Ухвала
від 24.05.2016 по справі 442/28/16-а
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 442/28/16-а

Провадження № 2-а/442/41/2016

У Х В А Л А

Іменем України

24 травня 2016 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

в складі головуючого - судді Гарасимків Л.І.

за участю секретаря судових засідань - ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_3 до Дрогобицької міської ради, за участю третьої особи ОСОБА_4 про визнання протиправним рішення суб»єкта владних повноважень та його скасування.

ВСТАНОВИВ :

Позивач ОСОБА_3 звернувся до Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області з адміністративним позовом до відповідача, третьої особи, в якому просить визнати протиправним та скасувати п.1 рішення 66 сесії шостого скликання Дрогобицької міської Ради за № 4.5 від 17.10.2015 року « Про надання в оренду та продовження терміну оренди земельних ділянок» , яким надано в оренду ОСОБА_4 проживає ІНФОРМАЦІЯ_1, земельну ділянку площею 29 кв.м. на вул. Гончара, 1 кадастровий номер 4610600000:01:016:0064 для обслуговування нежитлової будівлі ( кіоску) строком на три роки.

Представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримала повністю, посилаючись на обставини викладені у адміністративному позові. Крім того суду пояснила, що спірна земельна ділянка площею 1930 кв.м. по вул. О. Гончара, 1 ( ОСОБА_5) в м. Дрогобичі надавалась в оренду ФОП ОСОБА_3 для обслуговування міні -ринку « Володар» Дрогобицькою міською Радою на підставі рішення Виконавчого комітету Дрогобицької міської Ради від 23.07.1999 р. № 213 від 30.10.2008 року № 716, від 28.12.2011 року ,№ 424 від 09.11.2012 року № 784 та від 31.01.2014 року № 1250 та перебуває по даний час , просить позов задоволити.

Представник відповідача та третя особа повторно в судове засідання не з»явились, хоч належним чином були повідомлені про день та час слухання справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, оглянувши матеріали справи , суд приходить до таких висновків.

Відповідно до п. 1 ч.2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Стаття 2 КАС України завданням адміністративного судочинства визначає захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій (далі - суб'єкт владних повноважень).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб'єкт владних повноважень» позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 3 КАС).

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Статтею 12 ЗК України визначено повноваження міської, сільської ради у сфері земельних відносин.

При цьому, як вбачається зі змісту зазначеної статті, міська рада має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Таким чином, при здійсненні повноважень власника землі рада є не суб'єктом владних повноважень у тому значенні цього терміну, в якому його вжито у п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС, а рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію свого права розпоряджатися землею. Що б за інших підстав - стосовно вільного вибору відповідачем як власником землі суб'єкта щодо надання йому певного права земельної ділянки в порядку, встановленому законом, але лише у випадку, коли відповідач не здійснював владних управлінських функцій, дозволяє розглянути справу у межах цивільного судочинства, та слід також з характеру спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернувся позивач. Така позиція, також закріплена у постанові Верховного Суду України від 09.04.2012 року №21-291а11.

Так, позивач просить скасувати п.1 рішення 66 сесії шостого скликання Дрогобицької міської Ради за № 4.5 від 17.10.2015 року « Про надання в оренду та продовження терміну оренди земельних ділянок». Оспорюється прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про надання в оренду земельної ділянки (тобто ненормативного акта, який вичерпує свою дію після його реалізації), тобто набуття спірної земельної ділянки, що регулюється нормами земельного та цивільного законодавства, і предметом даного судового розгляду є наявність чи відсутність порушеного права позивача -фізичної особи-підприємця, що дозволяє вирішити спір у порядку господарської юрисдикції (висновок щодо застосування вищезазначених норм матеріального права міститься у постановах Верховного Суду України від 11 листопада 2014 року (справа № 21-493а14), від 9 грудня 2014 року (справа № 21-308а14), від 24 лютого 2015 року (справа № 21-34а15), від 06 жовтня 2015 року (справа № 21-1306а15 - саме лише перевірки правильності формування волі однієї зі сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав щодо неї, що в даному випадку оспорюється позивачем ).

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що дані позовні вимоги ( за сформульованих у них підстав) випливають із відносин, що мають приватноправовий характер, а тому міська рада в цих відносинах виступає як суб'єкт права власності, а не як суб'єкт владних повноважень. Прийняття зазначеним органом рішення є етапом реалізації волі власника на передачу земельної ділянки, змінює правову природу спірних відносин і перетворює цей спір у приватно - правовий.

Таким чином, предметом позову є перевірка правильності формування волі однієї зі сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав щодо неї, тому спір є господарським, оскільки вимоги позивача стосуються захисту його прав, свобод та інтересів у сфері приватно-правових відносин від порушень з боку міської ради, а міська рада у спірних правовідносинах не набуває визначальних ознак суб'єкта владних повноважень у розумінні п.7 ч.1 ст. 3 КАС України

Порушені права землекористувачів підлягають захисту в порядку, передбаченому ст. 152 ЗК України, з урахуванням обов'язкового дотримання норм чинного законодавства. Згідно із цими нормами захист прав громадян і юридичних осіб на земельні ділянки здійснюються, зокрема, шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, що кореспондується з вимогами ч. 2 ст. 55 Конституцій України і ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно ст. 15 ГПК України господарським судам підвідомчі справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України суддя закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Таким чином, з урахуванням наведеного провадження за даним позовом слід закрити.

Керуючись ст. 17, ст. 157 КАС України, -

УХВАЛИВ:

Провадження у справі за позовом ОСОБА_3 до Дрогобицької міської ради, за участю третьої особи ОСОБА_4 про визнання протиправним рішення суб»єкта владних повноважень та його скасування - закрити.

Роз»яснити позивачу ФОП ОСОБА_3 про право звернення з позовом до господарського суду.

Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Дрогобицький міськрайонний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення.

Суддя Гарасимків Л.І.

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення24.05.2016
Оприлюднено07.06.2016
Номер документу58091932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —442/28/16-а

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 24.05.2016

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Гарасимків Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні