Ухвала
від 26.05.2016 по справі 150/928/14-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" травня 2016 р. м. Київ К/800/11831/15

Вищий адміністративний суд України в складі суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Цуркана М.І.,

секретар судового засідання Вишняк О.

за участю:

представників третьої особи Смик Л.М.,

Кирилюк Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Чернівецької районної спілки споживчих товариств на постанову Чернівецького районного суду Вінницької області від 3 листопада 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року у справі за позовом депутатів Чернівецької селищної ради - ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 до Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області, третя особа - Чернівецька районна спілка споживчих товариств, про визнання протиправним та скасування рішення селищної ради, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2014 року депутати Чернівецької селищної ради ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 (далі - позивачі) звернулося до Чернівецького районного суду Вінницької області з адміністративним позовом до Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області (далі - відповідач), третя особа - Чернівецька районна спілка споживчих товариств (далі - третя особа), в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області 7 сесії 6 скликання від 17 жовтня 2011 року "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт Чернівці".

Постановою Чернівецького районного суду Вінницької області від 3 листопада 2014 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року, адміністративний позов задоволено.

Скасовано рішення Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області 7 сесії 6 скликання від 17 жовтня 2011 року "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна,93 в смт. Чернівці".

У касаційній скарзі, третя особа, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати вищезазначені судові рішення, та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Заслухавши доповідача, вислухавши пояснення сторін, перевіривши оскаржувані рішення судів та матеріали справи в межах доводів касаційних скарг, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом, статутом Чернівецької районної спілки споживчих товариств, в редакції, затвердженій четвертими зборами ради шостого скликання Чернівецької райспоживспілки, оформлених протоколом від 13 березня 2013 року, зареєстрованим державним реєстратором 18 квітня 2013 року за №11701050014000138 передбачено, що райспоживспілка є повним юридичним правонаступником активів, пасивів та зобов'язань реорганізованого шляхом приєднання до неї: ДП "Ринок" Чернівецької районної спілки споживчих товариств, ідентифікаційний код 30160516, зареєстрованого Чернівецькою районною державною адміністрацією Вінницької області, реєстраційний №11701070001000256 від 15 грудня 2010 року, свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 517932 (п.3.1).

Державна реєстрація припинення юридичної особи ДП "Ринок" в результаті приєднання до Чернівецької райспоживспілки була проведена 13 березня 2012 року.

Як встановлено судом та вбачається з листа №5/3.3.17 від 10 лютого 2014 року Реєстраційної служби Чернівецького районного управління юстиції у Вінницькій області, державна реєстрація припинення юридичної особи ДП "Ринок" і/к 30160516 в результаті приєднання до Чернівецької районної спілки споживчих товариств проведена 12.03.2012 року, а тому саме з даного часу райспоживспілка є правонаступником всіх прав та обов'язків ДП "Ринок" і саме з цього часу Чернівецька райспоживспілка як правонаступник повинна була звернутись з відповідною заявою до селищної ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці. До 17 жовтня 2011 року на виконання рішення селищної ради від 23.02.2007 року, прийнятого на 7 сесії 6 скликання, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен був виготовляти та подавати на затвердження селищній раді ДП "Ринок", діяльність якого не була припинена.

Не погоджуючись з рішенням Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області 7 сесії 6 скликання від 17 жовтня 2011 року "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт Чернівці", позивачі звернулися до суду з адміністративним позовом.

Вищий адміністративний суд України, перевіривши оскаржувані рішення судів та матеріали справи в межах доводів касаційної скарги, зазначає наступне.

Відповідно до статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Таким чином, без повного та всебічного з'ясування обставин у справі постановлене судом рішення не є обґрунтованим.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого сома врядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно із частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права. свободи або інтереси.

Аналіз вищезазначених норм дає підстави вважати, що суд повинен встановити, чи має місце порушення прав позивачів.

Позивачі не навели обґрунтованих мотивів порушення їхніх прав та інтересів, чи прав територіальної громади, в публічно-правовому спорі.

Судами попередніх інстанцій не встановлено, які саме права позивачів порушені, та які права у відповідності до статей 2, 6 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають судовому захисту.

Враховуючи те, що судами попередніх інстанцій не було встановлено всіх обставин справи, що призвело до не обґрунтованих належним чином висновків щодо прав і обов'язків сторін у даному спорі, а також те, що передбачені процесуальним законодавством межі перегляду справи в касаційній інстанції не дають їй права встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені попередніми судовими інстанціями, оскаржувані судові рішення у справі підлягають скасуванню з направленням справи на новий судовий розгляд до суду першої інстанції відповідно до положень частини 2 статті 227 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 221, 223, 227, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Касаційну скаргу Чернівецької районної спілки споживчих товариств задовольнити частково.

Постанову Чернівецького районного суду Вінницької області від 3 листопада 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року скасувати.

Справу направити до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, оскарженню не підлягає та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.05.2016
Оприлюднено02.06.2016
Номер документу58041663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —150/928/14-а

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні