УХВАЛА
м. Вінниця
22 червня 2016 р. Справа № 802/2846/15-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сала П.І.,
за участю
секретаря судового засідання Волощук А.М.,
представника стягувача ОСОБА_1,
представників боржника ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області про відстрочення виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі Вінницької області до Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області про стягнення капіталізованих платежів,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі Вінницької області про стягнення з Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області капіталізованих платежів в сумі 95 253,02 грн.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року, яка набрала законної сили, адміністративний позов відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі Вінницької області задоволено повністю та вирішено стягнути з Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області на користь Фонду капіталізовані платежі в сумі 95 253,02 грн.
19.10.2015 року Вінницьким окружним адміністративним судом за заявою стягувача видано виконавчий лист.
08.06.2016 року до суду надійшла заява Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області, у якій боржник просить відстрочити виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а до 01.03.2017 року. Заява обґрунтовується тим, що Державна інспекція сільського господарства у Вінницькій області є бюджетною установою та фінансується за рахунок державного бюджету. Однак ні у 2015 році, ні у 2016 році в кошторисних призначеннях Інспекції по коду бюджетної класифікації 2730 "Інші виплати населенню" не було передбачено коштів, за рахунок яких можна було б виконати судове рішення. Отже, у зв'язку з відсутністю бюджетного фінансування на сьогодні виконання рішення суду є неможливим. Крім того, заявник просить врахувати, що на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 року № 442 "Про оптимізацію центральних органів виконавчої влади" та від 30.06.2015 року № 447 "Про ліквідацію територіальних органів Державної інспекції сільського господарства", а також наказу Державної інспекції сільського господарства України від 07.07.2015 року № 3 "Про утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної інспекції сільського господарства України" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців було внесено запис про рішення Кабінету Міністрів України щодо припинення Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області шляхом її ліквідації. Проте на даний час Інспекція продовжує здійснювати свою діяльність та виконувати покладені на нею функції. Водночас належним чином проводити ліквідаційну процедуру боржник не має змоги, оскільки доступ до рахунків обмежено, а проведення платежів за платіжними дорученнями Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області здійснюється лише за захищеними кодами бюджетної класифікації. Відтак, оскільки фінансування Інспекції по коду економічної класифікації видатків 2730 "Інші виплати населенню" слід очікувати лише у наступному бюджетному році, боржник просить суд відстрочити виконання судового рішення до 01.03.2017 року, тобто до часу, коли вже буде затверджено та доведено до відома Інспекції кошторис на 2017 рік.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 09.06.2016 року заяву Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області призначено до розгляду в судовому засіданні з викликом сторін виконавчого провадження.
У судовому засіданні представники боржника повністю підтримали заяву про відстрочення виконання судового рішення та просять суд її задовольнити. Додатково пояснили, що ситуація з фінансуванням Інспекції є близькою до критичної та взагалі ставить під загрозу можливість її подальшого функціонування. Також зазначили, що Інспекція неодноразово зверталась до центрального органу з приводу виділення асигнувань, необхідних для виконання судового рішення, однак у цьому їй було відмовлено. Водночас на сьогодні непогашеною залишається кредиторська заборгованість Інспекції в загальній сумі 59 631,13 грн., в тому числі борг за оплату охорони приміщень Інспекції, оренди, телекомунаційних та комунальних послуг. Тобто Інспекція немає коштів навіть на оплату поточних платежів, що також свідчить про неможливість виконання судового рішення.
Представник стягувача при вирішенні заяви Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області покладається на розсуд суду.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, перевіривши доводи заявника та оцінивши інші докази у їх сукупності, суд доходить висновку, що заява боржника про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Як вже зазначалось раніше, постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а вирішено стягнути з Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі Вінницької області капіталізовані платежі в сумі 95 253,02 грн.
Вказана постанова набрала законної сили, у зв'язку з чим 19.10.2015 року Вінницьким окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист.
Виконання зазначеного виконавчого листа здійснюється Головним управління Державної казначейської служби у Вінницькій області, що підтверджується листом за № 072-18/64-3474 від 06.06.2016 року.
Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
При цьому в силу вимог ч. 2 ст. 263 КАС України суд у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання рішення.
Встановлено, що Державна інспекція сільського господарства у Вінницькій області є бюджетною установою, яка фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
Відповідно до п. 1, 6, 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджет - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду; бюджетне асигнування - повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження; бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими; кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.
Водночас одним із принципів формування бюджетної системи України є принцип цільового використання бюджетних коштів, який передбачає, що бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями (п. 8 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
Судом встановлено, що листом від 26.11.2015 року № 14-08/1084-30043 від 26.11.2015 року Державна казначейська служба України за результатами розгляду відповідного звернення боржника повідомила Державну інспекції сільського господарства у Вінницькій області про те, що виконання виконавчого листа, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 19.10.2015 року у справі № 802/2846/15-а, буде здійснюватись за кодом економічної класифікації видатків 2730 "Інші виплати населенню".
Проте у кошторисах Інспекції на 2015-2016 рр. видатків за цим кодом економічної класифікації не передбачено.
Відтак, з метою забезпечення виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а, боржником включено відповідні видатки до бюджетної пропозиції на 2016 рік і направлено листа за № 10-02/947/16 від 04.05.2016 року на адресу Державної інспекції сільського господарства України про виділення асигнувань по коду 2730 на 2016 рік.
Листом за № 164/15-1/2-16 від 05.05.2016 року Державна інспекція сільського господарства України повідомила боржника про неможливість встановлення асигнувань по КЕКВ 2730 "Інші виплати населенню", оскільки такі асигнування не передбачені у паспорті бюджетної програми.
За таких обставин суд погоджується з доводами заявника про неможливість виконання на даний час судового рішення, прийнятого у цій справі на користь Фонду, через недофінансування Інспекції на такі цілі з державного бюджету.
При цьому наданими боржником документами повністю підтверджується факт відсутність коштів за кодом економічної класифікації видатків 2730 "Інші виплати населенню" у кошторисах Інспекції за 2015-2016 рр., які б могли бути спрямовані на виконання рішення суду про стягнення капіталізованих платежів.
Водночас, як стверджує заявник, вжиті заходи дають цілком обґрунтовані очікування щодо включення відповідних видатків до кошторису Інспекції на 2017 рік, який має бути сформований до 01.03.2017 року.
З огляду на викладене суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення заяви Державної інспекції сільського господарства України та відстрочення виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а до 01.03.2017 року.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 263 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
заяву Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.
Відстрочити до 01.03.2017 року виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 18.09.2015 року у справі № 802/2846/15-а за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ямпільському районі Вінницької області до Державної інспекції сільського господарства у Вінницькій області про стягнення капіталізованих платежів в сумі 95 253,02 грн.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2016 |
Оприлюднено | 01.07.2016 |
Номер документу | 58497227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні