Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
18 липня 2016 р. №820/3324/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Вождаєвої М.О.,
за участі:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транссєрвіс" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд: - скасувати податкове повідомлення-рішення №0000551400 від 17.05.2016 року, яке винесено ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на підставі акту перевірки №320/20-34-22-01/30428944 від 05.02.2016 року.
В обґрунтування позову зазначив, що всі документи, які підтверджують взаємовідносини контрагентів з ТОВ "ТРАНССЄРВІС" (договори, податкові накладні, видаткові накладні, довіреності на отримання товарів та інші документи), оформлені згідно з вимогами чинного законодавства - Законом України № 996-ХIV від 16.07.1999 р. "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Податковим Кодексом України від 02.12.10 № 2755- VI (із змінами та доповненнями) та були надані перевіряючим у ході перевірки.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, вказав на обґрунтованість та законність дій відповідача, а тому просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. У своїх запереченнях на адміністративний позов зазначив, що згідно вхідної податкової інформації №2411/15-01/30190273 від 23.10.2015 року встановлено; п.7.1 відсутність оформлення ТОВ "ТІН ІМПЕКС" (код 30190273) за звітний період декларування ПДВ - травень 2015 року неправомірно визначених сум податкового кредиту та податкових зобов'язань згідно з даними наявної податкової інформації не підтверджено. Враховуючи норми податкового законодавства щодо не задекларованих податкових зобов'язань відносно ТОВ "ТРАНССЄРВІС (код 30428944) основним постачальником ТОВ "ТІН ІМПЕКС", встановлено порушення норм діючого законодавства. В порушення п.198.2, п.198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, ТОВ "ТРАНССЄРВІС" зайво віднесено до складу податкового кредиту суму ПДВ з витрат від здійснення правочинів за травень "ТІН ІМПЕКС" у розмірі 165225,00 грн.
На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані сторонами документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що на підставі наказів від 14.01.2016 року №29, від 19.01.2016 року № 46 та направлення на перевірку №21,22 від 14.01.2016 року, згідно з п.п.78.1.4 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України в період з 14.01.2016 року по 19.01.2016 року контролюючим органом було проведено перевірку позивача.
За результатами перевірки відповідачем було складено акт №320/20-34-22-01/30428944 від 05.02.2016 року "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНССЄРВІС" (код 30428944) по взаємовідносинам з ПП "БЄСТМАШ" (код 35864628) та ТОВ "ТІН ІМПЕКС" (код 30190273) за травень 2015 року" (а.с.25-42).
Відповідно до висновків контролюючого органу, що містяться в акті №320/20-34-22-01/30428944 від 05.02.2016 року, відповідачем встановлено наступні порушення ТОВ "ТРАНССЄРВІС":
- ст.185, ст..187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, із змінами та доповненнями , внаслідок чого завищено податкове зобов'язання на суму ПДВ 185133,76 грн. за травень 2015 р.
- ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, із змінами та доповненнями , внаслідок чого завищено податковий кредит на суму ПДВ 185133,76 грн. за травень 2015 р.
В іншій частині відхилень не встановлено.
Спираючись на висновки контролюючого органу зазначені в акті №320/20-34-22-01/30428944 від 05.02.2016 року, відповідачем було складено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 17.05.2016 року, яким позивачу була нарахована сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість за податковим зобов'язанням у розмірі 185133,76 грн., за податковим кредитом - 185133,76 грн. (а.с.44).
Позивач в досудовому порядку оскаржував рішення контролюючого органу (а.с.46-58).
Не погоджуючись із позицією та рішеннями відповідача, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.
По суті заявлених вимог суд зазначає наступне.
У перевіряємому періоді ТОВ "ТРАНССЄРВІС" мало господарські взаємовідносини з ПП "БЕСМАШ" та ТОВ "ТІН ІМПЕКС".
Між ТОВ "Транссєрвіс" та ПП "БЕСТМАШ" укладався договір поставки продукції, № К-3893 від 13.11.2012 р.
У відповідності до п.п. 1.1. Постачальник (ПП "БЕСТМАШ") зобов'язався передати у власність покупця (ТОВ "ТРАНССЄРВІС") товар, номенклатуру, кількість та ціна якого визначаються згідно накладних, рахунків фактур, які є невід'ємною частиною договору.
Згідно вищенаведеного договору ПП "БЕСТМАШ" було здійснено поставку стрічкових та дискових пил та надані видаткові накладні.
Суд зазначає, що в момент виникнення податкових зобов'язань згідно вимог Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями) ПП "БЕСТМАШ" були складені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкові накладні № 5 від 06.05.2015 р. на суму ПДВ 4163,00грн., № 9 від 12.05.2015 р на суму ПДВ 9825,76 грн. та № 11 від 13.05.2015 р на суму ПДВ 4201,00 грн. , № 30 від 28.05.2015 р. на суму ПДВ 1719,00 грн. які у встановлені законом строки були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Всі документи, які підтверджують вищевказані взаємовідносини з ТОВ "ТРАНССЄРВІС" (договори, податкові накладні, видаткові накладні, довіреності на отримання товарів та інші документи), оформлені згідно з вимогами чинного законодавства - Законом України № 996-ХIV від 16.07.1999 р. "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Податковим Кодексом України від 02.12.10 № 2755- VI (із змінами та доповненнями) та були надані перевіряючим у ході перевірки.
Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними ТОВ "ТРАНССЄРВІС" включено до складу податкового кредиту, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних та у додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, за травень 2015 року .
Також, суд зазначає, що ПП "Бестмаш" була надана декларація з ПДВ за травень 2015 р. з додатком 5 в якому зазначено зобов'язання з ПДВ по операціям з ТОВ "Транссєрвіс".
Оплата по договору поставки продукції, № К-3893 від 13.11.2012 р. підприємством ТОВ "ТРАНССЄРВІС" здійснювалась у безготівковій формі.
Між підприємствами ТОВ "Транссєрвіс" та ТОВ "ТІН ІМПЕКС" укладався договір поставки продукції № 2/05-12Пр від 14.05.2012 р.
У відповідності з п. п. 1.1. договору, "постачальник" (ТОВ "ТІН ІМПЕКС") зобов'язується своєчасно постачати і передавати латунь ливарну в зливках марки ЛС, надалі "Товар", а Покупець (ТОВ "ТРАНССЄРВІС") зобов'язується приймати товар та своєчасно здійснювати оплату на умовах даного договору.
Згідно вищенаведеного договору ТОВ "ТІН ІМПЕКС" було здійснено поставку латуні ливарної в зливках марки ЛС та надані видаткові накладні, які містяться в матеріалах справи.
В момент виникнення податкових зобов'язань згідно вимог Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями) ТОВ "ТІН ІМПЕКС" були складені та надані нашому підприємству податкові накладні № 23 від 20.05.2015 р. на суму ПДВ 75000,00грн., № 7 від 06.05.2015 р. на суму ПДВ 90225 грн., які у встановлені законом строки були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Всі документи, які підтверджують вищевказані взаємовідносини з ТОВ "ТРАНССЄРВІС" (договори, податкові накладні, видаткові накладні, довіреності на отримання товарів та інші документи) оформлені згідно з вимогами чинного законодавства - Законом України № 996-ХIV від 16.07.1999 р. "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Податковим Кодексом України від 02.12.10 № 2755- VI ( із змінами та доповненнями) та були надані перевіряючим у ході перевірки.
Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними ТОВ "ТРАНССЄРВІС" включено до складу податкового кредиту, відображено у реєстрі отриманих податкових накладних та у додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, за травень 2015 року.
Оплата по договору поставки продукції, № 2/05-12Пр від 14.05.2012 р. підприємством ТОВ "ТРАНССЄРВІС" здійснювалась у безготівковій формі.
В подальшому вищевказана продукція була передана по договорам комісії на ПАТ "Харківський підшипниковий завод" (Договор № КОМ-3 та КОМ-1 від 22.02.2011 р.) та на ТОВ "Лозівський ковальсько-механічний завод" (Договор № КОМ-8 від 22.02.2011 р.)
Згідно цих договорів ТОВ "ТРАНССЄРВІС" - є комісіонер, а ПАТ "ХАРП" і ТОВ "ЛКМЗ"- комітенти.
Предмет цих договорів передбачає: "Комісіонер" зобов'язується за дорученням та в інтересах "Комітента" за виногороду здійснити за рахунок комітента від свого ім'я угоду по придбанню матеріалів та комплектуючих виробів, надалі за текстом товар……."
Згідно вищенаведених договорів було здійснено поставку на ТОВ "ЛКМЗ" стрічкових та дискових пил та надані видаткові накладні і складені податкові накладні, які містяться в матеріалах справи; було здійснено поставку на ПАТ "ХАРП" латунь ливарну в зливках марки ЛС та було здійснено поставку на ПАТ "ХАРП" стрічкових та дискових пил, що підтверджується видатковими накладними і податковими накладними.
В момент виникнення податкових зобов'язань згідно вимог Податкового Кодексу України (зі змінами та доповненнями) ТОВ "ТРАНССЄРВІС" були складені вище перелічені податкові накладні, які в подальшому у встановлені законом строки були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних
Суд зазначає, що всі документи, які підтверджують вищевказані взаємовідносини з ТОВ "ТРАНССЄРВІС" (договори, податкові накладні, видаткові накладні, довіреності на отримання товарів та інші документи) оформлені згідно з вимогами чинного законодавства - Законом України № 996-ХIV від 16.07.1999 р. "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Податковим Кодексом України від 02.12.10 № 2755- VI ( із змінами та доповненнями) та були надані перевіряючим у ході перевірки.
Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними ТОВ "ТРАНССЄРВІС" включено до складу податкового зобов'язання, відображено у реєстрі виданих податкових накладних та у додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість, за травень 2015 року.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування ТОВ "ТРАНССЄРВІС" веде облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Крім того, оскільки правила ведення податкового обліку з податку на прибуток законодавством окремо не визначені, до уваги береться загальна вимога відповідності податкового обліку - бухгалтерському, ведення якого передбачає обов'язкову наявність первинних документів, що підтверджують ту чи іншу господарську операцію.
Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно з пунктом 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити:
- назву документа (форми);
- дату і місце складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Фактичне відвантаження товарів підтверджується вище переліченими видатковими накладними, товаротранспортними накладними , які мають всі вищеназвані реквізити.
Відповідно до ст.198.1 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 р. із змінами та доповненнями Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
За приписами ст.198.2 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 р. із змінами та доповненями на віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), виникає за правилом першої події: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Зазначена стаття передбачає всі необхідні реквізити податкової накладної.
За приписом пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
ТОВ "ТІН ІМПЕКС" та ПП "БЕСТМАШ" зареєстровані як платники податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку, підприємствами надавались декларації з ПДВ за відповідні періоди, своєчасно зареєстровані податкові накладні, а тому ТОВ "ТІН ІМПЕКС" та ПП "БЕСТМАШ" мали право нараховувати податок на додану вартість.
Податкові накладні, на підставі яких позивач формував податковий кредит, та які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних та надані ревізорам - інспекторам ДПІ у Московському р-ні м. Харкоаі - відповідають вимогам, встановленим пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
Дотримуючись вимог ст.ст.198, 201 Податкового Кодексу України ТОВ "ТРАНССЄРВІС" отримані від ТОВ "ТІН ІМПЕКС" та ПП "БЕСТМАШ" на загальну суму ПДВ 185133,76 грн. були включені до податкового кредиту ТОВ"ТРАНССЄРВІС" і відображені у реєстрі отриманих податкових накладних за травень 2015 р. та відповідно після передачі товарів комітентам (ТОВ "ЛКМЗ" та АТ "ХАРП") позивачем зареєстровані видані податкові накладні та відповідно до вимог Податкового кодексу України задекларовані податкові зобов'язання на загальну суму ПДВ 185133,76 грн.
Згідно наданих до перевірки первинних документів, відображення їх в бухгалтерському обліку позивача та фактичне отримання товарів ТОВ "ТРАНССЄРВІС" дає повне право стверджувати, що поставки товарів про які наведено вище дійсно мали місце. Тому - це дає право ТОВ "ТРАНССЄРВІС" для відображення відповідних наслідків (по даним господарським операціям) у податковому обліку ( отримувати податкові накладні та включати їх до податкового кредиту податкових декларацій).
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до вимог ст.94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186, 254 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Транссєрвіс" до Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити у повному обсязі.
Скасувати податкове повідомлення-рішення №0000551400 від 17.05.2016 року, яке винесено ДПІ у Московському районі м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на підставі акту перевірки №320/20-34-22-01/30428944 від 05.02.2016 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Московському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Транссєрвіс" (код ЄДРПОУ 30428944) судовий збір у розмірі 2777 грн. (дві тисячі сімсот сімдесят сім) грн..
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 19.07.2016 року.
Суддя Полях Н.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2016 |
Оприлюднено | 25.07.2016 |
Номер документу | 59077778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні