ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.06.2016р. Справа № 876/551/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Левицької Н.Г.,
судді Обрізка І.М.,
судді Сапіги В.П.,
за участю секретаря судового засідання Гелецького П.В.,
за участю представників:
апелянтів (позивачів у справі): не з'явився
відповідача у справі: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові
апеляційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2
на постанову Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 24.12.2015р. у справі №345/3041/15-а
за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2
до Калуської міської ради Івано-Франківської області
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
04.08.2015р. позивачі: ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом до Калуської міської ради Івано-Франківської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, просили визнати протиправними дії Калуської міської ради щодо ненаданя повної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 05.06.2015р.; зобов'язати Калуську міську раду надати повну інформацію на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 05.06.2015р., а саме: надати відповідно завірену копію рішення Калуської міської ради, яким земельна ділянка за рахунок якої гр. ОСОБА_3 відведено земельну ділянку площею 0,050га в оренду для ведення городництва, є віднесена до земель сільськогосподарського призначення; визнати протиправними дії Калуської міської ради щодо ненадання повної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 03.03.2015р.; зобов'язати Калуську міську раду надати повну інформацію на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 03.03.2015р., а саме: з якого виду цільового призначення земельної ділянки надана земельна ділянка (кадастровий номер НОМЕР_1) по АДРЕСА_1, площею 0,050га гр. ОСОБА_3 в оренду для ведення городництва; зобов'язати Калуську міську раду надати до суду звіт про виконання судового рішення та встановити строк подання зазначеного звіту.
Позовні вимог обґрунтовано тим, що 03.03.2015р. звернулись до Калуської міської ради з інформаційним запитом про надання інформації по відношенню до прийнятих нею рішень №2121 від 16.07.2013р. та №2384 від 05.02.2014р., якими міська рада надала дозвіл та затвердила проект землеустрою щодо відведення для надання в оренду земельної ділянки для ведення городництва ОСОБА_3 загальною площею 0,05га, кадастровий номер НОМЕР_1 по АДРЕСА_1. На даний запит вони отримали відповідь, що зазначена земельна ділянка була надана гр. ОСОБА_3 в оренду для ведення городництва із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення з посиланням на Висновок про погодження проекту землеустрою виданого управлінням Держземагенства у Калуському районі Івано-Франківської області. Оскільки, на думку позивачів, вказана відповідь була неповною, вони 29.04.2015р. звернулись до Калуської міської ради із інформаційним запитом з повторним інформаційним запитом про надання інформації з якої категорії земель цільового призначення земельної ділянки в 2013р. Калуською міською радою було прийнято рішення №2121 від 16.07.2013р., щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 для надання в оренду для ведення городництва орієнтованою площею 0,05га. На інформаційні запити від 03.03.2015р. та 29.04.2015р. Калуська міська рада стверджувала, що прийнятими нею рішеннями №2121 від 16.07.2013р. та №2384 від 05.02.2014р. вона надала гр. ОСОБА_3 земельну ділянку площею 0,05га в оренду для ведення городництва із земель сільськогосподарського призначення.
05.06.2015р. позивачі звернулись із інформаційним запитом до Калуської міської ради з проханням надати відповідно завірену копію рішення Калуської міської ради, яким земельна ділянка за рахунок якої гр. ОСОБА_3 відведено земельну ділянку площею 0,05га в оренду для ведення городництва, віднесена до земель сільськогосподарського призначення, однак, як вважають позивачі, перший заступник міського голови не надав інформації по суті запиту, натомість була надана інформація, яка не витребовувалась.
Постановою Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 24.12.2015р. у справі №345/3041/15-а позовні вимоги задоволено частково, зобов'язано Калуську міську раду надати повну інформацію на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 03.03.2015р., а саме: з якого виду цільового призначення земельної ділянки надана земельна ділянка (кадастровий номер НОМЕР_1) по АДРЕСА_1, площею 0,050га ОСОБА_3 в оренду для ведення городництва; у разі винесення Калуською міською радою рішення про віднесення до земель сільськогосподарського призначення земель, земельну ділянку з яких в подальшому відведено ОСОБА_3 для ведення городництва, зобов'язати Калуську міську раду надати належним чином завірену копію такого рішення ОСОБА_4 та ОСОБА_5; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, його оскаржили апелянти (позивачі у справі): ОСОБА_1 та ОСОБА_2, які у поданій апеляційній скарзі, посилаючись на те, що при винесенні даного рішення судом неповністю з'ясовано обставини, які мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи та порушено норми матеріального та процесуального права, просили частково скасувати оскаржувану постанову в частині відмови у задоволенні позовних вимог та прийняти в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги задоволити повністю.
Доводи апеляційної скарги обґрунтовано тим, що викладені в постанові суду першої інстанції твердження щодо відмови у задоволенні позовних вимог скаржників в частині визнання протиправними дій Калуської міської ради щодо ненадання повної інформації на інформаційні запити скаржників від 05.06.2015р. та від 03.03.2015р., суд першої інстанції обґрунтовує тим, що відповідачем були надані відповіді на вказані запити, не вказавши при цьому чи відповідають відповіді на інформаційні запити п.6 ч.1 ст.14 Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме, чи були вони достовірні, точні та повні щодо запитуваної інформації. Що стосується інформаційного запиту скаржників від 05.06.2015р., повної, достовірної та точної інформації не отримано, а була отримана інформація, яка не витребовувалась скаржниками.
Враховуючи те, що Калуська міська рада внаслідок неправомірної бездіяльності, в порушення вимог ст.ст.1, 3-5, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", ст.29 Закону України "Про інформацію" не надала достовірну, точну та повну відповідь на запити скаржників від 03.03.2015р. та від 05.06.2015р., скаржники вважають, що бездіяльність Калуської міської ради слід визнати протиправною, що узгоджується із положеннями п.п.1, 2 ст.162 КАС України.
Апелянти (позивачі у справі) зазначають, що задоволюючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог.
Крім того, відмовляючи в задоволенні позовних вимог про зобов'язання Калуську міську раду надати до суду звіт про виконання судового рішення та встановити строк для подання такого звіту, суд першої інстанції не в повній мірі надав правову оцінку тій обставині, що відповідачем було відмовлено в наданні повної інформації два рази, що вказує на те, що відповідач не бажає відкривати і оприлюднювати інформацію відносно запитів у сфері земельних відносин.
В судове засідання сторони не з'явились, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, тому суд вважає можливим розглянути справу без їх участі та відповідно до вимог ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювати.
Заслухавши доповідь судді-доповідача у справі, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги у їх сукупності, встановивши обставини справи та відповідні їм правовідносини, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегією суддів встановлено наступне:
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 03.03.2015р. ОСОБА_2 та ОСОБА_1 звернулись до Калуської міської ради з інформаційним запитом, в якому зазначили, що своїми рішеннями №2121 від 16.07.2013р. та №2384 від 05.02.2014р. Калуська міська рада надала дозвіл та затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для надання в оренду земельної ділянки для ведення городництва гр. ОСОБА_3 загальною площею 0,05га (кадастровий номер НОМЕР_1) по АДРЕСА_1. Враховуючи викладене вище, керуючись ст.ст.5, 6, 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", ст.5 Закону України "Про інформацію", у визначений ст.20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" термін, а також відповідно до ст.20 Закону України "Про звернення громадян", просили надати їм: 1) інформацію, з якого виду цільового призначення земельної ділянки надана вище вказана земельна ділянка площею 0,05га гр.ОСОБА_3; 2) копію Акту встановлення на місцевості та погодження меж земельної діялнки із суміжними землекористувачами, який є обов'язковою умовою для виготовлення кадастрового плану НОМЕР_1 земельної ділянки (а.с.17).
Листом виконавчого комітету Калуської міської ради від 10.03.2015р. №20/02-59/29 надано відповідь про те, що рішеннями сесії міської ради №2121 від 16.07.2013р. та №2384 від 05.02.2014р. Калуською міською радою було надано дозвіл та затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для надання в оренду земельної ділянки для ведення городництва гр. ОСОБА_3 загальною площею 0,0500га в районі АДРЕСА_1. У відповідності до п.6 "Форма власності земельної діялнки та категорія земель, за рахунок яких відводиться земельна ділянка, у відповідності до ст.19 Земельного кодексу України" Висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виданого управлінням Держземагенства у Калуському районі Івано-Франківської області, земельна ділянка площею 0,0500га на АДРЕСА_1, надана в оренду для ведення городництва гр. ОСОБА_3 із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення. Крім того, до відповіді додано копію Акту встановлення меж земельної ділянки в натурі гр. ОСОБА_6 (а.с.18).
29.04.2015р. позивачі повторно звернулись до Калуської міської ради з інформаційним запитом про надання інформації, з якої категорії земель, цільового призначення земельної ділянки в 2013р. Калуською міською радою було прийнято рішення №2121 від 16.07.2013р., щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_3 для надання в оренду для ведення городництва орієнтованою площею 0,05га (а.с.15).
Виконавчий комітет Калуської міської ради листом від 06.05.2015р. за №34/02-59/29 повідомив, що земельна ділянка площею 0,050га в районі АДРЕСА_1 надана Калуською міською радою в оренду для ведення городництва гр. ОСОБА_3 із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення, згідно з Висновоком про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виданого управлінням Держземагенства у Калуському районі Івано-Франківської області (а.с.16).
05.06.2015р. позивачі звернулись з інформаційним запитом до Калуської міської ради з проханням надати відповідно завірену копію рішення Калуської міської ради, яким земельна ділянка, за рахунок якої гр. ОСОБА_3 відведено земельну ділянку площею 0,05га в оренду для ведення городництва, віднесена до земель сільськогосподарського призначення (а.с.13).
Листом від 09.06.2015р. №41/02-59/29 виконавчим комітетом Калуської міської ради надано відповідь про те, що цільове призначення земельної ділянки зазначено у Висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виданого управлінням Держземагенства у Калуському районі Івано-Франківської області, який є невід'ємною і складовою частиною технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Рішення міської ради щодо віднесення земельної ділянки площею 0,0500га в районі АДРЕСА_1, наданої гр. ОСОБА_3 в оренду для ведення городництва до земель сільськогосподарського призначення відсутні. Таким чином, виходячи із вищевказаного, стосовно інформації, яка міститься у вказаному Висновку, рекомендовано звернутись до управління Держземагенства у Калуському районі Івано-Франківської області (а.с.14).
Преамбулою Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011р. №2939-VI (далі - Закон №2939-VI) визначено, що цей Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Вимогами статті 2 Закону №2939-VI передбачено, що метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації. Цей Закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Преамбулою Закону України "Про звернення громадян" від 02.10.1996р. №393/96-ВР (далі - Закон №393/96-ВР) визначено, що цей Закон регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
За вимогами ст.19 Закону №2939-VI, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запит на інформацію має містити: 1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Статтею 22 Закону №2939-VI визначено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.
Відповідно до вимог ч.2 ст.23 Закону №2939-VI, запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
За приписами ч.1 ст.24 Закону №2939-VI, відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень: 1) ненадання відповіді на запит; 2) ненадання інформації на запит; 3) безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію; 4) неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону; 5) надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації; 6) несвоєчасне надання інформації; 7) необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом; 8) нездійснення реєстрації документів; 9) навмисне приховування або знищення інформації чи документів.
Стосовно позовних вимог позивачів про визнання протиправними дій Калуської міської ради щодо ненаданя повної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 05.06.2015р.; зобов'язання Калуської міської ради надати повну інформацію на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 05.06.2015р., а саме: надати відповідно завірену копію рішення Калуської міської ради, яким земельна ділянка за рахунок якої гр. ОСОБА_3 відведено земельну ділянку площею 0,050га в оренду для ведення городництва, є віднесена до земель сільськогосподарського призначення, колегія суддів апеляційного адміністративного суду, виходячи з системного аналізу вищенаведених норм законодавства України, інформаційного запиту від 05.06.2015р. та відповіді від 09.06.2015р. №41/02-59/29, приходить до висновку про те, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було надано повн та вичерпну відповідь по суті запитуваної інформації. Таким чином, вказані позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Що стосується позовних вимог позивачів про визнання протиправними дій Калуської міської ради щодо ненадання повної інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 03.03.2015р., суд апеляційної інстанції зазначає, що в інформаційному запиті від 03.03.2015р. позивачі просили надати їм: 1) інформацію, з якого виду цільового призначення земельної ділянки надана вище вказана земельна ділянка площею 0,05га гр.ОСОБА_3; 2) копію Акту встановлення на місцевості та погодження меж земельної діялнки із суміжними землекористувачами, який є обов'язковою умовою для виготовлення кадастрового плану НОМЕР_1 земельної ділянки. На вказаний інформаційний запит Калуською міською радою було надано повну відповідь, зокрема, про те, що земельна ділянка площею 0,0500га на АДРЕСА_1, надана в оренду для ведення городництва гр. ОСОБА_3 із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення. Крім того, до відповіді додано копію Акту встановлення меж земельної ділянки в натурі гр. ОСОБА_6, відтак, вказані позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до вимог ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
Таким чином, судом апеляційної інстанції зазначає, що Калуською міською радою Івано-Франківської області було надано повні відповіді на інформаційні запити ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 03.03.2015р. та від 05.06.2015р., відтак, частково задоволивши позовні вимоги позивачів, суд першої інстанції допустив порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Відповідно до норм ст.159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обгрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Приписами ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись вимогами ст.9 КАС України, суди при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Керуючись вимогами ст.86 цього Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Із врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи зроблено висновки, які не відповідають обставинам справи, не дотримано норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст.202 КАС України, суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення суду першої інстанції та ухвалює нове рішення, у випадках неповного з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеності обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідності висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участі в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.
Керуючись вимогами ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на постанову Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 24.12.2015р. у справі №345/3041/15-а за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до Калуської міської ради Івано-Франківської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, - задоволити частково.
2. Постанову Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 24.12.2015р. у справі №345/3041/15-а, - скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог позивачів відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення.
Касаційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції.
Касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, з дня складення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя Н.Г. Левицька
Суддя І.М. Обрізко
Суддя В.П. Сапіга
Повний текст рішення виготовлено 15.06.2016р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2016 |
Оприлюднено | 23.06.2016 |
Номер документу | 58372214 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Данилевич Н.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Левицька Наталія Георгіївна
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гавриленко В. Г.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гавриленко В. Г.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гавриленко В. Г.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гавриленко В. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні