cpg1251 8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 червня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/404/16
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Борзаниці С.В.
при секретарі: Ждановій Г.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Сєвєродонецької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до комунального підприємства "Житлосервіс "Ритм" про стягнення заборгованості в сумі 1130024,77 грн, -
ВСТАНОВИВ:
27 квітня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Сєвєродонецької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до комунального підприємства "Житлосервіс "Ритм" про стягнення заборгованості в сумі 1130024,77 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Комунальне підприємство «Житлосервіс «РИТМ» зареєстроване виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради 27.05.2005 року за реєстраційним № 13831210000000961, до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Відповідач внесений 13.07.2015 року з присвоєнням ідентифікаційного коду 33503296, про що виданий витяг від 19.04.2016. Згідно ст. 180 ПКУ КП «Житлосервіс «РИТМ» є платником податку.
У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань з податку на додану вартість у строки, передбачені законодавством, а також враховуючи часткову сплату у розмірі 33060,27 грн у відповідача виник податковий борг на суму 825753,53 грн. та пеня в сумі 304271,24 грн.
На підставі викладеного, позивач просить стягнути з Комунального підприємства "Житлосервіс Ритм" на користь Державного бюджету України суму податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих боржника з податку на додану вартість у розмірі 825753,53 грн. та пеню в сумі 304271,24 грн.
Прокурор в судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області в судове засідання не прибув, надав клопотання про розгляд справи за відсутності повноважного представника, позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, надав заяву про визнання позовних вимог у повному обсязі, розгляд справи просив провести за його відсутності.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.
Відповідно до положень статті 121 Конституції України, статей 2, 23 Закону України «Про прокуратуру» на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в суді. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.
Згідно із статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Підставою для звернення керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури Луганської області до суду з цим позовом є порушення економічних інтересів держави з боку Комунального підприємства «Житлосервіс «РИТМ», що полягає у невиконанні відповідачем обов'язку, покладеного статтею 67 Конституції України щодо сплати податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених законом, та, як наслідок, недоотримання Державою визначених Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України податків і зборів.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до пункту 20.1.18 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов'язань платників податків та згідно п.п. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України - звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
У відповідності із п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (п.п. 16.1.2 п. 16.1); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (п.п. 16.1.3 п. 16.1); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п.п. 16.1.4 п. 16.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2).
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство «Житлосервіс Ритм» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської Ради Луганської області, ідентифікаційний номер суб'єкта підприємницької діяльності - 33503196, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 18-23).
Відповідача взято на облік як платника податків в ДПІ у м. Сєвєродонецьку з 31.05.2005 року (а.с.39)
Комунальне підприємство «Житлосервіс Ритм» має податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 825753,53 грн., який виник внаслідок несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного на підставі самостійно поданих декларацій, а саме: 46346,00 грн., згідно декларації від 30.01.2015; 2542,72 грн., згідно декларації від 25.02.2015; 24269,00 грн., згідно декларації від 02.03.2015; 2542,72 грн., згідно декларації від 25.03.2015; 50617,00 грн., згідно декларації від 30.03.2015; 2542,72грн., згідно декларації від 24.04.2015; 50488,00 грн., згідно декларації від 30.04.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.05.2015; 50858,00 грн, згідно декларації від 30.05.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.06.2015; 42634,00 грн, згідно декларації від 30.06.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 27.07.2015; 41808,00 грн, згідно декларації від 30.07.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.08.2015; 46467,00 грн, згідно декларації від 30.08.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 24.09.2015; 54802,00 грн, згідно декларації від 30.09.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.10.2015; 54019,00 грн, згідно декларації від 30.10.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.11.2015; 53908,00 грн, згідно декларації від 30.11.2015; 2542,72 грн. згідно декларації від 25.12.2015; 48160,00 грн, згідно декларації від 30.12.2015; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.01.2016; 50014,00 грн, згідно декларації від 30.01.2016; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.02.2016; 72036,00 грн, згідно декларації від 01.03.2016; 2542,72 грн, згідно декларації від 25.03.2016; 134247,00 грн, згідно декларації від 30.03.2016 (а.с.41-69).
Таким чином, у відповідача виникли самостійно задекларовані зобов'язання з податку на додану вартість за період з 30.01.2015 по 30.03.2016 на загальну суму 891874,07 грн. Відповідачем у вказаний період добровільно сплачено 33060,27 грн. Отже, сума до стягнення основного боргу становить 1130024,77 грн., з них: 825753,53 - недоїмка, 304271,24 грн. - пеня (а.с.10-12).
Згідно з п. 95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до частини 1 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Адміністративний позов визнано відповідачем в повному обсязі.
Станом на 01.04.2016 спірну суму у розмірі 1130024,77 грн узгоджено між відповідачем та податковим органом в акті звіряння податкового боргу з податку на додану вартість (а.с.13-15).
За таких обставин, враховуючи те, що сума податкового боргу з податку на додану вартість КП «Житлосервіс «РИТМ» складає 1130024,77 грн., підтверджується матеріалами справи, самостійно задекларована відповідачем, на час розгляду справи не сплачена відповідачем в добровільному порядку, сума боргу не заперечувалася відповідачем, сума боргу є узгодженою, а тому вимоги Сєвєродонецької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до комунального підприємства "Житлосервіс "Ритм" про стягнення заборгованості в сумі 1130024,77 грн визнаються судом обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частин другої, четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати позивача з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Сєвєродонецької місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області до комунального підприємства "Житлосервіс "Ритм" про стягнення заборгованості в сумі 1130024,77 грн - задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Житлосервіс Ритм" (код ЄДРПОУ 33503196, місцезнаходження: вул. Єгорова, 26, м. Сєвєродонецьк, область, 93400) з рахунків в банках, обслуговуючих платника, кошти в рахунок сплати податкового боргу зі сплати податку на додану вартість в розмірі 825753, 53 грн (вісімсот двадцять п'ять тисяч сімсот п'ятдесят три гривні 53 коп.) та пеню в сумі 304271, 24 грн ( триста чотири тисячі двісті сімдесят одну гривню 24 коп.) на р/р 31111029700080, код платежу 14060100, банк ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, отримувач УДК у м. Сєвєродонецьку, код отримувача 37944909.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено та підписано 07 червня 2016 року.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2016 |
Оприлюднено | 10.06.2016 |
Номер документу | 58154610 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні