Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
У Х В А Л А
05 січня 2011 року Справа № 2а-3599/10/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі судді Ясенової Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до приватного підприємства „Єлисаветград - КіровоградВ» про скасування державної реєстрації та визнання установчих документів, первинних документів, свідоцтва про державну реєстрацію, статут, первинних та фінансово-господарських документів недійсними з моменту реєстрації,-
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекція (далі за текстом -Кіровоградська ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства „Єлисаветград-КіровоградВ» (далі за текстом - ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» ), в якому просить: скасувати державну реєстрацію, визнати установчі документи, первинні документи, свідоцтво про державну реєстрацію, статут, первинні та фінансово-господарські документи з моменту реєстрації.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що видані ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» первинні документи не мають юридичної сили, оскільки сладені без дійсного волевиявлення ОСОБА_1 та мають ознаки фіктивних дій. Про легальний намір ПП „Єлисаветград-КіровоградВ» мати права та нести обов'язки не свідчать, оскільки реєстрація підприємства відбулась на підставну особу та свідчать про намір відповідача прикриття незаконної діяльності, яке заподіяло велику матеріальну шкоду державі, тобто злочин передбачений ч.2 ст.205 КК України.
Суд, дослідивши доводи позивача, письмові докази у справі вважає, що провадження у справі в частині позовних вимог про визнання недійсними установчих документів, первинних документів, статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, первинні та фінансово-господарські документи недійсними, з моменту реєстрації підлягає закриттю, виходячи з наступних підстав.
Справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Статтею 104 цього Кодексу передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Випадки, коли податковий орган вправі звернутися до суду з адміністративним позовом, встановлені, зокрема статями 10, 11 і 11-1 Закону України „Про державну податкову службу в УкраїніВ» .
Так, згідно з п. 17 ст. 11 вказаного Закону органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. Це повноваження з врахуванням норм Закону України В»Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ» , який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.
В інших, не передбачених законом випадках, підстави для розгляду та вирішення справи з приводу реалізації податковим органом компетенції, ініційованому цим органом, відсутні.
Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ» юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Частиною 2 ст. 38 зазначеної вище норми Закону встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Обставини, які згідно вказаної норми є підставами для припинення юридичної особи, підлягають встановленню в судовому процесі як підстава для прийняття відповідного судового рішення та не є предметом самостійних позовних вимог.
Аналіз зазначених норм законодавства дає підстави для висновку про те, що саме вирішення питання щодо правомірності запису про проведення державної реєстрації згідно Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» є визначальним для припинення юридичної особи, а установчі документи без їх державної реєстрації не мають юридичного значення та не тягнуть ніяких юридичних наслідків щодо створення та припинення юридичної особи.
При цьому, ні Законом України „Про Державну податкову службу в УкраїніВ» , ні іншими нормативними актами не передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду з позовами про визнання недійсними установчих документів, первинних документів, статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, первинні та фінансово-господарські документи.
Зважаючи на викладене, позовні вимоги податкових органів про визнання недійсними установчих документів, первинних документів, статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, первинні та фінансово-господарські документів з моменту реєстрації судовому розгляду не підлягають, оскільки суд не може підміняти собою компетентні державні органи, уповноважені на прийняття відповідного рішення. Такими є органи державної податкової служби.
Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, керуючись ст. 157 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Закрити провадження в адміністративній справі за позовом Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції до приватного підприємства „Єлисаветград - КіровоградВ» в частині позовних вимог про визнання установчих документів, первинних документів, свідоцтва про державну реєстрацію, статут, первинних та фінансово-господарських документів недійсними з моменту реєстрації.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Копію ухвали невідкладно надіслати сторонам по справі.
Суддя Т.І. Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2011 |
Оприлюднено | 15.06.2016 |
Номер документу | 58217600 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.І. Ясенова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні