Ухвала
від 26.05.2016 по справі 817/989/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

26 травня 2016 рокуСправа № 817/989/13-а м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Шарапи В.М., за участю секретаря судового засідання Левченко Т.М., сторін та інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: не прибула,

відповідача1: представник не прибув,

відповідача2: представник не прибув,

третя особа на стороні відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву про відстрочення виконання судового рішення судового рішення по справі за адміністративним позовом:

ОСОБА_1

до Зарічненської районної державної адміністрації Рівненської області,

Відділу освіти Зарічненської районної державної адміністрації Рівненської області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача

ОСОБА_2,

про визнання протиправним та скасування розпорядження, визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу і відшкодування моральної шкоди, зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Зарічненська районна державна адміністрація звернулась до суду із заявою про відстрочення виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2015 року по справі №817/989/13-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Зарічненської районної державної адміністрації, Відділу освіти Зарічненської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування розпорядження, визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу і відшкодування моральної шкоди, зобов'язання вчинити певні дії.

Зокрема, заявник просить відстрочити виконання рішення суду в частині нарахування та виплати ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 19.02.2013 року по 02.12.2015 року до 01.02.2017 року.

На обґрунтування даної заяви заявник зазначає, що у боржника (відповідача) відсутні фінансові можливості виконати постанову суду в частині стягнення на користь позивача середнього заробітку за час вимушеного прогулу, що вбачається з кошторису на 2016 рік. Крім того, вказує, що у зв'язку із здійсненням виплати позивачу середнього заробітку, Зарічненська районна державна адміністрація не зможе виплачувати заробітну плату своїм працівникам. Просить заяву задовольнити.

На підставі рішення зборів суддів, у зв'язку із поданням суддею Кравчук Т.О., у провадженні якої перебувала дана адміністративна справа, заяви, 16.05.2016 року заяву передано для розгляду судді Шарапі В.М.

У судове засідання особи, які беруть участь у справі не прибули, про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином.

Позивачем (стягувачем) подано заперечення на заяву, в яких вказує на відсутність визначених законодавством підстав для розстрочення виконання рішення суду та необґрунтованість заяви відповідача (боржника).

З'ясувавши обставини, покладені в основу заяви, в сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами на основі вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку про відсутність підстав для відстрочення виконання судового рішення.

Судом встановлено, що постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2015 року по справі №817/989/13-а адміністративний позов ОСОБА_1 до Зарічненської районної державної адміністрації, Відділу освіти Зарічненської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування розпорядження і наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, відшкодування моральної шкоди та зобов'язання вчинити дії задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Зарічненської районної державної адміністрації від 18.02.2013 року №27-к "Про звільнення ОСОБА_1М.". Поновлено ОСОБА_1 на посаді начальника відділу у справах сім'ї та молоді Зарічненської районної державної адміністрації з 19.02.2013 року. Стягнуто з Зарічненської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 заробітну плату за час вимушеного прогулу за період з 19.02.2013 року по 02.12.2015 року в сумі 145307,54 грн. та моральну шкоду в сумі 1000,00 грн. Рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді начальника відділу у справах сім'ї та молоді Зарічненської районної державної адміністрації та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу за один місяць в сумі 4363,54 грн. допущено до негайного виконання. В задоволенні решти вимог відмовлено.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2016 року постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2015 року по справі №817/989/13-а залишено без змін.

Вказані судові рішення набрали законної сили 10.03.2016 року.

За заявою позивача (стягувача) Рівненським окружним адміністративним судом 23.03.2016 року видано виконавчий лист №3 по адміністративній справі №817/989/13-а про стягнення з Зарічненської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 заробітної плати за час вимушеного прогулу за період з 19.02.2013 року по 02.12.2015 року в сумі 145307,54 грн. (а.с. 38).

28.03.2016 року ОСОБА_1 даний виконавчий лист пред'явлено до виконання до Управління Державної казначейської служби України у Зарічненському районі Рівненської області (а.с. 36).

Станом на час розгляду заяви відомості щодо повного виконання судового рішення в тій частині, про встановлення способу виконання якої просить відповідач (боржник), у матеріалах справи відсутні. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05.04.2016 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Зарічненської районної державної адміністрації на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2015 року, ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2016 року по справі №817/989/13-а та відмовлено у клопотанні Зарічненської районної державної адміністрації про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень (а.с. 41).

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Суд, за наявності передбачених частиною 1 цієї статті підстав, може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання судового рішення лише у виняткових випадках.

Згідно з ч. 2 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

Наведена норма пов'язує можливість відстрочення виконання рішення суду з настанням виняткових випадків, тобто, за умови доведення заявником існування конкретних обставин, що ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим у певний строк. При цьому, обставини, за яких виконання судового рішення неможливе, повинні існувати насправді, в реальності, та безпосередньо перешкоджати його виконанню в строки, в обсязі та в порядку, визначеному у судовому рішенні. На підтвердження факту існування таких обставин заявник повинен подати суду достатні належні та допустимі докази.

Судом досліджено, що кошторисом Зарічненської районної державної адміністрації на 2016 рік передбачено видатки на загальну суму 2191100,00 грн., в тому числі 2180300,00 грн. загального фонду та 10800,00 грн. спеціального фонду, що дозволяє здійснити витрати на виплату ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу у розмірі 145307,54 грн. (а.с. 12-13).

Також, за змістом Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2011 року №845, безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках) (пункт 26). Орган Казначейства протягом трьох робочих днів після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, визначає коди програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (коди тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету і рахунки боржника, з яких проводиться безспірне списання коштів. З дня визначення таких кодів та рахунків орган Казначейства повідомляє боржникові про здійснення безспірного списання коштів з його рахунків (пункт 28). У разі коли за визначеними органом Казначейства кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику вимогу щодо необхідності вжиття боржником заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення. Якщо у боржника недостатньо відкритих асигнувань (коштів на рахунках) для виконання виконавчого документа, безспірне списання коштів здійснюється частково. На виконавчому документі ставиться відмітка про обсяг списаних коштів, яка засвідчується підписом відповідальної особи, скріпленим гербовою печаткою. Боржник зобов'язаний протягом одного місяця після надходження зазначеної вимоги надіслати органові Казначейства письмове повідомлення про заходи, вжиті ним з метою виконання судового рішення. Зазначений строк може бути продовжений органом Казначейства за обґрунтованою заявою боржника до двох місяців. Безспірне списання коштів з рахунків боржника здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань. На період виконання вимоги орган Казначейства відкладає безспірне списання коштів та здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника лише за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України (пункт 31).

Отже, відсутність у боржника, який є бюджетною установою, коштів для виконання рішення суду, в тому числі, для виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу, в розумінні статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, саме по собі, не може слугувати підставою для відстрочення виконання рішення суду, оскільки така виплата може бути виконана при надходженні коштів із Державного бюджету України.

Відтак, у задоволенні заяви відповідача (боржника) суд відмовляє.

Керуючись ст.ст. 165, 263 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Зарічненської районної державної адміністрації Рівненської області про відстрочення виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 02.12.2015 року по справі №817/989/13-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Зарічненської районної державної адміністрації Рівненської області, Відділу освіти Зарічненської районної державної адміністрації Рівненської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування розпорядження, визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу і відшкодування моральної шкоди, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Суддя Шарапа В.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2016
Оприлюднено13.06.2016
Номер документу58211556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/989/13-а

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заїка М.М.

Ухвала від 26.05.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 26.05.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 26.05.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

Ухвала від 26.05.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шарапа В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні