Рішення
від 15.12.2015 по справі 904/9051/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

14.12.15 Справа № 904/9051/15 За позовом Приватного підприємства "ОСОБА_1 ДНІПРО", м. Дніпропетровськ

до Дніпропетровської міської ради в особі Фінансово--економічного департаменту, м. Дніпропетровськ

про визнання умов договору частково виконаним

Суддя Ярошенко В.І.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2 - представник за дов. № 5 від 17.08.15

від відповідача: ОСОБА_3 - представник за дов. № 10/15 -7

СУТЬ СПОРУ:

Приватне підприємство "ОСОБА_1 Дніпро" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Дніпропетровської міської ради в особі Фінансово-економічного департаменту про визнання суми пайового внеску відповідно до договору про пайову участь на розвиток соціальної та інжерено-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська № 470 від 12 серпня 2014, укладеного між Дніпропетровською міською радою в особі фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради та Приватним підприємством ОСОБА_1 Дніпро , зменшеною та сплаченою Приватним підприємством ОСОБА_1 Дніпро (код ЄДРПОУ 33339021) у відповідності до п.3.2.2 договору, на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопроводу та каналізації у розмірі 1178688 грн., по будівництву житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, 255.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 13.10.2015 порушено провадження у справі та її розгляд призначено на 10.11.2015.

10.11.2015 відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечує, та зазначає, що у Дніпропетровської міської ради відсутні підстави щодо зменшення пайової участі забудовнику на вартість зовнішніх інженерних мереж, якщо вони не прийняті на баланс комунального підприємства та не передані у комунальну власність територіальної громади м. Дніпропетровська і їх вартість не підтверджена комунальним підприємством.

У зв'язку із перебуванням судді Ярошенко В.І на лікарняному з 10.11.2015 слухання справи № 904/9051/15 призначене на 10.11.2015 о 12:15 год. не відбулося, про що було повідомлено сторін листом Господарського суду Дніпропетровської області від 10.11.2015.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 16.11.2015 розгляд справи призначено на 24.11.2015 об 11:45 год.

Судове засідання призначене на 24.11.2015 об 11:45 год. не відбулося, у зв'язку з екстреною евакуацією працівників та відвідувачів суду (надходження інформації про замінування приміщення суду), а тому роботу суду було тимчасово зупинено до закінчення проведення перевірки о 12:15 год. 24.11.2015, про що було складено акт Господарського суду Дніпропетровської області, наявний в матеріалах справи.

Ухвалою суду від 24.11.2015 розгляд справи відкладено на 25.11.2015.

У судовому засіданні 25.11.2015, відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, оголошено перерву до 08.12.2015. Після перерви розгляд справи продовжено.

07.12.2015 від позивача надійшли додаткові пояснення по справі, в яких він підтримує позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на документи та висновки, згідно яких ним виконано будівництво інженерних мереж поза межами земельної ділянки, наданої для будівництва об'єкту, з дотриманням усіх норм чинного законодавства.

У судовому засіданні 08.12.2015 оголошено перерву до 14.12.2015. Після перерви розгляд справи продовжено.

У судовому засіданні 14.12.2015 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення її по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

12.06.2014 між Приватним підприємством "ОСОБА_1 Дніпро" (далі - позивач) та Дніпропетровською міською радою було укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку за кадастровим номером 1210100000:01:047:0008, строком на 5 років, площею 0,16858 га, для фактичного розміщення нежитлової будівлі, яка знаходиться за адресою: по вул. Луговській, 255 (арк. с. 181-188 том 1) (далі - договір оренди).

12.08.2014 між Дніпропетровською міською радою в особі Фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради (далі - відповідач) та Приватним підприємством "ОСОБА_1 сервіс Дніпро" (далі - забудовник) було укладено договір про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська (далі - договір) (арк. с. 12-13 том 1).

Предметом даного договору є здійснення оплати забудовником величини пайової участі на розвиток соціальної та інжинерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська шляхом перерахування грошових коштів до спеціального фонду міського бюджету у зв'язку з будівництвом житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення, за адресою: вул. Луговська, 255 (п. 1.1 договору).

Пунктом 2.1 договору встановлено, що величина пайової участі згідно з розрахунком (додаток № 1 до даного договору) становить 1105387, 50 грн. Кошти пайової участі сплачуються в повному обсязі єдиним платежем або частинами за графіком, який є невід'ємною частиною даного договору (п. 2.2. договору).

Згідно з п. 3.2.2 договору забудовник зобов'язаний перерахувати величину пайової участі у розвитку інфраструктури м. Дніпропетровська. яка визначена п. 2.1 цього договору та відповідним розрахунком, до спеціального фонду міського бюджету на умовах, визначених договором.

Додатковою угодою № 1 від 12.06.2015 до договору, сторони виклали п. 2.1 договору у наступній редакції: забудовник зобов'язаний перерахувати внесок в сумі 1264596, 09 грн. (арк. с. 16).

Додатком № 1 до договору "Розрахунок пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська" передбачений наступний розмір пайової участі за функціональним призначенням об'єкта: житлові будинки багатоквартирні 674340, 45 грн., інші заклади торгівлі 490333, 92 грн., інші заклади торгівлі 99921, 72 грн., всього 1234596, 09 грн. (арк. с. 16 том 1).

У відповідності до додатку № 2 до договору "Графік сплати" сторони погодили, що величина пайової участі підлягає сплаті у два етапи:

- 590255, 64 грн. до введення в експлуатацію згідно декларації від 04.02.2015 № ДП 143150350175;

- 674340, 45 грн. до прийняття об'єкта в експлуатацію.

Відповідно до п. 2.3 договору проведення остаточного розрахунку величини пайової участі здійснюється Дніпропетровською міською радою (фінансово-економічним департаментом) після надання забудовником документів про затвердження у встановленому порядку кошторисної вартості будівництва об'єкта, що вводиться експлуатацією, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, або за фактичними показниками створених потужностей без застосування норм щодо граничного розміру пайової участі.

Будівництво житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровськ, згідно Декларації державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області на початок виконання будівельних робіт від 26.01.2015 № ДП 083150260135 (арк. с. 34-37 том 1), передбачає здійснення вказаного будівництва у дві черги:

- І черга - будівництво магазину продовольчих та непродовольчих товарів, торгових приміщень. 04.02.2015 були введені в експлуатацію торгівельні приміщення загальною площею 1105,2 кв.м., згідно декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої департаментом державної будівельно-архітектурної інспекції у Дніпропетровській обл. від 04.02.2015 № ДП 143150350175 ( І черга) (арк. с. 38-43 том 1);

- ІІ черга - будівництво 17-ти поверхового будинку.

16.12.2014 позивачем було отримано Технічні умови № 5348 (далі - ТУ № 5348) видані Комунальним підприємством ДНІПРОВОДОКАНАЛ Дніпропетровської міської ради, на водопостачання та каналізування житлового будинку (17 пов.) з торговельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, буд. 255, затверджені Дніпропетровською міською радою (арк. 58 том 2).

Вищезазначеними ТУ № 5348 від 16.12.2014 встановлено умови водопостачання та каналізування у дві черги (1-й та 2-й пускових комплекси).

У відповідності до ТУ № 5348 позивачем розроблений та узгоджений з КП Дніпроводоканал проект Зовнішні мережі водопостачання та каналізації житлового будинку (17пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 в м. Дніпропетровску , відповідно до якого і проводилось будівництво мереж (арк. с. 79-127 том 2).

В процесі будівництва, згідно ТУ № 5348 позивачем були виконані та введені в експлуатацію зовнішні мережі водопостачання та каналізації 1-го пускового комплексу, основна частина яких знаходиться за межами земельної ділянки на якій здійснюється будівництво та яка передана в оренду нашому підприємству згідно договору оренди.

Листом від 05.02.2015 №10 позивач звернувся до в.о. міського голови м. Дніпропетровська з проханням зменшити розмір пайового участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста - на суму вартості інженерних мереж поза межами орендованої земельної ділянки (арк. с. 44 том 1).

16.02.2015 листом № 10/15-92 Фінансово-економічний департамент Дніпропетровської міської ради повідомив позивачу, що для опрацювання питання зменшення суми пайового внеску, замовник повинен надати документи згідно переліку наведено у даному листі (арк. с. 45-46 том 1).

23.04.2015 позивачем було повідомлено Фінансово-економічний департамент Дніпропетровської міської ради про початок процедури передачі на баланс КП "Дніпроводоканал" ДМР зовнішніх інженерних мереж, розташованих поза межами земельної ділянки, згідно ТУ № 5348 від 16.12.2014 на водопостачання та каналізування житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговській, 255 у м. Дніпропетровську (арк. с. 47 том 1).

У листі вих. №5235/415 від 03.06.2015 повідомлено, що КП Дніпроводоканал прийнято технічна готовність вводу водопроводу д-75 мм, внутрімайданчикового водопроводу д-250 мм (від вводу водопроводу до водопроводу д-250 мм по пр. Воронцова), випуску каналізації д-100мм та внутрімайданчикового каналізаційного колектора д-150, 160, 250мм (від випуску каналізації до колектору д-500 мм в районі житлового будинку № 75 по пр. Воронцова) к 1-ому пусковому комплексу об'єкту по вул. Луговська, 255 (лист КП Дніпроводоканал ДМР (арк. с. 48 том 1).

Прийняття технічної готовності вводу водопроводу та каналізації також підтверджується складеними позивачем та КП Дніпроводоканал ОСОБА_4 від 20.04.2015 (арк. с. 74-76 том 2).

05.06.2015 позивач звернувся до КП Дніпроводоканал ДМР з пропозицією прийняти на баланс КП Дніпроводокала ДМР вищевказані зовнішні мережі водопроводу та каналізації (лист вих № 05/16 від 05.06.2015).

12.06.2015 КП Дніпроводоканал ДМР надана відповідь (лист вих.№6100/415 від 12.06.2015, арк. с. 50-51 том 1), згідно якої, КП Дніпроводоканал ДМР, посилаючись на діюче законодавство, зможе розглянути питання щодо прийняття на баланс мереж водопостачання та каналізації тільки після введення ІІ черги будівництва (житлового будинку), тобто після побудування 2-го пускового комплексу.

Позивач, листом від 16.06.2015 вих. № 15, надавши Фінансово-економічному департаменту Дніпропетровської міської ради копію листа КП "Дніпроводоканала" ДМР вих.№ 6100/415 від 12.06.2015 та копію звіту про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації від 09.06.2015, просив відстрочити сплату суми пайового внеску, оскільки вартість будівництва інженерних мереж водопостачання та каналізації практично дорівнює загальній сумі пайового внеску (арк. с. 52-54 том 1).

У листі від 28.07.2015 № 10/15-529 відповідач відмовив у задоволенні клопотання позивача та вказав про необхідність терміново сплатити пайовий внесок (арк. с. 55 том 1).

Позивач, вважає що його права порушені з боку відповідача, посилаючись на ч. 5 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", просить суд визнати суму пайового внеску у відповідності до п. 3.2.2 договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська № 470 від 18.08.2014 на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопроводу та каналізації у розмірі 1178688 грн. по будівництву житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, 255.

Відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що у нього відсутні підстави для зменшення пайової участі забудовнику на вартість зовнішніх інженерних мереж, оскільки вони не прийняті на баланс комунальною громадою міста Дніпропетровська, їх вартість не підтверджена комунальним підприємством, посилаючись на п. 2.7 Порядку залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному і об'єктивному дослідженні в судовому засіданні з урахуванням всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності"

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про планування та забудову територій" (в редакції, чинній на момент укладення спірного договору) проект забудови території визначає: розташування об'єктів містобудування, місцевих проїздів відносно червоних ліній; архітектурно-просторове вирішення, призначення, щільність, поверховість та інші показники конкретних об'єктів містобудування; показники та технічні вирішення інженерно-транспортної інфраструктури; потребу в проведенні інженерної підготовки території та обсяг цих робіт; місця та технічні вирішення під'єднання інженерного обладнання об'єктів містобудування до зовнішніх інженерних мереж і споруд; організацію будівництва; техніко-економічні показники та загальний кошторис забудови території; інші вимоги, визначені державними будівельними нормами.

У разі необхідності у складі проекту забудови території може розроблятися проект розподілу території.

Проект забудови території погоджується і затверджується як проектна документація в порядку, визначеному законодавством.

Згідно зі ст. 27 вказаного Закону, основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки; технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта містобудування; завдання на проектування. При наданні технічних умов враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж знаходиться на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території цієї земельної ділянки. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів поза межами його земельної ділянки, величина пайової участі (внеску) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту зменшується на суму пов'язаних з цим витрат. Побудовані замовником інженерні мережі та/або об'єкти передаються на баланс відповідним підприємствам з їх утримання.

Статтею 271 Закону України "Про планування і забудову територій" визначено, що величина пайової участі (внеску) замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування, відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі (внеску) замовника від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

Встановлений органом місцевого самоврядування розмір пайової участі (внеску) замовника не може перевищувати граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів.

Граничний розмір пайової участі (внеску) замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених органом місцевого самоврядування, не може перевищувати, зокрема, 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд.

Отже, враховуючи норми Закону України "Про планування і забудову територій" суд дійшов висновку, що до величини пайової участі (внеску) у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту не повинні включатись витрати, пов'язані з інженерними мережами поза межами земельної ділянки (позамайданчикові інженерні мережі).

Так, відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 40 вказаного Закону порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвиток зазначеної інфраструктури.

Тобто, Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" на органи місцевого самоврядування покладено обов'язок встановлювати порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту відповідно до норм вказаного Закону.

Пунктом 3.1.1 договору встановлено, що Міська рада зобов'язана виконати розрахунок величини пайової участі, належної до сплати забудовником у відповідності до Порядку, затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради від 21.03.2007 № 6/11 (зі змінами та доповненнями).

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 21.03.2007 № 6/11 "Про порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпропетровська" затверджено Положення про порядок залучення коштів замовників (забудовників) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровськ (арк. с. 19-20 том 1).

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 29.07.2011 № 5/14 "Про внесення змін до рішення міської ради від 21.03.2007 № 6/11 "Про порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпропетровська" Положення порядок залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Дніпропетровська викладено у новій редакції: "Порядок залучення. розрахунку і використання коштів пайової участі (внесків) у розвитку інфраструктури міста Дніпропетровська" (далі - Порядок) (арк. с. 25-33 том 1).

Відповідно до розділу 1 "Загальні положення" Порядок визначає розмір пайової участі (внеску) замовників (забудовників) у створенні (розвитку) соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська з урахуванням соціально-економічного значення об'єктів будівництва (реконструкції), зміни функціонального призначення тощо для міста. Пайова участь (внесок) замовників (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (надалі - пайова участь) є внеском, який замовник (забудовник) має сплатити до бюджету м. Дніпропетровська без урахування ПДВ. Залучені кошти спрямовуються на фінансування об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Цей Порядок застосовується для визначення розмірів пайової участі замовників (забудовників), які мають намір здійснити на території міста Дніпропетровська, зокрема, будівництво (реконструкцію) будь-яких об'єктів, незалежно від їх форми власності.

Розділом 2 Порядку передбачено, що величина пайової участі визначається у гривнях, виходячи із розміру пайової участі, визначеного за нормативами одиниці створеної потужності, і не може перевищувати граничного розміру пайової участі, визначеного у відсотковому значенні від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції), зміни функціонального призначення тощо об'єктів.

Відповідно до пункту 2.5 Порядку граничні розміри пайової участі у відсотках від загальної кошторисної вартості об'єктів визначені у додатку 3 до цього Порядку та не перевищують встановленого законом розміру.

Величина пайової участі із застосуванням норми щодо його граничного розміру встановлюється з урахуванням зонального коефіцієнта.

Загальна кошторисна вартість для розрахунку величини пайової участі повинна бути визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами та не враховує витрат на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових Інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

Норма щодо граничного розміру пайової участі застосовується за умови надання замовником (забудовником) належним чином оформленої копії звіту експертної організації, визначеної у встановленому порядку, який містить інформацію про дотримання вимог кошторисної частини проекту.

Пунктом 2.6 Порядку встановлено, що величина пайової участі визначається у договорі, укладеному між Дніпропетровською міською радою, в особі департаменту, та замовником (забудовником).

Відповідно до п. 5.4 договору якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкт передаються у комунальну власність. У разі звернення замовника з зазначеного питання дія 5.3 зупиняється.

Згідно з приписами ч. 5 ст. 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність.

Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено імперативну норму щодо зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури, будівництво яких поза межами його земельної ділянки є необхідним за технічними умовами.

Згідно з п.1 ст.30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" технічні умови - комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до ч. 8 ст.1 вказаного Закону містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

ТУ № 5348 від 16.12.2014 передбачено, що для водозабезпечення та каналізування житлового будинку (17 пов.) з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ. вул. Луговська, 255 необхідно передбачити: 1-й пусковий комплекс - від водопроводу d 250мм по пр. Воронцова, у каналізаційному колекторі d 500 мм в районі житлового будинку по пр. Воронцова, 75, в існуючий колодязь. 2-й пусковий комплекс - перший ввід водопроводу - від спроектованої вуличної мережі до 1-го пусковому комплексу, другий ввід водопроводу - від водопроводу d 300 мм по вул. Котляревського; у спроектований колектор від 1-го пускового комплексу, за умови - спроектувати та побудувати колектор d 800 мм замість існуючого колектору (під проїзджою частиною пр. ім. Газети "Правда") до існуючого колодязя у районі будинків №№2 та 4 по пр. ім. Газети "Правда" (арк. с. 58 том 2).

Також, знаходження інженерних мереж та об'єктів інженерної інфраструктури поза межами земельної ділянки, яка була надана позивачем в оренду підтверджується проектом Зовнішніх мереж водозабезпечення та каналізації житлового будинку (17 пов.) з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровську, узгодженим з КП "Дніпроводоканал" (арк. с. 79-127 том 2).

07.07.2014 між позивачем та ТОВ "ПБК "ТРР" було укладено договір будівельного підряду № 07/14-1, за умовами якого замовник передав підряднику будівельний майданчик для будівництва житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: вул. Луговська, 25 в м. Дніпропетровськ; замовник фінансує вартість обсягів робіт, пов'язаних з будівництвом об'єкту та витрати на інженерне забезпечення, необхідне для його експлуатації (далі - договір будівельного підряду, арк. с. 1-5 том 2).

На підтвердження розрахунку вартості виконаних робіт по будівництву зовнішніх інженерних мереж позивачем надано: - зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта будівництва Зовнішні мережі водопостачання та каналізації житлового будинку (17пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 в м. Дніпропетровську, що складений головним інженером проекту ОСОБА_4А та затверджена замовником будівництва - ПП ОСОБА_1 Дніпро на загальну суму 1178688 грн.; об'єктним кошторисом на будівництво № 2-1; локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 та № 2-1-2; акту приймання виконаних робіт № 1 за квітень 2015 та платіжні доручення.

Складання локальних кошторисів та зведених кошторисних розрахунків вартості будівництва передбачено Державними будівельними нормами України ДБН Д.1.1-1-2000 "Правила визначення вартості будівництва" (надалі по тексту - ДБН Д.1.1-1-2000).

Відповідно до абзаців 1, 2, 3 преамбули до ДБН Д.1.1-1-2000, ці будівельні норми встановлюють основні правила визначення вартості нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення підприємств, будівель і споруд, ремонту житла, об'єктів соціальної сфери і комунального призначення та благоустрою тощо, і носять обов'язковий характер при визначенні вартості будов (об'єктів), будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів або коштів підприємств державної власності.

По будовах (об'єктах), будівництво яких здійснюється за рахунок інших джерел фінансування, ці норми носять рекомендаційний характер і їх застосування обумовлюється договором.

При здійсненні будівництва, відповідно до підпункту 2.4.1 пункту 2.4. ДБН Д. 1.1-1-2000 локальні кошториси складаються в поточному рівні цін на трудові і матеріально- технічні ресурси за формою, наведеною в додатку "Д". Додаток "Д", що носить обов'язковий характер, передбачає необхідність врахування лише прямих витрат. Згідно з підпунктами 2.8.1, 2.8.4 пункту 2.8. ДБН Д. 1.1-1-2000 зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва - це кошторисний документ, що визначає повну кошторисну вартість будівництва, включаючи кошторисну вартість будівельних і монтажних робіт, витрати на придбання устаткування, а також усі супутні витрати (кошторисний прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій, податки, збори, обов'язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості будівництва тощо).

Підпунктом 3.2.1 договору забудовник зобов'язаний здійснити будівництво об'єкта відповідно до погодженої проектно-кошторисної документації з дотриманням будівельних норм і правил.

Також, позивачем, на підтвердження вартості виконаних робіт по будівництву зовнішніх інженерних мереж, надано наступні документи:

- звіт про проведення незалежної оцінки вартості зовнішніх мереж водопроводу та каналізації, виданого приватним підприємством фірма Приватпослуга (код ЄДРПОУ 24226772) 09.06.2015, відповідно до якого ринкова вартість мереж, що передаються на баланс КП Дніпроводоканал відповідає представленому кошторису та складає 1171385 грн., без урахування ПДВ (арк. с. 81-107 том 1);

- експертний висновок ДП Спеціалізована державна експертна організація - центральна служба Української державної будівельної експертизи ДП УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА Філія у Дніпропетровській області, щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом Будівництво зовнішніх мереж водопостачання та каналізації Житлового будинку (17 пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровську (І пусковий комплекс) від 11 серпня 2015, яка встановила та підтвердила, що загальна кошторисна вартість будівництва, яка враховує обсяги робіт, передбачені представленими матеріалами робочого проекту та визначена відповідно до вимог ДСТУ-Н Б.1.1-1-1:2013 Правила визначення вартості будівництва у поточних цінах станом на 01 квітня 2015 складає 1178, 688 тис. грн., у тому числі будівельних робот - 956, 369 тис. грн.; устаткування - 0,000 тис.грн.; інші витрати - 222, 319 тис. грн. (арк. с. 56-80 том 1).

Локальні кошториси на зовнішні інженерні мережі передбачають лише прямі витрати (трудові та матеріально-технічні ресурси), а зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва зовнішніх інженерних мереж крім прямих витрат, визначає повну кошторисну вартість будівництва (прямі та супутні витрати).

Таким чином, загальна вартість зовнішніх інженерних мереж, які збудовані поза межами земельної ділянки орендованої забудовником, склала 1178688 грн.

Виконання робіт з будівництва зовнішньої інженерної мережі за договором будівельного підряду № 07/14-1 від 07.07.2014 (ТОВ "ПБК "ТРР") та їх оплата позивачем у розмірі 1178688 грн. підтверджується наступними доказами:

- позивачем придбано необхідний матеріал та устаткування на суму - 830850, 08 грн., відповідно до договору поставки товару № 9-04/01 від 09.04.2015, укладений між ТОВ Школа-Плюс та позивачем (матеріали та устаткування замовника будівництва) (арк. с. 43-45 том 2), платіжні доручення (арк. с. 46-57 том 2);

- 276671, 81 грн. сплачено ТОВ ПБК ТРР за виконання робіт по будівництву зовнішніх мереж водопостачання та каналізації житлового будинку (17пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровську (І етап), відповідно до локального кошторису;

В процесі виконання робіт ТОВ ПБК ТРР також залучено до виконання робіт ТОВ Авто-М , відповідно до договору підряду №196 від 30.03.2015, відповідно до якого підрядник зобов'язується прокласти зовнішні мережі водопостачання та каналізації шляхом горизонтально-направленого буріння на об'єкті: Житловий будинок (17 пов.) з торговими приміщеннями продовольчого та непродовольчого приміщення по вул. Луговська, 255 у м. Дніпропетровську (арк. с. 59-61, 70-72 том 2).

Таким чином, позивачем за виконані роботи по будівництву зовнішніх інженерних мереж сплачено 1178688 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позивач довів належними та допустимими доказами у розумінні статей 32, 33 Господарського процесуального кодексу України необхідність будівництва спірних об'єктів інженерної інфраструктури та суму витрат на їх спорудження в розмірі 1178688 грн.

Також, господарський суд зазначає, що положення частини 5 статті 30 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" слід розглядати у сукупності, тобто у разі виникнення ситуації з перевищенням кошторису вартості будівельних робіт вартості сплаченого пайового внеску, відбувається зменшення розміру внеску пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму, яка повністю вичерпує сам пайовий внесок, а різниця, котра при цьому залишилась не відшкодованою, покривається органом місцевого самоврядування у відповідності до абзацу 2 частини 5 цієї статті. При цьому передача таких інженерних мереж у комунальну власність та відповідне зменшення розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості інженерних мереж та об'єктів інженерної інфраструктури не може бути поставлено в залежність від волевиявлення органу місцевого самоврядування щодо набуття зазначених мереж до комунальної власності всупереч імперативно визначеній нормі законодавства.

З огляду на вищевикладене, господарським судом не приймаються до уваги заперечення відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, щодо того, що у нього відсутні підстави для зменшення пайової участі забудовнику на вартість зовнішніх інженерних мереж, оскільки вони не прийняті на баланс комунальною громадою міста Дніпропетровська та їх вартість не підтверджена комунальним підприємством.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, підтверджуються належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 49 ГПК України, стягуються з відповідача на користь позивача у розмірі 1218 грн.

Керуючись ст.ст. 22, 44, 49, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати суму пайового внеску відповідно до Договору про пайову участь на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Дніпропетровська № 470 від 12 серпня 2014, укладеного між Дніпропетровською міською радою в особі фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради та Приватним підприємством ОСОБА_1 Дніпро по будівництву житлового будинку з торгівельними приміщеннями продовольчого та непродовольчого призначення за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Луговська, 255, зменшеною та сплаченою Приватним підприємством ОСОБА_1 Дніпро ( код ЄДРПОУ 33339021) у відповідності до п.3.2.2 Договору, на суму виконаних робіт по будівництву зовнішніх мереж водопроводу та каналізації у розмірі 1178688 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 21.12.2015

Суддя ОСОБА_5

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення15.12.2015
Оприлюднено30.12.2015
Номер документу54538451
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/9051/15

Судовий наказ від 17.04.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Постанова від 03.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Львов Б.Ю.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Львов Б.Ю.

Постанова від 17.10.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 17.10.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 22.06.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Євстигнеєв Олександр Сергійович

Рішення від 06.06.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні