Постанова
від 05.01.2011 по справі 2а-3599/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 січня 2011 року Справа № 2а-3599/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого -судді Ясенової Т.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства „Єлисаветград-КіровоградВ» про скасування державної реєстрації та визнання установчих документів недійсними з моменту реєстрації,-

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція (далі за текстом -Кіровоградська ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства „Єлисаветград-КіровоградВ» (далі за текстом -ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» , в якому просить скасувати державну реєстрацію, визнати установчі документи, первинні документи, свідоцтво про державну реєстрацію, статут, первинні та фінансово-господарські документи з моменту реєстрації.

Ухвалою суду від 05.01.2011р. закрито провадження у справі в частині позовних вимог про визнання установчих документів, первинних документів, свідоцтва про державну реєстрацію, статут, первинних та фінансово-господарських документів недійсними з моменту реєстрації.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що реєстраційною палатою Кіровоградського міськвиконкому 04.12.2008р. було зареєстровано ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» . В квітні 2009р. ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» було зареєстровано на ОСОБА_1

Представник позивач посилається на те, що громадянин ОСОБА_2, посягаючи на встановлений законодавством України порядок здійснення підприємницької діяльності, порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності і права власності, діючи в порушення ст.1 Закону України „Про підприємництвоВ» №698-XII від 07.02.1991р., і порушуючи інші норми законодавства України, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх протиправних дій, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді спричинення матеріального збитку охоронюваним законом інтересам держави і свідомо допускаючи їх настання, маючи намір на отримання незаконного доходу, діючи умисно, з корисливих мотивів, вирішив систематично займатися фіктивним підприємництвом, тобто створенням і придбанням суб'єктів підприємницької діяльності без мети здійснення комерційної діяльності, а виключно з метою прикриття незаконної діяльності, яка виражалася б в сприянні, за матеріальну винагороду, різним суб'єктам підприємницької діяльності України, що реально діють, в проведенні безтоварних операцій, незаконному переказі безготівкових грошових коштів в готівку з використанням реєстраційних документів і розрахункових рахунків фіктивних підприємств, а також легалізацією грошових коштів, здобутих злочинним шляхом

В судове засідання представник позивача не з'явився, надавши до суду клопотання про розгляд справи без участі. (а.с.39)

Судом на адресу відповідача зазначену в Витягі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 13.09.2010р. рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, направлялись судові повістки, проте були повернуті на адресу суду поштовим відділенням з довідками пошти „за закінченням терміну зберіганняВ» . (а.с.26,29,37,38)

На підставі ухвали суду від 05.01.2011р. розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України.

Суд, дослідивши доводи представника позивача, письмові докази у справі, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що, ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» (ідентифікаційний код юридичної особи 36298505) зареєстровано реєстраційною палатою Кіровоградського міськвиконкому 04.12.2008р. та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується Витягом з ЄДР.( а.с.20-21)

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на.13.09.2010р. щодо юридичної особи ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» стан юридичної особи -зареєстровано. (а.с.20-21)

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який був наданий Головним управлінням статистики у Кіровоградській області на запит Кіровоградської ОДПІ - станом на 13.09.2010р. ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» значиться в даному реєстрі, керівником є ОСОБА_3; адреса: м. Кіровоград, вул.Прирічна, буд.66; вид діяльності - посередництво в спеціалізованій торгівлі іншими товарами.(а.с.20-21).

З представлених позивачем відомостей управління Пенсійного фонду України в м.Кіровограді від 11.08.2010р. наданих на запит начальника ГВПМ Кіровоградської ОДПІ, ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» в УПФУ в м.Кіровограді зареєстровано 04.12.2008р. Розрахунок по сплаті страхових внесків із нарахуванням ФОП підприємство подавало за період з 01.02.2009р. по 01.09.2009р. (а.с.18)

Відповідно до Акту від 05.08.2010р., старшим оперуповноваженим ГВПМ Кіровоградської ОДПІ проведена перевірка відповідності юридичної адреси відповідача його фактичному місцезнаходженню. Перевіркою встановлено, що за зазначеною в установчих документах адресою суб'єкт підприємницької діяльності не знаходиться. При цьому, як вбачається з даного акту, в графі щодо прописки за перевіряємою адресою засновників перевіряємого суб'єкта підприємницької діяльності, будь -які відомості не зазначено. ( а.с.17)

Згідно пояснень, опитаного співробітниками відділу податкової міліції Кіровоградської ОДПІ ОСОБА_1, який відповідно до реєстраційних документів був директором ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» останній на прохання свого знайомого ОСОБА_2, зареєстрував ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» за грошову винагороду і фактично не здійснював будь-якої фінансового-господарської діяльності та підписання бухгалтерських документів.

Зазначені обставини, на думку позивача, дають підстави стверджувати, що реєстрація ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» здійснена з порушеннями закону, його установчі документи містять недостовірну інформацію. Реєстрація підприємства на підставну особу сприяє створенню умов, які дають можливість уникнути юридичної відповідальності, призводить до діяльності, спрямованої на ухилення від оподаткування, свідчить про намір ведення недобросовісної господарської діяльності, що буде порушувати нормальну діяльність державної податкової служби.

Відповідно до ч.1 ст.59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.

Відповідно до ч.1 ст.239 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання, зокрема, таку адміністративно-господарську санкцію, як скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Статтею 247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Закон України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» від 04.12.90р. №509-XII встановлює вичерпний перелік функцій податкових органів, який не підлягає розширеному тлумаченню.

Права органів державної податкової інспекції закріплені ст.11 Закону України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» від 04.12.90р. №509-XII ( далі за текстом -Закон №509-XII), зокрема, п.17 ч.1 цієї статті встановлює право органів державної податкової служби звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Це повноваження з врахуванням норм Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ» від 15.05.2003р. №755-ІV (далі за текстом -Закон №755-ІV), який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.

Відповідно до ст 4 Закону №755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Запис про проведення державної реєстрації юридичної особи може бути визнаний недійсним (скасований) у випадках наступного з'ясування обставин, що згідно зі статтею 27 Закону №755-ІV були підставою для відмови у державній реєстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної особи.

У відповідності до положень ст. 27 Закону №755-ІV підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Як вбачається з матеріалів справи, державним реєстратором в межах наданих повноважень були перевірені документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються державному реєстратору, в тому числі статут підприємства, який повинен містити відомості, передбачені законом, відповідальність за їх відповідність законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, тому підстав для залишення їх без розгляду чи відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи відповідно положень ст.ст. 24, 25 цього Закону у Державного реєстратора не було.

Позивачем по справі не надано доказів наявності обставин, що згідно зі статтею 27 Закону №755-ІV могли бути підставою для відмови у державній реєстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної особи.

Згідно з частиною 1 ст. 33 Закону № 755-ІV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, встановлений ст.38 Закону №755-ІV.

Так, ч. 2 ст. 38 цього Закону встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

За позицією позивача, громадянин ОСОБА_2 не мав наміру особисто здійснювати підприємницьку діяльність, ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» має ознаки фіктивності та створене з метою надання послуг по мінімізації податкових зобов'язань реально існуючим суб'єктам господарювання.

Підставою для таких висновків стали пояснення ОСОБА_1 надані ним ГВПМ Кіровоградської ОДПІ.

Проте, такі пояснення співробітником податкової міліції могли бути отримані виключно в межах кримінальної або оперативно-розшукової справи та оцінюватись встановлені факти щодо наявності або відсутності обставин мали б компетентним судом, а не в межах адміністративної справи

В іншому випадку доводи, які обґрунтовують вимоги позову, є припущеннями недоведеними належними засобами доказування.

Саме по собі лише пояснення ОСОБА_1 ще не доводить існування порушень закону, допущених при створенні юридичної особи, як, власне, і здійснення діяльності поза межами правової відповідальності.

Зазначені доводи позивача суд визнає такими, що не є належним доказом факту фіктивного підприємництва, оскільки за приписами ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Належними доказами в підтвердження посилань позивача щодо відсутності у засновника, керівника підприємства при реєстрації мети на здійснення підприємницької діяльності, та, відповідно, порушення вимог чинного законодавства, могли бути матеріали кримінальної справи, порушеної за фактом злочину, передбаченого ст. 205 Кримінального кодексу України (фіктивне підприємництво) та вирок суду, що набрав законної сили, відносно винних осіб.

Крім того, податковим органом не досліджувалось питання стосовно того, яка і чи велась фінансово-господарська діяльність відповідачем.

Позивачем не надано суду доказів ухилення відповідача від сплати податків.

Також не надано доказів на підтвердження неподання ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» до податкового органу протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, та ведення відповідачем недобросовісної господарської діяльності.

Вимогу про припинення юридичної особи ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» позивач в позовній заяві також обґрунтовує відсутністю підприємства за місцем знаходження З цих підстав суд зазначає, що виходячи з норм статті 19 та частини 2 статті 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ» відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, вказаним в установчих документах, є окремою підставою / відмінною від такої підстави, як провадження юридичною особою діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом/ для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням встановлений частинами 7 та 8 ст. 19 цього Закону.

Суд зазначає, що факт відсутності підприємства за місцезнаходженням, за яким відбулася його державна реєстрація, в силу зазначених правових норм може слугувати підставою для припинення юридичної особи через факт внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про таку відсутність в порядку, встановленому ст.19 зазначеного Закону.

Позивачем по справі не надано суду доказів наявності такого запису у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.

При цьому згідно з витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, який був наданий Головним управлінням статистики у Кіровоградській області на запит Кіровоградської ОДПІ - станом на 13.09.2010р. ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» значить в даному реєстрі, адреса: м. Кіровоград, вул.Прирічна, буд.66.(а.с. 20-21).

Згідно з частиною 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч.ч. 1 та 4 ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Таким чином, докази, надані позивачем в обґрунтування позовних вимог не доводять факту того, що ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» було зареєстровано в порушення вимог законодавства, як і не доводять існування підстав для припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, та зважаючи на недоведеність позивачем обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, безпідставними та задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Таким чином, судові витрати підлягають компенсації за рахунок Державного бюджету України.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163,167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства „Єлисаветград-КіровоградВ» про скасування державної реєстрації -відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Т.І. Ясенова

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2011
Оприлюднено15.06.2016
Номер документу58217591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3599/10/1170

Ухвала від 05.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Постанова від 05.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 05.01.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.І. Ясенова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні