32/530
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28.03.07 р. № 32/530
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Мартюк А.І.
суддів: Зубець Л.П.
Лосєва А.М.
при секретарі:
За участю представників:
від позивача -Дубчак С.Є, дов. № ЮР-690/д від 27.12.2006р.
відповідача-1: Ковальчук О.М., дов. № 10-2116/4160
відповідача-2: Кудлай О.Й., дов. № 468 від 23.01.2007р.
Шелест В.П. – начальник Волинської ОДПІ
Струс А.Я., дов. № 11950/10/10-010 від 13.11.2006р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Долинська ОДПІ в Івано-Франківській області
на постанову Господарського суду м.Києва від 22.11.2006
у справі № 32/530 (Хрипун О.О.)
за позовом Відкрите акціонерне товариство "Укрнафта"
до ДПА України
Долинська ОДПІ в Івано-Франківській області
про визнання недійсними актів
Розпорядженням Заступника Голови Київського апеляційного господарського суду від 27.03.2007р. № 01-23/3/336 склад судової колегії змінено, справу № 32/530 передано на розгляд колегії у складі: головуючий суддя Мартюк А.І., судді Зубець Л.П., Лосєв А.М.
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство “Укрнафта” в особі Волинського газопереробного заводу звернулось з позовом про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 26.04.2005р. № 000422301/0, № 0000402301/0, від 28.07.2005р. № 0000422301/2, № 0000402301/2, № 0000982301/2, від 26.04.2005р. № 0000412301/0, № 0000392301/0, від 28.07.2005р. № 0000412301/2, № 0000392301/2, № 0000972301/2, а також визнання дій ДПА України щодо розгляду скарг Волинського газопереробного заводу ВАТ “Укрнафта” від 02.08.2005р. №№ юр-2098, 2099, 2100, 2101 незаконними.
В процесі розгляду справи заявами від 17.10.2005р., 31.03.2006р. та 28.04.2006р. позивач змінив та доповнив позовні вимоги. В остаточній заяві від 28.04.2006р. позивач просить визнати недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 26.04.2005р. № 0000422301/0, № 0000402301/0, № 0000112602/3; № 0000122602/3, № 0000022310/3, № 0000412301/0, № 0000392301/0; від 28.07.2005р. № 0000422301/2, № 0000402301/2, № 0000982301/2, № 0001032301/2, № 0000412301/2, № 0000392301/2, № 0000972301/2; від 11.10.2005р. № 0000422301/3, № 0000402301/3, № 0000982301/3, № 0001032301/3, № 0000412301/3, № 0000392301/3, № 0000972301/3; від 17.10.2005р. № 0000112602/0; від 23.12.2005р. № 0000112602/1, № 0000122602/1, № 0000022310/1; від 25.01.2006р. № 0000112602/2; від 03.02.2006р. № 0000122602/2, № 0000022310/2; визнати недійсним рішення ДПА України від 30.09.2005р. № 9459/6/25-0215.
Постановою Господарського суду м. Києва від 22.11.2006р. у справі № 32/530 позов задоволено повністю. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 26.04.2004р. № 0000392301/0. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 28.07.2005р. № 0000422301/2, № 0000402301/2, № 0000982301/2, № 0001032301/2, № 0000412301/2, № 0000392301/2, № 0000972301/2. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 11.10.2005р. № 0000422301/3, № 0000402301/3, № 0001032301/2, № 0000982301/3, № 0001032301/3, № 0000412301/3, № 0000392301/3, № 0000972301/3. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 17.10.2005р. № 0000112602/0. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 23.12.2005р. № 0000112602/1, № 0000122602/1. Визнано недійсним податкове повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 25.01.2006р. № 0000112602/2. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 26.04.2006р. № 0000112602/3, № 0000122602/3, № 0000022310/3. Визнано недійсними податкові повідомлення-рішення Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області від 03.02.2006р. № 0000122602/2, № 0000022310/2. Визнано недійсним рішення Державної податкової адміністрації України від 30.09.2005р. № 9459/6/25-0215 про результати розгляду скарги. В іншій частині відмовлено.
Державна податкова адміністрація України звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Господарського суду м. Києва у справі № 32/530-А від 22.11.2006р., якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Долинська об'єднана державна податкова інспекція в Івано-Франковській області теж подала апеляційну скаргу на зазначену постанову суду, в якій просить скасувати постанову та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Відкрите акціонерне товариство “Укрнафта” в особі Волинського газопереробного заводу надало заперечення на апеляційні скарги, в якому просить апеляційні скарги відповідачів залишити без задоволення, а постанову Господарського суду м. Києва у справі № 32/530-А від 22.11.2006р. без змін.
Представники відповідачів в судовому засіданні апеляційної інстанції апеляційні скарги підтримали, просять їх задовольнити.
Представник позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечує та вважає, що оскаржувана постанова є законною та обґрунтованою, а тому просить суд постанову місцевого суду залишити в силі.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія встановила наступне.
25.04.2005 Долинською об'єднаною державною податковою інспекцією в Івано-Франковській області були складені:
- акт № 43/23/00136857 перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства Долинським газопереробним заводом ВАТ "Укрнафта" за період з 01.07.2003 по 01.07.2004;
- акт № 44/23/00136857 позапланової перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства Долинським газопереробним заводом ВАТ "Укрнафта", за період з 01.07.2004 по 30.09.2004.
На підставі акта перевірки від 25.04.2005 № 43/23/00136857 відповідачем -2 видані:
- податкове повідомлення-рішення від 26.04.2005 № 0000402301/0, яким згідно з п.п. "а", "б" п.п.4.2.2. п.4.2. ст.4, п.п. 17.1.2, 17.1.3, п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", ст.ст. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по акцизному збору у загальній сумі 1596402,57 грн., в тому числі 1061548,38 грн. основного платежу та 534854,19 грн. штрафних санкцій;
- податкове повідомлення-рішення від 26.04.2005 №0000392301/0, яким згідно з п.п. "б" п.п.4.2.2. п.4.2 ст.4, п.п. 17.1.3, п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.п. 3.1.1 .п. 3.1 ст. 3, п.4.1 ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по ПДВ у загальній сумі 318465,00 грн., в тому числі за основним платежем - 212310,00 грн., за штрафними санкціями - 106155,00 грн.
На підставі акта перевірки від 25.04.2005 № 44/23/00136857 відповідачем-2 видані:
- податкове повідомлення-рішення від 26.04.2005 № 0000422301/0, яким згідно з п.п. "а", "б" п.п.4.2.2. п.4.2. ст.4, п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", ст.ст. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по акцизному збору у загальній сумі 399051,84 грн., в тому числі 265694,56 грн. основного платежу та 133357,28 грн. штрафних санкцій;
- податкове повідомлення-рішення від 26.04.2005 № 0000412301/0, яким згідно з п.п. "б" п.п.4.2.2. п.4.2 ст.4 3акону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст.3, п.4.1 ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по ПДВ у загальній сумі 79708 грн., в тому числі за основним платежем - 53139 грн., за штрафними санкціями - 26569 грн.
Податкові повідомлення-рішення від 26.04.2005 оскаржені позивачем в адміністративному порядку.
Рішеннями Долинської ОДПІ про результати розгляду скарги від 20.05.2005 №7332/10/10-013/11 та №7333/10/10-013/12 податкові повідомлення-рішення відповідача-2 від 26.04.2006 залишені без змін.
Рішенням ДПА в Івано-Франківській області про результати розгляду скарги від 22.07.2005 №10962/10/25-019/137 податкове повідомлення-рішення відповідача-2 від 26.04.2004 № 0000412301/0 скасовано в частині донарахування 43 грн. ПДВ, в тому числі 29 грн. основного платежу та 14 грн. штрафних санкцій.
Рішенням ДПА в Івано-Франківській області про результати розгляду скарги від 22.07.2005 № 10954/10/25-019/135 податкове повідомлення-рішення відповідача-2 від 26.04.2004 №0000422301/0 скасовано в частині донарахування 145 грн. акцизного збору та 132847,28 грн. штрафних санкцій по акцизному збору, застосованих на підставі п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а також донараховано штрафні санкції по акцизному збору на підставі п.п. 17.1.2 п, 17.1 ст. 17 цього ж Закону у розмірі 132775 грн.
Рішенням ДПА в Івано-Франківській області про результати розгляду скарги від 22.07.2005 №10959/10/25-019/136 податкове повідомлення-рішення відповідача-2 від 26.04.2004 №0000392301/0 залишене без змін, а також донараховано позивачу 109043 грн. ПДВ та 1444 грн. штрафних санкцій.
Рішенням ДПА в Івано-Франківській області про результати розгляду скарги від 22.07.2005 №10951/10/25-019/134 податкове повідомлення-рішення відповідача-2 від 26.04.2004 №0000402301/0 скасовано в частині стягнення 530774,19 грн. штрафних санкцій по акцизному збору, а також донараховано 541607 грн. податкових зобов'язань по акцизному збору.
На підставі рішень ДПА в Івано-Франківській області про результати розгляду скарг 28.07.2005 відповідачем-2 прийняті податкові повідомлення -рішення:
№0000402301/2, яким з посиланням на п.п. "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по акцизному збору в сумі 1065628,38 грн., в тому числі 1061548,38 грн. основного платежу та 4080 грн. штрафних санкцій;
№0000982301/2, яким згідно п.п. "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкові зобов'язання по акцизному збору в сумі 541607 грн., в тому числі 7222 грн. основного платежу та 534385 грн. штрафних санкцій;
№0000392301/2, яким згідно п.п. "б" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. З, п.4.1 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафт” визначено податкове зобов'язання по ПДВ в сумі 318465 грн., в тому числі 212310 грн. основного платежу та 106155 грн. штрафних санкцій;
№0000972301/2, яким згідно п.п. "б" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, п.п. 17.1.3 п. 17.1 ст. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами державними цільовими фондами", п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.4.1 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта” визначено податкове зобов'язання по ПДВ в сумі 109043 грн., в тому числі 1444 грн. основного платежу та 107599 грн. штрафних санкцій.
Рішенням ДПА України від 23.08.2005 №8121/6/25-0215 строк розгляду скарги позивача на податкові повідомлення-рішення від 28.07.2005 продовжено до 03.10.2005.
30.09.2005 відповідач-1 прийняв рішення про результати розгляду скарги №9459/6/25-215, яким податкові повідомлення-рішення від 28.07.2005 відповідача-2 залишені без змін, а скарга позивача - без задоволення.
З урахуванням рішення ДПА України від 30.09.2005 №9459/6/25-0215 про результати розгляду скарги 11.10.2005 відповідачем-2 прийняті податкові повідомлення-рішення:
- №0001032301/3, яким з Долинського газопереробного заводу ВАТ "Укрнафта" стягується 132775 грн. штрафних санкцій по акцизному збору (акт перевірки №44/23/00136857);
- №0000422301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" нараховано податкове зобов'язання по акцизному збору на загальну суму 266059,19 грн., в тому числі 265549,19 грн. основного платежу та 510 грн. штрафних санкцій (акт перевірки 44/23/00136857);
- №0000412301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" нараховано 79665 грн. ПДВ, в тому числі 53110 грн. основного платежу та 26555 грн. штрафних санкцій (акт перевірки №44/23/00136857);
- №0000402301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" донараховане 1065628,38 грн. податкових зобов'язань по акцизному збору у розмірі 1065628,38 грн., в тому числі 1061548,38 грн. основного платежу та 4080 грн. штрафних санкцій (акт перевірки №43/23/0036857);
- №0000392301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" донараховано податкові зобов'язання з ПДВ на загальну суму 318465 грн., в тому числі 212310 грн. основного платежу та 106155 грн. штрафних санкцій (акт перевірки №43/23/0036857);
- №0000982301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" донараховані податкові зобов'язання по акцизному збору в сумі 541607 грн., в тому числі 7222 грн. основного платежу та 534385 грн. штрафних санкцій (акт перевірки №43/23/0036857);
- №0000972301/3, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" нараховані податкові зобов'язання по ПДВ в загальній сумі 109043 грн., в тому числі 1444 грн. основного платежу та 107599 грн. штрафних санкцій (акт перевірки №43/23/0036857).
10.10.2005 відповідачем-2 також складені:
- акт №100/262/00136857 позапланової перевірки дотримання Долинським газопереробним заводом вимог ст.ст. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір” за період з 01.10.2004 по 01.03.2005;
- акт №100-1/262/00136857 позапланової перевірки дотримання вимог п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість” в частині виробництва і реалізації бензину газового стабільного Долинським газопереробним заводом за період з 01.10.2004р. по 01.03.2005р..
На підставі акта перевірки від 10.10.2005 №100/262/00136857 відповідачем -2 видане податкове повідомлення-рішення від 17.10.2005 № 0000112602/0, яким згідно з п.п. "а", "б" п.п.4.2.2. п.4.2. ст.4, п.п. 17.1.2, 17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", ст.ст. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по акцизному збору у загальній сумі 346919,91 грн., в тому числі за основним платежем – 230926,61 грн., за штрафними санкціями - 116093,30 грн.
На підставі акта перевірки від 10.10.2005 №100-1/262/00136857 відповідачем - 2 видане податкове повідомлення-рішення від 17.10.2005 №0000122602/0, яким згідно з п.п. "б" п.п.4.2.2. п.4.2 ст. 4. п.п. 17.1.3 п.17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст.3, п.4.1. ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість" Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по ПДВ у загальній сумі 52119,00 грн., в тому числі за основним платежем - 34746,00 грн., за штрафними санкціями - 17373,00 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення оскаржені позивачем в адміністративному порядку.
14.11.2005 відповідачем -2 прийнято рішення №13234/10/10-013121 про продовження терміну розгляду скарг позивача на податкові повідомлення-рішення від 17.10.2005.
Рішенням про результати розгляду скарги від 23.12.2005 №14735/10/10-013/21 відповідач-2 скасував податкове повідомлення-рішення від 17.10.2005 №000012602/0 в частині визначення податкового зобов'язання по ПДВ у сумі 12038 грн. та застосування штрафних санкцій у розмірі 6019 грн.
Рішенням про результати розгляду скарги від 23.12.2005 №14736/10/10-013/22 відповідач-1 залишив без змін податкове повідомлення-рішення від 17.10.2005 №0000112602/0.
На підставі рішень про результати розгляду скарги від 23.12.2005 відповідачем-2 видані податкові повідомлення-рішення від 23.12.2005:
№0000122602/1, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по ПДВ у загальному розмірі 34062 грн., в тому числі 22708 грн. - основний платіж, 11354 грн. - штрафні санкції;
№0000022310/1, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 12038,00грн.;
№0000112602/1, яким Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" визначено податкове зобов'язання по акцизному збору у загальному розмірі 346919,91 грн., в тому числі 230826,61 грн. основного платежу та 116093,3 грн. штрафних санкцій.
Рішеннями ДПА в Івано-Франковській області від 21.01.2006 №845/10/25-019/3 та від 01.02.2006 №1484/10/25-019/9 повідомлення-рішення відповідача-2 від 23.12.2005 залишені без змін.
На підставі зазначених рішень 03.02.2006 за №0000122602/2, №0000022310/2 та 25.01.2006 за №0000112602/2 відповідачем - 2 прийнято податкові-повідомлення рішення, аналогічні попереднім повідомленням-рішенням від 23.12.2005.
Рішенням ДПА України від 05.04.2006 №3833/6/25-0515 про результати розгляду скарги залишене без змін податкове повідомлення-рішення від 25.01.2006 №0000112602/2.
Рішенням про результати розгляду скарги від 12.04.2006 №4121/6/25-0515 також залишені без змін податкові повідомлення-рішення відповідача-2 від 03.02.2006 №0000122602/2 і №0000022310/2.
У зв'язку з цим, відповідачем-2, 26.04.2006 видані податкові повідомлення -рішення: №0000122602/3. №0000112602/3, №0000022310/3, які за змістом повністю співпадають з податковими повідомленнями-рішеннями від 03.02.2006 та від 25.01.2006.
Підставою визначення Долинському газопереробному заводу ВАТ "Укрнафта" податкових зобов'язань по акцизному збору в актах перевірки та у рішеннях про результати розгляду скарг зазначено порушення ст. ст. 3, 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" внаслідок не нарахування акцизного збору з оборотів по реалізації бензину газового стабільного, який є підакцизною продукцією.
В актах зазначено, що відповідно до листа Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України від 04.03.2005 №35/5-949-648 для проби бензину газового стабільного, який був відібраний 02.02.2005 на Долинському газопереробному заводі ВАТ "Укрнафта", визначений код УКТЗЕД 2710002500. Згідно ст. 1 Закону України "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" на товар підкатегорії УКТЗЕД 2710003900 встановлено ставку акцизного збору 20 євро за 1000 кг.
Як на підставу нарахування позивачу акцизного збору на бензин газовий стабільний, який вироблявся позивачем згідно з вимогами ТУУ 00135390069-95, ТУ У 23.2-00135390-141-2003, в актах також міститься посилання на висновок Івано-Франківської торгово-промислової палати від 19.04.2005 №В-158.
Крім того, в актах перевірок зазначено про порушення позивачем п.4.1. ст.4 Закону України "Про податок на додану вартість" внаслідок невключення до об'єкта оподаткування з ПДВ акцизного збору.
Відповідно до ст. 1 Декрету Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір” від 26.12.1992 №18-92 акцизний збір - це непрямий податок на окремі товари (продукцію), визначені законом як підакцизні, який включається до ціни цих товарів (продукції).
Суми акцизного збору, що підлягають сплаті, визначаються платниками самостійно, виходячи з обсягів реалізованих підакцизних товарів (продукції) за встановленими ставками (ст. 6 Декрету).
Наказом ВАТ "Укрнафта" від 08.05.2003 №136 введено в дію ТУ У 23.2-00135390-141-12ІЮЗ, за якими позивачем виробляється та реалізується бензин газовий стабільний. Введенням ТУ У 23.2-00135390-141-2003 ВАТ "Укрнафта" замінило ТУ У 00135390.069-95 "Бензин газовий стабільний (суміш вуглеводнів СЗ-8). Технічні умови".
Згідно акту відбору зразків (проб) від 02.02.2005 зразок бензину газового стабільного, відібраного в резервуарному парку позивача, направлено для випробувань до Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України для перевірки на відповідність вимогам ТУ У 23.2-00135390-141-2003 "Бензин газовий стабільний (суміш вуглеводнів СЗ і вище). Технічні умови".
Висновком експерта Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України від 23.02.2005 №5 для проби бензину газового стабільного, виробленого по ТУ У 23.2-00135390-141-2003 був визначений код УКТЗЕД 2710002500. Аналогічний код УКТЗЕД визначений і в експертному висновку Івано-Франківської ТПП від 19.04.2005 №В-158.
Згідно ст. 18 Митного кодексу України спеціалізованою митною установою, якій надається право на здійснення експертної діяльності в межах питань, віднесених до компетенції митної служби, є Центральне митне управління лабораторних досліджень та експертної роботи.
Відповідно до пункту 2.1 Положення про Центральне митне управління лабораторних досліджень та експертної роботи, затвердженого наказом Держмитслужби України від 29.03.2004 № 220, завданням даного митного управління є проведення лабораторних досліджень та експертиз для забезпечення здійснення митного контролю.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку взяття (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення, а також розпорядження зразка" від 12.12.2002 № 1862 встановлений порядок відбору проб і зразків за дорученням інших органів державного контролю. На взяті (надані) проби і зразки накладається митне забезпечення. Згідно з п. 6 Порядку (надання) проб і зразків товарів, проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою їх митного оформлення, а також розпорядження зразка взяття (надання) проб зразків оформлюється актом за формою, затвердженою Держмитслужбою.
З урахуванням викладеного, висновки Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України можуть використовуватись виключно у митних цілях для забезпечення здійснення митного контролю.
Колегія суддів погоджується з місцевим судом та не приймає доводи відповідача-2 щодо визначення класифікаційним рішенням ДМС України від 03.12.1998 № 11/3-12900 коду УКТЗЕД для бензину газового стабільного виробництва Долинського газопереробного заводу ВАТ "Укрнафта", виробленого відповідно ТУ У 0013390069-95.
Відповідно до актів перевірок від 22.11.1998 та 18.12.2000, складених відповідачем-1, встановлено, що нарахування акцизного збору на бензин газовий стабільний вироблений позивачем відповідно до ТУУ 00135390.069-95 не проводиться, а Долинський газопереробний завод ВАТ "Укрнафта" не є платником акцизного збору.
Відбір зразків (проб) на Долинському газопереробному заводі ВАТ "Укрнафта" був оформлений актом відбору зразків від 02.02.2005, форма якого затверджена наказом Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 03.06.2002 № 321 на виконання Декрету Кабінету Міністрів України "Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідальність за їх порушення" від 08.04.1993 № 30-93.
Відповідно до ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" від 10.05.1993 № 46-93 державні стандарти України розробляються, зокрема, на продукцію міжгалузевого призначення та продукцію для населення та народного господарства.
Згідно з ст. 15 вказаного Декрету Кабінету Міністрів України сертифікація на відповідність обов'язковим вимогам нормативних документів проводиться виключно в державній системі сертифікації акредитованими випробувальними лабораторіями (центрами) методами, які визначені відповідними нормативними документами, а за відсутності цих документів - методами, що визначаються органом з сертифікації чи органом, який виконує його функції. Результати випробувань, проведених зазначеними лабораторіями (центрами), у подальшому не потребують підтвердження іншими акредитованими випробувальними лабораторіями (центрами). Повторні випробування за визначеними характеристиками цієї продукції не проводяться, крім випадків, коли відповідно до законодавства встановлена недостовірність результатів випробувань.
Відповідно до ст.ст. 1, 7 Закону України "Про підтвердження відповідності" від 17.05.2001 № 2406-111 відповідність продукції вимогам, встановленим законодавством, засвідчується декларацією про відповідність або сертифікатом відповідності. Сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція відповідає встановленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.
Згідно з п. 1.3 розділу 1 Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів, що затверджені наказом Держстандарту України від 16.01.1997 № 19 зразок продукції - проба продукції, що відібрана органом з сертифікації продукції або його уповноваженим представником відповідно до вимог ГОСТ 2517 "Нефтепродукты Методы отбора проб".
Розділом 2.12 Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів, що затверджені наказом Держстандарту України від 16.01.1997 № 19 встановлено, що за позитивними результатами розгляду протоколу випробувань та виконання інших робіт, що передбачені в рішенні за заявкою суб'єкта господарської діяльності, орган з сертифікації оформляє сертифікат відповідності та інші документи, що передбачені державною системою сертифікації. Заповнення всіх передбачених у формі сертифіката реквізитів обов'язкове. Реквізит "код ТН ЗЕД" заповнюється за результатами ідентифікації продукції і визначення на її підставі коду за Товарною номенклатурою зовнішньоекономічної діяльності (перші чотири знаки).
Органом, зареєстрованим у Реєстрі Системи сертифікації УкрСЕПРО - "МАСМА-СЕПРО", після дослідження бензину газового стабільного, який виробляє позивач згідно ТУ У 23.2-00135390-141-20036, було видано сертифікат відповідності серії ВБ № 329927, де в графі "код УКТЗЕД" визначений код - 270900.
Судом першої інстанції було призначено судово-товарознавчу експертизу, якою потрібно було визначити код УКТЗЕД бензину газового стабільного, який вироблявся позивачем відповідно до ТУ У 00135390.069-95 "Бензин газовий стабільний (суміш вуглеводнів СЗ-8). Технічні умови", ТУ У 23.2-00135390-141-2003 "Бензин газовий стабільний (суміш вуглеводнів СЗ і вище). Технічні умови" за період з 01.07.2002 по 30.09.2004 зазначене виявилось неможливим, згідно висновку експертизи від 04.10.2006 № 6515. Підставою неможливості визначення коду УКТЗЕД у висновку значаться відсутність проб бензину газового стабільного, виробленого позивачем, та відповідно, неможливість проведення по ним фізико-хімічного аналізу фракційного складу щодо температури перегонки, властивостей, характерних для нафтопродуктів різноманітного походження, інформації щодо отримання бензину газового стабільного, а також через відсутність у наданих матеріалах справи № 32/530 та у додатково наданих матеріалах документів які б містили інформацію, чи посилання за якими фактичними результатами (показниками) випробувань бензин газовий стабільний, виготовлений Волинським газопереробним заводом ВАТ "Укрнафта" згідно з вимогами ТУ У 0013390069-95, ТУ У 23.2-135390-141-2003 відповідає приміткам групи 27[2].
Таким чином, проведеною судово-товарознавчою експертизою класифікація бензину газового стабільного, який виготовлявся позивачем, як товар підкатегорії УКТЗЕД 2710002500, не підтверджена.
Враховуючи ту обставину, що виробництво бензину газового стабільного позивачем тривало з 01.07.2000 по 29.04.2003 відповідно до ТУУ 00135390069-95, а з 29.04.2003 по 01.02.2005 відповідно до ТУ У 23.2-00135390-141-2003, технічні умови не змінювались, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що результати проведеної у справі судово-товарознавчої експертизи розповсюджуються на весь період виробництва бензину газового стабільного згідно з ТУУ 00135390069-95 та ТУ У 23.2-00135390-141-2003 (з 01.07.2000 по 01.02.2005).
Відповідно до п. 4.1. ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 №168/97-ВР база оподаткування операцій з поставки товарів (робіт, послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними або регульованими цінами (тарифами) з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових) платежів, за винятком податку на додану вартість, що включаються в ціну товарів (робіт, послуг) згідно з законами України з питань оподаткування.
Згідно п.п.6.1.1 п. 6.1 ст. 6 вказаного Закону податок становить 20 відсотків бази оподаткування, визначеної статтею 4 цього Закону, та додається до ціни товарів (робіт, послуг).
Як вбачається з актів перевірок, ПДВ донарахований позивачу у зв'язку з невключенням ним до складу об'єкта оподаткування сум акцизного збору з операцій з продажу бензину газового стабільного.
Колегія Київського апеляційного господарського суду вважає, що позивачу безпідставно нараховано акцизний збір, перерахунок бази оподаткування ПДВ та включення до неї сум акцизного збору відповідач-2 здійснив неправомірно.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком, що позов в частині визнання недійсними податкових повідомлень-рішень Долинської ОДПІ в Івано-Франковській області від 28.07.2005 №0000422301/2, від 11.10.2005 №0000422301/3, від 28.07.2005 №0000402301/2, від 11.10.2005 №0000402301/3, від 28.07.2005 №0000982301/2, №0001032301/2. від 11.10.2005 №0000982301/3, №0001032301/3, від 17.10.2005 №0000112602/0, від 23.12.2005 №0000112602/1, від 25.01.2006 №0000112602/2, від 26.04.2006 №0000112602/3, від 28.07.2005 №0000412301/2, від 11.10.2005 №0000412301/3, від 26.04.2005 №0000392301/0, від 28.07.2005 №0000392301/2, від 11.10.2005 №0000392301/3, від 28.07.2005 №0000972301/2, від 11.10.2005 №0000972301/3, від 23.12.2005 №0000122602/1, ви 23.12.2005 0000022310/1, від 03.02.2006 №0000122602/2, від 03.02.2006 №0000022310/2, від 26.04.2006 №0000122602/3, від 26.04.2006 №0000022310/3 підлягає задоволенню.
Також підлягають задоволенню вимоги позивача про визнання недійсним рішення ДПА України про результати розгляду скарги від 30.09.2005 №9459/6/25-0215, яким підтверджені помилкові висновки Долинської ОДП1 в Івано-Франковській області про нарахування позивачу податкових зобов'язань з ПДВ та акцизного збору з операцій по виробництву Долинським газонереробним заводом бензину газового стабільного.
Решта позовних вимог - про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень відповідача-2 від 26.04.2005 №0000422301/0, №0000402301/0, №0000412301/0 задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно з п.п. "б" п.п. 6.4.1 п. 6.4 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення Іобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 № 2181-ИІ податкове повідомлення або податкові вимоги вважаються відкликаними, якщо контролюючий орган скасовує або змінює раніше прийняте рішення про нарахування суми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу внаслідок їх адміністративного оскарження.
У випадках, визначених підпунктом "б" п.п. 6.4.1 цього пункту, податкове повідомлення вважається відкликаним з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування або зміну раніше нарахованої суми податкового зобов'язання (пені і штрафних санкцій) або податкового боргу (п.п. 6.4.3 п. 6.4 ст. 6 зазначеного Закону).
Як свідчать обставини справи, спірні податкові повідомлення-рішення відповідача від 26.04.2005 №0000422301/0, №0000402301/0, №0000412301/0 скасовані в межах процедури адміністративного оскарження рішеннями ДПА в Івано-Франковській області від 22.07.2005 №10962/10/25-019/137, №10954/10/25-019/135 та №10951/10/25-019/134, прийнятими за результати розгляду скарг позивача.
Отже, з дня прийняття рішень про скасування вказаних податкових повідомлень-рішень останні вважаються відкликаними на підставі п.п. 6.4.3 п. 6.4 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Відкликані в силу закону податкові повідомлення-рішення правових наслідків для позивача не створюють, і, відповідно, визначені таким податковими повідомленнями-рішеннями суми податкових зобов'язань стягненню з позивача не підлягають.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Виходячи з наведеного, колегія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційні скарги Державної податкової адміністрації України, Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області задоволенню не підлягають, а постанова Господарського суду міста Києва від 22.11.2006р. у справі № 32/530 не підлягає скасуванню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 198, п.4 ст. 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, ч. 6, 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
УХВАЛИВ:
Апеляційні скарги Державної податкової адміністрації України, Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франковській області залишити без задоволення, постанову Господарського суду міста Києва від 22.11.2006р. № 32/530 залишити без змін.
2. Матеріали справи № 32/530 повернути до Господарського суду міста Києва.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до касаційного суду протягом місяця у встановленому законом порядку.
Головуючий суддя Мартюк А.І.
Судді
Зубець Л.П.
Лосєв А.М.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 565259 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Мартюк А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні