Ухвала
від 09.12.2015 по справі 2а-1381/12/2770
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

У Х В А Л А

09 грудня 2015 року м. Київ К/800/41495/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Сороки М.О., Смоковича М.І., Чумаченко Т.А.,

провівши попередній розгляд адміністративної справи за позовом ТОВ «Фьюел -Сервис», ТОВ «Оптимум» до Головного управління Держземагенства у місті Севастополі, третя особа - Севастопольська міська рада про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою Головного управління Держземагенства у місті Севастополі на постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року, -

в с т а н о в и в:

У червні 2012 року «Фьюел - Сервис» та ТОВ «Оптимум» звернулись до суду з вказаним позовом, у якому просили визнати протиправними дій Головного управління Держкомзему у місті Севастополі щодо застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного використання - 2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,1184 га, що знаходиться за адресою: м. Севастополь, вул. Сімонок, 37, переданого в оренду у відповідності з договором оренди земельної ділянки від 30.09.2010 для обслуговування магазину та бару, з віднесенням земель до категорії земель житлової та громадської забудови;

зобов'язати Головне управління Держземагенства у місті Севастополі провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,1184 га, що знаходиться за адресою: м. Севастополь, вул. Сімонок, 37, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання -1,0 (категорія землі по функціональному використанню - землі житлової забудови; склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель).

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 23 жовтня 2012 року у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року постанову суду першої інстанції скасовано. Ухвалено нове судове рішення про часткове задоволення позову. Визнано протиправними дії Головного Управління Держкомзема у м. Севастополі (правонаступником якого є Головне Управління Держземагентства у м. Севастополі) в частині застосування коефіцієнту функціонального використання для земель комерційного використання - 2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,1184 га, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, вул. Сімонок, 37, переданої в оренду відповідно до договору оренди земельної ділянки від 30.09.2010 для обслуговування магазину та бару. Зобов'язано Головне Управління Держземагентства у м. Севастополі здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, площею 0,1184 га, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, вул. Сімонок, 37, з застосуванням коефіцієнту функціонального використання визначеного розрахунково на землі змішаного використання згідно Додатку №1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку Таблиці 1.1.

У касаційній скарзі Головне управління Держземагенства у місті Севастополі, посилаючись на порушення судом норм матеріального і процесуального права, просить постанову суду апеляційної інстанції змінити та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

З`ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги з таких підстав.

Встановлено, що за договором оренди земельної ділянки від 30.09.2010, зареєстрованим 07.12.2010 за № 041088600229 Севастопольською міською радою, позивачам передано в строкове оплатне користування земельну ділянку площею 0,1184 га, яка знаходиться за адресою: місто Севастополь, вул. Сімонок, 37, - для обслуговування магазину та бару, з віднесенням земель до категорії земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до пунктів 2.2., 2.3., 4.1., 4.2., 4.3. зазначеного договору згідно кадастрового плану на земельній ділянці від капітальними будівлями - 0,0408 га, під проїздами та майданчиками - 0,0776га.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 713778,00грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки №458/1, що видана Головним управлінням Держкомзему у місті Севастополі 14.05.2010 (застосовано коефіцієнт функціонального використання для земель комерційного призначення - 2,5, економіко-планувальна зона - 114, вартість 1кв.м. земельної ділянки - 149,74грн.).

Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно з Методикою визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженою рішенням міської Ради від 14.10.2003 № 1348 зі змінами від 13.08.2008, в розмірі 10 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою згідно розрахунку складає 713778,00грн.*0,1=71377,80 грн.

Зазначений розрахунок величини річної орендної плати щорічно корегується відповідно до пункту 4.5 договору, згідно з яким, нарахування розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Величина річної орендної плати підлягає щорічному перерахунку в строк до 01.02.поточного року в залежності від грошової оцінки земельної ділянки, що щорічно індексується. Щорічний розрахунок орендної плати здійснюється Орендатором відповідно з умовами цього договору та вимогами діючого законодавства. У випадку внесення змін до Методики, щорічний розрахунок розміру орендної плати здійснюється відповідно до знову затвердженої Методики.

Пунктами 5.1., 5.2. договору передбачено, що земельна ділянка надається в оренду для використання на землях житлової та громадської забудови.

Цільове призначення земельної ділянки - обслуговування магазину та бару.

Згідно Додатку № 3 до договору оренди земельної ділянки № 00229 від 07.12.2010 «Акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)», станом на 06.04.2010 межі земельної ділянки, зазначеної на плані земельної ділянки площею 0,1184га за адресою по вул. Сімонок, 37, в тому числі, по угіддям:

капітальна трьох та більше поверхова - 0,0322га,

капітальна одноповерхова - 0,0086га.,

під проїздами та проходами - 0,0776га.

Згідно Кадастрового плану земельної ділянки, земельна ділянка надана для обслуговування магазину та бару з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та громадської забудови.

29.12.2010 між позивачами та Севастопольською міською радою укладено додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, згідно з якою, зокрема, внесені зміни до пункту 4.1. договору оренди, викладено його в наступній редакції:

« 4.1. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно з рішенням міської Ради від 19.10.2010 №11502 в розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки».

16.02.2012 за № 1087-3.1/5 Головним управлінням Держкомзему у місті Севастополі позивачам видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки встановлена в сумі 1383397,44грн. - з коефіцієнтом функціонального використання 2,5 (комерційне використання), економіко-планувальна зона: 124, середня вартість земельної ділянки за 1 кв.м - 214,88грн.

26.03.2012 ТОВ «Фьюел-Сервис» звернулось до відповідача з листом № 17 про здійснення перерахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою: місто Севастополь, вул. Сімонок, 37, з використанням коефіцієнта 1,0 (землі житлової забудови).

Листом від 22.05.2012 Головне управління Держкомзему у місті Севастополі №85-1/4919 у задоволенні вимог вказаного листа відмовлено та зазначено, що нормативна грошова оцінка на земельну ділянку за адресою: місто Севастополь, вул. Сімонок, 37, розрахована згідно з технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя, розробленою Державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» та затвердженою рішенням Севастопольської міської ради від 20.12.2011 № 2163, при повторному аналізі наданих позивачем документів, Головне управління не знайшло помилки в розрахунках нормативної грошової оцінки земельної ділянки для обслуговування магазину та бару по вул. Сімонок, 37, від 16.02.2012 № 1087-3.1/5.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції та ухвалюючи нове судове рішення про часткове задоволення позову, апеляційний суд виходив з наступного.

Вказані правовідносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України "Про оцінку земель", Законом України "Про плату за землю" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, Порядком грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення і населених пунктів, затвердженим Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів, Міністерства сільського господарства і продовольства України, Державного комітету України у справах містобудування і архітектури, Української академії аграрних наук №76/230/325/150 від 27.11.1995, зареєстрованим в Міністерстві юстиції за №427/963 від 30.11.1998 (у редакції Наказу №46/131/63/34 від 15.04.1997) (далі - Порядок №76/230/325/150), Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262 (далі - Порядок №18/15/21/11), Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено Постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995 (далі - Методика №213).

Відповідно до додатку 3 до Порядку №76/230/325/150 під землями комерційного використання розуміють землі автотехобслуговування, оптової торгівлі і складського господарства, роздрібної торгівлі і комерційних послуг, ринкової інфраструктури. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, по землях комерційного використання складає 2,5.

Судовою колегією встановлено, що коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки позивачів з 2010 року по 2012 рік не змінювався, вказаний у Витягах: 2,5, збільшення відбулось за рахунок зміни економіко-планувальної зони з 114 на 124.

Перевірка правильності встановлення цієї зони не була підставою позовних вимог, не розглядалась судом першої інстанції і не підлягає оцінці судом апеляційної інстанції.

Отже, дослідженню підлягає законність встановлення коефіцієнту функціонального використання: 2,5, так як згідно довідки позивачів об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці по адресі: м.Севастополь, вул.Сімонок, 37, складається з 4-х рівнів та має багатофункціональне значення:

- цокольний поверх складається з основних та підсобних приміщень, основні приміщення використовуються як виробничі потужності для виготовлення виробів з тіста;

- перший поверх також складається з основних та підсобних приміщень, основні приміщення першого поверху використовуються як продовольчий магазин зі 100% асортиментом продуктів харчування, а також під технологічні приміщення для технологів та товарознавців;

- основні приміщення другого поверху використовуються як бар та кухня бару;

- основні приміщення мансарди використовуються під адміністративні приміщення бухгалтерії, роздягальні персоналу;

- приміщення літ."Г" - основні приміщення використовуються під виробничі потужності з виготовлення полуфабрикатів в асортименті 25 найменувань (арк.с.108).

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 19, 20, 21 Земельного кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Згідно з вимогами статей 13, 23 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться серед іншого у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

При наданні позивачу в оренду земельної ділянки, відповідно до вимог статті 13 Закону України «Про оцінку земель», було здійснено та затверджено нормативну грошову оцінку земельної ділянки з метою визначення розміру орендної плати.

Законом України «Про плату за землю» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), визначено розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку до введення в дію Податкового кодексу України), де в статті 1 Закону вказано, що грошова оцінка це капіталізований рентний доход із земельної ділянки, землі житлової та громадської забудови це земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Згідно з пунктом 276.5 статті 276 Податкового кодексу України, у разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 276.1 та 276.4 цієї статті, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 цього Кодексу.

Статтями 286, 288 Податкового кодексу встановлено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою:

для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

не може перевищувати:

а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;

б) для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється цим розділом;

в) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Формування розміру орендної плати земельної ділянки здійснюється відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213, а також відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України, Української академії аграрних наук, від 27.01.2006 №18/15/21/11.

Відповідно до Розділу ІІІ Методики № 213 нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до пункту 3.3 Порядку №18/15/21/11 нормативна грошова оцінка 1м 2 земельної ділянки населених пунктів визначається за спеціальною формулою:

В х Нп

Цн = ------------- х Кф х Км, (8)

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки,

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки,

Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (далі - Кф), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить: - для категорії земель за функцією використання - землі житлової забудови (склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової несадибної забудови, землі сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф=1,0; землі промисловості Кф=1,2; землі комерційного використання Кф=2,5; інші землі до яких за функцією використання віднесено землі зайняті поточним будівництвом та землі відведені під майбутнє будівництво Кф=0,5, землі змішаного використання - розрахункова.

Враховуючи наведені норми Закону, орендна плата та земельний податок сплачується користувачем земельної ділянки щорічно з дня виникнення права користування земельною ділянкою, та у разі припинення права користування земельною ділянкою орендна плата та земельний податок сплачується користувачем за фактичний період перебування землі у користуванні, розмір орендної плати та ставка земельного податку визначається у відсотках від грошової оцінки земельної ділянки, яка у свою чергу залежить також від коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки (Кф).

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 № 377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 24.07.2007 №16-369-2282, виданої Управлінням статистики у місті Севастополі, ТОВ «Фьюел - Сервис» визначені види діяльності за КВЕД, а саме: здавання в оренду власного нерухомого майна (70.20.0), роздрібна торгівля автомобільними деталями та приладдям (50.30.2), роздрібна торгівля пальним (50.50.0), оптова торгівля паливом (51.51.0).

Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 25.10.2011 серії АА №383383, для ТОВ «Оптимум» визначені види діяльності за КВЕД, а саме: електромонтажні роботи (45.31.0), діяльність автомобільного вантажного транспорту (60.24.0), будівництво будівель (45.21.1), роздрібна торгівля автомобільними деталями та приладдям (50.30.2), виробництво неметалевих мінеральних виробів, не віднесених до інших групувань (26.82.0), інші види оптової торгівлі (51.90.0).

Вказані види економічної діяльності відповідають кодам основних видів економічної діяльності (КВЕД), відповідно до додатку 3 Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998 №377, які здійснюються на землях комерційного використання.

Згідно з таблицею 1.1 додатка 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, секція К КВЕД (70.20.0), секція G КВЕД (50.30.2, 50.50.0, 51.51.0, 51.90.0), відповідає Кф - 2,5, тобто землі комерційного використання, землі змішаного використання - розрахунково.

Між тим, стосовно видів діяльності зазначених у довідках, необхідно зауважити, що відповідно до положень Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками). Установчим документом Товариства, який визначає його види діяльності, є затверджений учасниками статут.

Згідно зі статтею 89 Цивільного кодексу України юридична особа підлягає державній реєстрації. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру (ЄДРПОУ), до якого вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості.

Наказом Державного комітету статистики України, від 12.06.2007 № 164 "Про затвердження форми довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України" була затверджена форма довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ). Згідно цієї форми в Довідці (ЄДРПОУ) в розділі "Види діяльності за КВЕД" вказується лише 6 видів діяльності підприємства.

Пункти 3.2 Статутів ТОВ «Фьюел-Сервис» та ТОВ «Оптимум» містять більше 80 видів діяльності, в тому числі, види діяльності не комерційного призначення, зокрема: організація виробництва, виробництво і реалізацію кулінарної продукції та інших продуктів харчування, розвиток мережі громадського харчування через фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, їдальні, ресторани, кафе, закусочні, бари, буфети, відкриті літні майданчики, кіоски громадського харчування тощо.

Враховуючи наведене, встановлена форма довідки не дозволяє вказати всі види діяльності позивачів, викладені в Статутах товариств. Оскільки юридична особа може здійснювати окремі види діяльності, перелік яких встановлюється законом, відсутність відповідного виду діяльності в Довідці (ЄДРПОУ) не обмежує видів діяльності які може здійснювати підприємство.

Таким чином, земельна ділянка площею 0,1184 га за адресою: м. Севастополь, вул. Сімонок, 37, що перебуває у користуванні позивачів згідно договору оренди земельної ділянки від 30.09.2010, використовується не тільки для комерційного використання, а й для виробництва та інших видів діяльності, не заборонених законом, землекористування є змішаним, що знайшло підтвердження проведеною на вимогу суду інвентаризацією, що передбачає встановлення коефіцієнту функціонального використання розрахунково.

Так, згідно пояснювальної записки сертифікованого інженера-землевпорядника на спірній земельній ділянці виділено три види підділянок: землі промисловості, землі комерційного призначення, землі під дорогами.

З урахуванням описаного суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність протиправних дій з боку відповідача щодо визначення у витягу від 16.02.2012 за № 1087-3.1/5 коефіцієнту функціонального використання цієї земельної ділянки у розмірі 2,5, а відтак про наявність підстав для задоволення позову.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду погоджується з таким висновком суду апеляційної інстанції і доводи касаційної скарги його не спростовують.

Відповідно до частини 3 статті 220-1 Кодексу адміністративного суду України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 230, 231 КАС України, суд,

у х в а л и в:

Касаційну скаргу Головного управління Держземагенства у місті Севастополі відхилити, а постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 10 квітня 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення09.12.2015
Оприлюднено24.12.2015
Номер документу54512969
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1381/12/2770

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 04.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Постанова від 10.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 23.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

Ухвала від 23.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Гавура О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні