Справа № Справа № 812/9472/13-а
Провадження № 2-а/428/22/2014
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2014 року м.Сєвєродонецьк
Сєвєродонецький міський суд Луганської області у складі:
головуючого судді Олійник В.М.,
при секретарі Андрусишин Н.Т.,
за участю позивача ОСОБА_1,
представника позивача ОСОБА_2 ОСОБА_3,
представника відповідача
Сєвєродонецької міської ради,
ОСОБА_4 комітету Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Сєвєродонецька справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_4 комітету Сєвєродонецької міської ради, Сєвєродонецької міської ради, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», третя особа Реєстраційна служба Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області про визнання нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 315 від 17.09.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» з моменту його видання - 17.02.2009 року; про визнання недійсним свідоцтва серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ідентифікаційний код 36221689; про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, та скасування запису № 138312000000022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію і ліквідацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», суд -
ВСТАНОВИВ:
Позивачі звернулися до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_4 комітету Сєвєродонецької міської ради, Сєвєродонецької міської ради, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», третя особа Реєстраційна служба Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області про визнання нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 315 від 17.09.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» з моменту його видання - 17.02.2009 року; про визнання недійсним свідоцтва серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ідентифікаційний код 36221689; про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, та скасування запису № 138312000000022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію і ліквідацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», мотивуючи вказані вимоги тим, що вони, як власники квартир в будинку № 21 по Ш.Будівельників м.Сєвєродонецька, брали участь у прийнятті рішення про створення ОСББ «Я.В.А.» та є в списку його членів, який був поданий в 2009 році до міськвиконкому на держреєстрацію ОСББ. 15 серпня 2013 року із засобів масової інформації вони дізналися, що 13.08.2013 року відбулася позачергова сесія Сєвєродонецької міської ради, яка видала рішення № 2954 від 113.08.2013 року «Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17 лютого 2009року №315 «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.». Тобто, 15.08.2013 року вони дізналися, що попередня інформація, якою вони володіли, про порушення відповідачами їх прав, як власників квартир в багатоквартирному будинку на об'єднання для управління будинком та прибудинковою територією за допомогою об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, виявилася достовірною, а отже їх права було дійсно порушені і у них є право на їх захист та поновлення в судовому порядку.
Позивачі вважають, що під час створення ОСББ, їх волевиявлення було направлене на створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, але всупереч їх волі, з волі відповідачів (як не з'ясувалося 15.08.2013 року) було створене, зареєстроване та весь цей час діяло в якості ЖЕКА не бажане ними об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, а організація мешканців будинку, тобто юридична особа якоїсь іншої, ніж вони бажали організаційно-правової форми, а отже цим порушене відповідачами їх право на об'єднання для управління будинком і прибудинковою територією за допомогою саме об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
В багатоквартирному будинку №21 по шосе Будівельників, у м.Сєвєродонецьк 28.12.2008 року було створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ідентифікаційний код 36221689. Факт цього створення був засвідчений 17.02.2009 року рішенням виконкому і Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.02.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», про що внесено у запис до Реєстру об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та видано Свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ №5 від 17.02.2009 року, яке в подальшому 25.02.2009 року, було замінене на Свідоцтво серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року «Про державну реєстрацію юридичної особи - ОСББ «Я.В.А.», про що, та і про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» було вперше (первинне) внесене запис до ЄДРЮОФОП за № 1 383 120 0000 0022. Отже, державною реєстрацією ОСББ слід вважати перший її етап, що був здійснений виконкомом Сєвєродонецької міської ради 17.02.2009 року виданням рішення №315 від 17.02.2009 року, та другий (завершальний) її етап, що був здійснений державним реєстратором 25.02.2009 року включенням відомостей про ОСББ до ЄДРЮОФОП та записом за № 1 383 120 0000 0022622 в ЄДРЮОФОП про це, та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.
Згідно «Протоколу установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку №21 по шосе Будівельників» від 28.12.2008 року, на цих зборах прийнято рішення, про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: Луганська обл.. м.Сєвєродонецьк вул. шосе Будівельників, буд.№21 та затвердження Статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.». З четвертого питання порядку денного, вирішено обрати на посаду голови правління об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ОСОБА_6, а також обрати до складу правління ОСББ ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_2, ОСОБА_9 Як було з'ясовано, згідно даних Довідки КП «Сєвєродонецьке БТІ» від 11.01.2010 року шестеро осіб, які брали участі, у прийнятті рішення про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», зокрема громадяни ОСОБА_10. (кв. №49), ОСОБА_6 (кв. № 35), ОСОБА_11О.(кв. №173), ОСОБА_12 (кв. №30), ОСОБА_13М.(кв. №16), ОСОБА_14 (кв. №92), не є власниками квартир або нежитлових приміщень в цьому будинку, а є лише наймачами неприватизованих квартир в цьому будинку. В той же час, згідно «Списку власників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: Луганська обл., м.Сєвєродонецьк, шосе Будівельників, буд.№21, що 28.12.2008 року на установчих зборах голосували «за» по всім питанням порядку денного» та згідно «Списку членів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Луганська обл.,м.Сєвєродонецьк, шосе Будівельників, буд.№21», що подані ОСОБА_6, як додаток до Протоколу установчих зборів членів ОСББ «Я.В.А.» від 28.12.2008 року та як самостійний документ для держреєстрації - всі вищезазначені особи є членами Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.». Виходячи з системного аналізу чинного законодавства України, слід зробити висновок про те, що в установчих зборах об'єднання співвласників багатоквартирного будинку мають право брати участь, голосувати на зборах з питань порядку денного, та бути обраними до правління об'єднання лише власники жилих та нежитлових приміщень, або їх уповноважені особи, а голова правління також обирається на цю посаду власниками жилих та нежитлових приміщень будинку, з числа осіб які є членами правління об'єднання, тобто також з числа власників. Крім цього, типовим Статутом взагалі в імперативній формі встановлена заборона наймачам та орендарям бути членами об'єднання. Ця ж саме норма міститься і в п.10.1 Статуту ОСББ «Я.В.А.» і огляду на вищевказані обставини та їх нормативне обґрунтування, виходить, що за результатами установчих зборів ОСББ «Я.В.А.», в них незаконно брали участь, незаконно увійшли до складу його членів шестеро осіб, які не були власниками житлових приміщень в цьому будинку, а крім цього, ОСОБА_6, яка теж не була власницею приміщення, була ще й незаконно обрана на посаду голови правління ОСББ «Я.В.А.», а отже виходить, що в нашому будинку було створено та зареєстровано не об'єднання співвласників, а якась інша організація мешканців будинку, що немає нічого спільного із законом «Про ОСББ» і є грубим порушенням законодавства, порушенням їхніх - як власників приміщень - прав та інтересів. Таким чином, з огляду на вищезазначене та враховуючи, що в прийнятті рішення про створення ОСББ брали участь не тільки співвласники багатоквартирного будинку, а й наймачі квартир, що є порушенням законодавства та чого не можна повернути, слід зробити висновок, що при створенні юридичної особи - ОСББ «Я.В.А.» дійсно були допущені порушення, які не можна усунути. Слід особливо підкреслити, що під час прийняття рішення про створення ОСББ 28.12.2008 року - ніхто з учасників зборів не піднімав питання щодо того, чи можуть бути членами ОСББ не власники квартир, не питав ніякі документи про право власності на житло ані у ініціаторів створення ОСББ, зокрема у ОСОБА_6, ані у них, ані у будь-кого з тих, хто підписався про вступ до ОСББ, оскільки вони довіряли ОСОБА_6, вважали, що все, що вона каже є правильним, і ніхто - і в першу чергу вона як ініціатор - не застерегла щодо членства в ОСББ не власників квартир. При цьому, ОСОБА_6 сама не казала, що не є власницею, а отже виходить, що вона приховала інформацію не тільки про те, як мало б створюватися ОСББ у відповідності до закону, але й про себе, як особу, яка не мала права бути не тільки обраною головою правління ОСББ, а й навіть його членом. Як стало відомо, прокуратурою міста Сєвєродонецьк ще в липні 2011 року було зроблено висновок про незаконність обрання ОСОБА_6 на посаду голови правління ОСББ та направлено на ім'я загальних зборів ОСББ Подання прокурора про усунення порушень законодавства щодо обрання ОСОБА_6 головою правління. Проте, ОСОБА_6, вважаючи, що рішення загальних зборів ОСББ «Я.В.А.» вище за і закон про ОСББ та вище за п.10.1 Статуту самого ОСББ, проігнорувала це подання і в протоколі загальних зборів від 30.10.2011 року записала, що саме ці збори, а не будь-хто, і мають вирішувати чи бути не власнику членом чи головою правління ОСББ. Держреєстрація створення юридичної особи та фізичної особи-підприємця - це особливий процес засвідчення відповідним органом (в даному випадку - виконкомом Сєвєродонецької міської ради) факту і створення юридичної особи певної організаційно-правової форми (в залежності від нормативно-правового акту, на підставі якого її створюють), а тому при держреєстрації ОСББ міськвиконком мав засвідчити факт створення саме об'єднання співвласників будинку, а не якоїсь іншої організації його мешканців, як це фактично відбулося з ОСББ «Я.В.А.».
Держреєстрація ОСББ «Я.В.А.» мала проходити в рамках діючого на той час «Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року за № 1521 «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», Наказу 1 Державного комітету з питань житлово-комунального господарства за №141 від 27.08.2003 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2003 року за №1155/8476 «Про затвердження Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя» в чинних на той момент редакціях, а також у порядку, передбаченому рішенням виконкому Сєвєродонецької міської ради від 07.02.2008 року №190 «Про затвердження «Положення про порядок державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку». Під час Держреєстраціїї ОСББ «Я.В.А.» цей порядок, не був дотриманий виконкомом, що і призвело до реєстрації не бажаного об'єднання співвласників, а юридичної особи якоїсь іншої організаційно-правової форми. Недотримання (тобто порушення) міськвиконкомом вищевказаних нормативно-правових актів виразилося в тому, що він, перевіряючи відповідність законодавству відомостей про членів об'єднання (а такими, що відповідають законодавству можуть вважатися лише достовірні відомості) не переконався в наявності у ОСОБА_6 доказів, що достовірно підтверджують правовий статус членів ОСББ як власників приміщень, а саме - копій свідоцтв про право власності, договорів купівлі-продажі, міни, дарування і т.п., як додатків до Протоколу №1 від 28.12.2008 року - нема у ОСББ і досі. Тобто виконком мав проводити держреєстрацію ОСББ лише за умови повного переконання в тому, що засвідчує факт створення саме ОСББ, а не юридичної особи якоїсь іншої організацйно-правової форми, що можливо лише в результаті перевірки відповідності відомостей, які надані заявником в реєстраційній картці та в Списку членів об'єднання, тим фактичним даним, які містяться в копіях документів на право власності на житло. Тобто, якщо б, виконком дотримувався вищевказаного порядку держреєстрації, то він витребував би у ОСОБА_6 копії документів про право власності кожного з членів ОСББ. та перевіряючи на відповідність законодавству відомості про членів ОСББ, що містилися в реєстраційній картці та Списку членів об'єднання, отриманих від ОСОБА_6 для держреєстрації, переконався би в тому, що засвідчити факт створення саме ОСББ неможливо, оскільки вони містять недостовірні дані про членів ОСББ «Я.В.А.», а отже й повернув би їх для усунення такого важливого недоліку, а втім і не було б порушення прав позивачів. Тому в порушенні їхніх прав на законне створення ОСББ безпосередньо приймав участь виконком Сєвєродонецької міськради, який видав незаконне рішення № 315 від 17.02.2009 року, чим остаточно зробив порушення законодавства під час створення юридичної особи - ОСББ «Я.В.А.» такими, які не можна усунути. Після того, як ОСББ «Я.В.А.» було зареєстровано 17.02.2009 року, йому (в особі ОСОБА_6О.) в той же день (у відповідності до вищевказаного порядку) було надане Свідоцтво про державну реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку за №5, а отже, саме з цього моменту ОСББ «Я.В.А.» набуло статус юридичної особи. В подальшому, а саме 25.02.2009 року, у відповідності до чинного на той момент порядку включення відомостей про юридичну особу - ОСББ - до ЄДРЮОФОП, вищезазаначене Свідоцтво №5 разом із реєстраційною карткою форми №6 (про включення відомостей про юридичну особу до ЄДРЮОФОП) було отримано Державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_15 від ОСОБА_6 і залишено в реєстраційній справі, а на заміну цим документам надано Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року із зазначенням в ньому факту, що це Свідоцтво є замінником вищевказаного Свідоцтва №5. про що й внесено перший (первинний) і основний запис про цю юридичну особу - № 1 383 120 0000 0022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: про включення до ЄДРЮОФОП відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.», та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію. У відповідності до чинного на той момент в Україні порядку і державної реєстрації, юридичну особу можна було зареєструвати у декілька способів, один і з яких передбачав, що звичайну новостворену юридичну особу (не ОСББ) реєстрували в звичайному порядку - після надання держреєстратору протоколу установчих зборів та реєстраційної картки форми №1, про що вносили відповідний перший запис до ЄДРЮОФОП про державну реєстрацію створення юридичної особи. Щож до ОСББ, то вони мали реєструватися з особливостями в інший спосіб, та перші відомості про них, як про юридичних осіб, потрапляли до ЄДРЮОФОП вже після того, як вони були створені, зареєстровані в реєстрі ОСББ, отримали Свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ, а отже й набули статус юридичної особи. При цьому, для дотримання останнього порядку, державному реєстратору подавалася реєстраційна картка форми №6 - про включення відомостей про юридичну особу ЄДРЮО та ФОП, замінювалося Свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ на Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи - ОСББ «Я.В.А» (на підставі ч.2 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців» - див. копію Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.»), про що до ЄДРЮОФОП замість звичайного першого запису - про реєстрацію створення вносився перший запис - про включення до ЄДРЮОФОП відомостей про юридичну особу, та «про заміну свідоцтва про державну реєстрацію», як це сталося і з ОСББ «Я.В.А.».
На даний час, рішення виконкому Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.02.2009 року скасовано рішенням №2954 Сєвєродонецької міської ради на підставі подання прокурора м.Сєвєродонецьк №5782 вих.13 від 01.08.2013 року, який надав обставинам створення та держреєстрації ОСББ «Я.В.А.» належну правову оцінку. Тим самим, міська рада фактично визнала, що держреєстрація ОСББ «Я.В.А.» відбувалася із порушеннями законодавства. З огляду на вищевикладене, позивачі вважають, що рішення виконкому Сєвєродонецької міської ради від 17.02.2009 року № 315 «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» є таким, що суперечить Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. за N 1521 «Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", Типовому статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердженому Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства за №141 від 27.08.2003, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2003 р. за N1155/8476 «Про затвердження Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Типового договору відносин власників житлових і нежитлових приміщень та управителя», і тому підлягає визнанню нечинним з моменту його видання - 17.02.2009 року, а отже підлягають визнанню недійсними всі похідні від цього акту юридичні факти та документи, а саме - державна реєстрація юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», Свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 049984 від 25.02.2009року, і підлягає скасуванню запис в ЄДРЮО та ФОП за № 1 383 120 0000 0022622 про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію та всі інші наступні записи.
Також позивачі зазначили, що на балансі ОСББ «Я.В.А.» нема нічого крім комп'ютера та газонокосарки, оскільки будинок №21 по ш.Будівельників та його прибудинкова територія знаходяться на балансі УЖКГ м.Сєвєродонецьк, а не ОСББ. Вважають, що порушення їхніх прав є суттєвим і може бути поновлене виключно шляхом задоволення в повному обсязі позовних вимог, оскільки мають намір бути ініціаторами правильного та законного створення в їхньому будинку нового ОСББ. чого не можна зробити згідно Закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» за наявності вже одного ОСББ - ОСББ «Я.В.А.», у зв'язку з чим позивачі звернулися з даним позовом до суду і просять визнати нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.09.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» з моменту його видання - 17.02.2009 року; визнати недійсним Свідоцтво серії А00 № 049984 від 25.02.2009року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ідентифікаційний код 36221689; визнати недійсною державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, та скасувати запис № 1 383 120 0000 0022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію і ліквідувати юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.».
Пізніше було подано до суду заяву про уточнення формулювання заявлених вимог де представник позивача ОСОБА_3 та позивач ОСОБА_1 зазначили, що існує потреба внести деякі уточнення до формулювань позовних вимог з метою кінцевого приведення цих формулювань до точної відповідності закону тому просили визнати нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.02.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» у період його дії - з 17.02.2009 року (дати його прийняття) до 13.08.2013 року (дати його скасування); визнати недійсним свідоцтво серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.»; визнати недійсною державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути і припинити (ліквідувати) юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.».
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні надав пояснення аналогічні тим, що містяться в позовній заяві, підтримав доводи позову, просив уточнені заявлені вимоги задовольнити.
Позивач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилась про місце та час розгляду справи повідомлена належним чином, надала суду заяву, в якій просила справу розглянути за її відсутності, за участю її представника.
Представник позивача ОСОБА_2 - ОСОБА_3 в судовому засіданні надав пояснення аналогічні тим, що містяться в позовній заяві, підтримав доводи позову, просив уточнені заявлені вимоги задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_4 комітету Сєвєродонецької міської ради, Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_5 в судовому засіданні позов визнала, проти задоволення уточнених позовних вимог не заперечувала, пояснила, що дійсно було порушено порядок реєстрації ОСББ «Я.В.А.», це підтверджується наданими матеріалами справи, а також поданням прокуратури м.Сєвєродонецька від 01.08.2013 року, на підставі якого було прийнято рішення Сєвєродонецької міської ради від 13.08.2013 року № 2954 яким було скасоване рішення Сєвєродонецької міської ради від 17.02.2009 року № 315 «Про реєстрацію ОСББ «Я.В.А.».
Представник відповідача ОСББ «Я.В.А.» - ОСОБА_6 в судове засідання не з'явилась, надала суду заяву, в якій вказала, що просить слухання справи відкласти у зв'язку з неможливістю бути присутньою в судовому засіданні, причини поважності неможливості явки в судове засідання не вказала, доказів суду не надала, у зв'язку з чим суд вважає, що дії представника відповідача направлені на затягування розгляду справи, що веде до порушення процесуальних строків передбачених КАС України, у зв'язку з тим, що представник раніше в судовому засідання надавала пояснення по справі, а також були надані письмові заперечення на позов, суд вважає за можливе справу слухати без участі представника відповідача ОСББ «Я.В.А.». Раніше представник відповідача ОСОБА_6 в судовому засіданні надала пояснення аналогічні тим, що містяться в письмових запереченнях на позов, де вона зазначила, що у позові не вказано коли саме була отримана інформація якою позивачі володіли ще раніше 15.08.2013 року про порушення на їхню думку, їхніх прав як власників квартир в багатоквартирному будинку. Причини, чому позивачі не скористалися своїм правом та не звернулися за захистом своїх ніби то порушених прав, коли до них потрапила інформація, про нібито порушення відповідачами їхніх прав як власників квартир в багатоквартирному будинку якою вони володіли), не зазначено. Також Рішенням Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 27 липня 2010 року було визнано недійсним протокол установчих зборів по створенню об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.» від 28 грудня 2008 року. Визнано недійсним запис про проведення державної реєстрації юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.» від 25.02.2009 року. Але суд апеляційної інстанції, своїм рішенням від 22 грудня 2010 року апеляційну скаргу ОСББ: «Я.В.А.» задовольнив. Рішення Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 27 липня 2010 року скасував і ухвалив нове рішення. Закрив провадження за позовом ОСОБА_16 до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.» про визнання недійсним рішення установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.» , що оформлене протоколом б/н від 28 грудня 2008 року та визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.». Відмовив у позові ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21 до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.» про визнання недійсним рішення установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.», що оформлене протоколом б/н від 28 грудня 2008 року та визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.». Під час розгляду справи судом апеляційної інстанції також було встановлено, що за два тижні до установчих зборів біля всіх під'їздів буд.№21 по шосе Будівельників в м.Сєвєродонецьку були повішені письмові оголошення про дату проведення установчих зборів з вказівкою про повістку денну. Крім того, ініціативна група, в числі якої була ОСОБА_22, з 02 по 05 грудня 2008 року зробила поквартирний обхід мешканців будинку сповіщаючи про збори та виясняючи думку про бажання вийти з ЖЕКу «Злагода» та створити Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку. Волевиявлення власників квартир на створення ОСББ підтверджується списком. Документи про створення ОСББ: «Я.В.А.» були визнані виконкомом міської ради належними, достатніми для прийняття рішення про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку. Дане рішення Луганського апеляційного суду набрало законної сили. Окрім того, 16.04.2009 року до Сєвєродонецького міського суду Луганської області була подана колективна заява від співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.», де зокрема зазначено, що співвласники бажають повідомити суду, що 28.12.2008 року біля їх будинку були проведені установчі збори об'єднання, про яке вони, мешканці будинку були сповіщені у письмовій формі з 02.12.2008 р. по 05.12.2008 р. під розпис. У цій заяві зазначено, що заявники знали про місце та час проведення зібрання, його повістку: кожен власноруч, письмово висловив свою думку з приводу створення ОСББ. Окрім того, відповідно до Рішення Конституційного суду України від 16 квітня 2009 року, № 7-рп/2009, в якому Конституційний суд України зазначив, що органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України, також вказавши, що Конституційний суд зазначив, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3) Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону) Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. За ст.18 Закону України: «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання відповідно до цього Закону та статуту зокрема, зобов'язане: забезпечувати дотримання інтересів усіх членів об'єднання, асоціації при встановленні умов і порядку володіння, користування і розпорядження спільною власністю, розподілі між членами об'єднання, асоціації витрат на експлуатацію та ремонт неподільного та загального майна. Також зазначено, що для складання списку власників квартир ... кожен особово надавав оригінал документів: паспорт та свідоцтво про право власності, та кожен сам ставив свій підпис, тому мешканці буд. 21 по ш.Будівельників, м.Сєвєродонецьк, Луганської області жодних порушень у створені ОСББ не допустили, також на цих зборах був присутній представник УЖКГ міста - заступник начальника ОСОБА_23 ОСОБА_22 тих хто звернувся з цією заявою, що підтверджується його власним підписом є і власник квартири № 32, що розташована в будинку № 21 по ш.Будівельників - ОСОБА_1. Також, мешканцями будинку № 21 по ш.Будівельників м. Сєвєродонецьк, Луганської області була подана колективна заява до апеляційного суду Луганської області де зокрема, зазначено, що вони на установчих зборах 28.12.2008 року, висловили своє відношення до створення ОСББ і за його подальше існування. ...Заявники у даній заяві також відмічають, що за час існування ОСББ будинок почав відроджуватись із руїн: за цей короткий час було здійснено капремонт покрівлі, замінені всі лівньові стояки, поварені усі (п'ять) сміттезборники, замінено увесь аварійний колектор гарячого водо та теплопостачання, проведено благоустрій прибудинкової території, поквартирно провадиться заміна стояків холодного та гарячого водопостачання, каналізаційних стояків, встановленні: дві електрощитові на будинок, електромережі по під'їздах та ін., чого, раніше, за 23 роки існування будинку, не робив ЖЕК. Серед тих хто звернувся з цією заявою, що підтверджується їх власними підписами є і власник квартири № 32, що розташована в будинку № 21 по ш.Будівельників - ОСОБА_1, і власниця квартири 108, що розташована у цьому ж будинку - ОСОБА_2. Під час проведення установчих зборів від 28 грудня 2008 року, зокрема, було обрано і склад правління ОСББ: «Я.В.А.», а саме: ОСОБА_24, ОСОБА_8, ОСОБА_2 Нікітічну, ОСОБА_25, що зазначено у п. 4.2. протоколу установчих зборів. Відповідно до Протоколу загальних зборів ОСББ: «Я.В.А.» № 2-11 від 30.10.2011 року роботу ОСББ: «Я.В.А.» шляхом поіменного голосування вважати задовільною. Згідно Протоколу № 3 засідання членів правління ОСББ: «Я.В.А.» від 30.10.2011 року було, зокрема постановлено рішення про укладення з ОСОБА_6 трудового контракту. Відповідно до Протоколу № 2-08 засідання правління ОСББ: «Я.В.А.» від 11.08.2013 року, керуючись п. 12 Статуту, було постановлено рішення виключити із членів об'єднання, зокрема, ОСОБА_1 (кв. 32) та ОСОБА_26 (кв. 108). Згідно відповіді КПЖ «Злагода» від 25.11.2011 року (мовою оригіналу): «По вопросу нахождения на балансе КПЖ: «Злагода» даного дома, поясняю, что на основании ст. 11 Закона Украины «Об объединении совладельцев многоквартирных домов», Порядка передачи жилого комплекса или его части с баланса на баланс, утверждённого Кабинетом Министров Украины № 1521 от 11.11.2002 года, передача на баланс ОСМД, производится в течении двух месяцев и только после письменного обращения, оформленого согласно требований действующего законодательства, совладельцев ОСМД. И факт нахождения на балансе не даёт права на собственность. Дом расположенный по адресу: ш.Строителей, 21, вместе со всеми инженерными сооружениями и конструкциями, находится в собственности ОСМД: «Я.В.А.». Ответ на данній вопрос, подготовлен согласно судебной практики и действующего законодательства Украйны». ОСББ «Я.В.А.» неодноразово зверталася до відповідних інстанцій з питанням передачі будинку № 21 по ш.Будівельників, м.Сєвєродонецьк Луганської області, але наразі це не видається можливим, оскільки документація по будинку (схеми, технічні паспорти) втрачена. Позивачі вимагають, визнати недійсною державну реєстрацію юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.», через допущені при її створенні порушень, які не можна усунути та скасувати запис № 138312000000022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ: «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію і ліквідувати юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку: «Я.В.А.». Умови Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» при проведенні установчих зборів, навіть за вираховуванням вказаних позивачами мешканців (не власників) є витриманими, оскільки у будинку № 21 по шосе Будівельників налічується 180 квартир. В установчих зборах від 28 грудня 2008 року приймали участь мешканці 108 квартир, 103 з яких підтримало створення ОСББ: «Я.В.А.» тобто 98 з них на момент проведення установчих зборів були власниками квартир, що складає більше 50% власників. Тому на підставі вищевикладеного просила в задоволенні заявлених вимог відмовити в повному обсязі. Також пояснила, що на час заснування ОСББ «Я.В.А.» вона не була власником квартири, оскільки її було реприватизовано.
Представник третьої особи Реєстраційної служби Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області в судове засідання не з'явився, про місце та час розгляду справи повідомлений належним чином, надав суду заяву, в якій вказав, що справу просять розглянути без їх участі.
Свідок ОСОБА_27 в судовому засіданні пояснила, що протокол засідання зібрання від 28.12.2008 року про створення ОСББ «Я.В.А.» був складений раніше, коли не пам'ятає, як секретар підписувала його у грудні 2008 року. Статут ОСББ «Я.В.А.» було складено пізніше, оскільки під час засідання його ніхто не бачив. На засіданні було присутні приблизно 30 мешканців. Після зібрання вони пішли зі списком по квартирах, зібрали підписи 78 квартири, з яких шість були не приватизовані. Також, вони збирали підписи мешканців квартир де не було опалення протягом останніх двох років, усього 102 квартири. Потім ОСОБА_6 поміняла ці списки. Під час по квартирного обходу деякі показували документи на квартиру, деякі ні, однак підписи вони все одно брали.
Свідок ОСОБА_28 в судовому засіданні пояснила, що під час утворення ОСББ «Я.В.А.» вона працювала директором КПЖ «Злагода». Її запрошували на зібрання ініціативної групи по створенню ОСББ, однак зібрання не відбулось. Через деякий час вони повторно зібрались, однак її там вже не було. Наступного дня після зібрання до неї звернувся ОСОБА_23 з вимогою підписати протокол, вона спочатку відмовилась, оскільки на зібранні її не було, ОСОБА_23 пригрозив розірванням трудового контракту, тоді вона підписала. На момент передання будинку №21 по ш.Будівельників було утворено комісію УЖКГ і будинок було передано відповідно до акту, де все було відображено, стан був задовільний. Будинок було передано ОСББ «Я.В.А.» лише для обслуговування, він і на даний час перебуває на балансі КПЖ «Злагода». Вона документів на право власності ОСОБА_6 не перевіряла, вважає, що це повинні були зробити у Сєвєродонецькій міській раді. Увесь ремонт в будинку робили за рахунок місцевого бюджету, ОСББ «Я.В.А.» в будинку нічого не робили, на даний час у підвалі стоїть вода, протікають труби.
Вислухавши сторони, свідчення свідків, дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» зареєстроване, як юридична особа 17.02.2009 року на підставі рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради Луганської області № 315 від 17.02.2009 року (т.1, а.с.15), включене 25.02.2009 року до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код юридичної особи 36221689. Дата заміни свідоцтва про державну реєстрацію 25.02.2009 року на підставі ч.2 Прикінцевих положень ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Свідоцтво про державну реєстрацію ОСОБА_22 А00 № 049984 (т.1, а.с.19-21).
Відповідно до наданих свідоцтв про право власності від 12.03.1997 року та від 29.09.1994 року (т.1, а.с.11-12) та позивачі є співвласниками квартир № 108 та № 32 в будинку № 21 по ш.Будівельників м.Сєвєродонецька та, у відповідності до списку членів ОСББ (т.1, а.с.13-14) - членами ОСББ №21 по ш.Будівельників м.Сєвєродонецька.
Рішенням Сєвєродонецької міської ради № 2954 від 13.08.2013 року вищевказане рішення виконавчого комітету скасоване (т.1, а.с.15).
Підставами для прийняття такого рішення є звернення прокурора м.Сєвєродонецка від 01.08.2013 року з поданням про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.02.2009 року №315 «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», відповідно до якого ОСОБА_6 приховала від учасників установчих зборів те, що вона не є власником житлового чи нежитлового приміщення у будинку, а отже не має права бути не тільки головою ОСББ, а й членом цього об'єднання (т.1, а.с.17-18).
Відповідно до протоколу установчих зборів від 28.12.2008 року по створенню ОСББ, ОСОБА_6 було обрано головою установчих зборів ОСББ, вирішено створити ОСББ «Я.В.А.», затверджено статут ОСББ та обрано на посаду Голови правління ОСББ «Я.В.А.» ОСОБА_6 (т.1, а.с.22)
Відповідно до п.п.10.1 статуту ОСББ «Я.В.А» наймачі та орендарі приміщень не можуть бути членами об'єднання (т.1, а.с.42-46).
Вказане положення також закріплено і в ч.1 ст.9 ЗУ «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» в редакції, що діяв на момент створення ОСББ «Я.В.А.» відповідно до якої «Членом об'єднання може бути фізична чи юридична особа, яка є власником квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку».
Також цей принцип закладено і в ст.1 зазначеного закону «Визначення термінів» об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.
Відповідно до списку власників квартир даних КП «Сєвєродонецьке БТІ» т.1, а.с.23-30) ОСОБА_10 (кв. №49), ОСОБА_6 (кв. № 35), ОСОБА_11О.(кв№173), ОСОБА_12 (кв.№30), ОСОБА_13М.(кв №16), ОСОБА_14 (кв. №92), не є власниками квартир або нежитлових приміщень в будинку № 21. Однак вищевказані особи зазначені в списку власників квартир, (т.1, а.с.31-32) та в списку членів ОСББ (т.1, а.с.33-41) складених ОСОБА_6, які були надані при реєстрації ОСББ «Я.В.А.». Крім того, як стверджують позивачі та не заперечує ОСОБА_6, зазначені особи приймали участь в установчих зборах по створенню ОСББ, та голосували.
Наявність порушень також підтверджується поданням прокуратури м.Сєвєродонецька від 05.07.2011 року про усунення порушень (т.1, а.с.48), які не були усунені, що підтверджується протоколом № 2-11 від 30.10.2011 року (т.1, а.с.49).
Відповідно до довідки № 2996 від 11.09.2013 року житловий будинок за адресою: ш.Будівельників 21, м.Сєвєродонецька утримується на балансі КП «Житлосервіс «Злагода» з квітня 2004 року по теперішній час (т.1 а.с.55-56).
Відповідно до ст.385 Цивільного кодексу України власники квартир для забезпечення експлуатації багатоквартирного житлового будинку, користування квартирами та спільним майном житлового будинку можуть створювати об'єднання власників квартир (житла). Таке об'єднання може бути створене також власниками житлових будинків. Об'єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.
Згідно ч.1 ст.56 Господарського кодексу України суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законодавства.
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначаються Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».
Статтею 6 Закону встановлено, що державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Згідно п.3 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 11.10.2002 р. №1521, для державної реєстрації об'єднання уповноважена установчими зборами особа подає безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до органу державної реєстрації: 1) реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію об'єднання, оформлену за зразком згідно з додатком 1 до цього Порядку; 2) протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту; 3) два примірники оригіналу і п'ять копій статуту об'єднання, оформлені згідно з вимогами законодавства; 4) список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку.
Пунктом 6 вказаного Порядку, зокрема, передбачено, що орган державної реєстрації перевіряє наведені у реєстраційній картці відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх законодавству. У разі коли в результаті перевірки виявлено, що заявником подано не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства, орган державної реєстрації повідомляє про це заявника і повертає йому документи. Після врахування зауважень заявник може подати документи повторно.
Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом.
Згідно ч.1 ст.57 Господарського кодексу України установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.
Частинами 1-3 статті 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначено, що об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень. Для створення об'єднання скликаються установчі збори. Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.
Згідно з ч.8 ст.6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності.
Відповідно до ч. 9 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" рішення приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").
Таким чином, судом встановлено, що при проведенні установчих зборів в супереч законодавству участь приймали не лише власники квартир, а й орендарі неприватизованих квартир, їх було зазначено як членів ОСББ, також вони приймали участь у голосуванні. ОСОБА_6 на час утворення ОСББ не була власницею квартири в багатоквартирному будинку, про що вона також зазначила в судовому засіданні, та не надала доказів зворотнього, у зв'язку з чин не мала права ініціювати установчі збори, бути головою цих зборів, членом ОСББ, бути обраною головою ОСББ, що в подальшому призвело до допущення при створенні ОСББ «Я.В.А.» порушень, які не можна усунути.
Таким чином, при створенні об'єднання власників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» порушені вимоги ст.ст.6, 9 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», оскільки не дотримані вимоги порядку прийняття рішення та створення об'єднання.
Статтею 31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи проводиться у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.
Частиною 1 статті 110 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами, також за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених цим законом.
Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створені юридичної особи, які не можна усунути.
Підстави для припинення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачені ст.28 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», відповідно до якої об'єднання (асоціація) вважається припиненим з дня внесення про це відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Об'єднання ліквідується у разі: фізичного знищення або руйнування житлового комплексу, яке унеможливлює його відновлення або ремонт; відчуження житлового комплексу за рішенням суду; придбання однією особою всіх приміщень у житловому комплексі; прийняття членами об'єднання рішення про його ліквідацію; прийняття судом рішення про ліквідацію об'єднання.
Відповідно до ст. 110 Цивільного кодексу України, в якості однієї з підстав ліквідації юридичної особи визначено визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути.
Згідно з ч. 2 ст. 110 Цивільного кодексу України, вимога про ліквідацію юридичної особи з вищезазначених підстав може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.
Виходячи зі змісту зазначених норм Закону, а також враховуючи, що державна реєстрація об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» здійснена у виконавчому комітеті Сєвєродонецької міської ради, суд вважає обґрунтованими вимоги позивачів в частині визнання нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.02.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» у період його дії - з 17.02.2009 року (дати його прийняття) до 13.08.2013 року (дати його скасування).
Крім того, оскільки судом було встановлено, що при створенні ОСББ «Я.В.А.» були допущені порушення законодавства, суд вважає обґрунтованими позовні вимоги в частині скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи.
На підставі викладеного та керуючись, ст.ст.110,385 ЦК України, ст.ст.56, 57 ГК України, Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців», ст.ст. 2, 11, 12, 70, 71, 159-163, 185, 186 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Уточнені позовні вимоги за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_4 комітету Сєвєродонецької міської ради, Сєвєродонецької міської ради, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.», третя особа Реєстраційна служба Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області про визнання нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 315 від 17.09.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» з моменту його видання - 17.02.2009 року; про визнання недійсним свідоцтва серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» ідентифікаційний код 36221689; про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, та скасування запису № 138312000000022622 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про юридичну особу - ОСББ «Я.В.А.» та про заміну свідоцтва про державну реєстрацію і ліквідацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» задовольнити.
Визнати нечинним рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради №315 від 17.02.2009 року «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» у період його дії - з 17.02.2009 року (дати його прийняття) до 13.08.2013 року(дати його скасування).
Визнати недійсним свідоцтво серії А00 № 049984 від 25.02.2009 року про державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.».
Визнати недійсною державну реєстрацію юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.» через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути і припинити (ліквідувати) юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Я.В.А.».
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя В. М. Олійник
Суд | Сєвєродонецький міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2014 |
Оприлюднено | 04.07.2016 |
Номер документу | 58607298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сєвєродонецький міський суд Луганської області
Олійник В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні