У к р а ї н а
ЗАПОРІЗЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
18.09.09 Справа №6/157-Б-06
Колегія суддів Запорізьк ого апеляційного господарсь кого суду у складі:
Головуючий суддя Шевченко Т. М. судді Шевченко Т. М. , Мой сеєнко Т. В. , Хуторной В.М.
при секретарі С авченко Ю.В.,
за участю
представника кредитора (ПФ У Управління в Комсомольсько му районі м. Херсона): Дяченк о О.М., довіреність № 200-07 від 08.01. 09;
представника кредитора (ДП І у м. Херсоні): Рейлян М.С., д овіреність № 22981/9/10-105 від 26.12.08;
представника Управління к омунальної власності Херсон ської міської ради - Сотниченко В.В., НОМЕ Р_1 від 01.12.98;
представника (ЖЕК № 11): Таба кар В.С., НОМЕР_2 від 02.02.01;
Андрєєв Д.В., довіреність № 11-10/003 від 01.02.09;
ліквідатор - Запорожець Д .Ю., згідно постанови господ арського суду Запорізької об ласті від 05.09.06;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи та апеляційні скарги Управління комунальної влас ності Херсонської місткої ра ди та Житлово-комунального п ідприємства ЖЕК № 11 Херсонськ ого управління житлово-комун ального господарства
на ухвалу господарського с уду Херсонської області від 27.04.2009р. у справі № 6/157-Б-06
за заявою: Державної податк ової інспекції у м. Херсоні, м. Херсон,
до: Житлово-експлуатаційно го об' єднання Комсомольськ ого району м. Херсона, м. Херсо н,
про банкрутство,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського су ду Херсонської області від 27.0 4.2009 р. по справі № 6/157-Б-06 (суддя При гуза П.Д.) відмовлено у задовол енні клопотання Управління к омунальної власності Херсон ської міської ради про припи нення провадження по справі, зобов' язано учасників пров адження виконати певні дії т а надати документи.
Ухвала суду вмотивована ти м, що рішення міської ради № 1025 від 18.02.09 «Про внесення змін до п ереліку підприємств, до яких не застосовується положення Закону України «Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом» (далі - Закон про ба нкрутство), затвердженого рі шенням міської ради від 28.12.04 № 69 7» щодо незастосування до ЖЕО (банкрута) положень Закону про банкрутство не відпові дає вимогам законодавства Ук раїни, є упередженим, недобро совісним, непропорційним, по рушує права кредиторів по сп раві, а тому, за переконанням г осподарського суду, клопотан ня про припинення провадженн я по справі, у зав' язку із при йняттям радою цього рішення, не підлягає задоволенню.
Не погоджуючись з прийнят им судовим актом, Управління комунальної власності Херсо нської міської ради та ЖКП ЖЕ К № 11 звернулись до Запорізько го апеляційного господарськ ого суду з апеляційними скар гами, в яких просять скасуват и ухвалу господарського суду від 27.04.2009 р. та припинити провад ження по справі № 6/157-Б-06 про банк рутство ЖЕО Комсомольського району.
З підстав, викладених в апел яційних скаргах, заявники вв ажають, що господарським суд ом безпідставно відмовлено у задоволенні клопотання про припинення провадження у спр аві про банкрутство. З посила нням на рішення Конституційн ого Суду України від 20.06.2007 р. № 5-р п/2007, зазначають, що провадженн я у справі про банкрутство ко мунального підприємства під лягає припиненню незалежно в ід того, до або після порушенн я судом провадження у справі про банкрутство прийнято рі шення відповідної ради про н езастосування положень цьог о Закону до цих підприємс тв.
Ухвалами Запорізького апе ляційного господарського су ду від 30.07.2009 р. апеляційні скарг и УКВ Херсонської міської ра ди та ЖКП ЖЕК № 11 прийнято до ро згляду та об' єднано в одне а пеляційне провадження для су місного перегляду, слухання справи призначено на 18.09.2009 р.
Розпорядженням в.о. голови З апорізького апеляційного го сподарського суду № 1866 від 18.09.2009 р. справу передано на розгляд колегії суддів: головуючий с уддя - Шевченко Т.М. (доповіда ч), судді - Мойсеєнко Т.В., Хуто рной В.М., зазначеною колегією справу прийнято до свого про вадження.
ДПІ у м. Херсоні у відзиві на апеляційні скарги (№ 18423/10/10-105 від 07.09.2009 р.) зазначає, що ухвала суду від 27.04.2009 р. винесена з дотриман ням норм матеріального та пр оцесуального права. Кредитор вказує, що ч. 8 ст. 5 Закону за стосовується до комунальних унітарних підприємств, одна к ЖЕО Комсомольського району не є «підприємством» у повно му розумінні ст. 62 ГК України, о скільки не здійснює господар ської діяльності, не звітує, к ерівні органи відсутні, а так ож не є «комунальним унітарн им підприємством», так як від повідно до ч. 5 ст. 78 ГК України н айменування комунального ун ітарного підприємства повин но містити слова «комунальне підприємство» та вказівку н а орган місцевого самоврядув ання, до сфери управління яко го воно входить. Назва ЖЕО Ком сомольського району цим вимо гам не відповідає. Вважає, що р ішення ради № 1025 від 18.09.09 щодо вкл ючення ЖЕО до переліку підпр иємств комунальної власност і, до яких не застосовуються п оложення Закону про банк рутство, не відповідає вимог ам чинного законодавства, по рушує права та законні інтер еси самого боржника та його к редиторів, тому не може бути п ідставою для припинення пров адження у справі про банкрут ство. Просить залишити апеля ційні скарги без задоволення , а ухвалу господарського суд у від 27.04.2009 р. - без змін.
Ліквідатор ЖЕО Комсомольс ького району також вважає ух валу суду законною та обґрун тованою, з підстав викладени х у відзивах на скарги. Ліквід атор вказує, що аналіз рішенн я Конституційного Суду Украї ни 20.06.2007 р. № 5-рп/2007, на яке посилают ься заявники, дає можливість зробити висновок, що Констит уційний суд виходив з того, що не застосування процедури б анкрутства до комунальних пі дприємств пов' язане безпо середньо з тим, що підприємст во повинно надавати послуги населенню, втім, боржник вже т ривалий час не веде виробнич у діяльність, не надає послуг и населенню, майно підприємс тва передано в оренду іншим п ідприємствам. Крім того, прий няття міською радою рішення про незастосування до боржни ка Закону про банкрутств о, на думку ліквідатора, поруш ує права кредиторів на задов олення своїх вимог та позбав ляє права на ефективний захи ст своїх прав та законних інт ересів. Просить апеляційні с карги залишити без задоволен ня, ухвалу господарського су ду від 27.04.2009 р. - без змін.
В судовому засіданні предс тавники заявників апеляційн их скарги, ліквідатор ЖЕО Ком сомольського району, предста вники кредиторів (ДПІ у м. Херс оні, ПФУ Управління в Комсомо льському районі м. Херсона) пі дтримали доводи, викладені, в ідповідно, в апеляційних ска ргах та у відзивах.
За заявою представників ст орін та учасників провадженн я у справі про банкрутство ап еляційний розгляд справи зді йснювався без застосування т ехнічних засобів фіксування судового процесу. За їх згодо ю в судовому засіданні 18.09.2009 р. о голошено вступну та резолюти вну частини постанови.
Відповідно до ст.ст. 99, 101, 106 ГПК України апеляційний господа рський суд, переглядаючи ріш ення (ухвалу) в апеляційному п орядку, користується правами , наданими суду першої інстан ції, у процесі перегляду спра ви апеляційний господарськи й суд за наявними у справі і до датково поданими доказами по вторно розглядає справу. Апе ляційний суд не зв' язаний д оводами апеляційної скарги і перевіряє законність та обґ рунтованість рішення (ухвали ) місцевого суду у повному обс язі.
Колегія суддів, розглянувш и матеріали справи та апеляц ійної скарги, проаналізувавш и на підставі фактичних обст авин справи застосування суд ом першої інстанції норм мат еріального і процесуального права при винесенні оскаржу ваної ухвали, дійшла висновк у, що апеляційна скарга підля гає задоволенню, виходячи з н аступного.
В процесі розгляду справи № 6/157-Б-06 про банкрутство ЖЕО Комс омольського району, порушено ї за заявою ДПІ у м. Херсоні, Уп равлінням комунальної власн ості Херсонської міської рад и було заявлено клопотання п ро припинення провадження у справі, яке мотивоване тим, що Херсонською міською радою 18.0 2.2009 р. було прийнято рішення № 102 5, яким внесено зміни до «Перел іку підприємств, заснованих на комунальній власності, до яких не застосовуються поло ження Закону України «Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом», затвердженог о рішенням міської ради від 28. 12.2004 р. № 697, включивши до нього, зо крема, ЖЕО Комсомольського р айону - банкрута по справі.
Господарський суд дійшов в исновку, що дане рішення є нез аконним, таким, що порушує пра ва та інтереси кредиторів у с праві та інших учасників про вадження, а тому не може створ ювати тих наслідків, які закл адені законодавцем в правово му інституті незастосування положень Закону про банк рутство до підприємств - об ' єктів комунальної власнос ті.
Втім, такий висновок господ арського суду зроблений без урахування положень п. 8 ст. 5 Закону про банкрутство та офіційного тлумачення навед ених положень Закону про банкрутство в рішенні Конст итуційного Суду України N 5-рп/ 2007 від 20.06.2007 року.
Так, згідно з п. 8 ст. 5 Закону про банкрутство положення цього Закону не застосов уються до юридичних осіб - під приємств, що є об'єктами права комунальної власності, якщо стосовно них виключно на пле нарному засіданні відповідн ої ради органів місцевого са моврядування прийняті рішен ня щодо цього.
Відповідно до ст. 147 Конститу ції України Конституційний С уд України є єдиним органом к онституційної юрисдикції в У країні.
Конституційний Суд Україн и вирішує питання про відпов ідність законів та інших пра вових актів Конституції Укра їни і дає офіційне тлумаченн я Конституції України та зак онів України.
Згідно зі ст. 69 Закону Ук раїни «Про Конституційний Су д України» рішення і висновк и Конституційного Суду Украї ни рівною мірою є обов'язкови ми до виконання.
В пунктах 1.2 та 1.3 резолютивно ї частини рішення N 5-рп/2007 від 20.06. 2007 року Конституційним Судом України зазначено, що відпов ідна рада органів місцевого самоврядування має право вик лючно на пленарному засіданн і прийняти рішення про незас тосування положень Закону про банкрутство до комунал ьних унітарних підприємств, які перебувають у комунальні й власності її територіально ї громади, як до початку поруш ення справ про банкрутство ц их підприємств, так і на будь-я кій стадії провадження у спр аві про банкрутство. Провадж ення у справі про банкрутств о комунальних унітарних підп риємств у випадках, передбач ених частиною восьмою статті 5 Закону про банкрутство, підлягає припиненню незалеж но від того, прийнято рішення відповідної ради органу міс цевого самоврядування про не застосування положень цього Закону до цих підприємст в до чи після порушення судом загальної юрисдикції провад ження у справі про їх банкрут ство. В пункті 2 резолютивної ч астини цього ж рішення також зазначено, що таке рішення є о бов'язковим до виконання на в сій території України.
Таким чином, суд першої інст анції мав припинити провадже ння у справі про банкрутство ЖЕО Комсомольського району .
У зв'язку із вищевикладеним , судова колегія вважає, що оск аржувана ухвала господарськ ого суду прийнята без врахув ання висновків Конституційн ого Суду України, викладених в рішенні від N 5-рп/2007 від 20.06.2007 рок у щодо застосування п. 8 ст. 5 З акону про банкрутство, а то му підлягає скасуванню.
Доводи ліквідатора та кред иторів (ДПІ у м. Херсоні та ПФУ Управління в Комсомольськом у районі) стосовно того, що ЖЕО Комсомольського району не є «комунальним унітарним підп риємством», оскільки не міст ить у своїй назві слів «комун альне підприємство» та вказі вку на орган місцевого самов рядування, колегія суддів не приймає як необґрунтовані, о скільки згідно приписів ст. 78 ГК України та ст. 2 Закону У країни «Про підприємства в У країні» (чинний на час утворе ння ЖЕО Комсомольського райо ну у 1993 р.) основною ознакою ком унального підприємства є те, що таке підприємство заснов ане на комунальній власності . Згідно Статуту ЖЕО Комсомол ьського району, зареєстрован ого у 1993 р. та довідки про включ ення до ЄДРПОУ № 5450 боржник є ко мунальним підприємством, ств ореним для здійснення різних видів діяльності по експлуа тації житлового та нежитлово го фонду, обслуговуванню при будинкових територій району , наданню житлово-комунальни х послуг населенню, тощо.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи ліквідатор а та кредиторів, наведені у ві дзивах на апеляційні скарги, не спростовують висновку, до якого дійшла колегія суддів , щодо необхідності застосув ання положень п. 8 ст. 5 Закону про банкрутство, згідно офі ційного тлумачення цих полож ень Закону про банкрутст во в рішенні Конституційного Суду України N 5-рп/2007 від 20.06.2007 рок у, та у зв' язку із прийняттям Херсонською міською радою р ішення № 1025 від 18.02.2009 р. про незаст осування положень Закону про банкрутство до ЖЕО Комсо мольського району.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 99, 101-106 Господарсь кого процесуального кодексу України, Запорізький апеляц ійний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги Управлі ння комунальної власності Хе рсонської місткої ради та Жи тлово-комунального підприєм ства ЖЕК № 11 Херсонського упра вління житлово-комунального господарства на ухвалу госп одарського суду Херсонської області від 27.04.2009р. у справі № 6/157- Б-06 задовольнити.
Ухвалу господарського суд у Херсонської області від 27.04.20 09р. у справі № 6/157-Б-06 скасувати.
Клопотання Управління ком унальної власності Херсонсь кої міської ради задовольнит и.
Провадження по справі № 6/157-Б -06 про банкрутство Житлово-екс плуатаційного об' єднання К омсомольського району м. Хер сона припинити.
Головуючий суддя Шевченко Т. М.
судді Шевченко Т. М.
Мойсеєнко Т. В. Хутор ной В.М.
Суд | Запорізький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2009 |
Оприлюднено | 15.07.2010 |
Номер документу | 5779765 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Запорізький апеляційний господарський суд
Шевченко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні