Постанова
від 23.05.2016 по справі 825/691/16
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 травня 2016 року Чернігів Справа № 825/691/16

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Воєдило Л.П.,

представників позивача - ОСОБА_1 ОСОБА_2,

ОСОБА_3, ОСОБА_4,

представника відповідача - ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Державного підприємства «Корюківське лісове господарство» до Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень та рішення про нарахування пені,

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство «Корюківське лісове господарство» (далі - ДП «Корюківське лісове господарство») звернулось до суду з адміністративним позовом до Корюківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - Корюківська ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області), в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області №0001451500, № НОМЕР_1, №0001471500, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4, № НОМЕР_5 від 11.11.2015 та рішення про нарахування пені, викладені в листах від 12.11.2015 № 4998/10/15-105 і №5009/10/15-105 як такі, що не відповідають діючому законодавству.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до п.256.2 ст. 256 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування та нарахування цієї плати має відбуватися виходячи з кількості деревини, фактично заготовленої платником податку протягом звітного календарного кварталу. Підприємство має право під виписані лісорубні (лісові) квитки проводити заготівлю не обов'язково в тому періоді, коли вони були виписані, а на протязі року, тобто виписані лісові (лісорубні) квитки є тільки документом, який надає право на заготівлю деревини, а не підтверджує факту її заготівлі. Отже, виписані лісові (лісорубні) квитки не спричиняють юридичних підстав для оформлення господарської операції, відповідно до якої повинні бути нараховані податкові зобов'язання підприємства по нарахуванню відповідної суми податку для сплати до бюджету, так як згідно ст.1 «Визначення термінів» Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 986-ХІУ господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Крім того, позивач посилається на те, що нарахована рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів, яка підлягає сплаті до бюджету, є витратами підприємства, а формування витрат повинно здійснюватися відповідно до Положень (стандарту) бухгалтерського обліку № 16 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.1999 № 318 (зі змінами та доповненнями). Відповідно до п. 5 та 6 П(С)БО № 16 витратами звітного періоду визнається або зменшення активів або збільшення зобов'язань. Жодних із цих подій при виписці лісових квитків не відбувається. Також, позивач зазначає, що пунктами 5.1, 5.2, 5.3 Методичних рекомендацій з формування собівартості продукції (робіт, послуг) на підприємствах, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України, затверджених Наказом № 124 від 14.05.2013, встановлено, що плата за спеціальне використання лісових ресурсів є складовою частиною собівартості продукції (товарів, послуг) по статті калькуляції «Сировина і матеріали», а пунктами 7 та 11 П(С)БО № 16 визначено, що витрати собівартості визнаються в тому звітному періоді (як собівартість реалізованої продукції), в якому були отримані доходи від реалізації продукції. Таким чином, віднесення до собівартості продукції першого кварталу 2015 року рентної плати, нарахованої на виписані лісові квитки в 1 кварталі 2015 року, по яких не було здійснено фактичної заготовки деревини, приведе до спотворення показника собівартості виробництва продукції та собівартості реалізації продукції.

Враховуючи наведене, позивач вважає, що нарахування йому податкового зобов'язання за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів є протиправним та просить задовольнити його позовні вимоги в повному обсязі.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали та просили суд його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, надав суду письмові заперечення, в яких виклав свою позицію проти доводів позивача та просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що спірні податкові повідомлення-рішення відповідають вимогам чинного законодавства.

Також вказав, що з 01.01.2015 змінено порядок сплати рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів. Враховуючи наведене, відповідач вважає, що платники при складанні податкової декларації з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, починаючи з І кварталу 2015 року, вказують усю суму плати, обчислену та зазначену суб'єктами лісових відносин у виданих ними спеціальних дозволах. Сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої декларації. На платника рентної плати покладається відповідальність за правильність обчислення, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання контролюючим органам відповідних податкових декларацій згідно із нормами цього Кодексу та інших законодавчих актів. Враховуючи наведене, відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги належить задовольнити, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що на підставі ст.75, 76 та 86 розділу ІІ Податкового кодексу України працівниками Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області проведено камеральні перевірки податкових розрахунків рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування та за інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) ДП «Корюківське лісове господарство» за І півріччя 2015 року, про що складено акти перевірки від 26.10.2015 №469/15/00993515 та №474/15/00993515 (а.с.17-21, 22-25).

Перевіркою встановлено порушення:

- пп. 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 Податкового кодексу України, наказ Міністерства фінансів України від 21.12.2012 № 1404 «Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за спеціальне використання лісових ресурсів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 за № 172/22704;

- пп. «б» п. 50.1 ст. 50 розділу ІІ Податкового кодексу України, відповідальність передбачена згідно з пунктом 120.2 статті 120 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України;

- пп. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 розділу ІІ Податкового кодексу України, у зв`язку з чим підприємству була нарахована пеня в сумі 2860,64 грн та в сумі 88 704,45 грн. ( т.1, а.с. 17-21, 22-25).

На підставі актів перевірки Корюківською ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області 11.11.2015 прийнято наступні податкові повідомлення - рішення:

- №0001451500 про застосування штрафної санкції за платежем збір за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування в сумі 91771,90 грн.;

- №0001461500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів у сумі 1746,85 грн.;

- №0001471500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в сумі 560,38 грн.;

- №0001481500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів у сумі 333,04 грн.;

- №0001491500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів у сумі 133,58 грн.;

- №0001501500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів у сумі 0,38 грн.;

- №0001511500 про застосування штрафної санкції за платежем рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів у сумі 126,68 грн (т.1 а.с.50-56).

Крім того, Корюківською ОДПІ на підставі пп. 129.1.2 п. 129.1, п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України та згідно Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом ДПА України від 17.12.2010 № 953, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2010 за № 1350/18645, позивачу нараховано пеню в загальній сумі 91 565,06 грн. (88704,45 грн.+2860,61 грн.) про що повідомлено листами від 12.11.2015 № 4998/10/15-105 та №5009/10/15-105 (т.1, а.с. 57, 58).

Не погоджуючись з вказаними рішеннями ДП «Корюківське лісове господарство» оскаржило їх до ГУ ДФС у Чернігівській області та до ДФС України.

Рішенням ГУ ДФС у Чернігівській області від 18.01.2016 №160/10/25-01-10-0475 та рішенням ДФС України від 23.03.2015 №6304/6/99-99-10-01-02-25 скаргу позивача залишено без задоволення, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення та рішення про нарахування пені - без змін ( т.2, а.с. 31-33, 34-37).

З огляду на викладене, суд звертає увагу на наступне.

Досліджуючи фактичні обставини нарахування податкового зобов'язання, судом враховано, що згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи із врахуванням визначення терміну «податкове зобов'язання», вказаного в пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Так, під час проведеної перевірки Корюківською ОДПІ встановлено, що 09.07.2015 ДП «Корюківське лісове господарство» подано податковий розрахунок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І півріччя 2015 року (реєстраційний №9142432073), відповідно до якого нарахована сума рентної плати (рубки головного користування) становить 2869932,02 грн., у тому числі: за II квартал 2015 року - 1898406, 97 грн.; за І квартал 2015 року - 97 1525,05 грн. за звітний (податковий) період (р. 5 уточнюючої декларації №9139393537 від 06.07.2015).

Згідно отриманого від ДП «Корюківське лісове господарство» переліку лісокористувачів яким видано лісорубні квитки на 2015 рік, станом на 01.07.2015, загальна сума рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (рубки головного користування) складає 2806963,00 грн. У II кварталі 2015 року лісорубні квитки не виписувалися.

Отже, перевіркою встановлено, що ДП «Корюківське лісове господарство» до податкового розрахунку рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І квартал 2015 року не включило суму рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів державного значення (рубки головного користування) по лісорубних квитках, що виписані до 01.04.2015 у сумі 1835437,95 грн. (2806963,00 грн. - 971525.05 грн.), а фактично її включило до податкового розрахунку рентної плати за І півріччя 2015 року до рядка 5 розрахунку (декларації) «нараховано збору (платежу) за звітний квартал».

Відповідачем зроблено висновок, що в зазначеному податковому розрахунку рентної плати за І півріччя 2015 року ДП «Корюківське лісове господарство» не відображено недоплату за І квартал 2015 року в сумі 1835437,95 грн., а також не заповнено рядки 10 та 11 декларації щодо нарахування на суму недоплати штрафної санкції в розмірі 5%, а також сум пені.

Також перевіркою встановлено, що ДП «Корюківське лісове господарство» були подані податкові розрахунки рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І півріччя 2015 року (деревини, заготовленої під час проведення заходів) по Корюківській міській раді, Будянській, Рибинській, Тютюнницькій, Охрамієвицькій, Наумівській сільських радах (інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України), згідно яких нарахована сума рентної плати становить 126 593,00 грн., у т.ч. за І квартал 2015 року - 16273,15 грн., за II квартал 2015 року - 110319,75 грн.

Згідно отриманого від ДП «Корюківське лісове господарство» переліку лісокористувачів яким видано лісорубні квитки на 2015 рік, станом на 01.07.2015, загальна сума рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) складає 126593,00 грн. у т.ч. за І квартал 2015 року - 74289,00 грн. та за ІІ квартал 2015 року - 52304,00 грн.

Отже, перевіркою було встановлено, що ДП «Корюківське лісове господарство» до податкового розрахунку рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І квартал 2015 року по Корюківській міській раді та Будянській, Рибинській, Тютюнницій, Охрамієвицькій. Наумівській сільських радах не включило суму рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів державного значення (інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) по лісорубних та лісових квитках, що виписані до 01.04.2015 у сумі 58015,85 грн. (74289,00 грн.- 16273,15 грн.), а фактично її включило до податкового розрахунку рентної плати за І півріччя 2015 року до рядка 5 розрахунку (декларації) «нараховано збору (платежу) за звітний квартал».

Таким чином, відповідачем зроблено висновок, що ДП «Корюківське лісове господарство» в зазначеному податковому розрахунку (декларації) за І півріччя 2015 року не відображено недоплату за І квартал 2015 року в сумі 58015,85 грн., а також не заповнено рядки 10 та 11 декларації щодо нарахування на суму недоплати штрафної санкції в розмірі 5%, а також сум пені.

Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. 67 Лісового кодексу України, у порядку спеціального використання можуть здійснюватися такі види використання лісових ресурсів, як заготівля деревини.

Згідно ч. 1, 2 ст. 69 Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці проводиться за спеціальним дозволом - лісорубний квиток або лісовий квиток, що видається безоплатно.

Спеціальний дозвіл на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

Відповідно до п. 3 Порядку видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761, лісорубний квиток видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами Держлісагентства (далі - органи Держлісагентства) на заготівлю деревини під час проведення рубок головного користування на підставі затвердженої в установленому порядку розрахункової лісосіки.

У першому кварталі 2015 року Чернігівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства позивачу дійсно були видані лісорубні квитки ( т.1, а.с. 71-94).

Кінцевою датою заготівлі в лісорубних квитках вказано 31.12.2015, а кінцевою датою вивезення - 01.04.2016.

Проте, не всю вказану у перелічених лісорубних квитках деревину позивач заготовив у першому кварталі 2015 року.

За цими лісорубними квитками позивач мав право заготовити 38934 м.куб деревини, але у першому кварталі 2015 року заготовив лише 13642 м.куб., нормативна вартість якої 971525 грн.

Зазначені обставини підтверджуються довідкою ДП «Корюківське лісове господарство» про кількість деревини, заготовленої у І кварталі 2015 року (т.2, а.с. 57).

Також з матеріалів справи вбачається, що за лісорубними квитками позивач у першому кварталі 2015 року заготовив деревини (інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) лише на суму 16273,15 грн.

При цьому, при обчисленні сум рентної плати позивач виходив з обсягів фактично заготовленої ним деревини.

Згідно ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 даного Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Як зазначено в ст. 1 даного Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку про те, що видані позивачу лісорубні квитки є по своїй суті документами, які надають право на заготівлю деревини, але не підтверджують факт її заготівлі, вони в силу приписів наведених норм не є первинними документами, а тому і підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій з заготівлі деревини бути не можуть. Відповідно, податкова звітність на лісорубних квитках також ґрунтуватись не може.

Згідно п. 22.1 ст. 22 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об'єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов'язує виникнення у платника податкового обов'язку.

Відповідно до п. 23.1 ст. 23 Податкового кодексу України базою оподаткування визнаються конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики певного об'єкта оподаткування.

ОСОБА_3 оподаткування - це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об'єкта оподаткування, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 29.1 ст. 29 Податкового кодексу України обчислення суми податку здійснюється шляхом множення бази оподаткування на ставку податку із/без застосуванням відповідних коефіцієнтів.

Згідно п. 256.1 ст. 256 Податкового кодексу України в редакції, яка діяла з 01.01.2015, платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи - підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

Як зазначено в пп. 256.2.1 п. 256.2 ст. 256 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування.

Згідно із пп. 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 Податкового кодексу України, сума рентної плати обчислюється суб`єктами лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, і зазначається у таких дозволах.

Відповідно до п. 257.1 ст. 257 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу.

Як зазначено у податковому розрахунку збору за спеціальне використання лісових ресурсів, форму якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2012 №1404, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 за № 172/22704, у рядку 1.1 має зазначатись сума збору за деревину, заготовлену в порядку рубок головного користування.

Податкову декларацію з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за перший квартал та перше півріччя 2015 позивач подавав саме за цією формою оскільки на момент настання строків їх подання форму такої декларації ще не було затверджено.

Як зазначено у примітці 9 розрахунку з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування, що є додатком 8 до Податкової декларації з рентної плати, форму якої затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496, у рядку 5.1 вказаного додатку має зазначатися сума рентної плати, нарахована за деревину, заготовлену в порядку рубок головного користування, відповідно до підпункту 256.2.1 пункту 256.2 статті 256 розділу ІХ Податкового кодексу України.

Таким чином, буквальне тлумачення зазначених вище норм права свідчить про те, що об`єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є деревина, саме фактично заготовлена в порядку рубок головного користування, протягом звітного календарного кварталу. З цієї ж причини нарахування рентної плати виходячи лише з даних отриманих у звітному кварталі лісорубних квитків є неможливим, оскільки календарний квартал фактичного заготовлення деревини за цими квитками із календарним кварталом їх видачі можуть не співпадати. Тобто, твердження Корюківської ОДПІ про необхідність нарахування рентної плати виходячи лише з даних отриманих у цьому кварталі лісорубних квитків, не зважаючи на відсутність факту повного заготовлення деревини за цими квитками, є безпідставним та не відповідають вимогам Податкового кодексу України.

В п.п. 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 Податкового кодексу України лише міститься вказівка про необхідність зазначення сум рентної плати у лісорубних квитках, однак об`єкту оподаткування, встановленого в п. 256.2 ст. 256 Податкового кодексу України, яким є заготовлена деревина, від якого і має обчислюватись сума рентної плати, ця норма не змінює.

Зважаючи на те, що ДП «Корюківське лісове господарство» в уточнюючому податковому розрахунку збору за спеціальне використання лісових ресурсів за перший квартал 2015 року (реєстраційний № НОМЕР_6) (т.1, а.с. 40-41), задекларувало рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів у розмірі 971 525,05 грн., а також відповідно до наданих позивачем податкових розрахунків збору за спеціальне використання лісових ресурсів (інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) (т.1, а.с. 26-39), де підприємством визначено податкове зобов'язання на загальну суму 16 273,15 грн., що відповідає кількості деревини, фактично заготовленої позивачем у цьому періоді, нарахування позивачем рентної плати за перший квартал 2015 року відбулося з дотриманням норм чинного законодавства України, зокрема, положень п.256.2 ст. 256 Податкового кодексу України.

Згідно п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України сума податкових зобов'язань з рентної плати, визначена у податковій декларації за податковий (звітний) період, сплачується платником до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації з урахуванням фактично сплачених авансових внесків.

Так, з актів перевірки вбачається, що в рахунок погашення зобов'язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (по рубках головного користування) за перший квартал 2015 року позивачем сплачено усього 97 1525,05 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 29994 від 13.05.2015 на суму 692121,20 грн. та № 30557 від 06.07.2015 на суму 300462,48 грн. (279403,85 грн. - зобов'язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, 8382,12 грн. - штрафних санкцій, 12676,51 грн. - пені).

А також в рахунок погашення зобов'язання з рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (відповідно до п.п. 2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) за перший квартал 2015 року позивачем сплачено усього 16 273,25 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 29974 від 12.05.2015 на суму 2,50 грн., №29973 від 12.05.2015 на суму 844,50 грн., №29972 від 12.05.2015 на суму 670,50 грн., №29976 від 12.05.2015 на суму 11645,00 грн., № 29975 від 12.05.2015 на суму 2220,25 грн., № 29977 від 12.05.2015 на суму 890,50 грн.

Таким чином, рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів за перший квартал 2015 року сплачена позивачем до бюджету своєчасно у повному обсязі.

Отже, збільшення Корюківською ОДПІ грошового зобов'язання ДП «Корюківське лісове господарство» за платежем збір за спеціальне використання лісових ресурсів (в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування та інші види лісокористування відповідно до п.п.2-5 п.2 ст.256 Податкового кодексу України) та нарахування пені є протиправним.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та рішень про нарахування пені, а відповідачем не доведена правомірність своїх дій та прийнятих рішень.

Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку, що ДП «Корюківське лісове господарство» було дотримано вимоги Податкового кодексу України при визначенні об'єкту рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за перший квартал 2015 року, а тому позовні вимоги ДП «Корюківське лісове господарство» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області № НОМЕР_7, № НОМЕР_1, № НОМЕР_8, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, №0001501500, № НОМЕР_5 від 11.11.2015 та рішення про нарахування пені в загальній сумі 91 565,06 грн., є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин, судові витрати у розмірі 2793,57 грн. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Корюківської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області на користь позивача.

Керуючись статтями 94, 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства «Корюківське лісове господарство» задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Корюківської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернігівській області № НОМЕР_7, № НОМЕР_1, № НОМЕР_8, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, № НОМЕР_4, № НОМЕР_5

від 11.11.2015 та рішення про нарахування пені в загальній сумі 91 565,06 грн.

Присудити здійснені Державним підприємством «Корюківське лісове господарство» (15300, Чернігівська область, м. Корюківка, вул. Індустріальна, 40, код ЄДРПОУ 00993515) судові витрати в розмірі 2793,57 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Корюківської об'єднаної Державної податкової інспекції ГУ ДФС у Чернігівській області (15300, Чернігівська область, м. Корюківка, вул. Передзаводська, 2, код ЄДРПОУ 39560490), сплачені за платіжними дорученнями від 04.04.2016 №33496 та від 20.04.2016 №33653.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58012656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/691/16

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 23.05.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 06.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 23.05.2016

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні