Постанова
від 05.04.2012 по справі 2а-1558/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 квітня 2012 р. № 2а-1558/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання -Семеряк М.І.,

представників позивача -ОСОБА_1 та ОСОБА_2, представника відповідача -ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Торгова компанія С.К.Д.Т. до Державної податкової інспекції у Кам'янко-Бузькому районі Львівської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -

в с т а н о в и в :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства Торгова компанія С.К.Д.Т. про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Кам'янко-Бузькому районі Львівської області № НОМЕР_1 від 17.11.2011 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що задекларована та заявлена до бюджетного відшкодування за серпень 2011 року в декларації ПДВ, перенесена в декларацію ПДВ за вересень 2011 року в рядок 23, як невідшкодована сума у поточному звітному періоді згідно Наказу ДПА України № 41 від 25.01.2011 року Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України № 197/18935 від 16.02.2011 року. Податкове повідомлення-рішення прийняте всупереч положенням чинного законодавства, а тому, на думку позивача, підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 24.02.2012 року відкрито провадження у справі. Хід розгляду справи відображений в ухвалах суду. В судовому засіданні 05.04.2012 року відповідно до вимог ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав викладених у позові та додаткових поясненнях, просили суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, наведених у письмових запереченнях позовних вимог. Зазначив, що позивачем безпідставно включено до бюджетного відшкодування в декларації з ПДВ за вересень 2011 року суму ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 8 714 грн. розрахунок суми бюджетного відшкодування зроблено з порушенням норм податкового законодавства, додаток 3 до податкової декларації з ПДВ за вересень 2011 року містить недостовірні дані, внаслідок чого, в порушення вимог п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено заявлену суму бюджетного відшкодування.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ДПІ у Кам'янко-Бузькому районі Львівської області проведено камеральну перевірку ПП Торгова компанія С.К.Д.Т. з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за вересень 2011 року, результати якої відображені в ОСОБА_1 № 62/15-0/36767214 від 11.11.2011 року.

Податковим органом встановлено, що згідно з поданою ПП Торгова компанія С.К.Д.Т. до ДПІ у Кам'янко-Бузькому районі податковою декларацією з податку на додану вартість за вересень 2011р (вх. від 14.10.2011 року № 19391) та розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ, сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, складає 8 714 грн.

Рядок 22 декларації залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового ) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (рядок 21- рядок 18) задекларований в сумі 0 грн., тобто відсутнє від'ємне значення, яке може бути відшкодоване платнику.

Додаток Д3 розрахунок суми бюджетного відшкодування (вх. № 19389 від 14.10.2011року) заповнений теж з порушенням. Зокрема, в рядку 1 залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (рядок 22 декларації звітного (податкового) періоду проставлено суму 0 грн., а в рядку 2 частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів/послуг постачальникам товарів/послуг у попередніх звітних періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх звітних (податкових) періодів або не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування та в рядку 3 проставлено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню, - 8714 грн. Згідно поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за серпень 2011року (вх. № 19388 від 14.10.2011 року) дана сума задекларована до відшкодування і рядок 24 залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р.22- р.23) (значення цього рядка переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного періоду), тобто вересня 2011р становить 0 грн. Оскільки р. 22 формується як різниця р.21 та р.18, то і значення р.22 буде складати 0 грн. Виходячи з цього ПП Торгова компанія С.К.Д.Т. неправомірно задекларувала бюджетне відшкодування на рахунок платника у банку в сумі 8 714 грн., так як сума що підлягає бюджетному відшкодуванню формується з суми рядків 23.1 та 23.2 яка дорівнює 0 грн. Отже, податковий орган дійшов до висновку, що позивачем порушено абз. а п.200.4 ст.200 Податкового Кодексу України.

З урахуванням висновків проведеної перевірки, ДПІ у Кам'янко-Бузькому районі Львівської області прийняте податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 17.11.2011 року, яким ПП Торгова компанія С.К.Д.Т. зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 8 714 грн. та зобов'язано сплатити штрафні (фінансові) санкції в сумі 2 179 грн.

Відповідач зазначає, що дослівне тлумачення положень п. 3 підрозділу 4 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України дає підстави вважати, що до складу другого кварталу 2011 року включається виключно від'ємне значення об'єкта оподаткування, отримане суб'єктом господарювання за результатами здійсненої господарської діяльності за перший квартал 2011 року без врахування від'ємного значення, що увійшло до складу першого кварталу 2011 року з 2010 року.

Не погоджуючись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, підприємство оскаржило його до суду.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначені статтею 200 Податкового Кодексу України (далі -ПК України).

Згідно із пунктом 200.1 статті 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Як вбачається з п. 200.4. статті 200 ПК України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем подано декларацію з податку на додану вартість за серпень 2011 року, в якій була заявлена сума до бюджетного відшкодування в розмірі 8 714 грн. Оскільки задекларована та заявлена до бюджетного відшкодування в серпні 2011 року сума податку на додану вартість не була відшкодована позивачу, то останнім було перенесено показник цієї суми до декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 року. Показник попереднього звітного періоду (серпень 2011 року) відображений у рядку 23.1 декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 року.

Відповідно до п. 4.6.5 Розділу ІІІ Розрахунки з бюджетом за звітний період Наказу Державної податкової адміністрації від 25.01.2011 року № 41 Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за № 197/18935, платники, які відповідно до статті 200 Розділу V Податкового Кодексу України мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та заповнили рядок 22 декларації, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають (Д3) (додаток 3). Значення рядка 3 (Д3) переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період. Залежно від обраного платником напряму повернення суми бюджетного відшкодування (на рахунок цього платника у банку або у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних податкових періодів) така сума вказується або в рядку 23.1, або у рядку 23.2, або частково розподіляється у рядках 23.1 та 23.2 декларації. При цьому платники податку, які мають право на отримання бюджетного відшкодування та прийняли рішення про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок у банку (заповнено рядок 23.1 декларації), подають (Д4) (додаток 4).

Податкова декларація з податку на додану вартість за вересень 2011 року подана ПП Торгова компанія С.К.Д.Т. з додатками, а саме:

1. Податкова декларація за формою затвердженою Наказом ДПА України від 25.01.2011 №41;

2. Додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість Довідка щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) ;

3. Додаток 3 до податкової декларації з податку на додану вартість Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) ;

4. Додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість Заява про повернення суми бюджетного відшкодування (Д4) .

Додаток (Д2) заповнений відповідно до вимог п. 4.6.4 Порядку заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого Наказом ДПА України №41 від 25.01.2011року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 року за №197/18935, а саме:

- в графі 2 вказаний податковий звітний період виникнення від'ємного значення - червень 2011р. Таким чином, відображено період, в якому задекларовано від'ємне значення, шляхом перенесення даних з попереднього податкового періоду в наступний податковий період, згідно вищевказаного Наказу ДПА України;

- в графі 3 відображено суму від'ємного значення попереднього податкового звітного періоду - 8714 грн., що відповідає періоду у графі 2. Дані цієї графи, за вибором платника, переноситься в графу 4 (в якій зазначаються суми тільки ті, що підлягають до бюджетного відшкодування), або в графу 5 (залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 22 - рядок 23) (значення цього рядка переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду). Підприємство заповнило графу 4;

- в графі 4 додатку (Д2) заповнюється частина залишку від'ємного значення, фактично сплачена отримувачем товарів/послуг постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України включена до податкових зобов'язань у декларації, у попередніх звітних (податкових) періодах та не погашена податковими зобов'язаннями попередніх звітних (податкових) періодів або не брала участі у розрахунках бюджетного відшкодування та переноситься до рядка 2 розрахунку бюджетного відшкодування - додатку (Д3).

Додаток Д2 є невід'ємним додатком декларації з податку на додану вартість за вересень 2011 року, тому що на основі нього заповнюється додаток Д3.

Додаток Д3 заповнений відповідно до вимог п 4.6.5 Порядку заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого Наказом ДПА України № 41 від 25.01.2011року, а саме:

- рядок 2 - заповнюється на основі графи 4 додатку (Д2);

- рядок 3 - сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (сума, вказана в рядку 1, у межах суми, вказаної в рядку 2) (значення цього рядка переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що декларація з податку на додану вартість за вересень 2011 року сформована позивачем відповідно до вимог чинного законодавства України.

Суд відзначає, що п 4.1.4 ст.4 Податкового Кодексу України передбачено презумпцію правомірності рішень платника податку - в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Відповідно до 56.21 ст.56 Податкового Кодексу України у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, з урахуванням вищезазначеного, суд вважає, що при проведенні перевірки позивача, податковим органом не враховано вимог чинного законодавства, що призвело до помилкового висновку про порушення позивачем порядку заповнення податкової звітності з податку на прибуток за вересень 2011 року.

Відтак, прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 17.11.2011 року є неправомірним та підлягає скасуванню.

З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору відповідно до статті 94 КАС України у зв'язку із задоволення позову підлягають відшкодуванню із Державного бюджету України.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 КАС України -

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Кам'янко-Бузькому районі Львівської області №0000751502 від 17.11.2011 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства Торгова компанія С.К.Д.Т. (ЄДРПОУ 36767214) 107 (сто сім) гривень 30 (тридцять) копійок судових витрат.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова виготовлена у повному обсязі 10 квітня 2012 року.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2012
Оприлюднено20.01.2016
Номер документу55024344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1558/12/1370

Постанова від 05.04.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 18.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 19.07.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні