Ухвала
від 14.06.2016 по справі п/811/2387/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

14 червня 2016 рокусправа № П/811/2387/15

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Дурасової Ю.В.

суддів: Коршуна А.О. Туркіної Л.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.

позивача: ОСОБА_1

представника позивача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області

на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2016 року

у справі за позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області, Державного реєстратора реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області Бивалькевич Катерину Сергіївну про визнання бездіяльності протиправною, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2016 року позов задоволено.

Визнано протиправними дії державного реєстратора Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області Бивалькевича Катерини Сергіївни щодо внесення 06 квітня 2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10641120012011734 про припинення юридичної особи - приватного підприємства "Дім Буд-Плюс-С".

Скасовано запис № 10641120012011734 від 06 квітня 2015 року у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про припинення юридичної особи - приватного підприємства "Дім Буд-Плюс-С", який внесено державним реєстратором Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області Бивалькевич Катериною Сергіївною

Постанова суду першої інстанції обґрунтована тим, що відповідачем порушено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її перетворення.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідачем (Реєстраційною службою Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області) подано апеляційну скаргу, згідно якої відповідач просить скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Посилається на те, що перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є вичерпним. Вважає, що судом першої інстанції не враховано, що до компетенції державного реєстратора не входить здійснення будь-яких заходів контролю стосовно державної реєстрації, а лише засвідчення факту створення або припинення юридичної особи виключно на підставі поданих державному реєстратору документів відповідно до ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Позивачем надано до апеляційного суду заперечення, згідно яких просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін. Посилається на те, що в матеріалах справи знаходиться реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, поділу або перетворення, заповнена 06.04.2015 року ОСОБА_4, в якій в розділі «Відомості про юридичних осіб- правонаступників» вказано: ТОВ "Дім Буд-Плюс-С" (правонаступник ПП "Дім Буд-Плюс-С"). Однак, державна реєстрація ТОВ "Дім Буд-Плюс-С" проведена не була (і це було встановлено судом першої інстанції). Тобто, до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, припинення, поділу або перетворення, відомості були внесені неповно.

Позивач та представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги (кожен окремо) заперечили, вважають рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просять залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін. Надали пояснення аналогічні, викладеним в запереченнях проти апеляційної скарги.

Інші учасники процесу у судове засідання не з'явились. Про час, дату та місце судового засідання повідомленні належним чином.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 06 квітня 2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області Бивалькевич К.С. було проведено реєстраційну дію "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації", запис №10641120012011734.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що суд першої інстанції до даних правовідносин правильно застосував норми Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Положеннями статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон № 755-ІV) передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Документи, що подаються для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженим ними органом щодо припинення юридичної особи, визначені у ст. 34 Закону № 755-ІV.

Статтею 35 цього Закону № 755-ІV врегульовано порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. Зокрема, статтею 37 Закону визначено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Згідно із ч. 17 ст. 37 цього Закону державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24 - 27 цього Закону. При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені частиною 2 статті 35 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення .

Колегія суддів апеляційної інстанції підтримує позицію суду першої інстанції, що процес державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення проходить у три етапи.

Першим етапом, відповідно до ст. 34 Закону про реєстрацію, є внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - ЄДР) запису про рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи. Частиною першою цієї статті визначено перелік документів, що подаються державному реєстратору.

Другим етапом є безпосереднє проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом перетворення, але не раніше двох місяців з дня публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення про припинення юридичних осіб, що перетворюється. Порядок проведення державної реєстрації новоутвореної юридичної особи здійснюється у порядку, встановленому статтями 24 - 27 Закону про реєстрацію.

Крім того, абзацом другим ч. 3 ст. 107 ЦК України встановлено, що нотаріально посвідчені копії передавального акта та розподільчого балансу передаються в орган, який здійснює державну реєстрацію, за місцем державної реєстрації юридичної особи, що припиняється, а також в орган, який здійснює державну реєстрацію, за місцем державної реєстрації юридичної особи правонаступника .

При цьому передавальний акт або розподільчий баланс, відповідно до ч. 3 ст. 107 ЦК України, повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Підписи голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально посвідчені.

Відтак третім етапом, що наступає після проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом перетворення, є проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, яка припиняється в результаті перетворення, що проводиться в порядку, встановленому статтею 37 Закону про реєстрацію. Зокрема, частиною першою цієї статті визначено перелік документів, що подаються державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб.

Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції підтримує висновок суду першої інстанції, що, відповідачем порушено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її перетворення.

Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області - залишити без задоволення.

Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2016 року - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів відповідно до ст. 212 та ч. 5 ст. 254 КАС України.

Головуючий: Ю.В. Дурасова

Суддя: А.О. Коршун

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2016
Оприлюднено12.07.2016
Номер документу58812016
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/2387/15

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 14.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 11.03.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Постанова від 23.11.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Постанова від 23.11.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 15.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 31.08.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні