Ухвала
від 07.07.2016 по справі 2а-175/1625/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

07 липня 2016 рокусправа № 2а-175/1625/15

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Лукманової О.М.

суддів: Божко Л.А. Прокопчук Т.С.

при секретарі: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області на постанову Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 20.05.2015 року у справі №2а-175/1625/15 за позовом Приватного акціонерного товариства «Аграрно-виробниче підприємство «Содружество» до Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, треті особи: Державне підприємство «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання недійсним рішення про затвердження нормативної грошової оцінки землі, зобов'язання внести зміни до нормативної грошової оцінки, -

в с т а н о в и л а:

У квітні 2015 року ПАТ «АВП «Содружество» (далі по тексту - позивач) звернулося до суду з позовами до Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області (далі по тексту - відповідач), в якому просило визнати недійсним рішення відповідача №856-20/VІ від 26.12.2012 року про затвердження нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне в частині застосування його відносно земельних ділянок, які знаходяться у користуванні ПАТ «АВП «Содружество» на правах оренди, кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, загальною площею 7,7671 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0220, загальною площею 4,4962 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0219, загальною площею 4,3242 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0217, загальною площею 4,3036 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0214, загальною площею 4,4916 га, кадастрові номера 1221455800-02-001-0679, 1221455800-02-001-0680, 1221455800-02-001-0681, 1221455800-02-001-0682, загальною площею 2,2403 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0213, загальною площею 3,8702 га, кадастровий номер 1221455800-02-001-0215, загальною площею 6,3258 га, з дати прийняття оскаржуваного рішення та зобов'язати відповідача внести зміни до нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне відносно вищевказаних земельних ділянок, з урахуванням зміненого показника, який характеризує використання земельних ділянок, в розмірі 0,5, до внесення змін до нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне при розрахунку розміру орендної плати за вищевказані земельні ділянки, застосовувати дані нормативної грошової оцінки земельних ділянок, вказані в договорах оренди землі від 25.02.2008 року, від 25.03.2008 року та від 28.03.2008 року, з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки за 2008-2014 роки.

Ухвалою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 27.04.2015 року позови об'єднані в одне провадження. (а.с.30, т.1).

Постановою Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 20.05.2015 року позовні вимоги задоволено. Визнано недійсним рішення двадцятої сесії шостого скликання Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області №856-20/VІ від 26.12.2012 року про затвердження нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне в частині застосування його відносно земельних ділянок: кадастровий номер 1221455800-02-001-0216, кадастровий номер 1221455800-02-001-0220, кадастровий номер 1221455800-02-001-0219, кадастровий номер 1221455800-02-001-0217, кадастровий номер 1221455800-02-001-0214, кадастрові номера 1221455800-02-001-0679, 1221455800-02-001-0680, 1221455800-02-001-0681, 1221455800-02-001-0682, кадастровий номер 1221455800-02-001-0213, кадастровий номер 1221455800-02-001-0215, що знаходяться у користуванні у ПАТ «АВП «Содружество» на правах оренди з дати прийняття рішення двадцятої сесії шостого скликання Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області №856-20/VІ від 26.12.2012 року та зобов'язано Ювілейну селищну раду Дніпропетровського району Дніпропетровської області внести зміни до нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне відносно вищевказаних земельних ділянок, з урахуванням зміненого показника коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, у розмірі 0,5, до внесення змін до нормативної грошової оцінку земель сел. Ювілейне при розрахунку розміру орендної плати по вищевказаним земельним ділянкам застосовувати дані нормативної грошової оцінки земельних ділянок, вказані в договорі оренди землі від 25.02.2008 року, від 25.03.2008 року та від 28.03.2008 року, з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки за 2008-2014 роки.

З постановою суду першої інстанції не погодилась Ювілейна селищна рада Дніпропетровського району Дніпропетровської області та подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції. Свої вимоги обґрунтувала тим, що оскаржуваним рішенням було затверджено нормативну грошову оцінку земель, яка була здійснена відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомземом України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11. Вказана оцінка розроблена ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», яке має ліцензію Державного комітету України із земельних ресурсів АГ №505656, Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджена Ювілейною селищною радою з попереднім громадським обговоренням. Апелянт вказував, що Технічна документація пройшла обов'язкову державну експертизу відповідно до положень Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» (висновок експертизи від 21.11.2012 року №346), без зауважень з боку Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області. Апелянт зазначав, що позивач, починаючи з 28.12.2012 року мав можливість ознайомитися із затвердженою нормативною грошовою оцінкою. Апелянт вказував, що оскаржуване рішення не містить жодного коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, розмірів орендної плати, кадастрових номерів, у тому числі стосовно позивача.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що згідно приписів п.3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомземом України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), враховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить згідно з даними таблиці 1.1 додатку 1 до Порядку: для категорії земель за функцією використання - інші землі, до яких за функцією використання віднесено землі, зайняті поточним будівництвом та землі, відведені під майбутнє будівництво, Кф - 0,5, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року №377, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 14.12.1998 року за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. Суд першої інстанції зазначив, що згідно довідки Головного управління статистики у Дніпропетровській області (додаток №12, 13), основним видом діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель. Згідно довідки №665 від 27.03.2015 року, наданої позивачу управлінням Держземагенства у Дніпропетровській області, земельні ділянки, що знаходяться в оренді позивача, загальною площею 37,819 га обліковуються як землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під будівництво, а згідно 6-зем - як землі, відведені під будівництво (графа 59), згідно договорів оренди земельних ділянок, останні передавались відповідачем (орендодавцем) позивачу (орендарю) для житлової забудови і громадського призначення забудови житлового мікрорайону «Володимирський», який знаходиться на стадії проектування окремих об'єктів будівництва. Суд першої інстанції вважав, що у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, що знаходяться в оренді позивача, виданому Управлінням Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, неправомірно вказано коефіцієнт Кф - 1,0, який був встановлений рішенням відповідача від 26.12.2012 року №856-20/VІ.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 20.10.2015 року залучено у якості третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог, ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою та Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровській області (а.с.53, 54, т.2).

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2015 року залучено у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (а.с.77, 78, т.2).

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Матеріалами справи встановлено, що рішенням Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 23.10.2007 року було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, загальною площею 40,2626 га ЗАТ «АВП «Содружество» для житлової забудови і громадського призначення (забудови житлового мікрорайону «Володимирський») на території Ювілейної селищної ради та надано земельні ділянки в оренду, загальною площею 40,2626 га, у тому числі рілля - 40,2626 га за рахунок земель, які знаходяться у постійному користуванні ЗАТ «АВП «Содружество» в межах населеного пункту на території Ювілейної селищної ради, терміном на 49 років з орендною платою 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виготовленої ДП «Дніпропетровський інститут землеустрою» на період будівництва, а саме: земельну ділянку №1, площею 3,8702 га з орендною платою 7616,55 грн. на рік; земельну ділянку №2, площею 4,4916 га з орендною платою 8839,47 грн. на рік; земельну ділянку №3, площею 6, 3258 га з орендною платою 12449,18 грн. на рік; земельну ділянку №4, площею 7,7671 га з орендною платою 15285,65 грн. на рік; земельну ділянку №5, площею 4,3036 га з орендною платою 8469,48 грн. на рік; земельну ділянку №6, площею 4,6839 га з орендною платою 9217,92 грн. на рік; земельну ділянку №7, площею 4,3242 га з орендною платою 8510,03 грн. на рік; земельну ділянку №8, площею 4,4962 га з орендною платою 8848,52 грн. на рік. Орендна плата сплачується щомісячно, щорічно переглядається. На земельні ділянки №№2, 4, 6, 8 накладено дію земельного сервітуту №2 (згідно УКПОКЧЗД) - використання земельної ділянки для прокладки і ремонту лінійних інженерних споруд (а.с.11, т.1).

Відповідно до вказаного рішення були укладені договори оренди землі для житлової забудови і громадського призначення (забудова житлового мікрорайону «Володимирський»).

Матеріалами справи встановлено, що Ювілейною селищною радою Дніпропетровського району Дніпропетровської області було прийнято рішення від 12.07.2011 року №389-7/VІ про проведення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту Ювілейне, виконання інвентаризації земель селища Ювілейне (а.с.147, 2).

Між Ювілейною селищної радою та ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» 12.09.2011 року було укладено договір №430 про створення (передачу) науково-технічної документації (а.с.172-173, т.2).

Згідно Висновку державної експертизи землевпорядної документації Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області від 21.11.2012 року №346, вказана документація погоджена без зауважень (п.10) та в цілому відповідає вимогам чинного законодавства та нормативних документів і оцінена позитивно (п.11) (а.с.218, т.2).

Рішенням Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2012 року за №856-20/VІ затверджено нормативну грошову оцінку земель сел. Ювілейне, яка включає схему економіко-планувального зонування, схему прояву локальних факторів оцінки; картограму розповсюдження агровиробничих груп ґрунтів. Рішенням встановлено, що базова вартість одного кв.м території населеного пункту становить 80,45 грн./кв.м, граничні значення зонального коефіцієнта Км2 в межах економіко-планувальних зон сел. Ювілейне: Км2 mіn-0,764 Км2, mах - 1,365. Рішенням було запропоновано землекористувачам, власникам та орендарям землі провести нормативну грошову оцінку земельних ділянок для перерахунку розміру плати за землю з 01.01.2014 року, відповідно до пп.4.1.9 ст.4 Податкового кодексу України. Рішення було введено в дію з 01.01.2013 року.

Встановлено, що інформація про прийняття оскаржуваного рішення Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2012 року за №856-20/VІ була опублікована у газеті «Дніпровська зоря» 01.02.2013 року №5 (7773) (а.с.245, т.2).

Матеріалами справи встановлено, що ПАТ «АВП «Содружество» 23.09.2014 року звернулося з листами №275, 279, 278, 276, 273, 277, 272, 274 до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з проханням надати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок, які перебувають у нього в оренді (а.с.17, 48, 80, 111, 142, 173, 207, 238, т.1).

29.10.2014 року Управлінням Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області ПАТ «АВП «Содружество» видано витяги з технічної документації нормативно грошової оцінки земельної ділянки: №3967, №3970, №3969, №3968, №3965, №3963, №3964, №3966 (а.с.18, 49, 81, 112, 143, 174, 208, 239, т.1).

У вказаних витягах коефіцієнт Кф визначений 1. Згідно витягам земельні ділянки знаходяться у 11 економіко-планувальній зоні, 160 квартал. Згідно довідки Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 27.03.2015 року за №665, земельні ділянки запитуваної площі 37,819 га відносяться до земель житлової та громадської забудови, згідно 6-зем - землі відведені під будівництво (а.с.19, т.1).

У подальшому, ПАТ «АВП «Содружество» 30.01.2015 року звернулося до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі з проханням надати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які передані йому в оренду для житлової забудови і громадського призначення (забудови житлового міськрайону «Володимирський») із застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, у розмірі 0,5, відповідно до додатку 1 таблиці 1.1 наказу Державного комітету по земельним ресурсам, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української Академії аграрних наук від 27.01.2006 року №18/15/21/11 (а.с.20, 51, 83, 114, 145, 176, 210, 241, т.1).

12.02.2015 року Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі було надано відповідь за №00339, якою відмовило у наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у зв'язку з тим, що вказані земельні ділянки включені до 11 економіко-планувальної зони, 160 квартал, куди включені землі за категорією: житлова забудова, землі громадського призначення, землі комерційного використання, землі зелених насаджень, землі технічної інфраструктури, землі промисловості, землі транспорту, серед перелічених категорій функціонального призначення відсутня категорія інші землі, до якої входить склад категорії земель (землі, зайняті поточним будівництвом) (а.с.21, т.1).

Як вбачається з копії Технічної документації з коригування нормативної грошової оцінки селища Ювілейне Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, затвердженої рішенням Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2012 року №856-20/VІ, а саме статистичної звітності (по формі №6-зем) ПАТ «АВП «Содружество» використовується під будівництво (будівництво, на яких не розпочато) - 17,5712 га, з них зайнятих поточним будівництвом - 0 (а.с.135, т.2). Згідно додатку Ж.4 грошова оцінка земель різного функціонального використання у розрізі економіко-планувальних зон (грн. за 1 кв.м.) без урахування Км3 - для земель житлової забудови, транспорту, зв'язку визначено коефіцієнт - 1,00, для рекреаційного призначення та інших відкритих земель - 0,50. Згідно додатку Ж5 11 економіко-планувальна зона, 160 квартал включає землі житлової забудови, Кф - 1,00, землі зелених насаджень, КФ - 0,50. (а.с.131, 141, т.2).

Як вбачається з матеріалів справи, на час прийняття спірного рішення, Ювілейною селищною радою 29.04.2009 року було прийнято два рішення за №1027-18/V, яким надано дозвіл ЗАТ «АВП «Содружество» на розробку проекту «Забудова житлового мікрорайону «Володимирський» в сел. Ювілейне. Дощова каналізація», згідно наданих МКП по ремонту та експлуатації гідроспоруд технічних умов на дощову каналізацію №6 від 12.02.2009 року та затвердженого містобудівного обґрунтування та проекту забудови житлового мікрорайону та за №1028-18/V, яким надано дозвіл ЗАТ «АВП «Содружество» на розробку проекту «Забудова житлового мікрорайону «Володимирський» в сел. Ювілейне Дніпропетровського району Дніпропетровської області. Зовнішнє електропостачання» згідно наданих ВАТ «ЕК «Дніпрообленерго» технічних умов на електрозабезпечення №743/4-08-ТУ від 16.10.2008 року та затвердженого містобудівного обґрунтування та проекту забудови житлового мікрорайону (а.с.25, 26, т.1).

В матеріалах справи є пояснення третьої особи - ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 11.02.2016 року, згідно яких при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, переданих в оренду ПАТ «АВП «Содружество» була застосована довідка Ювілейної селищної ради від 26.01.2012 року №187, згідно якої ПАТ «АВП «Содружество» будівництво не здійснювало, велися підготовчі роботи та розроблювалися проекти будівництва, жодний об'єкт забудови не був введений в експлуатацію (а.с.220-223, т.2).

Вищевказані обставини підтверджуються наступними доказами. 14.08.2008 року рішенням Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області №828-14/V було затверджено проект забудови житлового мікрорайону «Володимирський» у сел. Ювілейне Дніпропетровського району. (а.с.22, т.3). 15.10.2009 року рішенням ради №11-20/V було затверджено скорегований проект забудови житлового мікрорайону «Володимирський» у сел. Ювілейне Дніпропетровського району з урахуванням збільшення площі зони об'єктів комерційного призначення до 21,5 га (а.с.24, т.3). Всі технічні умови на електрозабезпечення об'єкту, водопостачання та каналізацію, позитивні висновки комплексної державної експертизи по робочому проекту «Забудова житлового мікрорайону «Володимирський» були одержані у 2008 - 2011 роках, проект землеустрою був затверджений у 2008 році. Дозвіл на виконання будівельних робіт було одержано 28.12.2007 року, продовжено у 2009 році. У подальшому будівельні роботи було продовжено у 2015 році, про що свідчить Декларація про початок виконання будівельних робіт від 01.03.2016 року (а.с. 19-53, т.3).

Позивачем, як доказ обґрунтованості своїх позовних вимог надавались витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, переданих йому в оренду, видані йому ДП «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» 01.02.2008 року, згідно яких коефіцієнт був зазначений 0,5 (землі, відведені під майбутнє будівництво). Колегія суддів аналізуючи вказані витяги, зазначає, що на той період позивачем здійснювалось поточне будівництво, що підтверджується доказами у справі, які наведені вище.

У судовому засіданні ставилось питання про проведення судової експертизи на предмет відповідності нормативної грошової оцінки земель селища Ювілейне вимогам нормативно-правових актів, проведення якої позивач просив доручити Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз, однак, своїм листом від 24.06.2016 року №10/12-05/1087, вказана експертна установа відмовилась від проведення експертизи з підстав неможливості проведення судової експертизи з питань землеустрою щодо відповідності вимогам нормативно-правових актів окремої земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.26, ст.ст. 29, 30, 31 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі. Документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації. Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником. Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою. Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України. Зміни до документації із землеустрою вносяться за рішенням органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або власників землі та землекористувачів, у тому числі орендарів, які затвердили проекти землеустрою.

Відповідно п.п. 1.4, 1.7, 3.3, 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельним ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 року за №18/15/21/11 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за №388/12262, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться суб'єктами оціночної діяльності, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою. Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою:

В х Нп

Цн = --------- х Кф х Км

Нк

де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель». Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності. Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. Коефіцієнт функціонального використання для земельних ділянок змішаного використання визначається як середньозважене (за площею) значення коефіцієнтів функціонального використання окремих частин земельної ділянки змішаного використання. Підставою для виділення частин земельної ділянки різного функціонального використання є виключно затверджені дані інвентаризації земельної ділянки та землеустрою.

Згідно розділу 4 вказаного вище Порядку за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Додатком 1 до цього Порядку затверджено коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), серед яких є землі житлової забудови, Кф - 1,0, землі, інші землі, з них землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво Кф - 0,5.

Аналізуючи спірні правовідносини та нормативно-правове законодавство, а також докази у справі, колегія суддів зазначає, що фактично підставою для звернення позивача до суду була незгода його з витягами з технічної документації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які передані Ювілейною селищною радою Дніпропетровського району Дніпропетровської області ПАТ «АВП «Содружество» в оренду. Вказані витяги видані 29.10.2014 року Управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, яке не є відповідачем у справі. В подальшому 30.01.2015 року ПАТ «АВП «Содружество» повторно зверталося до Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з проханням видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з Кф - 0,5 замість 1,0, однак 12.02.2015 року одержало відмову з тих підстав, що витяги видані обґрунтовано у відповідності з Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель сел. Ювілейне.

Колегія суддів, приймаючи рішення, звертає увагу на те, що позивач оскаржив рішення Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2012 року №856-20/VІ, з пропущенням строку звернення, при цьому взагалі не обґрунтував його поважність. Суд першої інстанції не звернув на ці обставини увагу та не з'ясував підстави поважності строку звернення позивачем до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Судом апеляційної інстанції з'ясовувалось питання поважності пропуску звернення до суду позивачем. ПАТ «АВП «Содружество» у своїх поясненнях від 18.03.2016 року №65, пояснило, що про порушення своїх прав дізналось після одержання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, оскільки, раніше не мали можливості з-за відсутності у своєму розпорядженні інженера-землевпорядника з відповідною кваліфікацією розібратися в технічній документації з землеустрою. Колегія суддів критично оцінює вищевказане твердження, оскільки, відсутність відповідного спеціаліста не є підставою для поновлення строку звернення до суду. Матеріалами справи встановлено, що інформація про оскаржуване рішення відповідача була опублікована у газеті «Дніпровська зоря» 01.02.2013 року №5 (7773). Вказане рішення ради було доступне для всіх зацікавлених осіб. Рішенням ради було зобов'язано землекористувачів та орендарів землі провести нормативну грошову оцінку земельних ділянок для перерахунку розміру плати за землю з 01.01.2014 року відповідно до пп. 4.1.9 п.4.1 ст.4 Податкового кодексу України (а.с.240-242, т.2).

Відповідно до частин 1, 2 ст.99, ч.1 ст.100 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що позивачем пропущено без поважних причин строк звернення до суду з позовними вимогами щодо оскарження рішення Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 26.12.2013 року №856-20/VІ, оскільки, докази поважності пропущення строку звернення, на які посилається позивач не є поважними.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, постанову суду першої інстанції слід скасувати та позовні вимоги залишити без розгляду.

Керуючись п.9 ч.1 ст.155, ст.ст.203, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області - задовольнити частково.

Постанову Дніпропетровського районного суду Дніпропетровської області від 20.05.2015 року у справі №2а-175/1625/15 - скасувати.

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства «Аграрно-виробниче підприємство «Содружество» до Ювілейної селищної ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області, треті особи: Державне підприємство «Дніпропетровський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою», Управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, Управління Держгеокадастру у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання недійсним рішення про затвердження нормативної грошової оцінки землі, зобов'язання внести зміни до нормативної грошової оцінки - залишити без розгляду.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: О.М. Лукманова

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: Т.С. Прокопчук

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2016
Оприлюднено15.07.2016
Номер документу58896549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-175/1625/15

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 27.07.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні