Постанова
від 06.06.2016 по справі 712/426/16-а
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/426/16-а

Провадження № 2а/712/53/16

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2016 року м. Черкаси

Соснівський районний суд м. Черкаси в складі:

головуючого/судді - Троян Т.Є.

при секретарі - Шмагайло Н.В.

за участі адвоката - Зельської О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Служби у справах дітей Черкаської міської ради, треті особи: Черкаська міська рада, Департамент гуманітарної політики Черкаської міської ради про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та стягнення невиплаченої заробітної плати , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_2 звернулась до суду із позовом до Служби у справах дітей Черкаської міської ради, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Служби у справах дітей Черкаської міської ради щодо нарахування та виплати індексації, стягнути невиплачену (заборговану) індексацію заробітної плати за період з 16 листопада 2011 року по 30.11.2015 року в сумі 30 000 грн., допустити негайне виконання рішення суду.

В процесі розгляду справи неодноразово уточнювала позовні вимоги, згідно останньої заяви про зменшення позовних вимог від 13 травня 2016 року просила визнати протиправною бездіяльність Служби у справах дітей Черкаської міської ради, стягнути невиплачену (заборговану) індексацію заробітної плати за період з 16 листопада 2011 року по 31 грудня 2015 року в сумі 16 146,70 грн., зобов'язати Службу у справах дітей Черкаської міської ради здійснити перерахунок відпускних, матеріальної допомоги та лікарняних за період з 16.11.2011 року по 31.12.2015 року та виплатити недоплачені кошти, допустити негайне виконання рішення суду щодо індексації заробітної плати.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Позивач з 1998 року працювала у Службі у справах дітей виконкому Придніпровської районної ради в місті Черкаси. 15.11.2011 року її було звільнено з посади головного спеціаліста служби у справах дітей виконкому Придніпровської районної ради м.Черкаси у зв'язку з переведеням на роботу у Службу у справах дітей Черкаської міської ради за її згодою. Переведення було здійснене у зв'язку із припиненням діяльності Служби у справах дітей Черкаської міської ради.

З 16.11.2011 року по теперішній час вона працює у Службі у справах дітей Черкаської міської ради.

Зазначила, що під час її роботи у Службі у справах дітей Черкаської міської ради з листопада 2011 року всупереч Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» їй не проводилась індексація заробітної плати (не нараховувалась та, відповідно, не виплачувалась), у зв'язку із чим у відповідача виникла заборгованість перед позивачем із невиплаченої індексації в розмірі 16 146,70 грн.

27.11.2011 року начальником Служби у справах дітей Черкаської міської ради Шишлюк С.О. було видано наказ за №23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби», який був скасований Постановою Соснівського районного суду м.Черкаси від 20.05.2015 року, яка набула законної сили 21.07.2015 року. Після цього Служба у справах дітей не вчиняє будь-яких дій щодо нарахування працівникам індексації.

Оскільки право особи на отримання заробітної плати повинно бути гарантоване незалежно від строку звернення до суду, зазначила, що застосування норми ст.99 КАС України (щодо обмеження строку звернення за захистом до адміністративного суду) призведе до дискримінації державних службовців, оскільки працівники інших підприємств в порядку КЗпП та ЦПК можуть захистити своє право безстроково.

Виходячи з того, що останнє підвищення окладу (зміна доплати за вислугу років) відбулося в липні 2008 року, базовим місяцем просила рахувати липень 2008 року.

В судовому засіданні позивач та її представник Зельська О.М. підтримали позовні вимоги. Надали детальний розрахунок заборгованості за період 2011-2015 роки, за яким заборгованість з індексації заробітної плати склала 22190,75 грн.

Підтвердили, що позивачу на протязі 2014-2015 роках виплачена індексація в сумі 6044,05 грн., а тому без врахування виплачених сум просили стягнути 16 146,70 грн. Зазначили, що при визначенні розміру заробітної плати при розрахунку суми індексації розмір премій та надбавок до окладу працівника не повинен враховуваться, оскільки зазначені складові заробітної плати не носять постійного характеру.

Представники відповідача Мацеха Г.В., Шишлюк С.О. в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову. Зазначили, що для працівника який приймається на роботу базовим є місяць, в якому його призначено на посаду, тобто для позивача це листопад 2011 року.

На Ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27.07.2015 року, якою залишено в силі Постанову Соснівського суду м.Черкас від 20.05.2015 року про скасування наказу №23/30-01-21 «Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби» подана касаційна скарга, яка знаходиться на розгляді касаційного суду.

Крім того, оскільки при прийнятті на роботу у Службу в справах дітей Черкаської міської ради збільшився розмір премії на розмір, що перевищує суму індексації, яка склалась у зазначеному місяці, сума індексації у місяці підвищення не нараховується. Враховуючи, що нарахування позивачу заробітної плати (в тому числі і суми індексації цієї заробітної плати) у спірний період (листопад 2011 - грудень 2015 року) було здійснено відповідно до вимог чинного законодавства, просили суд відмовити позивачу у задоволенні її позовних вимог в повному обсязі.

Представник третьої особи Черкаської міської ради Літовкіна Л.В. заперечувала проти задоволення позову.

Представник третьої особи Департаменту гуманітарної політики Черкаської міської ради Яровенко І.В. заперечувала проти задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін, суд встановив наступне.

Розпорядженням №582-р (к) від 15.11.2011 року позивачка ОСОБА_2 призначена на посаду головного спеціаліста відділу у справах дітей Придніпровсього району служби у справах дітей виконавчого комітету Придніпровської районної ради м.Черкаси.

27.12.2011р. начальником служби у справах дітей Черкаської міської ради Шишлюк С.О. видано наказ від 27.12.2011 № 23/30-01-21 "Про визначення базового місяця для нарахування індексації працівникам служби", згідно з яким базовим місяцем для проведення індексації заробітної плати став листопад 2011 року. Вказаний наказ був оскаржений в судовому порядку.

Постановою Соснівського районного суду міста Черкаси від 20 травня 2015 року за позовом ОСОБА_8 наказ скасований, зобов'язано відповідача здійснити нарахування індексації заробітної плати позинаючи з 16 листопада 2011 року по травень 2015 року. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2015 року постанова суду першої інстанції залишена без змін.

Відповідно до порівняльної відомості розрахунку заробітної плати головного спеціаліста служби у справах дітей ОСОБА_2 за жовтень - листопад 2011 року заробітна лата позивачки підвищилась за рахунок збільшення надбавки та премії, при цьому сума підвищення склала 400,35 грн., порівняно з жовтнем 2011 року, в якому була нарахована індексація в розмірі 375, 29 грн.

Як вбачається із довідок про доходи за 2014-2015 рік, наданих суду обома сторонами, у період з 01 серпня 2014 року по 31 грудня 2015 року позивачу була нарахована індексація у загальній сумі 6044,05 грн.

Фактично спірним у даній справі є правомірність/неправомірність незастосування відповідачем при вирішенні питання щодо нарахування у спірний період індексації заробітної плати ОСОБА_2 в якості базового місяця листопада 2011 року та врахування відповідачем при здійсненні розрахунку індексації заробітної плати позивача інших базових місяців спірного періоду, в яких мало місце підвищення доходів ОСОБА_2, зокрема, і у зв'язку із встановленням позивачу премії.

При вирішенні даної справи суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з п. 1 рішення 3-ї сесії Черкаської міської ради від 11.08.2011 № 3-3 "Про припинення районних у місті Черкаси рад та їх виконавчих органів" та рішенням Черкаської міської ради від 08.09.2011р. № 3-126 "Про внесення змін в рішення Черкаської міської ради від 11.08.2011 № 3-3 від 11.08.2011 № 3-4, від 08.09.2011 № 3-115" припинено діяльність юридичної особи Придніпровської районної ради м. Черкаси (код ЗКПО 26043297) та її виконавчі органи.

Відповідно до пункту 1.3 рішення Черкаської міської ради № 3-126 від 08.09.2011 року - припинено шляхом приєднання до служби у справах дітей Черкаської міської ради службу у справах дітей виконавчого комітету Придніпровської районної ради м.Черкаси (код ЗКПО 33978321). Визначено службу у справах дітей Черкаської міської ради правонаступником служби у справах дітей виконавчого комітету Придніпровської районної ради міста Черкаси.

Згідно пункту 5.1 вищевказаного рішення затверджено Положення про Службу у справах дітей Черкаської міської ради в новій редакції.

Пунктом 19 Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику розгляду судами трудових спорів" від 06.11.1992 року № 9 роз'яснено, що розглядаючи трудові спори, пов'язані зі звільненням, суди зобов'язані з'ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не дав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався працівник переважним правом на залишенні на роботі та чи попереджувався він за 2 місяці про наступне вивільнення.

У випадках зміни власника підприємства (установи, організації) чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства і інше, наприклад, державного підприємства в орендне підприємство або підприємства в господарське товариство) дія трудового договору не припиняється.

Відповідно до ст.36 ч.2 КЗпП України зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується.

За таких обставин, суд вважає, що Служба у справах дітей в цілому була реорганізована, а позивачка не звільнялась з роботи, а була переведена з роботи у Службу у справах дітей Черкаської міської ради. Позивачка не може вважатися звільненою з одного підприємства та працевлаштована на інше, вона не є новопризначеним працівником.

Відповідно до преамбули Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» від 3 липня 1991 року № 1282-ХІІ (далі - Закон України «Про індексацію грошових доходів населення», Закон № 1282-ХІІ) цей закон визначає правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України.

Згідно ст. 2 цього Закону індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, у тому числі й оплата праці (грошове забезпечення); індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Відповідно до ст. 3 Закону № 1282-ХІІ індекс споживчих цін (показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання, ІСЦ) обчислюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Статтею 4 вказаного Закону передбачено, що індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 101 відсотка. Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з місяця введення в дію цього Закону. Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті. Підвищення грошових доходів населення у зв'язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

Відповідно до ст. 6 Закону № 1282-ХІІ у разі виникнення обставин, передбачених ст. 4 цього Закону, грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і демографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін. Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

17 липня 2003 року Кабінет Міністрів України затвердив Порядок проведення індексації грошових доходів населення (далі - Порядок проведення індексації, Порядок № 1078), який відповідно до п. 1 визначає правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення.

Згідно п. 1-1 вказаного Порядку підвищення грошових доходів громадян у зв'язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін. Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 101 відсотка. Індекс споживчих цін обчислюється Держкомстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях. Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 року - місяця опублікування Закону України від 6 лютого 2003 року № 491-IV "Про внесення змін до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення». Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.

Пунктом 2 Порядку передбачено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому виразі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, а також інші компенсаційні виплати, що мають постійний характер.

Відповідно до п. 4 цього Порядку індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення. У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

Згідно абз. 1 та 2 п. 5 Порядку № 1078 (у редакції, чинної у спірному періоді) у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, стипендій, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації. У разі коли підвищення розмірів мінімальних соціальних гарантій, зазначених в абз. 1 цього пункту, не супроводжується зростанням грошових доходів громадян, передбачених п. 2 цього Порядку, грошові доходи індексуються на загальних підставах відповідно до п.п. 1-1 і 4 цього Порядку.

Відповідно до абз. 3 п. 5 Порядку № 1078 (у редакції, чинної до 21 червня 2012 року) якщо сума збільшення грошових доходів менша від суми індексації, нарахованої відповідно до цього Порядку, подальша індексація проводиться за прикладом, наведеним у додатку 4 цього Порядку.

Передбачений цим пунктом механізм нарахування суми індексації у разі підвищення грошових доходів на суму, меншу, ніж сума індексації, полягає у тому, що якщо у поточному місяці підвищення доходу не перевищує суму індексації, яка нараховувалась за попередній місяць, то проводиться індексація заробітної плати на коефіцієнт індексації, який застосовувався у попередньому місяці.

Оскільки трудові відносини позивачки не припинялись, базовим місяцем для проведення індексації є місяць підвищення доходу на суму, більша ніж сума індексації відповідно до п. 5 Порядку проведення індексації грошових коштів доходів населення, від 17.07.2003 року №1078 (в редакції, чинної у спірному періоді).

Як вбачається з пояснень відповідача не нарахування індексації позивачу у листопаді 2011 року (початок спірного періоду) відбулось у зв'язку із тим, що листопад 2011 року став базовим, так як наказом Служби у справах дітей від 18.11.2011 року №1/30-01-15 працівникам служби була встановлена надбавка в розмірі 60 % посадового окладу та премія всправах дітей в розмірі 100 % посадового окладу. Враховуючи встановлені надбавку та премію мав місце приріст (збільшення) заробітної плати позивача в розмірі 400,35 грн., що перевищує суму індексації, яка склалась у зазначеному місяці, тому сума індексації у місяці підвищення не нараховується. В подальшому, оскільки заначені складові заробітної плати (премія та надбавка) носять постійний характер індексація була нарахована починаючи з 01 серпня 2014 року по 31 грудня 2015 року в загальній сумі 6044,05 грн.

Суд вважає за необхідне зазначити, що виходячи з аналізу приписів ст. 2 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», пунктів 2 та 5 Порядку № 1078, місяць, в якому відбулось підвищення оплати праці, стає базовим при проведенні індексації доходів громадян тільки у випадку підвищення суми постійних складових заробітної плати.

Питання щодо того - чи є постійною складовою премія та надбавка - прямо а ні Законом України № 1282-ХІІ, а ні Порядком 1078 не вирішено.

Разом із цим за змістом п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» встановлення надбавки та преміювання у праці є правом керівника органу та залежить від фонду оплати праці. Так, згідно пп. «в» п. 2 Постанови № 268 надбавка за високі досягнення у праці встановлюється в межах фонду оплати праці у розмірі 50% посадового окладу з врахуванням надбавки за ранг держслужбовця і вислуги років. Щодо преміювання, то конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу.

Тобто, премія та надбавка не є постійною складовою заробітної плати, її призначення враховуючи фінансові можливості роботодавця може бути скасовано відповідним рішенням керівника, або її розмір може бути змінений - або збільшений або зменшений (відповідно до матеріалів справи розмір надбавки за високі досягнення у праці, та премії встановлювався позивачу щомісячно відповідними наказами керівника Служби у справах дітей, при цьому рзмір надбавки змінювався, а премія встановлювалася в розмірі 100 % посадового окладу).

Зазначене підтверджується і Листами Мінпраці від 9 квітня 2004 року № 024-65 та від 9 грудня 2005 року № 024-106 (згідно з п. 14 Порядку № 1078 роз'яснення щодо застосування цього Порядку надає саме Мінсоцполітики), відповідно до яких поточні коливання сум встановлених надбавок та премії залежно від фінансових можливостей (включаючи й можливу відсутність виплати зазначених надбавок чи премії в окремі місяці) не можуть бути підставою для визнання звітного місяця, в якому були більші виплати, базовим. У таких випадках індексація здійснюється відповідно до Порядку № 1078 на визначені індекси.

Таким чином суд дійшов висновку, що премії та надбавка за високі досягнення у праці не носить постійного характеру та не може враховуватись при визначенні розміру заробітної плати при розрахунку суми індексації.

Відповідно, у відповідача не було підстав для зміни базового місяця для розрахунку індексації на листопад 2011 року.

Враховуючи приписи абз. 1 п. 5 Порядку № 1078, беручи до уваги розрахункові листи заробітної плати позивача та додатку до особової картки позивача, суд дійшов висновку, що остання до спірного періоду зміна базового місяця мала відбутись у липні 2008 року (у зв'язку із підвищенням розміру доплат за вислугу років з 140 грн. в червні 2008 року до 187 грн. у липні 2008 року).

Суд погоджується з наданим до заяви про зменшення позовних вимог розрахунком індексації заробітної плати за період з листопада 2011 року по грудень 2015 року виходячи з базового місяця - липень 2008 року.

Так, листопаді 2011 року індексація нараховується в межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.10.2011 року (985 грн.) помноженого на коефіціент індексації базового місяця (38,1%), тобто 985,00 х 38, 1 %= 375, 29 грн.

У грудні 2011 змінився прожитковий мінімум, тому 1004,00 х 38,1 % = 382,52 грн.

У січні-березні 2012 року індексація нараховується в межах прожиткового мінімуму 1073 грн. та складає : 1073, 00 х 38,1 % = 408,81 грн.

У квітні - червні 2012 року індексація нараховується в межах прожиткового мінімуму 1094 грн. та складає : 1094, 00 х 38,1 % = 416,81 грн.

З 21 червня 2012 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 червня 2012 року № 526, якою були внесені зміни у Порядок № 1078, місяць підвищення грошових доходів завжди є базовим. Згідно абз. 3 п. 5 цього Порядку у новій редакції, у разі, коли грошовий дохід з урахуванням суми підвищення менше суми грошового доходу з урахуванням індексації до його підвищення, у базовому місяці сума загального доходу визначається з таким розрахунком, щоб сума грошового доходу з урахуванням індексації не перевищувала загального доходу до його підвищення.

Фактично передбачений цим пунктом механізм нарахування суми індексації передбачає, що у разі, коли грошовий дохід з урахуванням суми підвищення менше суми грошового доходу з урахуванням індексації до його підвищення, здійснюється підвищення заробітної плати та додається сума індексації, визначена з урахуванням суми підвищення доходу; визначена сума індексації фіксується і виплачується працівникові у такому розмірі до наступного збільшення грошового доходу, при якому сума збільшення доходу перевищить зазначену фіксовану величину.

Таким чином, в липні 2012 року розраховується фіксована індексація як різниця між поточною індексацією, яка рахується із прожиткового мінімума (1102,00 х 38,1% =419,86) та сумою підвищення заробітної плати порівняно з попереднім місяцем (23,36 грн.): 419,86 - 23,36 = 396,50 грн. та виплачується пропорційно відпрацьованому часу, тобто 396, 50/23 (кількість робочих днів) х6 (відпрацьовані дні)= 103,43 грн.

Новий базовий місяць - липень 2012 року.

У жовтні 2012 року зміна рівня прожиткового мінімуму (1118,00 грн), оскільки сума підвищення заробітної плати порівняно з попереднім місяцем (46,72 грн.) не перевищує фіксовану індексацію (396,50 грн.) індексація зберігається в такому ж розмірі. Новий базовий місяць - жовтень 2012 року.

У грудні 2012 року зміна рівня прожиткового мінімуму (1134,00 грн), оскільки сума підвищення заробітної плати порівняно з попереднім місяцем (45,76 грн.) не перевищує фіксовану індексацію (396,50 грн.) індексація зберігається в такому ж розмірі. Новий базовий місяць - грудень 2012 року.

У січні 2013 році зміна розміру прожиткового мінімуму (1147,00 грн.), оскільки сума підвищення заробітної плати порівняно з попереднім місяцем не перевищує фіксовану індексацію (396,50 грн.) індексація зберігається в такому ж розмірі. Новий базовий місяць - січень 2013 року.

Наступна зміна прожиткового мінімуму відбувається в грудні 2013 року (1218,00 грн.), тому новий базовий місяць грудень 2013 року. При цьому фіксована індексація зберігається на рівні 396,50 грн, оскільки сіуми підвищення заробітної плати не перевищують зазначений розмір фіксованої індексації.

В період з липня 2012 року по квітень 2014 року коефіцієнт індексації складав 0.

У зв'язку із появою у травні 2014 року коефіцієнту індексації, при відсутності підвищення заробітної плати настає право на отриманні фіксованої (396,50 грн.) та поточної індексації (1218 х3%) = 36,54 + 396, 50 =433,04 грн.

За цим же принципом розрахована індексація за період травень 2014 - серпень 2015 року.

У вересні 2015 року змінився прожитковий мінімум - 1378,00 грн. Планова сума індексації за вересень 2015 року складаєься з поточної суми індексації, розрахованої від базового місяця в межах нового прожиткового мінімуму (1378,00 грн. х74,9% -коефіціент індексації= 1032, 12 грн. ) та фіксованої суми індексації - 396,50 грн. Тобто 1032,12 +396,50 грн. = 1428,62 грн. Сума підвищення заробітної плати порівняно з попереднім місяцем становить 470,00 грн. та не перевищує суму індексації (1428,62-470,00=958,62 грн.). Оскільки місяць відпрацьовано не повністю (19 днів з 22 робочих ), то 958,62/22х19=827,90 грн.

Жовтень 2015 року : 958,62 /22 х 11 =479,31 грн.

Листопад 2015 року : 958,62 /21 х 20 =912,97 грн.

У грудні 2015 року так як сума підвищення заробітної плати перекриває суму поточної і фіксованої індексації, індексація не нараховувалась.

Таким чином, сума індексації, яка мала бути нарахована ОСОБА_2 у спірному періоді (з 11 листопада 2011 року по 31 грудня 2015 року) складає 22 190,75 грн.

Як вже зазначалось судом, позивачці частково була нарахована та виплачена індексація в сумі 6044,05 грн.

Таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем з індексації грошових доходів позивача за період з 11 листопада 2011 року по 31 грудня 2015 року складає 16 146, 70 грн.

За таких обставин є обґрунтованою вимога щодо визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо нарахування та виплати позивачу індексації заробітної плати.

Крім того, суд вважає обґрунтованою вимогу щодо перерахунку відпускних, матеріальної допомоги та лікарняних за період з 16.11.2011 року по 31.12.2015 року та виплати недоплачених коштів.

Негайне виконання рішення суду можливе, якщо буде встановлене, що внаслідок особливих обставин уповільнення його виконання призведе до значної шкоди для стягувача або зробити в подальшому не можливість його виконання. Суд не знаходить достатніх правових підстав для допущення негайного виконання даного судового рішення (його виконання до вступу в закону силу) в порядку ст. 256 КАС України, оскільки саме по собі право на продовження трудовї діяльності позивачки не оспорюється, вона продовжує працювати на посаді та отримувати заробітню плату.

Керуючись ст.ст. 7-11, 69-72, 86, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_2 до Служби у справах дітей Черкаської міської ради, треті особи: Черкаська міська рада, Департамент гуманітарної політики Черкаської міської ради про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та стягнення невиплаченої заробітної плати задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Служби у справах дітей Черкаської міської ради щодо нарахування та виплати індексації заробітної плати ОСОБА_2

Стягнути із Служби у справах дітей Черкаської міської ради на користь ОСОБА_2 невиплачену індексацію заробітної плати за період з 16.11.2011 року по 21.12.2015 року в сумі 16 146, 70 грн.

Зобов'язати Службу у справах дітей Черкаської міської ради здійснити перерахунок відпускних, матеріальної допомоги та лікарняних за період з 16.11.2011 року по 21.12.2015 року та виплатити недоплачені кошти.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути із Служби у справах дітей Черкаської міської ради судовий збір до спеціального фонду Державного бюджету України в розмірі 551, 20 грн.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня її проголошення в порядку, передбаченому ст. 186 КАС України.

Головуючий Т.Є. Троян

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення06.06.2016
Оприлюднено08.06.2016
Номер документу58111289
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/426/16-а

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Постанова від 13.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ситников О.Ф.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 26.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні