У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/2330/15-а
Головуючий у 1-й інстанції: Дембіцький П.Д.
Суддя-доповідач: Совгира Д. І.
12 липня 2016 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Совгири Д. І.
суддів: Курка О. П. Білоуса О.В. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,
позивача: ОСОБА_2.
представника відповідача: ОСОБА_10.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Кіцманської районної державної адміністрації Чернівецької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Кіцманської районної державної адміністрації Чернівецької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішення.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2016 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з даною постановою суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
В судовому засіданні позивач підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд задовольнити її.
Представник відповідача заперечував проти задоволення апеляційної скарги позивача та просив суд залишити її без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2016 року - без змін.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 в судове засідання не з'явився про причини неявки суду не повідомив, хоча про час та дату розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 15 квітня 2015 року на підставі розпорядження Голови Кіцманської районної державної адміністрації Чернівецької області № 98 оголошено конкурс на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури районної державної адміністрації та розміщено оголошення в газеті "Вільне життя" від 17.04.2015 р. № 16.
12 травня 2015 року до конкурсної комісії ОСОБА_4, подав документи згідно вимог для прийняття участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури, як передбачено п. 13 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців Затверджених ПКМ України від 15 лютого 2002 року № 169.
14 травня 2015 року до Кіцманської райдержадміністрації Позивачем була подана заява із проханням про укладання трудового договору у разі повторного прийняття на роботу ОСОБА_2, відповідно до статті 42-1 Кодексу законів про працю України та призначення на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської РДА.
15 травня 2015 року позивач подав документи для прийняття участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури, як передбачено п. 13 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців Затверджених ПКМ України від 15 лютого 2002 року № 169.
29 травня 2015 року Кіцманською РДА проведено конкурс на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури за результатами якого складено протокол № 2 конкурсної комісії від 29.05.2015 року. Комісією прийнято рішення рекомендувати голові райдержадміністрації призначити на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово - комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації ОСОБА_4 та зарахувати до кадрового резерву на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації ОСОБА_2.
12 червня 2015 року Позивач звернувся до Кіцманської районної державної адміністрації із проханням надати копію протоколу № 2 засідання конкурсної комісії від 29 травня 2015 року. Листом від 17.06.2015 року № А/ЗШ-24 йому було надано копію даного протоколу.
25 червня 2015 року згідно розпорядження Голови Кіцманської РДА № 65-ОС від 24.06.2015 року ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації, як такого що пройшов конкурсний відбір.
13.01.2016 року згідно розпорядження Голови Кіцманської РДА № 7-ОС від 13.01.2016 року ОСОБА_4 звільнено з посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації за угодою сторін, згідно п. 1 статті 36 Кодексу законів про працю України.
Судом першої інстанції з метою з'ясування обставин справи було зобов'язано сторони надати письмові докази на підтвердження, або спростування позовних вимог. З урахуванням заявлених клопотань позивача, відповідача, оголошувалася перерва у зв'язку з необхідністю витребування письмових доказів щодо підтвердження обставин правомірності прийняття спірного рішення та необхідністю виклику для допиту як свідків посадових осіб.
Оскільки позивачем на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги не було надано достатньо доказів для встановлення обставин справи, суд відповідно до вимог ч. ч. 4,5 ст. 11 КАС України зобов'язував сторони надати суду письмові докази, які б вказували на законність підстав прийняття спірного рішення та інші документи, які мали значення для розгляду справи, у зв'язку з чим розгляд справи неодноразово зупинявся.
Частиною 1 ст. 69 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь які фактичні дані на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують позовні вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Дослідженням письмових доказів а саме трудової книжки, судом першої інстанції встановлено що ОСОБА_2 01 серпня 2003 року прийняв присягу державного службовця та був призначений на посаду заступника начальника відділу містобудування та архітектури Кіцманської райдержадміністрації начальника районної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю.
10 квітня 2012 р. позивач призначений на посаду начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської районної державної адміністрації Чернівецької області.
09 квітня 2014 р. ОСОБА_2 звільнений зі займаної посади за угодою сторін згідно п.1 ст. 36 КЗпП України на підставі розпорядження №39-ос від 09.04.2014 р. Кіцманської РДА Чернівецької області. 14.08.2014 року ОСОБА_2 поновлено на посаді начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської РДА Чернівецької області. 31.10.2014 р. ОСОБА_2 звільнений із займаної посади за угодою сторін згідно п.1 ст. 40 КЗпП. Вказане звільнення ОСОБА_2, оскаржив до суду. Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 березня 2015 року у позові ОСОБА_2, про поновлення на посаді відмовлено. Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 18.06.2015 року постанову суду першої інстанції від 25 березня 2015 року скасовано та поновлено ОСОБА_2 на посаді начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської РДА Чернівецької області.
Згідно листа відповідача від 13.05.2016 року № 01-26/12-285 вбачається, що Кіцманська РДА на виконання постанови Вінницького апеляційного адміністративного суду від 18 червня 2015 року поновила ОСОБА_2 на посаді начальника відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Кіцманської РДА Чернівецької області з 01.11.2014 року, якому необхідно приступити до виконання обов'язків із 16 травня 2016 р.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 12 травня 2015 року до конкурсної комісії подав документи згідно вимог для прийняття участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури, як передбачено п. 13 Порядку, а також згідно оголошення у якому визначено наступні вимоги: стаж організаційної та професійної роботи за фахом у сфері містобудування, архітектури не менше 5 років або стаж роботи за фахом в інших сферах на керівних посадах не менше 7 років.
Заповнена особова картка ОСОБА_4 (форма П-2 ДС) з відповідними додатками підтверджує стаж роботи за фахом у сфері містобудування та архітектури більше 5 років, диплом Національного університету «Львівська політехніка» від 31 грудня 2013 року серії ВК № 45928148 про повну вищу освіту за спеціальністю «Містобудування» та кваліфікацією професіонала в галузі архітектури та планування міст свідчить про наявність у ОСОБА_4 вищої архітектурної освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, копію трудової книжки у якій зазначено трудову діяльність ОСОБА_4 за фахом у сфері містобудування та архітектури Товариства з обмеженою відповідальністю «Рус-Ол».
Стаж роботи ОСОБА_4 за фахом також підтверджуються біографічною довідкою, а також довідкою Товариства з обмеженою відповідальністю «Рус-Ол» від 02.06.2015 року
№ 54-55.
Дослідженням матеріалів УПФ України в Святошинському районі Київської області встановлено, що згідно копії звітності ТОВ «РУС-Ол» за 2010-2013 р.р. та звіту про суми заробітної плати працівників за 2007-2009 р.р. значаться відомості застрахованої особи - працівника ОСОБА_4, якому нараховувалась заробітна плата та сплачувались страхові внески. Вказані обставини не заперечували сторони.
Із змісту Протоколу № 2 від 29.05.2015 року засідання конкурсної комісії вбачається, що конкурсна комісія в складі голови ОСОБА_5, заступника голови комісії ОСОБА_6, членів комісії ОСОБА_7, ОСОБА_10., ОСОБА_8, представника ОСОБА_9, за наслідками оцінювання та підбиття підсумків письмового іспиту визначили, що ОСОБА_4, набрав загальну кількість балів - 24, ОСОБА_2 загальна сума балів - 19). На підставі підсумків письмового іспиту та співбесіди з кандидатами, конкурсна комісія вирішила рекомендувати голові райдержадміністрації призначити на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації ОСОБА_4 Зарахувати до кадрового резерву на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації ОСОБА_2, за згодою. Рішення конкурсної комісії прийнято одноголосно.
Згідно висновків робочої групи викладених у Довідці Чернівецької ОДА від 05.08.2015 року № 11-07/58 про результати перевірки стосовно допущення до конкурсу на заміщення вакантної посади ОСОБА_4, вбачається, що конкурсна комісія Кіцманської РДА 29 травня 2015 року правомірно допустила претендента ОСОБА_4 до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської РДА.
Із змісту відповіді УМВС України в Чернівецькій області вбачається, що зловживань посадових осіб Кіцманської РДА службовим становищем у сприянні іншому конкурсанту в призначенні на посаду при проведенні конкурсу на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури, не встановлено, будь-яких ознак кримінального чи адміністративного правопорушення.
Згідно пояснення ОСОБА_8 наданого у судовому засіданні в суді першої інстанції вбачається, що остання займає посаду головного спеціаліста з питань кадрового забезпечення Кіцманської РДА, одночасно входила до складу конкурсної комісії. Щодо позиції ОСОБА_2 про неналежність документів, наданих претендентом ОСОБА_4 до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури, зазначила що вказана позиція не відповідає об'єктивним матеріалам справи.
ОСОБА_8 також зазначила, що прийом документів здійснювався з урахуванням вимог пункту 13 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 169, яким визначено вичерпний перелік документів необхідних подати для участі в конкурсі на заміщення вакантної посади державного службовця, зокрема: 1. Заява про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби. 2. Заповнена особова картка (форма П-2 ДС) з відповідними додатками. 3. Дві фотокартки розміром 4x6 см. 4. Копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня. 5. Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції". 6. Копія документа, який посвідчує особу. 7. Копія військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов'язаних). 8. Довідка про допуск до державної таємниці (у разі його наявності).
Також зазначила, що у оголошені про конкурс на заміщення спірної вакантної посади ставилися наступні вимоги: стаж організаційної та професійної роботи за фахом у сфері містобудування, архітектури не менше 5 років із врахуванням вимог статті 14 Закону України «Про архітектурну діяльність».
ОСОБА_4 особисто подав заяву на участь у конкурсі, особову картку (форми П-2 ДС) з відповідними додатками, які підтверджували стаж організаційної та професійної роботи за фахом у сфері містобудування та архітектури більше 5 років, диплом про вищу освіту Національного університету «Львівська політехніка» від 31 грудня 2013 року серії ВК № 45928148 за спеціальністю «Містобудування» та кваліфікацією професіонала в галузі архітектури та планування, із змісту якого вбачалось наявність у ОСОБА_4 вищої архітектурної освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, а також копію трудової книжки додатково на час проведення конкурсу.
Оскільки надані документи ОСОБА_4, відповідали встановленому порядку, встановленим вимогам, копії відповідали оригіналам, слідів підробок не вбачалось, тому було прийнято рішення про прийняття вказаних документів та надання дозволу на взяття участі у конкурсі.
Водночас ОСОБА_8 зазначила у суді першої інстанції, що відповідно до вимог пункту 15 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством.
29 травня 2015 року на засіданні конкурсної комісії було оголошено перелік документів наданих кандидатами в тому числі і ОСОБА_4 Оскільки документи сумнівів не викликали, комісією було прийнято рішення допустити до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури ОСОБА_2 та ОСОБА_4 З урахуванням оцінювання та підсумків письмового іспиту ОСОБА_4 набрав загальну суму балів - 24, ОСОБА_2 загальну суму балів - 19.
По закінченню складання іспиту, співбесіди головою конкурсної комісії було поставлено запитання до кандидатів чи є у них зауваження до роботи конкурсної комісії. У жодного кандидата зауважень та нарікань на роботу конкурсної комісії не було, про що було зазначено в протоколі №2 засідання конкурсної комісії від 29 травня 2015 року.
У конкурсної комісії не було жодних підстав не зарахувати стаж роботи ОСОБА_4, який зазначено згідно записів у трудовій книжці, а тому комісія правомірно допустила ОСОБА_4 до участі в конкурсі на підставі поданих документів.
Крім того ОСОБА_8 звернула увагу суду на те, що документи, які подавались на конкурс ОСОБА_4, що свідчили про стаж роботи, висновок конкурсної комісії направлялись до Чернівецької ОДА, де ОСОБА_4 пройшов співбесіду, отримав погодження в призначенні на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської РДА. (т. 1 а.с. 51; а.с. 69 т. 2).
Допитані у судовому засіданні в суді першої інстанції, як свідки ОСОБА_10., ОСОБА_6, ОСОБА_5 показали, що 29 травня 2015 року на засіданні конкурсної комісії було оголошено перелік документів наданих кандидатами в тому числі і ОСОБА_4 Перелік документів та їх відповідність перевіряла та готувала головний спеціаліст із питань кадрового забезпечення Кіцманської РДА ОСОБА_8, яка одночасно входила до складу конкурсної комісії. Оскільки документи подані претендентами, в тому числі ОСОБА_4, сумнівів не викликали, відповідали встановленому порядку, комісією було прийнято рішення допустити до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури ОСОБА_2, ОСОБА_4 З урахуванням оцінювання, співбесіди, підсумків письмового іспиту ОСОБА_4 набрав загальну суму балів - 24, ОСОБА_2 загальну суму балів - 19.
По закінченню складання іспиту, співбесіди, головою конкурсної комісії було поставлено запитання до кандидатів чи є у них зауваження до роботи конкурсної комісії. У жодного кандидата зауважень та нарікань на роботу комісії не було, про що було зазначено в протоколі № 2 засідання конкурсної комісії від 29 травня 2015 року.
Також свідки зазначили, що у конкурсної комісії не було жодних підстав не зарахувати стаж роботи ОСОБА_4, який зазначено у трудовій книжці, та і інших документах, а тому вважали, що комісія правомірно допустила ОСОБА_4 до участі в конкурсі на підставі поданих документів.
Крім того, зазначили, що документи які подавались на конкурс ОСОБА_4, свідчили про стаж його роботи, а також Протокол конкурсної комісії № 12 від 29.05.2015 року направлявся до Чернівецької ОДА, де ОСОБА_4 пройшов співбесіду та отримав погодження посадових осіб про призначення на посаду начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Кіцманської РДА. Водночас звернули увагу, що комісією Чернівецькою ОДА було проведено перевірку обставин зазначених ОСОБА_2, однак порушень щодо прийняття документів наданих ОСОБА_4, які давали право останньому прийняти участь у конкурсі на зайняття вакантної посади комісією не було виявлено.
Розглядаючи даний позов суд першої інстанції дійшов висновку про те, що відповідач діяв на підставі у спосіб та в межах чинного законодавства під час призначення на посаду відповідно до результатів конкурсної комісії. Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
До публічної служби у встановлених випадках відноситься державна служба. Так, за змістом ст. 1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 р. № 3723-XII (далі - Закон № 3723-XII) державна служба - це професійна діяльність осіб, що займають посади в державних органах та їх апараті з метою практичного виконання завдань і функцій держави та одержують зарплату за рахунок державних коштів.
Віднесення служби до державної, тобто публічної, можливе, якщо це: професійна діяльність осіб, які її обіймають, здійснюється на основі Конституції, законів та інших нормативно-правових актів, за змістом полягає у виконанні завдань та функцій держави, оплачується з державних коштів.
Статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
В силу пункту 9 частини 1 статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голова райдержадміністрації вправі утворювати консультативно-дорадчі та інші допоміжні органи райдержадміністрації, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад; Посадові та інші особи включаються до складу органів за їх попереднім погодженням. Орган утворюється у складі голови (співголів), заступника (заступників), секретаря та членів органу. Персональний склад органу затверджується головою райдержадміністрації.
Згідно норм ст. 14 Закону України "Про архітектурну діяльність" керівники органів містобудування та архітектури, визначених абзацами п'ятим - сьомим частини першої статті 13 цього Закону, за посадою є головними архітекторами відповідних адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, області, району, міста). Призначення на посаду головного архітектора області, району, міста здійснюється виключно за результатами конкурсу.
Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002року №169 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 2 Порядку конкурс на заміщення вакантної посади державного службовця повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до державної служби громадян України.
Згідно пункту 6 Порядку умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців. Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.
У пункті 9 Порядку зазначено, що конкурс проводиться поетапно: публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації; прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади; проведення іспиту та відбір кандидатів.
Пунктом 13 Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 169 визначено вичерпний перелік документів для участі в конкурсі на заміщення вакантної посади державного службовця, а саме:
1. Заява про участь у конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби.
2. Заповнена особова картка (форма П-2 ДС) з відповідними додатками.
3. Дві фотокартки розміром 4x6 см.
4. Копії документів про освіту, підвищення кваліфікації, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня.
5. Декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою, передбаченою Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".
6. Копія документа, який посвідчує особу.
7. Копія військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов'язаних).
8. Довідка про допуск до державної таємниці (у разі його наявності).
У пункті 15 Порядку зазначено, що забороняється вимагати відомості та документи, подання яких не передбачено законодавством.
Статтею 14 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що в конкурсі можуть брати участь особи, які мають вищу архітектурну освіту та стаж організаційної і професійної роботи за фахом у сфері містобудування та архітектури не менше 5 років.
Судом встановлено, що склад конкурсної комісії по заміщенню вакантних посад державних службовців, затверджений розпорядженням Кіцманської РДА від 17.08.2011 року № 356 із змінами від 16.07.2012 року № 329, від 13.02.2013 року № 25, від 18.04.2014 року № 117, від 29.05.2015 року № 163. Комісія у своїй роботі керується Порядком проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців Кіцманської РДА, затвердженим розпорядженням районної державної адміністрації від 15.08.2011р. № 355 із змінами. До повноважень членів конкурсної комісії та кадрової служби районної державної адміністрації не входить перевіряти достовірність інформації, яку подав кандидат, зокрема, наявний попередній стаж роботи та аналізувати правильність чи неправильність призначення кандидатів на посади в попередніх місцях роботи. За достовірність поданої інформації кандидат несе персональну відповідальність. (а.с. 59-75 т. 1).
Суд також зазначає, що відповідно до п.32 Порядку рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник державного органу на підставі пропозиції конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією. Тобто, рішення конкурсної комісії носить рекомендаційний характер та не є обов'язковим для виконання.
Згідно пункту 33 Порядку рішення конкурсної комісії може бути оскаржене керівнику відповідного державного органу протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням. Рішення конкурсної комісії було доведено до відома всіх претендентів 29 травня 2015 року, одразу після проведення конкурсу, тобто Позивач знав, яке рішення прийняла конкурсна комісія, тому, при бажанні, міг його оскаржувати до голови районної державної адміністрації без копії протоколу, протягом трьох календарних днів, але ним цього не було зроблено.
Водночас суд зазначає, що на неодноразові звернення ОСОБА_2 від 25.06.2015 року, від 10.07.2015 року Головою Чернівецької ОДА призначено комісію, якій доручено проведення перевірки дотримання вимог законодавства Кіцманською РДА в частині питань порушених заявником щодо організації проведення конкурсу на заміщення вакантної посади та прийняття документів від ОСОБА_4 Із змісту довідки Чернівецької ОДА від 05.08.2015 року № 11-07/58 вбачається, що конкурсна комісія Кіцманської РДА 29 травня 2015 року з урахуванням вимог ст. ст. 13, 15 Порядку на підставі письмових доказів, зокрема диплому про вищу освіту, трудової книжки, та інших передбачених порядком наданих ОСОБА_4, правомірно допустила претендента ОСОБА_4 до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади державного службовця.
З урахуванням дослідження письмових доказів, письмових пояснень, заперечень, показів свідків, вимог Закону, суд приходить до висновку, що приймаючи оскаржуване рішення відповідач, діяв у межах та у спосіб встановлений Законом.
Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність порушень з боку відповідача при прийнятті спірного рішення, а тому відсутні правові підстави для його скасування.
Статтею 19 Конституції України передбачено, органи державної влади та місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб'єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім проявам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судовим розглядом не встановлено порушення зазначених критеріїв відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення.
Згідно частини першої статті 11 КАС України вбачається, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідач довів правомірність прийняття спірного рішення.
Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Між тим, і частина 1 статті 71 КАС України також покладає обов'язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Тому, враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийнята постанова відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних підстав.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 13 травня 2016 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Головуючий Совгира Д. І. Судді Курко О. П. Білоус О.В.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2016 |
Оприлюднено | 19.07.2016 |
Номер документу | 58981378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Совгира Д. І.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Дембіцький Павло Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні