Ухвала
від 30.06.2016 по справі 802/560/16-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про витребування документів та інших матеріалів

м. Вінниця

30 червня 2016 р. Справа № 802/560/16

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Віятик Наталії Володимирівни,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Ленд"

до: Реєстраційної служби Калинівського районного управління юстиції Вінницької області (відповідач 2), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 (на стороні позивача) та товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт" (на стороні відповідача)

про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Ленд" до державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Калинівського районного управління юстиції Вінницької області Мельника Дмитра Сергійовича (відповідач 1), Реєстраційної служби Калинівського районного управління юстиції Вінницької області (відповідач 2), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 (на стороні позивача) та товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт" (на стороні відповідача) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

У судове засідання представник позивача не з'явився, проте через відділ прийому суду подав заяву про розгляд справи у його відсутність.

Представники відповідачів, а також треті особи в судове засідання не з'явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись завчасно та належним чином.

Наведені обставини згідно вимог частини 4 статті 122 та частин 4, 6 статті 128 КАС України не є перешкодою для розгляду справи в порядку письмового провадження, однак суду для вирішення даної справи необхідно замінити неналежного відповідача 2 на належного та витребувати додаткові докази.

Відтак, судом встановлено, що 26.11.2015 року прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 834-VIII).

Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Так, відповідно до ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV, в редакції Закону № 834-VIII організаційну систему державної реєстрації прав становлять:

1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;

2) суб'єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;

акредитовані суб'єкти;

3) державні реєстратори прав на нерухоме майно.

Крім того, п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону від 26.11.2015 № 834-VIII встановлено, що органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30.04.2016 року.

Отже, зазначеними нормативно - правовими актами внесено зміни до системи органів здійснення державної реєстрації та передбачено, що з 01.05.2016 року функції з державної реєстрації права покладені на виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.

Як вбачається із матеріалів справи вимога позивача про зобов'язання повторно розглянути питання щодо державної реєстрації речового права - права оренди земельної ділянки, розташованої на території Котюжинецької сільської ради Калинівського району, кадастровий номер: НОМЕР_1, звернута до реєстраційної служби Калинівського районного управління юстиції Вінницької області.

Однак, на момент розгляду справи реєстраційна служба Калинівського районного управління юстиції Вінницької області ліквідована, а її функції щодо здійснення державної реєстрації покладені на Калинівську районну державну адміністрацію Вінницької області, а саме: сектор з питань державної реєстрації Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області.

Зважаючи на наведене, належним відповідачем у справі є Калинівська районна державна адміністрація Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області.

Згідно ч. 1 ст. 52 КАС України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Відтак, враховуючи, що у даний час вимоги позову пред'явлено до неналежного суб'єкта, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни неналежного відповідача у справі - реєстраційної служби Калиніського районного управління юстиції Вінницької області на належного відповідача - Калинівську районну державну адміністрацію Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області.

Крім того, під час розгляду матеріалів справи суд дійшов висновку про необхідність витребування додаткових доказів з огляду на таке.

Із змісту позовної заяви вбачається, що предметом позову у даній справі є, в тому числі, вимога позивача про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Калиніського районного управління юстиції Вінницької області № 29053788 від 01.04.2016 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Згідно із частиною першою статті 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої цієї статті, суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

В силу положень ч. 4 ст. 71 КАС України суб'єкт владних повноважень повинен надати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали. Суд також може збирати докази з власної ініціативи (ч. 5 ст. 71 КАС України).

Отже, виходячи із предмету спору та характеру спірних правовідносин, з метою повного, всебічного та об'єктивного з'ясування обставин, що мають суттєве значення для вирішення справи, а саме оцінки правомірності рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби Калиніського районного управління юстиції Вінницької області № 29053788 від 01.04.2016 року, суд вважає за необхідне витребувати у Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації матеріали реєстраційної справи щодо відмови у державній реєстрації речового права на земельну ділянку, площею 5,2435 га, кадастровий номер НОМЕР_1 за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Агро-Ленд".

Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України, суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду справи у зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви про відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб.

З огляду на зазначене, розгляд адміністративної справи необхідно відкласти на іншу дату, про що повідомити сторін.

Керуючись п. 3 ст. 71, п. 1 ч. 2 ст. 110, ст. 165, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

1. Замінити неналежного відповідача - реєстраційну службу Калинівського районного управління юстиції Вінницької області на належного відповідача - Калинівську районну державну адміністрацію Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області.

2. Витребувати у Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області в особі сектору з питань державної реєстрації Калинівської районної державної адміністрації Вінницької області та зобов'язати надати суду у строк до 13.07.2016 року оригінали для огляду у судовому засіданні та належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи щодо відмови у державній реєстрації речового права на земельну ділянку, площею 5,2435 га, кадастровий номер НОМЕР_1 за сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю "Агро-Ленд", про що прийнято рішення № 29053788 від 01.04.2016 року.

3. Відкласти судовий розгляд справи на 13 липня 2016 року на 12:00 год. , про що повідомити сторони та третіх осіб.

Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду, які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з моменту постановлення.

Суддя Віятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2016
Оприлюднено13.07.2016
Номер документу58788760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/560/16-а

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 05.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Постанова від 20.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 27.04.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні