14/93-07-1895А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" квітня 2007 р. Справа № 14/93-07-1895А
Господарський суд Одеської області
у складі судді Горячук Н.О.
при секретарі судового засідання Прус А.М.
представника позивача Леонова О.Г.
представник відповідача не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №404 господарського
суду Одеської області в м. Одесі адміністративну справу №14/93-07-1895А
за позовом ТОВ „Торговий Дім „Голден Лайн”.
до відповідача Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області
про визнання незаконними дій Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області щодо проведення 22.01.2007р. позапланової перевірки ТОВ «Торговий Дім «Голден Лайн»та складання акту перевірки від 22.01.2007р. №150164-0213/21-0106
В С Т А Н О В И В:
В засіданні суду була оголошена перерва по 05.04.2007р., згідно зі ст.150 КАС України.
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом про визнання незаконними дій Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області щодо проведення 22.01.2007р. позапланової перевірки ТОВ «ТД «Голден Лайн»та складання акту перевірки від 22.01.2007р. №150164-0213/21-0106. Відповідач позовні вимоги не визнає з підстав викладених у відзиві на позов.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:
22 січня 2007р. відповідачем проведена позапланова перевірка складського приміщення, яке розташоване за адресою: м. Одеса, Новомосковська дорога, 3 та належить, як зазначено у акті перевірки від 22.01.2007р. №150164-0213/21-0106 ТОВ «Торгівельний дім «Голден Лайн». Підставою для проведення перевірки були Наказ №14 від 20.01.2007р. та Направлення №0021 від 20.01.2007р. Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області.
Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Повноваження податкового органу щодо проведення перевірок встановлені Законом України „Про державну податкову службу в Україні".
Статтею 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" встановлено, що перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених Законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" вважаються позаплановими. Відповідно до ст.11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", посадові особи відповідача мають право приступити до проведення позапланової перевірки, якщо вони надали СПД під розписку направлення на перевірку та копію наказу керівника податкового органу державної податкової служби.
В направленні на перевірку обов'язково зазначається дата видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид перевірки (планова або позапланова), дата початку та дата закінчення перевірки, підстави для проведення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. У наказі керівника податкового органу про проведення позапланової перевірки зазначаються підстави проведення такої перевірки, дата її початку та дата закінчення.
Згідно листа Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 13.10.2005р. №8948 позапланова перевірка підприємства з питань дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»є законною та правомірною при наявності підстав для її проведення та при наявності направлення на перевірку та наказу на проведення перевірки, які обов'язково надаються під розписку посадовим особам перевіряємого підприємства.
Згідно „Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005р. №327, зареєстрованого Мін'юстом України 25.08.2005р. №925/11205 позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї із обставин, визначених Законом України "Про державну податкову службу в Україні" та іншими законодавчими актами.
Згідно ст.11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" позапланова виїзна перевірка проводиться лише за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законів України про оподаткування, валютного законодавства, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
2) платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
4) платник податків подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державної податкової служби під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, в якій вимагає повного або часткового скасування результатів відповідної перевірки;
5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства;
7) стосовно платника податків (посадової особи платника податків) у порядку, встановленому законом, податковою міліцією заведено оперативно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності такого платника податків;
8) у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державної податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
9) платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Одна із перелічених підстав обов'язково повинна бути зазначена у направленні та наказі під час проведення позапланової перевірки. Однак, жодна із вище перелічених підстав для проведення позапланової перевірки не була зазначена у Наказі №14 від 20.01.2007р. та Направленні №0021 від 20.01.2007р. Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області. Згідно ст.11-2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" проведення перевірки без будь-яких попередніх повідомлень про проведення перевірки (планова перевірка) або без наявності вищезазначених підстав та відповідних документів (направлення, копії наказу) вважається незаконним.
Законна підстава проведення органами державної податкової служби позапланових виїзних перевірок визначена частиною 8 статті 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні". Відповідно до вказаної норми обов'язковою підставою та умовою здійснення органами державної податкової служби позапланової виїзної перевірки є наявність відповідного рішення суду. Відповідного рішення суду не має.
З вищенаведеного вбачається, що у відповідача не було правових підстав для проведення позапланової перевірки ТОВ «Торговий Дім «Голден Лайн».
Також, слід зазначити, що акт перевірки складено відповідачем з порушенням вимог п.2.1.3 Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005р. №327 та зареєстрованого Мін'юстом України 25.08.2005р. №925/11205. В акті перевірки не зазначені підстави для проведення перевірки відповідно до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших законодавчих актів.
Слід також зазначити, що наказом ДПА України №388/ДСК від 14.08.2002р. затверджений „Порядок оформлення матеріалів перевірок додержання суб'єктами підприємницької діяльності вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами", в якому зазначено, що позапланові перевірки здійснюються на підставі надходження у письмовій формі заяви підприємства чи повідомлень про порушення підприємством вимог, встановлених законодавством України. Слід зазначити, що позивачем ніяких заяв до відповідача не подавалось, ніякі повідомлення про порушення позивачем вимог діючого законодавства України, що надійшли до відповідача, під час проведення перевірки не були надані позивачу.
Крім того, згідно п.4.7 Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, акт відмови від підписання матеріалів перевірки підписується не менш як трьома службовими особами. Такий акт №2 від 22.01.2007р. підписано службовими особами відповідача: Ковальовою Т.Є., Цурканом Р.І. та Горбан С.І. Прізвище останнього відсутнє, як у Наказі №14 від 20.01.2007р., так і у Направленні №0021 від 20.01.2007р. на проведення перевірки. Відповідно до ст. 11-2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні”, посадові особи ОДПС, зокрема РУ ДААК ДПА України у Одеській області мають право приступити до проведення позапланової перевірки, якщо вони надали платнику (СПД) під розписку направлення на перевірку та копію наказу керівника податкового органу державної податкової служби. Однак, в порушення зазначеної норми, фахівцями РУ ДААК ДПА України в Одеській області під час проведення перевірки не надані під розписку керівництву підприємства ні направлення на перевірку, ні копії наказу про проведення позапланової виїзної перевірки.
Стосовно ст. 71 ч. 2 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач докази правомірності перевірки не надав.
Враховуючи викладене суд прийшов до висновку, що відповідач перевищив свої повноваження встановлені Законами України та наказами ДПА України, його дії щодо проведення 22.01.2007р. позапланової перевірки ТОВ «ТД «Голден Лайн»та складання акту перевірки від 22.01.2007р. №150164-0213/21-0106 є незаконними, а тому позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 94, п.3 ст.160, ст.ст.161-163 КАС України суд,
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2.Визнати протиправними (незаконними) дії Регіонального управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів ДПА України у Одеській області щодо проведення 22.01.2007р. позапланової перевірки ТОВ «ТД «Голден Лайн»та складання акту перевірки від 22.01.2007р. №150164-0213/21-0106.
3. Стягнути з державного бюджету України на користь ТОВ «ТД «Голден Лайн»(м. Одеса, Лідерсовський бульвар, 3, р/р 260083018962 в АКБ „Фінбанк” м. Одеса, МФО 328685, код ЄДРПОУ 33932821) 3 /три/ грн. 40коп. судового збору.
Виконавчий лист видати в порядку ст. 259 КАС України.
Сторонам надано право ст.185 КАС України подати апеляційну заяву на постанову господарського суду Одеської області.
Згідно п.1 ст.254 КАС України постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого п.3 ст.186 КАС України.
Суддя Горячук Н.О.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 574125 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Горячук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні