Копія
Справа № 822/981/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 червня 2016 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіПольового О.Л. при секретаріБачок О.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницької спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач незаконно застосував фінансові санкції до Хмельницької спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 з посиланням на обставини, які судом вже були визнані протиправними в чинній постанові від 16.02.2016 року по адміністративній справі № 822/116/16.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача позов не визнав, просив в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.
Суд встановив, що позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
12.05.2016 року відповідач прийняв рішення № 0009591301/653 про застосування штрафних санкцій в сумі 11228,26 грн. та нарахування пені в розмірі 261,43 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 січня до 24 лютого 2016 року.
Підставою застосування штрафних санкцій в розмірі 7090,50 грн. та нарахування пені в сумі 180,55 грн. було порушення позивачем передбачених ст.25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" термінів оскарження рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперарахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 11.12.2015 року № 0064451704/4456, скасованого постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 16.02.2016 року по адміністративній справі № 822/116/16.
Підставою для застосування штрафних санкцій в розмірі 4137,69 грн. та нарахування пені в сумі 80,95 грн. стала наявність заборгованості у Хмельницької спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 по сплаті єдиного соціального внеску за січень-лютий 2016 року в розмірі 20688,44 грн.
Відповідно до платіжного доручення № 134 від 15.04.2015 року позивач сплатив єдиний соціальний внесок за 1 половину квітня 2015 року в сумі 52298,15 грн.; відповідно до платіжного доручення № 55 від 17.06.2015 року сплатив єдиний соціальний внесок за червень-липень 2015 року в сумі 577,52., однак у вказаних платіжних дорученнях невірно зазначив номер рахунку.
Листом № 48 від 08.02.2016 року позивач звернувся до ДПІ у м. Хмельницькому, в якому просив повернути кошти помилково зараховані на рахунок № 31111063700002 в сумі 52875,67 грн.
Позивач перерахував кошти для сплати єдиного соціального внеску за січень-лютий 2016 року в сумі 52875,67 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 45 від 25.02.2016 року, № 52 від 16.03.2016 року.
Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI) платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно ст.9 Закону № 2464-VI передбачено, що сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
Згідно ч.14 ст.25 Закону № 2464-VI суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу доходів і зборів вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу доходів і зборів, яким прийнято це рішення.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, відповідач рішенням № 0009591301/653 застосував штрафні санкції в розмірі 7090,50 грн. та нарахував пеню у сумі 180,55 грн. в результаті порушення передбачених ст.25 Закону № 2464-VI термінів оскарження рішення від 11.12.2015 року № 0064451704.
Суд враховує ту обставину, що рішення № 0064451704 скасовано і судом не виявлено порушень у діях позивача щодо порядку і строків сплати єдиного соціального внеску за період червень-липень 2015 року.
Питання щодо порядку та строків оскарження рішення № 0064451704 мало б вирішуватись при розгляді адміністративної справи № 822/116/16, а тому, суд вважає, що відповідач протиправно застосував штрафні санкції та нарахував пеню в сумі 7271,05 грн.
Стосовно застосування штрафних санкцій в розмірі 4137,69 грн. та нарахування пені у сумі 80,95 грн. суд зазначає наступне.
Як встановлено судом, при сплаті єдиного соціального внеску за періоди квітня 2015 року, червня-липня 2015 року позивачем в платіжних дорученнях № 134 від 15.04.2015 року, № 55 від 17.06.2015 року невірно вказано номер рахунку.
Вказана обставина не може бути підставою для застосування штрафних санкцій та нарахування пені, оскільки позивачем вчинені всі дії для сплати єдиного соціального внеску у встановлені законом строки.
Додатково суд звертає увагу на те, що відповідно до платіжних доручень № 45 від 25.02.2016 року, № 52 від 16.03.2016 року позивач після повернення помилково сплачених коштів перерахував їх на сплату єдиного соціального внеску за період січня-лютого 2016 року.
Таким чином, суд вважає, що у діях позивача відсутній умисел щодо ухилення від сплати або несвоєчасної сплати єдиного соціального внеску.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного суду України від 16.06.2015 року (справа № 21-377а15).
В даній постанові зазначено, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч.1,3 ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
З аналізу вищенаведених норм вбачається, що обов'язок доказування покладається на відповідача. Оскільки останній не надав жодних доказів обґрунтованості рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, тому, суд вважає, що контролюючий орган не довів правомірності вказаного рішення, а тому позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат у справі вирішується судом відповідно до вимог ч.1 ст.94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати рішення Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску № 0009591301/653 від 12.05.2016 року.
Присудити на користь Хмельницької спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 (код ЄДРПОУ 25907942) судовий збір у розмірі 1378,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови складено 21 червня 2016 року
Суддя /підпис/О.Л. Польовий "Згідно з оригіналом" Суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2016 |
Оприлюднено | 29.06.2016 |
Номер документу | 58460810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні