Справа № 243/242/16-ц
Провадження №6/243/199/2016
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2016 року Слов'янський міськрайонний суд Донецької області у складі:
головуючого судді Чернишова Ю.В.
при секретарі Білоусові Д.В.
представника заявника ОСОБА_1
розглянув у судовому засіданні цивільну справу за заявою відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Харцизьку Донецької області про відстрочку виконання рішення суду, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Харцизьку Донецької області звернулось до суду з заявою про відстрочку виконання судового рішення Апеляційного суду Донецької області від 17 травня 2016 р. по справі №243/242/16-ц до закінчення проведення антитерористичної операції в Донецькій області. Свої вимоги мотивували тим, що 17 травня 2016 року Апеляційним судом Донецької області по справі № 243/242/16-ц винесено рішення , яким скасовано рішення суду першої інстанції, та задоволено вимоги позивача частково, зокрема, стягнуто з відділення на користь ОСОБА_2 заборгованість за щомісячними страховими виплатами в загальній сумі 32168 грн. 84 коп. Також з відділення стягнуто судовий збір в розмірі 551,20 грн.. Зазначають, що ОСОБА_2 перебуває на обліку у відділенні ВД Фонду в м. Харцизьку Донецької області з 11.01.2012 року. Нещасний випадок з ним стався 11.01.2012 р. під час виконання трудових обов'язків на шахті № 22 «Комунарська» м. Жданівка ПАТ «Шахтоуправління «Донбас».03.09.2014 р. ОСОБА_3 пройшов огляд МСЕК, за результатами якого йому встановлено 40 % втрати працездатності на строк до 01.10.2013 р. 07.10.2013 позивач пройшов переогляд МСЕК, за результатами якого йому встановлено 40 % втрати працездатності на строк до 01.11.2015 . Зазначив, що у відділення відсутня інформація щодо банківських рахунків потерпілого, відкритих на території підконтрольній українській владі. Зазначив, що робочі органи Фонду здійснюють переказ страхових виплат на рахунки потерпілих через банківські установи України із застосуванням казначейської форми обслуговування. Інших способів переказу страхових виплат потерпілому ОСОБА_4 № 1105 не встановлено. Під час оформлення страхової справи у відділенні позивач відкрив рахунок в банку, який після початку проведення АТО на території м. Харцизька, опинився на окупованій території на підставі Указу Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, яким введене в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України» та розпочате проведення антитерористичної операції на території Донецької і Луганської областей ( АТО)У зв'язку з проведенням АТО, починаючи з 24 липня 2014 р. , у Донецькій та Луганських областях було запроваджено надзвичайний режим роботи банківської системи, а саме : Національним банком України прийнято постанову»Про призупинення , здійснення фінансових операцій» від 06.08.2014 р. № 466 , якою зобов'язано, зокрема небанківські установи, які є платіжними організаціями внутрішньо державних / міжнародних платіжних систем та / або на території, які не контролюються українською владою. Наказом Міністерства доходів і зборів України від 08 липня 2014 року № 381 та ДФС України від 7 листопада 20145 року № 256 було встановлено простій у роботі територіальних органів Міндоходів. Також заявник зазначає, що державна казначейська служба України відповідно до ч. 3 п. 1 Положення про Державну казначейську службу України від 13.04.2011 № 460/2011, є учасником системи електронних платежів НБУ. Згідно з вищезазначеною Постановою НБУ № 466, було призупинено роботу ГУ ДКСУ у Донецькій області( наказ ДКС України від 30.07.2014 № 215» Про встановлення простою у роботі територіальних органів казначейства України»)
Відповідно до постанови ВРУ від 17.03.2015 № 252 - VIII , ОСОБА_4 України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» від 16.09.2014 № 1680 - VIII та постанови ВРУ від 17.03.2015 № 254- VIII, до розпорядження КМУ від 07.11.2014 № 1085 р. , м. Харцизьк Донецької області визнано тимчасово окупованою територією, на якій органи української влади не здійснюють свої повноваження, не працює казначейська та банківська системи України . З таких підстав, вважає, що відділення не має можливості здійснювати перерахування страхових виплат на той банківський рахунок, який відкрив позивач на території м. Харцизька Донецької області, і обставинами, які унеможливлюють дій відділення є проведення АТО в Донецькій області, в тому числі у м. Харцизьку. Також заявник зазначив, що ОСОБА_2 на протязі двох років жодного разу не звертався до відділення ні особисто, на за телефоном, ні через представника. Ніяких роз'яснень не запитував, заяв не надавав. Відділення було позбавлено можливості направити позивачу листа к зв'язку з ти, що позивач весь час мешкає на території , з якою поштове сполучення відсутнє. Просив відстрочити виконання рішення Апеляційного суду Донецької області від 17 травня 2016 року по справі № 243/242/16-ц до закінчення проведення антитерористичної операції в Донецькій області.
В судовому засіданні представник заявника підтримав заявлені вимоги та просив суд їх задовольнити, надавши пояснення, аналогічні викладеним в заяві.
Позивач у справі ОСОБА_3 повідомлений належним чином до суду не з'явився, що не перешкоджає розгляду зазначеної заяви.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до переконання , що заява не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що рішенням Слов'янського міськрайонного суду Донецької області від 26.02.2016 року , позовні вимоги позивача ОСОБА_3 до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань у м. Харцизьк Донецької області про стягнення невиплачених щомісячних страхових виплат та про відшкодування моральної шкоді залишені без задоволення. Рішенням Апеляційного суду Донецької області від 17 травня 2016 року, вищевказане рішення суду від 26.02.2016 року скасовано, та прийняте нове рішення яким вимоги позивача ОСОБА_3 задоволені частково, а саме стягнуто з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань у м. Харцизьк Донецької області на користь ОСОБА_3 заборгованість по щомісячним страховим виплатам за період з липня 2014 року по 31 грудня 2014 року та з 14 липня 2015 року по 01 листопада 2015 року в загальному розмірі 32 186,84 грн. Допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення страхової виплати за один місяць у сумі 3521,02 грн. А також стягнуто з відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань у м. Харцизьк Донецької області на користь держави судовий збір у розмірі 551,20 грн.
Статтею 373 ЦПК України визначено, що за наявності обставин, що утруднюють виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), за заявою державного виконавця або за заявою сторони суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає питання про відстрочку або розстрочку виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання рішення в судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.
Таким чином, системне тлумачення положень ст. 373 ЦПК України , дає підстави дійти висновку, що відстрочка виконання рішення суду може бути надана лише за наявності для цього виключних обставин, що ускладнюють його виконання або роблять його неможливим у строк, встановлений судовим рішенням чи загальними правилами примусового виконання.
Відстрочка - відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається судом.
Підставами надання відстрочки виконання рішення суду можуть бути обставини, що утруднюють виконання рішення (хвороба боржника або членів його сім'ї, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).
Як роз'яснив Пленум Верховного суду України в п.37 Постанови №2 від 12.06.2009 року «Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції» відповідно до статті 217 ЦПК визначення порядку виконання рішення суду, надання відстрочки або розстрочки виконання, вжиття заходів для забезпечення його виконання за наявності для цього підстав зазначається безпосередньо в рішенні суду при його ухваленні. Заяви сторін або державного виконавця про вчинення судом таких же дій при виконанні рішення суду за наявності для цього підстав розглядаються в порядку, встановленому статтею 373 ЦПК , за результатами вирішення яких постановляється ухвала.
Згідно зі статтею 4 ОСОБА_4 України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці ОСОБА_4 України «Про Загальнообов'язкове державне соціальне страхування», фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються тільки за цільовим призначенням. До коштів Фонду застосовується казначейська форма обслуговування в порядку, передбаченому для обслуговування Державного бюджету України. Бюджет Фонду затверджує Кабінет Міністрів України.
Враховуючи викладені заявником підстави для відстрочки виконання рішення суду, а саме проживання стягувача на території проведення АТО та відсутність можливості здійснення на зазначену територію фінансових операцій , суд вважає , що ці обставини не є такими, що утруднюють виконання рішення суду, оскільки можливість виплати зазначених в рішенні суду сум існує в іншому порядку на території підконтрольній Україні, де здійснюють свої функції органи казначейської служби та фінустанови .
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 59 , 212 , 373 ЦПК України , суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Харцизьку Донецької області про відстрочку виконання рішення Апеляційного суду Донецької області від 17 травня 2016 року за позовом ОСОБА_3 до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань у м. Харцизьк Донецької області про стягнення невиплачених щомісячних страхових виплат та про відшкодування моральної шкоди , відмовити.
Апеляційну скаргу на ухвалу суду може бути подано протягом п'яти днів з дня її проголошення, а в разі, якщо ухвалу суду було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційну скаргу може бути подано протягом 5-ти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Ю.В.Чернишов
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2016 |
Оприлюднено | 11.07.2016 |
Номер документу | 58794184 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Погрібний Сергій Олексійович
Цивільне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Чернишов Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні