Справа № 524/1018/14-ц
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.12.2015 року Автозаводський районний суд м. Кременчука Полтавської області в складі:
головуючого - судді - Нестеренка С.Г.
при секретарі - - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кременчуці заяву Управління Державної казначейської служби України у м. Кременчуці Полтавської області про зміну способу і порядку виконання рішення Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 31 липня 2014 року по цивільній справі № 524/1018/14-ц за позовом Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Автозаводської районної ради м. Кременчука Полтавської області, ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування рішень Кременчуцької міської ради Полтавської області, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та повернення землі у державну власність, -
В С Т А Н О В И В:
17 грудня 2015 року до суду надійшла заява Управління Державної казначейської служби України у м. Кременчуці Полтавської області про зміну способу і порядку виконання рішення Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 31 липня 2014 року по цивільній справі № 524/1018/14-ц за позовом Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Автозаводської районної ради м. Кременчука Полтавської області, ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування рішень Кременчуцької міської ради Полтавської області, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та повернення землі у державну власність, а саме здійснити стягнення з Кременчуцької міської Ради та Автозаводської районної Ради м. Кременчука на користь держави судовий збір у розмірі по 243,60 грн. з кожного шляхом стягнення грошових коштів з відкритих в Управлінні Державної казначейської служби України в м. Кременчуці Полтавської області рахунків виконавчого комітету Кременчуцької міської Ради та виконавчого комітету Автозаводської районної Ради м. Кременчука.
У судове засідання заявник та заінтересовані особи не прибули з невідомих суду причин, про день та час судового засідання були повідомлені, їх неявка не перешкоджає розгляду заяви.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступне.
Рішенням Автозаводського районного суду міста Кременчука Полтавської області від 31 липня 2014 року позов Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури - задоволений.
Визнано незаконним та скасувати рішення 25 сесії Кременчуцької міської ради 5 скликання від 26 лютого2008 року в частині надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1 га ОСОБА_2 по вул. Затонній, 7 в м. Кременчуці для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Визнано незаконним та скасувати рішення 15 сесії Автозаводської районної ради 5 скликання від 29 травня 2008 року в частині затвердження вказаного проекту землеустрою та передачі земельної ділянки ОСОБА_2 у власність.
Визнано недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 505806, виданий ОСОБА_2, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди за № 010854800368
Зобов'язано ОСОБА_2 повернути земельну ділянку площею 0,1 га (кадастровий номер земельної ділянки 5310436100:06:002:0066), що розташована по вул. Затонній, 7 навпроти загальноосвітньої школи №2 у м. Кременчук Полтавської області у власність територіальної громади м. Кременчука в особі Кременчуцької міської ради.
Стягнуто з Кременчуцької міської ради Полтавської області судовий збір в дохід держави в розмірі 243,60 грн.
Стягнуто з Автозаводської районної ради міста Кременчука Полтавської області судовий збір в дохід держави в розмірі 243,60 грн.
Стягнуто з ОСОБА_2 судовий збір в дохід держави в розмірі 243,60 грн.
Вказане рішення набрало законної сили 21 жовтня 2014 року. На виконання цього рішення суду були видані виконавчі листи, у тому числі 23 червня 2015 року виконавчі листи на стягнення з відповідачів стягнутого за рішенням суду судового збору на користь держави. Виконавчі листи щодо стягнення судового збору були направлені до Кременчуцької ОДПІ, яка направила у подальшому ці виконавчі листи до органів державної казначейської служби України, а саме до заявника, який звернувся до суду з заявою про зміну способу та порядку виконання рішення Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 31 липня 2014 року щодо способу та порядку стягнення судового збору.
Відповідно до Закону України Про виконавче провадження (далі - Закон) примусове виконання рішень покладається на державну виконавчу службу, яка входить до системи органів Міністерства юстиції України.
Частиною 2 статті 3 Закону визначено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 № 845 Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (в редакції постанови КМУ від 30 січня 2013 р. № 45 (далі - Порядок).
Підпунктом 2 пункту 5 Порядку визначено, що органи Казначейства під час виконання виконавчих документів мають право звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення.
Боржниками згідно виконавчих листів Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 23 червня 2015 р. є Кременчуцька міська рада (код ЄДРПОУ 24388300) та Автозаводська районна рада м. Кременчука (код ЄДРПОУ 36410377) . Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, порядок формування якого затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22 грудня 2011 р. № 1691, ні Кременчуцька міська рада, ні Автозаводська районна рада м. Кременчука не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів, і вони взагалі відсутні в даному реєстрі та не обслуговується в управлінні Казначейства, а тому не мають самостійних відкритих рахунків.
Зазначені обставини ускладнюють виконання судового рішення органами Казначейства, оскільки відповідно до пункту 24 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.
Натомість, відповідно до реєстраційної картки розпорядника (одержувача) бюджетних коштів) та довідок про включення розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів обслуговується в управлінні Казначейства та має відкриті рахунки Виконавчий комітет Кременчуцької міської ради (код ЄДРПОУ 04057287) та Виконавчий комітет Автозаводської районної ради м. Кременчука (код ЄДРПОУ 05384726), які згідно ч. 1 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування є відповідно виконавчими органами Кременчуцької міської ради та Автозаводської районної ради м. Кременчука. Згідно частини 2 цієї статті виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам .
Згідно ст. 373 ЦПК України за наявності обставин, що утруднюють виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), за заявою державного виконавця або за заявою сторони суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає питання про відстрочку або розстрочку виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання рішення у судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Відповідно до змісту цієї статті заміна чи встановлення способу та порядку виконання судового рішення - це заміна одного виду виконання іншим або визначення чіткого логічного порядку вчинення дій, спрямованих на виконання припису рішення суду.
Законом встановлений критерій визначення підстав для встановлення способу і порядку виконання - обставини, які утруднюють виконання судового рішення, надаючи суду можливість у кожному конкретному випадку вирішити питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи, а також прав та законних інтересів сторін виконавчого провадження.
Поняття зміни способу виконання рішення випливає зі ст. 16 ЦК України, в якій йдеться про можливі способи захисту цивільних прав та інтересів із застереженнями, визначеними ч.5 ст. 13 ЦК України.
При зміні чи встановленні способу і порядку виконання рішення суд, який видав виконавчий документ, врахувавши обставини, які утруднюють виконання, може у певній частині піти на зміну первісного рішення суду (наприклад, у частині предмета стягнення, обсягу дій, які необхідно вчинити боржнику, тощо). Обставинами, що утруднюють виконання рішення суду, можуть бути тільки ті обставини, які існують насправді і які безпосередньо не дозволяють виконати судове рішення в обсязі, в строки та у порядку, визначених у ньому.
Враховуючи наведене, суд вважає, що стягнення судового збору в розмірі по 243,60 грн. на користь держави з Кременчуцької міської Ради та Автозаводської районної Ради м. Кременчука згідно рішення суду від 31 липня 2014 року не є можливим здійснити шляхом зняття грошових коштів у вказаних розмірах з відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у м. Кременчуці Полтавської області рахунків виконавчого комітету Кременчуцької міської Ради (код ЄДРПОУ 04057287) та виконавчого комітету Автозаводської районної ради м. Кременчука (код ЄДРПОУ 05384726), оскільки судом у рішенні суду від 31 липня 2014 року було визначено спосіб та порядок стягнення судового збору, а саме судовий збір було стягнуто з відповідачів - Кременчуцької міської Ради та Автозаводської районної Ради м. Кременчука, а не з їх виконавчих комітетів.
За таких обставин, заява не підлягає задоволенню, оскільки ставиться вимога про зміну рішення суду.
Керуючись ст.ст. 10, 11, 27, 31, 209, 210, 212, 293, 373, 378 ЦПК України,
УХВАЛИВ
Відмовити Управлінню Державної казначейської служби України у м. Кременчуці Полтавської області у задоволенні заяви про зміну способу і порядку виконання рішення Автозаводського районного суду м. Кременчука Полтавської області від 31 липня 2014 року по цивільній справі № 524/1018/14-ц за позовом Кременчуцького міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури до Кременчуцької міської ради Полтавської області, Автозаводської районної ради м. Кременчука Полтавської області, ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування рішень Кременчуцької міської ради Полтавської області, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та повернення землі у державну власність.
Ухвала може бути оскаржена до Апеляційного суду Полтавської області через Автозаводський районний суд м. Кременчука Полтавської області упродовж п'яти днів з дня проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує апеляційна скарга подається упродовж п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги або розгляду справи Апеляційним судом, якщо ухвалу не скасовано.
Суддя:
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2015 |
Оприлюднено | 06.01.2016 |
Номер документу | 54768260 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Автозаводський районний суд м.Кременчука
Нестеренко С. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні