Постанова
від 13.04.2011 по справі 2а-7742/10/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 квітня 2011 року № 2а-7742/10/1070

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Лапія С.М.,

при секретарі - Сович О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за адміністративним позовом Першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Головного управління Держкомзему в Київській області, Дніпровського басейнового управління водних ресурсів до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, треті особи: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11. ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50 про скасування розпоряджень від 28.09.2009 року № 1204 та від 21.12.2009 року № 1693 в чатині третіх осіб,-

в с т а н о в и в:

Прокурор звернувся до суду з позовом, в якому просить скасувати розпорядження Обухівської районної державної адміністрації Київської області від 28.09.2009 року № 1204 «Про затвердження матеріалів попереднього погодження вибору місця розташування земельних ділянок та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 159-ти громадянам для ведення індивідуального садівництва та ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Козинської селищної ради» в частині затвердження матеріалів попереднього погодження вибору місця розташування земельних ділянок та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність третім особам та розпорядження від 21.12.2009 року № 1693 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 61-му громадянину для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Козинської селищної ради» в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність третім особам.

Позовні вимоги прокурор обґрунтовує приналежністю спірних земельних ділянок до земель водного фонду, а також порушенням відповідачем вимог ст. 9 ЗУ «Про державну експертизу землевпорядної документації» в частині необхідності проведення обов'язкової державної експертизи відповідних проектів землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представники позивачів та треті особи в судове засідання не з'явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, від позивачів надійшли заяви, в яких вони просили розглядати справу за їх відсутності, треті особи про причини неявки суд не повідомили.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав та проти задоволення позову не заперечив.

Представник третьої особи ОСОБА_51 у судовому засіданні проти позову заперечив та просив у задоволенні позову відмовити.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників позивачів та третіх осіб.

Судом встановлено, що розпорядженням Обухівської РДА від 28.09.2009 року № 1204 затверджені матеріали попереднього погодження вибору місця розташування земельних ділянок та надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в то у числі ОСОБА_52, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_53, ОСОБА_1, ОСОБА_54, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_55, ОСОБА_19, ОСОБА_56JL, ОСОБА_21, ОСОБА_57, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_45, ОСОБА_58, ОСОБА_49, ОСОБА_48, ОСОБА_50, ОСОБА_47, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_35, ОСОБА_34, ОСОБА_39, ОСОБА_38, ОСОБА_37, ОСОБА_40, ОСОБА_36, ОСОБА_15, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_14, та ОСОБА_41 (далі - треті особи) для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Козинської селищної ради по 0,12 га кожному.

Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації від 21.12.09 року № 1693 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність в тому числі третім особам для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Козинської селищної ради по 0,12 га кожному.

На підставі вказаного розпорядження треті особи отримали державні акти на право власності на земельні ділянки відповідно серія ЯИ № 477325, серія ЯИ № 477329, серія ЯИ № 477331, серія ЯИ № 477330, серія ЯИ № 477328, серія ЯИ № 477327, серія ЯИ № 477326, серія ЯИ № 477319, серія ЯИ № 477320, серія ЯИ № 477321, серія ЯИ № 477322, серія ЯИ № 477316, серія ЯИ № 477315, серія ЯИ № 477301, серія ЯИ № 477303, серія ЯИ № 477299, серія ЯИ № 477306, серія ЯИ № 477308, серія ЯИ № 477305, серія ЯИ № 477313, серія ЯИ № 477309, серія ЯИ № 477314, серія ЯИ № 477287, серія ЯИ № 477288, серія ЯИ № 477324, серія ЯИ № 477286, серія ЯИ № 477289, серія ЯИ № 477290, серія ЯИ № 477291, серія ЯИ № 477300, серія ЯИ № 477298, серія ЯИ № 477296, серія ЯИ № 477297, серія ЯИ № 477304, серія ЯИ № 477307, серія ЯИ № 477317, серія ЯИ № 477312, серія ЯИ № 477294, серія ЯИ № 477310, серія ЯИ № 477302, серія ЯИ № 477318, серія 111 № 477323, серія ЯИ № 477292, серія ЯИ № 477295, серія ЯИ № 477311, серія ЯИ № 452750, серія ЯИ № 477344, серія ЯИ № 452749, серія ЯИ № 477333, серія ЯИ № 477293 площами по 0,12 га кожному, кадастрові номери земельних ділянок відповідно:

3223155400:03:004:0156; 3223155400:03:004:0160; 3223155400:03:004:0162; 3223155400:03:004:0161; 3223155400:03:004:0159; 3223155400:03:004:0158; 3223155400:03:004:0157; 3223155400:03:004:0150; 3223155400:03:004:0151; 3223155400:03:004:0152; 3223155400:03:004:0153; 3223155400:03:004:0147; 3223155400:03:004:0139; 3223155400:03:004:0136; 3223155400:03:004:0145; 3223155400:03:004:0155 3223155400:03:004:0121; 3223155400:03:004:0129; 3223155400:03:004:0135; 3223155400:03:004:0143; 3223155400:03:004:0133; 3223155400:03:004:0123; 3223155400:03:004:0116; 3223155400:03:004:0164; 3223155400:03:004:0138; 3223155400:03:004:0125; 3223155400:03:004:0149; 3223155400:03:004:0126; 3223155400:08:001:0002; 3223155400:03:004:0124; 3223155400:03:004:0140; 3223155400:03:004:0119; 3223155400:03:004:0120; 3223155400:03:004:0131; 3223155400:03:004:0128; 3223155400:03:004:0148; 3223155400:03:004:0146; 3223155400:03:004:0132; 3223155400:03:004:0134; 3223155400:03:004:0130; 3223155400:03:004:0137; 3223155400:03:004:0144; 3223155400:03:004:0118; 3223155400:03:004:0117; 3223155400:03:004:0122; 3223155400:03:004:0127; 3223155400:03:004:0141; 3223155400:03:004:0154; 3223155400:03:004:0142; 3223155400:03:004:0167.

Згідно матеріалів проекту землеустрою щодо відведення третім особам зазначених земельних ділянок, розробленого ТОВ «Геоверв», їх відведення передбачалось за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Разом з тим встановлено, що земельні ділянки, які передбачалось відвести вищевказаним громадянам, відносяться до категорії земель водного фонду.

Так, згідно інформації землевпорядної організації ПП «Фокус-2002» від 06.08.2010 року та доданих до неї схем, земельні ділянки з вищевказаними кадастровими номерами розташовані в прибережній захисній смузі Канівського водосховища та частково накладаються безпосередньо на акваторію Канівського водосховища.

Крім того, даний факт підтверджується інформацією Київської обласної філії ДП «Центр державного земельного кадастру» та відповідним викопіюванням з бази даних АС ДЗК від 03.08.2010 року.

Згідно ст. 58 Земельного кодексу України та ст. 4 Водного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм.

Як вбачається з матеріалів справи, передані третім особам земельні ділянки відносяться до земель водного фонду, а не до земель сільськогосподарського призначення.

Відповідно до ст. 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам.

Згідно п. «д» ч. 4 ст. 84 ЗК України до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, відносяться також і землі водного фонду, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповдіно до ч.2 ст. 9 ЗУ ЗК України громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватися у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів).

Таким чином, передача у власність громадянам земель водного фонду для ведення індивідуального садівництва прямо суперечить ст. 84 Земельного кодексу України.

Більше того, у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах, згідно ст. 61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), садівництво та городництво, будівництво будь- яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів, миття та обслуговування транспортних засобів і техніки, влаштування звалищ сміття, гноєсховищ тощо - заборонено.

Отже, відповідачем з порушенням порядку встановлення цільового призначення земельних ділянок прийнято розпорядження про передачу земельних ділянок водного фонду у власність третіх осіб для ведення індивідуального садівництва.

Крім того, відповідачем не виконані умови відведення земельних ділянок, зазначені у висновку Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Київській області від 08.12.2009 року. Зокрема, у даному висновку зазначено, що проект землеустрою погоджується за умови його погодження Дніпровським басейновим управлінням водних ресурсів, а при невиконанні даної умови висновок вважається недійсним. Однак, такого погодження отримано не було.

Таким чином, проект землеустрою не погоджений Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Київській області, що є порушенням вимог ст. 186-1 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент затвердження проекту землеустрою).

Порушені також вимоги ст. 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», оскільки даний проект землеустрою не пройшов державну землевпорядну експертизу.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади га органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. ,

Пунктом 1 Положення про Головне управління Держкомзему в області, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 17.06.2008 року№ 123 (далі - Положення) Головне управління Держкомзему в області є територіальним органом Держкомзему, йому підзвітне і підконтрольне.

Відповідно до Положення одним із основних завдань головних управлінь Держкомзему в області є здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, в тому числі земель водного фонду.

До повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель відповідно до ст ') ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель» належать: а) здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок.

Згідно Угоди між Дніпровським басейновим управлінням водних ресурсів та Київським обласним виробничим управлінням меліорації і водного господарства про взаємодію з питань управління водними ресурсами та при роботі з водокористувачами Київської області від 05.11.2007 року, затвердженої Державним комітетом України по водному господарству, Дніпровське басейнове управлінням водних ресурсів здійснює управління водними ресурсами Київського і Канівського водосховищ з прибережною захисною смугою в межах прибережної заплави та контроль за використанням земель водного фонду.

Таким чином, уповноваженими органами держави на здійснення відповідних функцій, у даному випадку є Головне управління Держкомзему в Київській області та Дніпровське басейнове управлінням водних ресурсів.

Крім того, прокуратурою Київської області було проведено перевірку законності передачі у власність 61-му громадянину земельних ділянок загальною площею 7,2022 га в адміністративних межах Козинської селищної ради, за результатами якої 16.08.2010 року Заступником прокурора Київської області винесено постанову про порушення кримінальної справи за фактом зловживання владою службовими особами управління земельних ресурсів у Обухівському районі при погодженні проекту землеустрою щодо відведення у власність 61-му громадянину земельних ділянок загальною площею 7,2022 га в адміністративних межах Козинської селищної ради Обухівського району за ч.2 ст. 364 КК України, перевищення службових повноважень службовими особами управління водного господарства у м. Києві та Київській області при видачі 17.12.2009 року висновку № 660 про погодження проекту землеустрою та внесення в нього завідомо недостовірних відомостей за ч. 3 ст. 365, ч. 2 ст. 366 КК України.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В судовому засіданні відповідачем позов визнано в повному обсязі.

Відповідно до ч. З ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони, і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Суд, заслухавши думку прокурора, представника відповідача, третьої особи, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи прокурора є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Головного управління Держкомзему в Київській області, Дніпровського басейнового управління водних ресурсів до Обухівської районної державної адміністрації Київської області, треті особи: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_59, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42 ОСОБА_60, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50 про скасування розпоряджень від 28.09.2009 року № 1204 та від 21.12.2009 року № 1693 в чатині третіх осіб - задовольнити.

Скасувати розпорядження Обухівської районної державної адміністрації Київської області від 28.09.2009 року № 1204 «Про затвердження матеріалів попереднього погодження вибору місця розташування земельних ділянок та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 159-ти громадянам для ведення індивідуального садівництва та ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Козинської селищної ради» в частині затвердження матеріалів попереднього погодження вибору місця розташування земельних ділянок та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17 Пеі_Лвна, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_59, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50.

Скасувати розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 21.12.2009 року № 1693 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 61-му громадянину для ведення індивідуального садівництва в адміністративних межах Козинської с. .ищної ради» в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_59, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, М кий ОСОБА_61, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, Павлюк ОСОБА_62, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_63, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49, ОСОБА_50.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2011
Оприлюднено01.07.2016
Номер документу58500217
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7742/10/1070

Постанова від 13.04.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 02.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні