ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" травня 2016 р.Справа № 916/5092/14
Господарський суд Одеської області
У складі судді Желєзної С.П.
Секретаря судових засідань ОСОБА_1
За участю представників сторін:
Прокурор: Закернична І.П. /посвідчення/;
Від позивача: ОСОБА_2 за довіреністю від 11.06.2015р.;
Від відповідача: ОСОБА_3 за довіреністю від 11.05.2016р.;
Від третьої особи: ОСОБА_4 за довіреністю від 20.05.2016р.;
Розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» (вх. № 2-2292/16 від 28.04.2016р.) про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в порядку, передбаченому ст.ст. 112 - 114 ГПК України, по справі за позовом прокурора Приморського району м.Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, про внесення змін до договору оренди землі, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Одеської області від 05.02.2015р. по справі № 916/5092/14 (суддя Гут С.Ф.), залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 24.06.2015р., позов прокурора Приморського району м. Одеси, пред'явлений в інтересах держави в особі Одеської міської ради, було задоволено, внесено зміни до договору оренди землі від 07.07.2004р., укладеного між Одеською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» , зареєстрованого в Одеському міському відділенні ОРФ ДП В«Центр ДЗКВ» про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 20.07.2004р. за №040450500113, яким Одеською міською радою передано товариству з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» земельну ділянку площею 2484 кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А на 50 років, шляхом викладення пунктів договору у нижченаведених редакціях:
- п.2.3 договору: „Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1371кв.м становить 4074721,68грн.; нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1113кв.м становить 6615861,21грн.В» ;
- п.4.1 договору: „Орендна плата за земельну ділянку, володіння і користування 1371кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 203736,08 грн. на рік; орендна плата за земельну ділянку, володіння і користування 1113 кв.м, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А, розрахована у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 330793,06грн. на рік.В» ;
- п. 9.4.2 доповнити наступною редакцією: В«Самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 1 січня, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки і не пізніше 20 лютого поточного року подавати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, визначеному Податковим кодексом України (з урахуванням нової нормативної грошової оцінки земель у разі введення її в дію)В» . Крім того, на відповідача було покладено судові витрати по справі.
28.04.2016р. до суду надійшла заява товариства з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» про перегляд рішення господарського суду Одеської області від 05.02.2015р. по даній справі за нововиявленими обставинами, в порядку , передбаченому ст.ст. 112-114 ГПК України. В порядку ст. 2-1 ГПК України вказану заяву було передано на розгляд судді Желєзній С.П.
В судових засіданнях представник ТОВ „РоксоланаВ» повністю підтримав вимоги поданої заяви. В свою чергу, прокурор, позивач та третя особа повністю заперечували проти задоволення поданої ТОВ „РоксоланаВ» заяви.
При цьому, Одеською міською радою було подано до суду клопотання про зупинення провадження по даній справі до завершення розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги Одеської міської ради на постанову Приморського районного суду м. Одеси від 10.12.2014р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2016р. по справі № 522/11050/14-а. Проте, судом було відмовлено у задоволенні відповідного клопотання, оскільки на теперишній час вищезазначені судові акти, постановлені в порядку адміністративного судочинства, є чинними та такими, що набрали законної сили, в той час як згідно ухвали Вищого адміністративного суду України від 22.04.2016р. Одеській міській раді було відмовлено в задоволенні підстав для зупинення виконання постанови Приморського районного суду м. Одеси від 10.12.2014р. та ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2016р. по справі № 522/11050/14-а.
Розглянувши заяву ТОВ „РоксоланаВ» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, заслухавши доводи та пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 112 ГПК України господарський суд може переглянути прийняте ним судове рішення, яке набрало законної сили, за нововиявленими обставинами. Однією із підстав для перегляду судових рішень господарського суду за нововиявленими обставинами є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Згідно з п.п. 2, 3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 17 „Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинамиВ» (з наступними змінами та доповненнями) до нововиявлених обставин відносяться матеріально-правові факти, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші факти, які мають значення для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Необхідними ознаками існування нововиявлених обставин є одночасна наявність таких трьох умов: по-перше, їх існування на час розгляду справи, по-друге, те, що ці обставини не могли бути відомі заявникові на час розгляду справи, по-третє, істотність даних обставин для розгляду справи (тобто коли врахування їх судом мало б наслідком прийняття іншого судового рішення, ніж те, яке було прийняте). Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення. Ці обставини мають бути належним чином засвідчені, тобто підтверджені належними і допустимими доказами. Необхідно чітко розрізняти поняття нововиявленої обставини (як факту) і нового доказу (як підтвердження факту); так, не можуть вважатися такими обставинами подані учасником судового процесу листи, накладні, розрахунки, акти тощо, які за своєю правовою природою є саме новими доказами. Виникнення нових або зміна обставин після вирішення спору або розгляду справи про банкрутство не можуть бути підставою для зміни або скасування судового рішення за правилами розділу XIII ГПК.
Так, в основу рішення від 05.02.2015р. про задоволення позовних вимог прокурора у повному обсязі господарським судом було покладено наступні обставини.
Судом було встановлено, що 07.07.2004р. між Одеською міською радою(Орендодавець) та ТОВ „РоксоланаВ» (Орендар) було укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Орендодавець на підставі Закону України В«Про оренду земліВ» та рішення Одеської міської ради №1804-ХХІУ від 26.09.2003р. надає за рахунок земель міста, раніше наданих у користування АТ В»ОдесатуристВ» , а Орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, площею 2484 кв.м, що знаходиться у м. Одеса, вул..Генуезька, 24-а, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною договору, терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування кафе-бару з літнім майданчиком, про що у Державному реєстрі земель 20.07.2004р. вчинено запис №040450500113.
Відповідно до п.2.1. договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2484 кв.м для експлуатації та обслуговування кафе-бару з літнім майданчиком, у тому числі:
- земельна ділянка загальною площею 1371 кв.м для експлуатації та обслуговування кафе-бару (угіддя: під будівлями - 662 кв.м; під проїздами, проходами та площадками -709 кв.м);
- земельна ділянка площею 1113 кв.м для експлуатації та обслуговування літнього майданчика (угіддя: під будівлями 104 кв.м; під проїздами, проходами та площадками - 1009 кв.м).
Пунктом 2.3. договору визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 5401607,04 грн.
У розділі 4 договору встановлені умови щодо орендної плати, а саме встановлено, що орендна плата цієї земельної ділянки складає:
- за земельну ділянку площею 1371 кв.м - 71 549,75 грн. на рік;
- за земельну ділянку площею 1113 кв.м - 24 202,18 грн. (з травня по вересень включно); 3389, 08 грн. (з жовтня по квітень включно).
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється відповідно до В«Положення про порядок розрахунку плати за користування земельними ділянками і за часткову участь у землекористуванні в м. ОдесіВ» , затвердженого рішенням Одеської міської ради № 702-ХХШ від 29.02.2000р. та рішенням Одеської міської ради №1709-ХХШ від 31.10.2000р. і №1061-ХХІУ від 26.03.2003р. і Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 В«Про проведення індексації грошової оцінки земельВ» ( п. 4.2. договору).
У відповідності з п.4.3. договору, орендна плата з урахуванням ПДВ, вноситься за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного місяця на рахунок Одеського міського управління земельних ресурсів №37182005002573, код ЄДРПОУ: 26303169 в УДК Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 13050200. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 В«Про проведення індексації грошової оцінки земельВ»
Пунктом 4.4. договору передбачено, що Орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід'ємними частинами цього договору. Орендодавець має право вимагати збільшення орендної плати у випадку збільшення відповідно до законів України розміру земельного податку.
Відповідно до умов п.14.1. вищевказаний договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.
Додатками до вказаного договору є: план земельної ділянки, кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) та встановлених земельних сервітутів, акт встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання-передачі земельної ділянки; які є невід'ємною частиною цього договору(п.14.3.).
28.12.2010р. Одеською міською радою прийнято рішення №41- VI „Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель ОСОБА_3 (п.1), введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста ОСОБА_3 з 01.01.2011р. крім випадків визначних у п.3 цього рішення (п. 2); введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста ОСОБА_3 для розрахунку річної орендної плати і плати за дольову участь у землекористуванні з 01.01.2012р. (п.3).
20.09.2011р. Одеською міською радою прийнято рішення №1268-VI „Про внесення змін до рішення міської ради від 28.12.2010р. №41-VI „Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» , яким п.3 рішення викладено в такій редакції: В«Ввести в дію затверджену пунктом 1 цього рішення нормативну грошову оцінку земель міста ОСОБА_3 для розрахунку річної орендної плати з 20.09.2011р.В» .
20.09.2011 Одеською міською радою прийнято рішення № 1267- VI В«Про затвердження фіксованих відсотків при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки в м. ОдесіВ» .
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 23.04.2013р. №48/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована за адресою м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А та землекористувачем якої являється ТОВ "Роксолана" площею 1371кв.м - становить 4074721,68грн. (з урахуванням індексації станом на 1 січня поточного року).
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 23.04.2013 № 49/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що розташована за адресою м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А та землекористувачем якої являється ТОВ "Роксолана" площею 1113кв.м - становить 6615861,21грн. (з урахуванням індексації станом на 1 січня поточного року).
Судом також було встановлено, що Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернувся до ТОВ „РоксоланаВ» з пропозицією від 04.08.2014р. №01-13/5636 про внесення змін до вищезазначеного договору оренди земельної ділянки в частині розміру орендної плати. Також, у пропозиції Департамент комунальної власності Одеської міської ради попередив ТОВ "Роксолана" про необхідність надання відповіді у встановлений законом термін та можливість вирішення зазначеного питання у судовому порядку, а також повідомив про час і місце особистого прийому юридичних, фізичних осіб-підприємців з питань внесення змін до договорів оренди, підписання та отримання розрахунків орендної плати за земельні ділянки.
Департаментом комунальної власності Одеської міської ради відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України, здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку площею 1371 кв.м за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А від 26.02.2013, за яким вона становить 203736,08грн. на рік. Крім того, Департаментом комунальної власності Одеської міської ради відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України, здійснено розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку площею 1113кв.м за адресою: м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А від 26.02.2013, за яким вона становить 330 793,06грн. на рік.
Зважаючи на встановлені обставини справи, за результатом застосування до спірних правовідносин норм матеріального права, судом було встановлено, що орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка підлягає перегляду у зв'язку із зміною підстави для її нарахування - нормативної грошової оцінки відповідної земельної ділянки. Оскільки станом на момент прийняття рішення по справі нормативна грошова оцінка земель міста ОСОБА_3 була змінена відповідно до рішення Одеської міської ради №41-VI від 28.12.2010р. „Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» порівняно до редакції, що діяла на час укладення договору оренди від 07.07.2004р., судом було винесено рішення про задоволення позовних вимог прокурора шляхом внесення відповідних змін до вказаного договору оренди в частині розміру орендної плати.
В той же час, в якості нововиявлених обставин, які спростовують доводи, покладені в основу рішення суду від 05.02.2015р. по даній справі, відповідачем висувається наступне.
Так, постановою Приморського районного суду міста ОСОБА_3 від 10.12.2014р. по справі № 522/11050/14-а, що залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2016р., були визнані протиправними та скасовані:
- рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» ;
- рішення Одеської міської ради № 1268-VI від 20.09.2011р. „Про внесення змін до рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» .
З огляду на викладене, ТОВ „РоксоланаВ» наголошує на тому, що у зв'язку із визнанням протиправним та скасування рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р., на підставі якого була збільшена нормативна грошова оцінка орендованої земельної ділянки порівняно до тої, що діяла на час укладення договору оренди від 07.07.2004р., на теперішній час відпали обставини, які слугували підставою для ухвалення рішення про задоволення позовних вимог прокурора. Оскільки вказані обставини у вигляді порушень, допущених при затвердженні нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3, існували на момент ухвалення рішення від 05.02.2015р. по даній справі, відповідач вважає їх нововиявленими та такими, що у повному обсязі спростовують висновки суду, покладені в основу рішення про задоволення позовних вимог прокурора.
При наданні правової оцінки обставинам, на які посилається заявник як на нововиявлені для даної справи, господарський суд виходить із наступного.
Відповідно до ч.ч. 1, 8 ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Згідно зі ст. 1 Закону України „Про оренду земліВ» від 6 жовтня 1998 року161-XIV (з наступними змінами та доповненнями) орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
У відповідності до статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Згідно з частиною 1 статті 15 Закону „Про оренду земліВ» однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
В свою чергу, відповідно до частини 1 статті 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
За змістом частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Крім того, відповідно до положень ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Пунктом 2 частини 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин. При цьому, ч. 1 ст. 23 Закону України „Про оцінку земельВ» передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Підсумовуючи вищевикладені положення чинного законодавства, господарський суд доходить висновку, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною відповідного договору оренди, визначення якої перебуває у прямій залежності від розміру нормативної грошової оцінки орендованої ділянки та визначених законом мінімальних ставок даного платежу. При цьому, затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок на відповідній місцевості в межах населеного пункту відноситься до повноважень відповідного органу місцевого самоврядування, в даному випадку - Одеської міської ради.
Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Як було зазначено вище по тексту, рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. було затверджено нормативну грошову оцінку земель міста ОСОБА_3. На підставі вказаного рішення і були сформовані долучені до матеріалів справи:
- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 23.04.2013р. №48/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, у відповідності до якого нормативна грошова оцінка ділянки, що розташована за адресою м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А та землекористувачем якої являється ТОВ "Роксолана" площею 1371 кв.м - становить 4074721,68 грн. (з урахуванням індексації станом на 1 січня поточного року).
- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 23.04.2013 № 49/П, який розроблено Управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області, у відповідності до якого нормативна грошова оцінка ділянки, що розташована за адресою м. Одеса, вул. Генуезька, 24-А та землекористувачем якої являється ТОВ "Роксолана" площею 1113 кв.м - становить 6615861,21грн. (з урахуванням індексації станом на 1 січня поточного року).
Проте, постановою Приморського районного суду міста ОСОБА_3 від 10.12.2014р. по справі № 522/11050/14-а, що залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2016р., та на теперішній час набрала законної сили, були визнані протиправними та скасовані: рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» ; рішення Одеської міської ради № 1268-VI від 20.09.2011р. „Про внесення змін до рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. „Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_3В» .
Отже, на теперішній час, нормативна грошова оцінка земель міста ОСОБА_3, встановлена рішенням Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р., зміна якої (оцінки) в сторону збільшення і слугувало підставою для перегляду розміру орендної плати за спірним договором та задоволення позовних вимог прокурора, на теперішній час є нечинною, у зв'язку з чим, не може слугувати підставою для внесення змін до договорів оренди земель державної та комунальної власності.
При цьому, факт скасування рішення Одеської міської ради № 41-VI від 28.12.2010р. в судовому порядку як акту свідчить про допущення низки порушень під час прийняття цього рішення. Таким чином обставини, пов'язані із неправомірним використанням відомостей про нормативну грошову оцінку орендованої відповідачем земельної ділянки є такими, що існували на момент прийняття рішення суду по даній справі, що переглядається. Отже, наведені ТОВ „РоксоланаВ» обставини, якими обґрунтована подана ним заява, є нововиявленими для даної справи, оскільки існували на момент прийняття рішення суду від 05.02.2015р. про задоволення позовних вимог прокурора та повністю спростовують висновки суду, покладені в основу даного акту та свідчать про повну необгрунтованість вимог прокурора, пред'явлених в інтересах держави в особі Одеської міської ради.
Відповідно до ст. 114 ГПК України за результатами перегляду судового рішення приймається рішення у разі зміни або скасування рішення.
Згідно з п., 8.6 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 17 „Про деякі питання практики перегляду рішень, ухвал, постанов за нововиявленими обставинамиВ» (з наступними змінами та доповненнями) прийняття та розгляд заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не означає обов'язкового скасування чи зміни рішення, що переглядається. Результат перегляду повинен випливати з оцінки доказів, зібраних у справі, і встановлення господарським судом на основі цієї оцінки наявності або відсутності нововиявлених обставин, визначення їх істотності для правильного вирішення спору або розгляду справи про банкрутство. Господарський суд вправі змінити або скасувати судове рішення за нововиявленими обставинами лише за умови, що ці обставини впливають на юридичну оцінку обставин, здійснену судом у судовому рішенні, що переглядається.
Таким чином, приймаючи до уваги, що за результатами розгляду заяви ТОВ „РоксоланаВ» про перегляд рішення суду від 05.02.2015р. по даній справі, поданої в порядку ст.ст. 112-114 ГПК України, господарський суд дійшов висновку про наявність нововиявлених обставин, які у повному обсязі спростовують висновки суду щодо доведеності, правомірності та обґрунтованості позовних вимог прокурора, пред'явлених в інтересах держави в особі Одеської міської ради, господарський суд доходить висновку про необхідність скасування рішення господарського суду Одеської області від 05.02.2015р. по даній справі та ухвалення нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог прокурора.
Судові витрати зі сплати судового збору за розгляд даної заяви, понесені ТОВ „РоксоланаВ» , підлягають відшкодуванню останньому за рахунок позивача.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 86, 112-114 ГПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву (вх. № 2-2292/16 від 28.04.2016р.) товариства з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами в порядку, передбаченому ст. 112-114 ГПК України, - задовольнити.
2. Рішення господарського суду Одеської області від 05.02.2015р. по справі № 916/5092/14 - скасувати.
3. В позові відмовити.
4. Стягнути з Одеської міської ради /65004, м. Одеса, площа Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691/ на користь товариства з обмеженою відповідальністю „РоксоланаВ» /65009, м. Одеса, вул. Генуезька, 24/1, код ЄДРПОУ 19040812/ судовий збір у розмірі 1 515 грн. 80 коп. /одна тисяча п'ятсот п'ятнадцять грн. 80 коп./. Наказ видати.
Відповідно до ч. 7 ст. 114 ГПК України рішення, ухвала, постанова, прийняті за результатами перегляду судових рішень за нововиявленими обставинами, можуть бути переглянуті на загальних підставах.
Повний текст рішення підписано 27.05.2016р.
Суддя С.П. Желєзна
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2016 |
Оприлюднено | 06.06.2016 |
Номер документу | 58043126 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні