КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2016 року 810/560/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Тятькова І.А.
розглянувши у м.Києві у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Комунального підприємства «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради Київської області
до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області
про скасування податкових повідомлень-рішень, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального підприємства «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради Київської області (далі - позивач або КП «УКБ «Вишгородрайбуд») до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області (далі - відповідач або Вишгородська ОДПІ ГУ ДФС в Київській області), в якому позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області від 09.07.2014 №0011881502; скасувати податкове повідомлення-рішення Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області від 22.04.2015 №0007431602.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивачем 03.06.2013 подано податкову декларацію за 1 квартал 2013 року, дані якої було уточнено податковою декларацією від 26.07.2013, в яких зазначено відсутність прибутку у відповідних рядках декларацій. Із врахуванням положень абз. 9 п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України позивач з 2, 3 та 4 квартали 2013 року позивач авансові внески з податку на прибуток не сплачував. Позивач зазначає, що оскільки авансові внески з податку на прибуток у 2013 році мали сплачуватися з квітня місяця, а за 2-4 квартали 2013 обов'язок сплати авансових внесків позивач не мав, то КП «УКБ «Вишгородрайбуд» у 2013 році авансових внесків здійснювати не повинен.
Заперечуючи проти позову з підстав, викладених в письмових запереченнях, відповідач зазначив, що на підставі Акту перевірки від 11.06.2014 №1257/15-2/35433388 заступником начальника Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.07.2014 №0011881502, яким визначено КП «УКБ «Вишгородрайбуд» податкове зобов'язання по авансовим платежам з податку на прибуток у сумі 3 670,20грн. Крім того, у квітні 2015 року працівниками Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства за результатами якої встановлено порушення пп.49.18.3 п.49.18 ст. 49 ПК України, яким передбачено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. На підставі Акту перевірки від 21.04.2015 №726/10-08-15-03/35433388 заступником начальника Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.04.2015 №0007431502, яким визначено КП «УКБ «Вишгородрайбуд» податкове зобов'язання по частині чистого прибутку у сумі 4 080,00грн. Податкове повідомлення-рішення було отримане представником КП «УКБ «Вишгородрайбуд» про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2016 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили суд задовольнити позов.
Представник відповідача заперечив проти позову з підстав, викладених у письмових запереченнях, та просиав суд відмовити у задоволенні позову.
На підставі частини третьої статті 160 КАС України в судовому засіданні 15 червня 2016 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради 20.12.2007 зареєстроване як юридична особа за адресою: 07300, Київська область, Вишгородський район, місто Вишгород, площа Шевченка, будинок 1.
На підставі пп. 20.1.4 п.20.1 ст. 20, пп.75.1.1 п.75.1 ст. 75 та ст.. 76 Податкового кодексу України ГДІ відділу податку на прибуток, місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій у приміщенні Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку за звітний податковий період за 2013 рік (авансовий внесок з податку на прибуток) Комунального підприємства «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради за результатами якої складено Акт №1257/15-2/35433388 від 11.06.2014 на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0011881502 від 09.07.2014 про зобов'язання сплатити штраф у розмірі 3 670,20грн.
На підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 Податкового кодексу України ГДІ відділу податку на прибуток, місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій у приміщенні Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області проведено камеральну перевірку розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті додержавного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за звітні (податкові) періоди за І квартал 2014 року, півріччя 2014 року, три квартали 2014 року та 2014 рік Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради. За результатами перевірки складено Акт №726/10-08-15-03/35433388 від 21.04.2015 на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0007431502 від 22.04.2015 про донарахування суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 4 080,00грн.
Відповідно до п. 49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
За приписами пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до абз.2 ч.2 Підрозділу 4 Перехідних положень Податкового кодексу України платники податку на прибуток підприємств, які починаючи з 2013 року подають річну податкову декларацію відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу, сплачують у січні - лютому 2013 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 1/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за дев'ять місяців 2012 року, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
За правилами абз.9-11 п.57.1 ст.57 ПК України (в редакції, що діяла на час прийняття спірних податкових повідомлень-рішень) у разі якщо платник податку, який сплачує авансовий внесок, за підсумками першого кварталу звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, він має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал. Такий платник податку авансових внесків у другому - четвертому кварталах звітного (податкового) року не здійснює, а податкові зобов'язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, яка подається до контролюючого органу в порядку, передбаченому цим Кодексом. Платник податку, який за підсумками минулого звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов'язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками першого кварталу отримує прибуток, має подати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов'язань. У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступні дванадцять місяців. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.
При цьому дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається починаючи з березня поточного звітного (податкового) року по лютий наступного звітного (податкового) року включно.
Відповідно до п.152.9 ст. 152 ПК України для цілей цього розділу використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал або календарний рік для платників податків, визначених у пункті 57.1 статті 57 цього Кодексу;
З матеріалів справи вбачається, що в декларації з податку на прибуток підприємств за ІІІ квартал 2012 року від 08.11.2012 №9069900098 у рядку « 14» податок на прибуток за звітний (податковий) період складає 108 062,00грн.
03.06.2013 позивачем подана податкова декларація з податку на прибуток підприємств за І квартал 2013 року J0100112 та 26.07.2013 року уточнююча податкова декларація J0100112, в якій у рядку « 7» (об'єкт оподаткування від усіх видів діяльності) зазначено « 0».
08.11.2012 позивачем подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток підпрєимств №9069900098 звітну за три квартали 2012 року, 11.02.2013 податкову декларацію з податку на прибуток підпрєимств №9087470223 звітну на 2012 рік; 11.03.2013 податкову декларацію з податку на прибуток підпрєимства № J000112 уточнюючу за 2012 рік, 28.03.2013 податкову декларацію з податку на прибуток підпрєимства уточнюючу за 2012 рік; 27.02.2014 податкову декларацію з податку на прибуток підпрєимств звітну за 2013 рік.
За визначеннями, що містяться у ст. 14 ПК України узагальнююча письмова податкова консультація - оприлюднення позиції контролюючого органу, що склалася за результатами узагальнення податкових консультацій, наданих платникам податків.
За правилами п.52.5 ст. 52 ПК України контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.
Відповідно до п. 52.6 ст. 52 ПК України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет-ресурсів.
При цьому, згідно з п.53.1 ст.53 ПК України не може бути притягнуто до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої йому у письмовій або електронній формі, а також узагальнюючої податкової консультації, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація або узагальнююча податкова консультація була змінена або скасована.
Так, Наказом Міністерства доходів і зборів України №698 від 22.11.2013 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію з окремих питань щодо сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток. У вказаній податковій консультації (відповіді на питання 3 та 11) вказано, що «у випадку, коли платник податку сплачує авансовий внесок і за підсумками І кварталу звітного (податкового) року не отримав прибутку або отримав збиток та подав податкову декларацію за І квартал до закінчення граничного терміну подачі декларації за цей звітний період. Такий платник сплату авансових внесків у ІІ-ІV кварталах звітного (податкового) року не здійснює, а податкові зобов'язання визначає на підставі податкових декларацій за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, які подаються у терміни, передбачені для квартальної податкової звітності». Зі змісту вказаної Узагальнюючої консультації також слідує, що якщо платник авансових внесків з податку на прибуток за підсумками І кварталу звітного року отримав збиток та скористався правом подати податкову декларацію за І квартал, такий платник припиняє сплату авансових внесків у ІІ-ІV кварталах 2013 року починаючи з квітня 2013 року та зменшує нараховану суму податку у деклараціях з податку на прибуток за квартал, перше півріччя, три квартали та рік на суму авансових внесків за січень-березень 2013 року (таблиця 1 додатка ЗП).
Відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Враховуючи те, що позивачем у першому півріччі 2013 року не отримано доходу, про що відповідач не дав докази зворотного, суд приходить до висновку про відсутність зобов'язань з боку платника податку сплачувати авансовий внесок за ІІ-ІV кварталах звітного (податкового) року, а відтак і порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов'язання, визначені в Акті камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток №1257/15-2/35433388 від 11.06.2014 та податковому повідомленні-рішенні №0011881502 від 09.07.2014.
Стосовно податкового повідомлення-рішення №0007431502 від 22.04.2015, яким до позивача застосовано штрафні санкцій за неподання та несвоєчасне подання розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно за звітні (податкові) періоди за І квартал 2014 року, півріччя 2014 року, три квартали 2014 року та 2014 рік, суд зазначає таке.
Відповідно до п.120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
На підтвердження обґрунтованості прийнятого податкового повідомлення-рішення відповідач надав копії податкових повідомлень-рішень №0003431501 від 31.05.2013, №0008471502 від 08.05.2014 з доказами їх вручення позивачу. Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до пп. 49.18.3 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Розрахунки чистого прибутку (доходу) за 2014 рік позивачем подано разом із декларацією з податку на прибуток 11.02.2015 (а.с.51), а відтак висновок контролюючого органу про те, що позивачем порушено вимоги вказаної статті є необґрунтованим, з огляду на що податкове повідомлення-рішення №0007431502 від 22.04.2015 підлягає скасуванню.
Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У ч.2 ст.71 КАС України зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, а також враховуючи те, що відповідач не довів правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є такими, що підлягають до задоволення.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Комунального підприємства «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради Київської області - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Вишгородської обєднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області від 09.07.2014 №0011881502.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Вишгородської обєднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області від 22.04.2015 №0007431602.
Присудити на користь Комунального підприємства «Управління капітального будівництва «Вишгородрайбуд» Вишгородської районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 35433388) судовий збір у розмірі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39466569).
Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України .
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2016 |
Оприлюднено | 30.06.2016 |
Номер документу | 58500194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні