Справа №202/3844/16-а
Провадження №2-а/202/128/2016
П О С Т А Н О В А
Іменем України
21 червня 2016 року м. Дніпропетровськ
Суддя Індустріального районного суду м. Дніпропетровська Мороз В.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранспортне підприємство №32» до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради, ОСОБА_2 про визнання незаконними дій, скасування рішень конкурсного комітету, визнання конкурсу таким, що не відбувся, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранспортне підприємство №32» звернувся до суду із адміністративним позовом до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради, ОСОБА_2 та просив:
визнати незаконними дії Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради щодо оголошення, підготовки та проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська, про проведення яких було оголошено в газеті «Наше місто» №32-1 (3820-1) від 13.08.2015 року;
визнати нечинними та скасувати рішення конкурсного комітету, прийняті на засіданні конкурсного комітету 03 листопада 2015 року, про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську №41 - «вул. Іжевська - вул. Рилєєва - вул. Щитова - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського»; та № 99 - «ж/м Лівобережний-2 (магазин «Ясень») - Донецьке шосе - вул. Богомаза - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського», об'єкт конкурсу №17, а також №88 «вул. Байкальська - вул. Янтарна - вул. Калинова - пр.ім.Газети «Правда» - вул. Плеханова - вул. Глінки»; та №88А «ж/м Тополя-3 - вул. Панікахи - вул. Запорізьке шосе - пр. Гагаріна - пр. Карла Маркса - вул. Харківська - вул. Плеханова - вул. Глінки», об'єкт конкурсу №56, оформлені протоколом засідання постійно діючого конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську;
визнати таким, що не відбувся, конкурс на визначення автомобільних перевізників для здійснення перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська, проведений Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради 03.11.2015 року о 13.00 год. за адресою м.Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 75, кімната «Біла зала».
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради було порушено порядок оголошення та проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську. Зокрема, відповідачем не зазначено повну та достовірну інформацію в оголошенні про проведення конкурсів від 13.08.2015 року, відповідно до «Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», який затверджений постановою КМУ від 03.12.2008 року №1081, неналежним чином повідомлено перевізника ТОВ «АТП №32» щодо необхідності з'явитись на засідання конкурсного комітету саме 03.11.2015 року, та допущено ряд порушень при проведенні 03.11.2015 року конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.
Представник позивача адміністративний позов підтримав та просив задовольнити його в повному обсязі, зазначив, що відповідачем було порушено процедуру проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську, а також необєктивно оголошено переможців конкурсу.
Представник департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради зазначив, що не погоджується із позовними вимогами, оскільки не вважає, що було порушено процедуру проведення конкурсу.
Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, був повідомлений про дату, час та місце проведення засідання належним чином, причини неявки не повідомив.
Дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставині справи.
Як встановлено судом, 13 серпня 2015 року в газеті «Наше місто» № 32-1 (3820-1) було розміщено оголошення про проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.
Згідно вказаного оголошення до об'єктів конкурсу зокрема, було включено: маршрут №41 - «вул. Іжевська - вул. Рилєєва - вул. Щитова - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського»; та № 99 - «ж/м Лівобережний-2 (магазин «Ясень») - Донецьке шосе - вул. Богомаза - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського», об'єкт конкурсу №17, а також №88 «вул. Байкальська - вул. Янтарна - вул. Калинова - пр.ім.Газети «Правда» - вул. Плеханова - вул. Глінки»; та №88А «ж/м Тополя-3 - вул. Панікахи - вул. Запорізьке шосе - пр. Гагаріна - пр. Карла Маркса - вул. Харківська - вул. Плеханова - вул. Глінки», об'єкт конкурсу №56.
Позивач мав наміри продовжити обслуговування вказаних маршрутів та здійснювати перевезення пасажирів за ними, підприємством було подано до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради документи для участі в конкурсі.
Щодо конкурсу за об'єктом №56 позивач не подавав документи, хоча здійснював раніше перевезення та мав усю необхідну документацію за маршрутом № 88 - «ж/м Клочко - вул. Янтарна - вул. Калинова - просп. Газети «Правда» - вул. Ширшова (вул. Гопнер) - просп. Карла Маркса - вул. Олеся Гончара - вул. Чернишевського - просп. Гагаріна - Запорізьке шосе - вул. Панікахи - ж/м Тополя-3», оскільки під час конкурсу було заявлено два різних маршрути №88 «вул. Байкальська - вул. Янтарна - вул. Калинова - пр.ім.Газети «Правда» - вул. Плеханова - вул. Глінки»; та №88А «ж/м Тополя-3 - вул. Панікахи - вул. Запорізьке шосе - пр. Гагаріна - пр. Карла Маркса - вул. Харківська - вул. Плеханова - вул. Глінки». Позивач зазначив, що вимогою для участі у конкурсі за зазначеним маршрутом була наявність системи «Єдиний квиток», який був запроваджений лише ТОВ ВФ «Технополіс». Таким чином, позивач не мав змоги приймати участь у конкурсі щодо об'єкту № 56, що прямо порушує його права.
03 листопада 2015 року підприємствам-учасникам конкурсу електронною поштою було направлено телефонограму від виконуючого обов'язки директора Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради ОСОБА_5, згідно якої керівники автотранспортних підприємств особисто запрошувалися на засідання з питань перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, яке мало відбутися 03 листопада 2015 року о 13:00 годині в Білій залі будинку виконкому Дніпропетровської міської ради.
Про вищевказане повідомлення позивач ТОВ «АТП №32» дізнався від інших перевізників, тобто належного повідомлення від відповідача на адресу позивача про те, що 03 листопада 2015 року о 13:00 годині в Білій залі будинку виконкому Дніпропетровської міської ради відбудеться засідання конкурсного комітету з питань перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, не надходило.
03 листопада 2015 року о 13 годині 00 хвилин за адресою м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 75, кімната «Біла зала» Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради було проведено конкурси на визначення автомобільних перевізників для здійснення перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська. Прийняті рішення за результатами конкурсів були оформлені протоколом засідання постійно діючого конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську від 03.11.2015 року.
Того ж дня позивач дізнався про прийняте конкурсним комітетом рішення щодо перемоги у конкурсі за об'єктом №17 ПП «Зігфрід-М» (код ЄДРПОУ 31002275), а ТОВ «АТП №32» (код ЄДРПОУ 31459004) посів друге місце із результатом 10 балів.
Однією з причин заниження балів на конкурсі комісією було зазначено про низьку кваліфікацію водіїв, які залучаються позивачем, зокрема ОСОБА_2, на якого неодноразово надходили скарги від пасажирів. Позивач вважає зазначену причину неправомірною та необґрунтованою.
Окрім того, позивач вважає, що конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.11.2015 був проведений із порушеннями, оскільки не було оголошено та проведено конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу, що є прямим порушенням вимог чинного законодавства України.
Суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України «Про автомобільний транспорт».
Статтею 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон) визначено, що автобусний маршрут загального користування - це автобусний маршрут, на якому здійснюють регулярні пасажирські перевезення; автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно ст. 29 Закону автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб'єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.
Відповідно до ст. 43 Закону визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
Згідно ст. 44 Закону, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України, відповідальних за безпеку дорожнього руху, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Статтею 45 Закону закріплено вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі. Так, в конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Згідно ст. 46 Закону для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів та копії ліцензійних карток на автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі; довідку про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень, видану відповідним підрозділом Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України; висновок Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України про відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху, який складається та видається в порядку, встановленому Міністерством внутрішніх справ України.
При визначенні переможця конкурсу в разі рівних пропозицій претендентів перевага надається перевізникам, які представили до конкурсного комітету: сертифікат відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам, а також для міжміських та міжнародних автобусних маршрутів свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності.
Процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначає Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081 (далі - Порядок).
Відповідно до цього Порядку конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.
Перевізник-претендент - це автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов'язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.
Пунктом 17 Порядку визначено, що у конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також умовам проведення відповідного конкурсу.
Крім того, з метою забезпечення якісного автотранспортного обслуговування населення міста, на підставі Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ № 1081 від 03.12.2008 року, рішенням Дніпропетровської міської ради №197 від 28.05.2013 року було затверджено Умови перевезення та організації проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську (далі - Умови), які визначають процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування і є обов'язковими для виконання організатором перевезень, підприємством, залученим на договірних умовах для організації забезпечення конкурсів, конкурсним комітетом та автомобільними перевізниками.
Згідно з ч. 11 ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали. Функції робочого органу, залученого організатором, визначені положеннями п.п. 2.2.1 - 2.2.21 Умов.
Згідно з визначенням, наведеним у п. 2 Порядку, до проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування організатором залучається робочий орган, тобто підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень.
Відповідно до п. 21 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів, визначення робочого органу на конкурсних засадах є обов'язковим.
Залучення робочого органу до процесу проведення конкурсу покликане забезпечити найбільш якісну та професійну підготовку документів для конкурсу і як наслідок неупередженість та добросовісність під час визначення переможців конкурсу, а отже досягнення вказаної у п. 5 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів мети визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах - створення конкурентного середовища.
Згідно пункту 28 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджених постановою КМУ № 1081 від 03.12.2008 року, організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: найменування організатора та робочого органу; порядковий номер та основні характеристики кожного об'єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності, на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); умови конкурсу; порядок одержання необхідної інформації про об'єкт конкурсу; кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; розмір плати за участь у конкурсі; телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради було розміщено оголошення в газеті «Наше місто» №32-1 (3820-1) від 13.08.2015 року про проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.
Як вбачається із даного оголошення, в ньому відсутня інформація, що повинна зазначатись органом, що проводить конкурс, у відповідності до п. 28 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081.
Із такого оголошення не вбачається інформація щодо найменування робочого органу, який повинен залучатись до організації конкурсу для забезпечення фахової підготовки, прозорості та створення конкурентного середовища для претендентів-перевізників.
Окрім того, суд вважає, що конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.11.2015 був проведений із порушеннями, оскільки не було оголошено та проведено конкурсу на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу, що є прямим порушенням вимог чинного законодавства України. Зазначене підтверджується доказами про відправлення претендентів на здійснення функцій робочого органу заявок до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради, які не були розглянуті.
Статею 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органу виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень.
У пункті 21 Порядку №1081 зазначено, що визначення робочого органу на конкурсних засадах є обов'язковим. У разі відсутності претендентів на здійснення функцій робочого органу організатор повинен забезпечити проведення конкурсу самостійно, однак протягом періоду не більш як два роки з моменту оголошення конкурсу з визначення робочого органу. Тобто, відповідно до вимог вищевказаного пункту, організатор перевезень може проводити конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування без залучення робочого органу тільки у випадку, коли конкурс на визначення підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу був оголошений, а заявок від претендентів на здійснення функцій робочого органу не надійшло. Матеріалами справи підтверджується факт надходження заявок від претендентів, які не були розглянуті Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради, зазначене не було спростоване відповідачем.
Департаментом транспорту та зв'язку також не зазначено в оголошенні від 13.08.2015 року у повному обсязі інформацію щодо місця та дати одержання бланків документів для участі в конкурсі, а також наведена зовсім інша інформація щодо місця, дати та часу початку проведення засідання конкурсного комітету.
Так, відповідачем в газеті «Наше місто» № 32-1 (3820-1) від 13.08.2015 року було розміщено оголошення про те, що засідання конкурсного комітету відбудеться 28.09.2015 року за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 75, кім. 724, однак відповідно до встановлених обставин по справі, фактично засідання конкурсного комітету на визначення автомобільних перевізників для здійснення перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська відбулося 03.11.2015 року о 13 годині 00 хвилин за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 75, кімната «Біла зала».
Відповідачем також неналежним чином було повідомлено претендентів-перевізників про дату, час та місце засідання конкурсного комітету, що є грубим порушенням Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджених постановою КМУ № 1081 від 03.12.2008 року. Позивач ТОВ "АТП №32" про засідання конкурсного комітету саме 03.11.2015 року не повідомлявся взагалі, про що свідчить відсутність в матеріалах справи будь-яких доказів на спростування даного факту.
З огляду на встановлені обставини, суд приходить до висновку, що розміщене відповідачем в газеті «Наше місто» № 32-1 (3820-1) від 13.08.2015р. оголошення не відповідає вимогам п. 28 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджених постановою КМУ № 1081 від 03.12.2008 року.
Зазначене підтверджує, що конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.11.2015 був проведений із порушеннями.
Судом також встановлено, що позивачем у відповідності до вимог, передбачених ст. 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" у ТОВ «АТП №32» був у наявності повний пакет необхідних документів, які були подані до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради документи на участь у конкурсах з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська.
Рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 28.05.2013 №197 у п.6.1. зазначено, що у конкурсі можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт».
У відповідності до п.40 Порядку від 03.12.2008 року №1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками: наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання); наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу; наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями; наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення); строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам; наявність та характеристика виробничої бази; умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу; умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом; умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів; досвід роботи перевізника-претендента; наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов; якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності; умови контролю за станом здоров'я водіїв. Таким чином, наявність чи відсутність інших показників є неправомірною вимогою для участі у конкурсі.
Суд розглядаючи спірні взаємовідносини встановив, що на момент подання документів на участь у конкурсах, перевезення пасажирів на зазначених маршрутах №88 та №99, за якими позивач раніше здійснював перевезення, позивач мав всі необхідні документи. Однак, при подачі документів для участі у конкурсах, що відбулись 03.11.2015 року відповідачем було виявлено недостатню кількість балів, що і стало причиною перемоги інших перевізників у конкурсах, проте причини таких низьких балів позивача не наведено відповідачем ані в протоколі від 03.11.2015 року, ані під час розгляду даної справи у суді, у зв'язку із чим суд не може прийняти доводи відповідача щодо правомірності його дій щодо недостатніх показників ТОВ "АТП №32" при участі у конкурсі. Окрім того, запровадження певних критеріїв для подачі документів, які не передбачені п. 40 Порядку №1081, є прямим порушенням прав перевізників.
Згідно ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати слід віднести за рахунок відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.6, 17, 18, 19, 56, 99, 104, 107, 158-167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранспортне підприємство №32» до Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради, ОСОБА_2, про визнання незаконними дій, скасування рішень конкурсного комітету, визнання конкурсу таким, що не відбувся - задовольнити в повному обсязі.
Визнати незаконними дії Департаменту транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради щодо оголошення, підготовки та проведення конкурсів з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська, про проведення яких було оголошено в газеті «Наше місто» №32-1 (3820-1) від 13.08.2015 року.
Визнати нечинними та скасувати рішення конкурсного комітету, прийняті на засіданні конкурсного комітету 03 листопада 2015 року, про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську №41 - «вул. Іжевська - вул. Рилєєва - вул. Щитова - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського» та № 99 - «ж/м Лівобережний-2 (магазин «Ясень») - Донецьке шосе - вул. Богомаза - вул. Петрозаводська - вул. Грінченка - вул. Янтарна - вул. Каруни - Амурський міст - пл. Миколи Островського», об'єкт конкурсу №17, а також №88 «вул. Байкальська - вул. Янтарна - вул. Калинова - пр.ім.Газети «Правда» - вул. Плеханова - вул. Глінки» та №88А «ж/м Тополя-3 - вул. Панікахи - вул. Запорізьке шосе - пр. Гагаріна - пр. Карла Маркса - вул. Харківська - вул. Плеханова - вул. Глінки», об'єкт конкурсу №56, оформлені протоколом засідання постійно діючого конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Дніпропетровську.
Визнати таким, що не відбувся, конкурс на визначення автомобільних перевізників для здійснення перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Дніпропетровська, проведений Департаментом транспорту та зв'язку Дніпропетровської міської ради 03.11.2015 року о 13.00 год. за адресою м.Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 75, кімната «Біла зала».
Стягнути з бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранспортне підприємство №32» на відшкодування судових витрат 3654, 00 грн.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя В.П. Мороз
Суд | Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2016 |
Оприлюднено | 13.07.2016 |
Номер документу | 58799742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні