Постанова
від 14.07.2016 по справі 822/1076/16
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1076/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2016 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Петричковича А.І. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства "Надрапласт", про анулювання дозволу, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач 07.06.2016 року звернувся в суд з позовом до Приватного підприємства "Надрапласт" в якому просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5787 від 31.05.2013, виданого ПП "Надрапласт".

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що у період з 06.07.2015 по 10.07.2015 центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування щодо дотримання надрокористувачем встановленого порядку, норм і правил проведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням та використанням надр, та виконання особливих умов спецдозволу №5787 від 31.05.2013.

За наслідками проведеної перевірки складено акт про недопущення до перевірки від 10.07.2015, яким встановлено порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та те, що за юридичною адресою підприємства, керівник та працівники Приватного підприємства "Надрапласт", відсутні.

13.07.2015 складено Припис №186-14/06, в яким вимагалося в термін до 14.08.2015 надати матеріали для проведення перевірки, що підтверджують виконання питань згідно з додатком №1 до Припису.

Наказом Держгеонадр України від 04.09.2015 р. №271 у зв'язку з виявленими порушеннями зупинено дію спеціального дозволу від 31.05.2015 №5787 та надано відповідачеві 30 календарних днів для усунення порушень. Однак, листи стосовно усунення виявлених порушень від відповідача не надходили.

11.12.2015 на адресу відповідача направлено лист з проханням надати у 15-денний строк з моменту отримання листа власну позицію (згоду/ не згоду) на припинення права користування надрами, однак такий лист був повернутий 16.01.2016 у зв'язку із закінченням терміну зберігання.

Враховуючи наведені обставини та посилаючись на ст.26 Кодексу України про надра, позивач вважає, що право відповідача користування надрами підлягає припиненню в судовому порядку.

Представник позивача надіслала до суду клопотання №04-1231 від 07.07.2016 року, згідно якого просить розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наданих матеріалів, позов підтримує.

Представник відповідача в судові засідання не з'явився, хоч про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідчить довідка Укрпошти, відповідно до якої кореспонденція повернута з підстави: "за закінченням терміну зберігання".

Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч.1 ст.41, частин 4, 6 ст.128 КАС України справа вирішується в порядку письмового провадження.

Перевіривши докази по справі і оцінивши їх сукупності, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Так, судом встановлено, що згідно наказу Державної служби геології та надр України №174 від 25.06.2015 наказано Департаменту державного геологічного контролю провести планові перевірки надрокористувачів у тому числі відповідно до Додатку до наказу -Приватного підприємства "Надрапласт" щодо дотримання вимог законодавства у сфері видобування корисних копалин ( стор. 18 - 19 справи).

26.06.2015 на адресу відповідача направлено повідомлення про проведення планової перевірки, згідно якого у строк з 06 по 10 липня 2015 р. посадовими особами Державної служби геології та надр України буде проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування Приватним підприємством "Надрапласт", якому наданий спеціальний дозвіл №5787 від 31.05.2013 ( стор. 20 справи).

10.07.2015 посадовою особою центрального міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено ОСОБА_1 про недопущення до перевірки №06-02/24/2015-08, згідно якого провести планову перевірку дотримання вимог законодавства не можливо, оскільки за юридичною адресою підприємства його керівник та працівники Приватного підприємства "Надрапласт", відсутні ( стор. 22 - 23 справи).

13.07.2015 центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України складено Припис №186-14/06, в якому вказано про необхідність у строк до 14.08.2015 представити матеріали для проведення перевірки, відповідно до переліку ( стор. 24 - 25 справи).

В зв'язку з тим, що станом на 20.08.2015 р. відповідачем не надано матеріалів (не виконано припис), центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України винесено подання на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №5787 від 31.05.2013 року за №341-14/06 від 20.08.2015 року ( стор. 29 справи).

Наказом Державної служби геології та надр України від 04.09.2015 р. №271 і Додатком №2 до нього, зупинено дію спеціального дозволу від 31.05.2015 №5787, та надано відповідачеві 30 календарних днів для усунення порушень ( стор. 30 - 31 справи).

11.12.2015 на адресу відповідача направлено лист №16468/13/14-15, з проханням надати у 15-денний строк з моменту отримання листа власну позицію (згоду/ не згоду) на припинення права користування надрами, однак такий лист був повернутий 16.01.2016 у зв'язку із закінченням терміну зберігання ( стор. 33 справи).

Згідно із Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на 08.06.2016 року, місцезнаходження Приватного підприємства "Надрапласт": 29000, АДРЕСА_1 ( стор. 46 - 47 справи).

Відповідно до ст. 19 Кодексу України про надра, надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.

Згідно з ст. 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Пунктом 12 Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого Постановою КМ України від 14.12.2011 № 1294 (далі - Порядок №1294) визначено, що у разі недопущення посадових осіб органів державного геологічного контролю до проведення перевірки за наявності підстав, визначених законом для її проведення, посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт про недопущення до перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами.

Відповідно до пунктів 15 - 16 Порядку №1294, за результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами. Посадова особа органу державного геологічного контролю зазначає в акті стан виконання вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та використання надр, а в разі невиконання зазначених вимог - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідне положення акта законодавства. Два примірники зазначеного акта підписуються в останній день відповідної перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю, які її проводили, та надрокористувачем. Якщо надрокористувач не погоджується із зазначеним актом, він підписує акт із зауваженнями, що є його невід'ємною частиною. У разі відмови надрокористувача підписати акт посадова особа органу державного геологічного контролю вносить до нього відповідний запис. Один примірник акта видається надрокористувачеві, другий - зберігається в органі державного геологічного контролю. У разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п'яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами. Припис або розпорядження можуть бути оскаржені до Держгеонадр або суду в установленому законом порядку.

Пунктом 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою КМ України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок №615) визначено, що дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі: 1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; 2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов'язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров'ю працівників або населення; 3) наявності заборгованості із сплати загальнодержавних податків та зборів; 4) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища. Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов'язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.

Згідно з п.23 Порядку №615, право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ст.26 Кодексу України про надра, право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Частиною 7 ст. 4-1 Закону України, від 06.09.2005 № 2806-IV "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" визначено, що дозвільний орган анулює документ дозвільного характеру з таких підстав: звернення суб'єкта господарювання із заявою про анулювання документа дозвільного характеру; припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення та ліквідації, якщо інше не встановлено законом); припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб'єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення. Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру. У разі якщо анулювання документа дозвільного характеру здійснюється дозвільним органом, рішення про анулювання документа дозвільного характеру видається особисто або надсилається суб'єкту господарювання поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п'яти робочих днів із дня прийняття (винесення) рішення, якщо інше не передбачено законом. Дія документа дозвільного характеру припиняється через десять робочих днів із дня прийняття (винесення) дозвільним органом рішення про анулювання такого документа, якщо інше не передбачено законом. Рішення дозвільного органу про анулювання документа дозвільного характеру може бути оскаржено до адміністративного суду.

Відповідно до ст.64 Кодексу України про надра, спори з питань користування надрами розглядаються органом державного геологічного контролю, органом державного гірничого нагляду, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, місцевими радами або судом у порядку, встановленому законодавством України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що суб"єкт владних повноважень довів позовну вимогу, адже дозвільний орган може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за факту здійснення суб'єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення. Відповідач своєї незгоди щодо припинення права користування надрами не висловив, як позивачу так і суду, а також Припис №186-14/06 від 13.07.2015 року не оскаржив і не виконав, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов задовольняється.

Частиною 4 ст.94 КАС України визначено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", Кодексом України про надра і ст.ст. 4 - 15, 70 - 71, 86, 99, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Припинити користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №5787 від 13.05,2013 року, який виданий Приватному підприємству "Надраплас" (ідентифікаційний код 35994869).

Копії постанови надати сторонам.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2016
Оприлюднено22.07.2016
Номер документу59043795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1076/16

Постанова від 17.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 15.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 12.05.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Постанова від 14.07.2016

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні