Ухвала
від 24.06.2016 по справі 2а-7872/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А

про поновлення пропущеного строку

для пред'явлення виконавчих листів до виконання

та заміну сторони виконавчого провадження

24 червня 2016 року Справа №2а-7872/10/1370

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Сакалоша В.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Буському районі, Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області, третьої особи Головного управління Державного казначейської служби України у Львівській області, Державна податкова інспекція у м. Львові про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

14 червня 2016 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 (надалі - заявник) про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання. В обґрунтування заяви посилається на те, що Львівським окружним адміністративним судом у справі №2а-7872/10/1370 за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Буському районі, Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області, третьої особи Головного управління Державного казначейської служби України у Львівській області, Державна податкова інспекція у м. Львові про визнання дій протиправними та зобов'язання до вчинити дії було видано три виконавчих листа, а саме:

- 04.07.2014 року - про зобов'язання управління державного казначейства України у Буському районі Львівської області повернути ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) надмірно сплачений податок з доходи фізичних осіб за 2009 рік у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп., з рахунку, на який зараховується податок з доходів фізичних осіб до його розподілу між рівнями відповідних місцевих бюджетів (надалі виконавчий лист - №1);

- 04.07.2014 року - про стягнення з бюджетного рахунку, призначеного для утримання Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) штраф у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. (надалі виконавчий лист - №2);

- 04.07.2014 року - про стягнення з державного бюджету України на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 6 (шість) гривень 80 коп. судового збору (надалі виконавчий лист - №3). З посиланням на норми ч.1 ст.22, ч.2 ст.24 Закону України «Про виконавче провадження» та ст.261 КАС України заявник просить поновити пропущений строк для пред'явлення виконавчих листів до виконання, який пропустив з поважних причини, зокрема заявник зазначає, що з моменту отримання виконавчих листів нею вчинялися дії щодо виконання виконавчих листів, а саме заявник зверталася до Головного управління державної казначейської служби України у Львівській області з прохання прийняти до виконання виконавчий лист №2 та виконавчий лист №3. Однак отримала відповідь про повернення виконавчого листа №3 та виконавчого листа №2, оскільки такі не підлягають виконанню Головним управлінням державної казначейської служби України у Львівській області, у зв'язку з тим, що виконавчі документи оформлені з порушення вимог ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», так як судом невірно вказаний боржник. Що стосується виконавчого листа №1 то 09.02.2015 року Державна виконавча служба у Буському районі закрила виконавче провадження посилаючись на те, що управління державного казначейства України у Буському районі припинила свою діяльність. У зв'язку з цим, виникає необхідність у заміні боржників у виконавчих провадженнях з Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області на Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області та з Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області на Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області в порядку ст.264 КАС України. Одночасно із поданою заявою, заявником заявлено клопотання про розгляд заяви у відсутності заявника.

Від відповідачів та третіх осіб у справі жодних заяв та клопотання з приводу розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання не надходило. Однак останні належним чином та завчасно були повідомленні про надходження такої заяви.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст.128 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання в порядку письмового провадження.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи, що викладені у заяві ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання, суд вважає, що заява підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Строки пред'явлення виконавчих документів до виконання визначені статтею 22 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до пункту 2 частини першої якої такі можуть бути пред'явлені до виконання протягом року, якщо інше не передбачено законом.

Порядок поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання визначає стаття 261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Відповідно до частини першої статті 261 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред'явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Вказана норма КАС України кореспондується із частиною другою статті 24 Закону України «Про виконавче провадження», згідно з якою стягувач, який пропустив строк пред'явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення строку пред'явлення до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.01.2011 року позовні вимоги заявника задоволені повністю.

02.06.2014 року Львівський апеляційний адміністративний суд задовольнив частково апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24.01.2011 року по справі №2а-7872/10/1370 в частині стягнення з місцевого бюджету м. Буська на користь надмірно сплачений податок з доходів фізичних осіб за 2009 рік у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. - скасувати і в цій частині прийняти нове рішення, яким зобов'язано управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області повернути ОСОБА_1 надмірно сплачений податок з доходів фізичних осіб за 2009 рік у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп., з рахунку, на який зараховується податок з доходів фізичних осіб до його розподілу між рівнями відповідних бюджетів. Решту постанови залишено - без змін.

На підставі рішення Львівського апеляційного адміністративного суду від 02.06.2014 року, Львівським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листі у справі №2а-7872/10/1370.

08.01.2015 року заявник звернулася до Головного управління державної казначейської служби у Львівській області з прохання прийняти виконавчий лист №2 та виконавчий лист №3 до виконання. Однак 15.01.2015 року отримала відповідь від Головного управління державної казначейської служби у Львівській області про повернення виконавчих листів, оскільки такі не підлягають виконанню Головним управлінням державної казначейської служби у Львівській області так як оформлені із порушення ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», а саме невірно вказаний боржник.

08.01.2015 року заявник звернулася до Державної виконавчої служби у Буському районі Львівської області з проханням прийняти до виконання виконавчий лист №1.

29.01.2015 року Державна виконавча служба у Буському районі Львівської області відкрила виконавче провадження на підставі виконавчого листа №1. Проте 09.02.2015 року Державна виконавча служба у Буському районі Львівської області закрила виконавче провадження у заявку з тим, що управління державного казначейства України у Буському районі Львівської області припинило свою діяльність.

Більше того заявником у своїй заяві наголошується, що з моменту отримання виконавчих листів і до 29.01.2015 року нею вчинялися дії щодо виконання виконавчих листів та з 17.05.2015 року по 01.03.2016 року заявник не могла вчиняти дії щодо виконання виконавчих листів у зв'язку із перебуванням за межами України що підтверджується відмітками у паспорті копії якого долучені до заяви заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання.

Встановлені обставини дають підстави стверджувати, що ОСОБА_1 пропущено строк пред'явлення виконавчих документів до виконання з поважних причин, тому суд дійшов висновку, що слід поновити строк пред'явлення до виконання виконавчих листів №2а-7872/10/1370.

Стосовно заміни сторони виконавчого провадження, суд зазначає таке.

Порядок заміни сторони виконавчого провадження регулює стаття 264 КАС України.

Згідно з частиною першою цієї статті у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма міститься у статті 8 Закону України «Про виконавче провадження».

Зокрема, відповідно до частини п'ятої цієї статті у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

Системний аналіз вказаних норм свідчить, що суд наділений правом замінити сторону виконавчого провадження лише її правонаступником і тільки у разі вибуття такої сторони.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року №160 утворено Державну фіскальну службу, реорганізувавши шляхом перетворення Міністерство доходів і зборів.

Постановою Кабіну Міністрів України від 06.08.2014 року №311 утворено, як юридичні органи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби.

Відповідно до постанови Кабіну Міністрів України від 06.08.2014 року №311 утворено Буську об'єднаному державну податкову інспекцію Головного управління ДФС шляхом реорганізації Буської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, встановлено що Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області (ЄДРПОУ 22342907) припинила свою діяльність, а її правонаступником є Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області (ЄДРПОУ 36763541).

Враховуючи викладене, судом встановлено, що правонаступником Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області є Буська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39508231), а правонаступником Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області (ЄДРПОУ 22342907) є Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області (ЄДРПОУ 36763541).

Вибуття зі справи Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області та Управління Державного казначейства України у Буському районі Львівської області, які були стороною у справі №2а-7872/10/1370 та вказані боржниками у виконавчих листах, виданих Львівським окружним адміністративним судом 04.07.2014 року, унеможливлює виконання судового рішення і є достатньою підставою для заміни боржника на Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39508231) та Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області (ЄДРПОУ 36763541).

Окрім цього, суд вважає за необхідне звернути увагу на рішення Європейського суду з прав людини від 20.07.2004 року «Шмалько проти України» у якому ЄСПЛ зазначив, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом має розцінюватися, як складова частина судового розгляду (пункт 43). Неможливість особою домогтися виконання судового рішення, винесеного на її користь, становить втручання у право на мирне володіння майном, що викладене у першому реченні пункту першого статті 1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання, тому таку слід задовольнити повністю, поновивши строк пред'явлення трьох виконавчих листів по справі №2а-7872/10/1370, виданих Львівським окружним адміністративним судом 04.07.2014 року. Окрім цього:

- замінити сторону виконавчого провадження у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо зобов'язання управління державного казначейства України у Буському районі Львівської області повернути ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) надмірно сплачений податок з доходи фізичних осіб за 2009 рік у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп., з рахунку, на який зараховується податок з доходів фізичних осіб до його розподілу між рівнями відповідних місцевих бюджетів на її правонаступника, а саме на Упраління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області (код ЄДРПОУ 36763541);

- замінити сторону виконавчого провадження у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо стягнення з бюджетного рахунку, призначеного для утримання Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) штраф у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. на її правонаступника, а саме на Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39508231);

- вказати в позиції найменування боржника у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо стягнення з бюджетного рахунку, призначеного для утримання Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) штраф у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. - Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області (пл. 900-річчя м. Буська, м. Буськ, 80500, код ЄДРПОУ 39508231).

Керуючись ст.ст. 128, 160, 165, 167, 261, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчих листів та поновлення строку пред'явлення виконавчих листів до виконання задовольнити.

Поновити пропущений строк для пред'явлення до виконання виконавчих листів №2а-7872/10/1370 виданих Львівським окружним адміністративним судом.

Замінити сторону виконавчого провадження у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо зобов'язання управління державного казначейства України у Буському районі Львівської області повернути ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) надмірно сплачений податок з доходи фізичних осіб за 2009 рік у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп., з рахунку, на який зараховується податок з доходів фізичних осіб до його розподілу між рівнями відповідних місцевих бюджетів на її правонаступника, а саме на Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області (код ЄДРПОУ 36763541).

Замінити сторону виконавчого провадження у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо стягнення з бюджетного рахунку, призначеного для утримання Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) штраф у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. на її правонаступника, а саме на Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ 39508231).

Вказати в позиції найменування боржника у виконавчому листів №2а-7872/10/1370 щодо стягнення з бюджетного рахунку, призначеного для утримання Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської області, на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) штраф у розмірі 988 (дев'ятсот вісімдесят вісім) гривень 60 коп. - Буську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області (пл. 900-річчя м. Буська, м. Буськ, 80500, код ЄДРПОУ 39508231)

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2016
Оприлюднено04.07.2016
Номер документу58624222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7872/10/1370

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 02.06.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Постанова від 24.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 15.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 06.09.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні