Постанова
від 29.03.2007 по справі 11/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/12

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "29" березня 2007 р.                                                     Справа № 11/12

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Маріщенко Л.О.

при секретарі Панфьоровій В.В.

за участю представників сторін

від позивача Невмержицький С.І. дор. від 28.03.07р. №737/04

від відповідача не з'явився.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області  

до Асоціації регіонального розвитку Овруччини (м. Овруч)

про стягнення 5307,84 грн.

Позивач звернувся до господарського суду з вимогою про стягнення з відповідача 5307,84 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав підтримав в повному обсязі з вимог заявлених у позовній заяві.

Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав, свого представника в засідання не направив, хоча про час і місце розгляду справи належним чином був повідомлений.

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, так як останній був повідомлений належним чином про час і місце судового засідання за відповідною адресою, у зв'язку з чим справа розглядалась за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 128 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що відповідач Асоціації регіональногорозвитку Овруччини (м. Овруч) зареєстроване як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні ПФУ в Овруцькому районі Житомирської області з 06.06.05р. за №16030555.

Як свідчать матеріали справи відповідач має до правлінні ПФУ в Овруцькому районі Житомирської області 5307,84 грн. простроченої заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 01.01.06р. по 01.10.06р. яка встановлена у відповідності до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Даний факт має своє підтвердження згідно до розрахунків сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (додаток 23) прострочена заборгованість за березень 2006р. - 619,05 грн. квітень 2006р. - 428,03 грн., за лютий 2006р. - 785,90 грн., за березень 2006р. - 619,05р., квітень 2006р. - 514,01 грн., травень 2006р. - 618,51 грн., червень 2006р. - 720,32 грн., липень 2006р. - 619,05 грн., серпень 2006р. - 556,47 грн., вересень 2006р. - 446,50 грн.

Відповідно до п.1 ч.8 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески, що перераховуються до солідарної системи (крім страхових внесків, що перераховуються особами, зазначеними в пунктах 3 і 4 статті 11 та у статті 12 цього Закону, а також страхових внесків, сплачуваних за осіб, зазначених у пунктах 8, 13, 14 статті 11 цього Закону), сплачуються страхувальниками та застрахованими особами на умовах і в порядку, визначених цим Законом, та в розмірах, передбачених Законом України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для відповідних платників збору. Платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, визначені пунктами 5 - 10 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", сплачують збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в порядку та розмірах, визначених зазначеним Законом.

Відповідно до п.1 ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

відповідно до абз.1 п.1 ст.2 зазначеного Закону, об'єктом оподаткування є для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, - фактичні витрати на оплату праці працівників, які включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці" (крім сум виплат, що не враховуються при визначенні бази нарахування страхових внесків відповідно до пункту 2 статті 5 Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян"), а також винагороди, що виплачуються громадянам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру.

Ставки збору на обов'язкове державне пенсійне страхування для відповідача, відповідно до абз.2 п.1 ст.4 вказаного Закону встановлені у розмірі 32% та відповідно до абз.2, 3 п.4 ст.4 зазначеного Закону у розмірі 1-2% відповідно від згаданих вище об'єктів оподаткування.

Відповідно до абз.1 ст.3 зазначеного Закону, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України.

Відповідно до  п.1 ст.14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.15 зазначеного Закону, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Відповідно до п.6 ч.2 ст.17 і ч.6 ст.20 зазначеного Закону, страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць.

Відповідно до ч.3 ст.18 зазначеного Закону, страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до абз.6 ч.6 ст.20 вказаного Закону, перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

Відповідно до ч.12 зазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Відповідно до ч.10 ст.20 зазначеного Закону, якщо суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Оскільки відповідач зареєстроване як платник збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні ПФУ в Овруцькому районі Житомирської області з 06.06.05р. за №16030555, він зобов'язаний сплачувати страхові внески до Пенсійного фонду у встановленому порядку та розмірі.

Відповідачем самостійно обчислено суми страхових внесків, зазначено ці суми у розрахунках сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування що підлягають сплаті, які відповідно до пп.11 п.11 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" подано до позивача за кожен базовий звітній період, що дорівнює календарному місяцю. Проте, обчислені та зазначені у розрахунках суми страхових внесків в порушення зазначених нормативних актів сплачені не були.

Відповідно до ч.2, 8 та 14 ст.106 зазначеного Закону, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені цим Законом, вважаються недоїмкою із сплати страхових внесків і стягуються. На недоїмку нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків.

Відповідно до абз.2 ч.13 ст.106 Закону, суми пені та фінансових санкцій підлягають сплаті страхувальником протягом 10-ти робочих днів з дня отримання відповідного рішення.

Відповідно до ч.5 ст.106 зазначеного Закону за рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.

Часиною 3 ст.106 Закону передбачено, що при невиконанні страхувальником обов'язку по сплаті нарахованих та обчислених сум страхових внесків, орган Пенсійного фонду має право звернутися до Господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

На день розгляду справи заборгованості не змінилась, оскільки відповідач в судове засідання не з'явився, жодних доказів на підтвердження повного або часткового її погашення не надав.

З огляду на викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтвердженні належними доказами, що містяться в матеріалах справи, та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2 Стягнути з Асоціації регіонального розвиткуОвруччини, Житомирська область, м. Овруч ,вул. Радянська, 46, код 33374106;

- на користь держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі Житомирської області, Житомирська область, м. Овруч ,вул. Леніна, 12, код 20405087 - 5307,84 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

3. Постанова суду набирає законної сили в строк та в порядку, встановлених ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Постанова суду може бути оскаржено до Житомирського апеляційного господарського суду  відповідно до ст.186 КАС України через господарський суд  Житомирської області. 

Суддя                                                                       Маріщенко Л.О.  

    дата складання 06.04.07р.

Віддрукувати: 2 прим.

1 - в справу

2 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.03.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу551472
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/12

Ухвала від 11.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 20.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Ухвала від 12.05.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 30.06.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Юрченко Я.О.

Судовий наказ від 16.03.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 03.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Ухвала від 08.02.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Черленяк М.І.

Судовий наказ від 22.02.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 03.02.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 11.01.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні