ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" липня 2016 р. Справа № 809/569/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Черепія П.М.
при секретарі судового засідання Дубінській І.В.
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,
відповідача: не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ"
до відповідача: Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області
про визнання протиправними і скасування постанов №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 року та наказу № 29 від 04.04.2016 року,-
ВСТАНОВИВ:
23.05.2016 року Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ" звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області про визнання протиправними і скасування постанов №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 року та наказу № 29 від 04.04.2016 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що наказ відповідача № 29 від 04.04.2016 року в частині проведення позапланової перевірки Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ", щодо будівництва багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення №№ 1-5 в межах вул. Бугая-Потічна-Симоненка, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ є протиправним, оскільки Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України" та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи від 28.12.2014 року № 71-VIII встановлено обмеження щодо проведення перевірок контролюючими органами підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік.
Оскільки в позивача обсяг доходу за попередній календарний рік (2015 рік) становить меньше 20 мільйонів гривень, тому у відповідача були відсутні підстави для проведення перевірки, а разом з тим і прийняття постанов про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав наведених в позовній заяві. Просять позов задоволити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні 04.07.2016 року позовні вимоги не визнав та заперечив з підстав наведених в запереченні на адміністративний позов. Просив в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступне.
На підставі листа УСБУ в Івано-Франківській області № 60/8/2-3441 від 01.04.2016 року Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області 24.04.2016 року видано наказ № 29 "Про проведення позапланових перевірок" згідно з Додатком до наказу. Відповідно додатку до спірного наказу, в перелік проведення позапланової перевірки, щодо будівництва багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення, входять будинки №№ 1-5 в межах вул.Бугая-Потічна-Симоненка, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ. (а.с. 151-154)
04.04.2015 року начальником Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області видано направлення головному інспектору будівельного нагляду ОСОБА_3 за №1/29 для здійснення позапланової перевірки на будівництво багатоквартирних житлових будинків з приміщенням громадського призначення №№ 1-5 в межах вул. Бугая-Потічна-Симоненка, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ. Строк дії направлення з 26 по 26 2016 року, без місяця, на що суд звертає увагу. (а.с. 100)
26.04.2016 року голова правління обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ" ОСОБА_4 не допустив представника відповідача до проведення перевірки, про що, головний інспектор Кисляк М.В. склав акти про недопущення, протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності. (а.с.70-89)
Постановами №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 року інспектор будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області ОСОБА_3, за порушення пункту 2 частини 6 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" наклав штраф на Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ" в розмірі 14 500 грн. за кожне порушення. (а.с.90-99)
За наслідками розгляду даної адміністративної справи суд не погоджується з правомірністю видачі наказу № 29 на проведення перевірки від 04.04.2016 року та прийнятими постановами №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 року про накладення штрафу.
Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України затвердженої Указом Президента України № 439/2011 від 08.04.2011 року (далі положення № 439/2011) Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» (далі - Постанова №408), яку прийнято у зв'язку із запровадженням статтею 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» затверджено Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців, до яких, зокрема належить Держархбудінспекція України.
Таким чином, відповідач належить до контролюючих органів, які мають право на проведення перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за виключенням випадків, передбачених пунктом 3 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII.
Відповідно до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII. встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:
- з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;
- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Як встановлено судом, обсяг доходу обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ" за попередній календарний рік (2015 рік) становить менше 20 мільйонів гривень, що підтверджується податковим звітом, а тому перевірку позивача відповідач мав право проводити лише з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами кримінально процесуального кодексу України. (а.с. 102-108)
Разом з цим, відповідач не навів суду доказів, які б свідчили про надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірки, звернення позивача із заявкою щодо його перевірки.
Щодо листа Управління Служби безпеки України в Івано-Франківській області № 60/8/2-3441 від 01.04.2016 року, на підставі якого видано наказ № 29 на проведення перевірки, на який посилається відповідач та вказаний лист, не відповідає вимогам кримінально процесуального кодексу України, а носить інформаційний характер. (а.с. 101)
Таким чином, враховуючи обмеження, встановлене Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII, у відповідача були відсутні правові підстави для призначення перевірки позивача, тому суд приходить до висновку, що наказ № 29 від 04.04.2016 року "Про проведення позапланових перевірок" згідно з додатком до наказу в частині проведення позапланової перевірки, щодо будівництва багатоквартирних житлових будинків з приміщеннями громадського призначення №№ 1-5 в межах вул. Бугая-Потічна-Симоненка, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ, слід визнати протиправним та скасувати, як і визнати протиправним і скасувати постанови про накладення штрафу №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 року.
У відповідності до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами дакази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 94 кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області за рахунок державних асигнувань підлягає стягненню на користь позивача сплачений судовий збір в розмірі 8268 грн.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158, 159, 160, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними і скасувати постанови управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області за №№ 18/1009/02-43/2016, 16/1009/02-43/2016, 17/1009/02-43/2016, 19/1009/02-43/2016, 15/1009/02-43/2016 від 26.05.2016 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Визнати протиправним і скасувати наказ управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області № 29 від 04.04.2016 року в частині призначення позапланової перевірки будівництва багатоквартирних житлових будинків № 1-5 в межах вул. Бугая-Потічна-Симоненка, с. Вовчинець, м. Івано-Франківськ.
Сягнути з Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Сонячний Франківськ" (код ЄДРПОУ 37795111) сплачений судовий збір в розмірі 8268 грн. (вісім тисяч двісті шістдесят вісім гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Черепій П.М.
Постанова складена в повному обсязі 08.07.2016 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2016 |
Оприлюднено | 13.07.2016 |
Номер документу | 58856563 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Черепій П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні