобов'язання виконати попередні розрахунки санітарних зон навколо радіотехнічних об'єктів з метою подальшого виконання санітарного паспорта, обстеження майданчика під влаштування базових станцій стільникового радіозв'язку, а Замовник зобов'язується оплатити всі затрати, що з цим пов'язані.
На виконання вищенаведеного Договору ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" було виконано та надано Результати попередніх розрахунків санітарних зон навколо наступних радіотехнічних об'єктів: ZAK 348 (м. Ужгород, вул. Баб'яка, 48); РРС-31Б УКРТЕЛЕКОМ (м. Броди, вул. Зелена, 19); УРРЛ-16 (Золочівський р-н, с. Червоне); РТПС Воловець, г. Плай.
Сторонами підписано Акт приймання-здавання договірних робіт по Договору № 33 від 30.09.2014р. та виписано податкові накладні № 281 від 29.08.2014р., № 200 від 24.09.2014р., № 220 від 26.09.2014 р., № 270 від 29.09.2014р.
ПП "Проект-Сервіс" виконало свої зобов'язання перед ТОВ "ДЕНІКС ГРУП" та оплатило вартість виконання робіт згідно Договорів (копії платіжного доручення № 61, 64, 68, 66 та довідка АТ "Банк "Фінанси та Кредит" про рух коштів по рахунку додаються).
На основі даних результатів попередніх розрахунків ПП "Проект-Сервіс" (Замовник) виготовило: Санітарний паспорт № 111616 /090813 (м. Ужгород, вул. Баб'яка, 48); Санітарний паспорт № (м. Броди, вул. Зелена, 19);Санітарний паспорт № (Золочівський р-н, с. Червоне); Санітарний паспорт № 0242010 (смт. Воловець, г. Плай).
Попередні результати розрахунків, що виконувалися ТОВ "Денік Груп" виготовлені на підставі Наказу МОЗ України № 239 від 01.08.1996 р. "Про затвердження санітарних правил та норм".
При перевірці податковим органом використано акт ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС м.Києва № 2623/26-55-22-07/3/882958 від 01.09.2014 року "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Денікс Груп" за період з 01.06.2014 р по 31.08.2014 року", у зв"язку з чим, податковий орган прийшов до висновку про нереальність господарських операцій між ПП "Проект Сервіс" та ТОВ "Денікс Груп".
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 ПК України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).
Згідно з підпунктом 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Податковий кредит відповідно до пункту 14.1.181 статті 14 ПК України визначається як сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Датою виникнення права платника податку на податковий кредит згідно з пунктом 198.2 статті 198 ПК України є дата здійснення першої з наступних подій: а) дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг); б) дата отримання податкової накладної.
За змістом наведених правових норм, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника.
Правила податкового обліку визначаються відповідними нормативними документами, що регламентують порядок оподаткування в Україні.
Виходячи з вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 №996-ХГУ обґрунтування відображення господарських операцій в податковому обліку здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дату і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (пункт 2 стаття 9 цього Закону).
На підтвердження реальності господарських операцій в матеріалах справи містяться документи: договори, податкові накладні , платіжні доручення тощо, які складені між позивачем та його контрагентом. Наведені документи відповідають вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та містять всі необхідні відомості та реквізити для належного підтвердження виконання господарських операцій.
Податковий кредит позивач сформував на підставі податкових накладних, виданих ТОВ "Денікс Груп" за наслідками наданих послуг. Надані контрагентом - продавцем податкові накладні встановленої форми, а також акти виконаних робіт, фото звіти та звіти до актів виконаних робіт в цілому містять достатньо відомостей про зміст та вартість здійснених господарських операцій. Окрім того, позивач надав докази, які підтверджують, що надалі виконані його контрагентом послуги було передано замовникам позивача.
Тобто, правомірність формування податкового кредиту підтверджено належними і допустимими доказами. Разом з тим доводи відповідача ґрунтуються виключно на результатах податкової звірки контрагента позивача, без належної правової оцінки первинних документів, про які зазначено вище.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що при перевірці фінансово-господарських взаємовідносин позивача на предмет дотримання вимог податкового законодавства контролюючий орган помилково ставить правильність обчислення ним податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у пряму залежність від результатів перевірок безпосереднього контрагента позивача - ТОВ "Денікс Груп". Відтак, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними матеріалами справи і підлягають до задоволення.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2015 року у справі № 813/2688/15 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя В.М. Каралюс
суддя В.С. Затолочний
суддя З.М. Матковська
повний текст ухвали виготовлений 28.11.2016
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2016 |
Оприлюднено | 01.12.2016 |
Номер документу | 63012944 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні