Ухвала
від 30.05.2016 по справі 823/565/16
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

30 травня 2016 року справа № 823/565/16

м. Черкаси

Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Гарань С.М., перевіривши матеріали адміністративного позову Звенигородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області до публічного акціонерного товариства «Ватутінський м'ясокомбінат» про стягнення заборгованості,

встановив:

Звенигородське об'єднане управління Пенсійного фонду України Черкаської області звернулося до суду з адміністративним позовом про стягнення з публічного акціонерного товариства «Ватутінський м'ясокомбінат» заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку № 2 за період 01.09.2011 по 30.11.2015 на загальну суму 69 469,93грн.

До адміністративного позову позивач також додав клопотання про звільнення його від сплати судового збору, в зв'язку з відсутністю коштів призначених на цю мету.

Вирішуючи питання про можливість відкриття провадження в адміністративній справі, суддя виходить з наступного.

Відповідно до ч.3 ст.106 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Згідно з ч.2 ст.87 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VI.

Статтею 5 Закону України “Про судовий збір” від 08.07.2011 року № 3674-VI передбачено коло осіб, які звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях, однак, Пенсійний фонд України та його територіальні органи в даному переліку відсутні.

Згідно ст.8 Закону України “Про судовий збір”, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, також суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.

Відповідно до ст.88 КАС України, суд враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Із системного аналізу наведених положень випливає, що процесуальним законом передбачено з'ясування майнового стану сторони із метою зменшення тягаря несення судових витрат.

Статтею 129 Конституції України, як однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом. Аналогічна норма міститься й у ст.10 КАС України.

Відповідно до постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України “Про судову практику застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI “Про судовий збір” у редакції Закону України від 22 травня 2015 року 484-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору” від 05.02.2016 №2, обмежене фінансування бюджетної установи не є підставою для її звільнення від сплати судового збору, не є вказані аргументи і підставою для відстрочення його сплати. Таку ж позицію підтримав Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 25 вересня 2015 року по справі 2а-10730/10/1570.

Зазначена позиція також збігається із висновками Європейського суду з прав людини у справі “Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України” від 18 жовтня 2005 року (заява № 70297/01).

З урахуванням вищевказаного суд дійшов висновку, що заявлене позивачем клопотання про звільнення від сплати судового збору не підлягає задоволенню, оскільки останнє не мотивоване, жодних доказів на підтвердження важкого майнового стану не представлено. Обмежене фінансування державної установи не може бути підставою для звільнення від сплати судового збору, встановленого законом. Варто зазначити також те, що обов'язок сплати судового збору слугує гарантуванню принципу рівності всіх осіб у правах щодо доступу до суду.

Таким чином, подана позовна заява не відповідає вимогам ст.106 КАС України, а саме, позивачем не дотримано вимог ч.3 ст.106 КАС України: до позовної заяви не додано документу про сплату судового збору у встановленому законом розмірі та порядку.

Суд звертає увагу позивача на те, що ст.4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» № 928-VІIІ від 25.12.2015 установлено розмір мінімальної заробітної плати на 2016 рік, а саме, у місячному розмірі з 1 січня – 1378,00грн.

Абзацом 2 підп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» визначено розмір сплати судового збору, а саме: за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано: суб'єктом владних повноважень, юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.

Оскільки адміністративний позов Звенигородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області містить вимогу про стягнення з публічного акціонерного товариства «Ватутінський м'ясокомбінат» заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку № 2 за період 01.09.2011 по 30.11.2015 на загальну суму 69 469,93грн., то дана вимога є майновою, а отже, ставкою судового збору за подання цього позову є 1378,00грн. (1 розмір мінімальної заробітної плати).

Відповідно до ст.108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.

За таких обставин, для вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі, позовну заяву необхідно привести у відповідність із ст.106 КАС України, шляхом усунення вказаного вище недоліку.

Керуючись статтями 106, 108 КАС України, суддя,

ухвалив:

В задоволенні клопотання Звенигородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області про звільнення від сплати судового збору – відмовити.

Позовну заяву Звенигородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Черкаської області до публічного акціонерного товариства «Ватутінський м'ясокомбінат» про стягнення заборгованості залишити без руху та надати строк для усунення недоліків до 30.06.2016 року.

Роз'яснити, що у разі невиконання вимог ухвали заява підлягає поверненню.

Копію ухвали направити позивачу.

Ухвала про залишення позовної заяви без руху може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції в порядку, передбаченому ст. 185-187 КАС України.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2016
Оприлюднено06.06.2016
Номер документу58040156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/565/16

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 14.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 21.07.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 01.07.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 30.05.2016

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні