ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 липня 2016 року м. Київ К/800/44563/15
Вищий адміністративний суд України у складі: суддя-доповідач Кочан В.М., судді Амєлін С.Є. , Малинін В.В. , розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Фермерського господарства "Бродок" на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.07.2015 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17.09.2015р. у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України у Варвинському районі Чернігівської області до Фермерського господарства "Бродок" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,
В С Т А Н О В И В :
13 лютого 2015 року Управління Пенсійного фонду України у Варвинському районі Чернігівської області звернулося до суду з позовом до Фермерського господарства "Бродок" з вимогами про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.07.2015р. позовні вимоги задоволено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.09.2015р. апеляційну скаргу Фермерського господарства "Бродок" залишено без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.07.2015р. залишено без змін.
Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що відшкодування позивачу фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за період січень-лютий 2015 року покладено на Фермерське господарство "Бродок".
У касаційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, допущених судами, просить попередні рішення судів скасувати.
З'ясувавши обставини справи в межах, передбачених ст. 220 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів приходить до висновку про відхилення касаційної скарги з урахуванням наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Фермерське господарство "Бродок" є юридичною особою та зареєстровано в УПФУ в Варвинському районі Чернігівської області як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування 06.03.2006 р. за № 740403961, що підтверджується довідкою від 09.02.2015 № 409/07.
Як встановлено, відповідач заборгував Управлінню Пенсійного фонду України в Варвинському районі Чернігівської області суму витрат на виплату та доставку пенсій за січень-лютий 2015 року громадянці ОСОБА_2 в розмірі 2141,80 грн., яка отримує пенсію відповідно до п. "ж" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
На адресу відповідача направлений розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій з 2015 року та отриманий відповідачем, про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення від 23.01.2015.
Згідно статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV) цей Закон регулює відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці правовідносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йому не суперечить.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень вказаного Закону, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди вищезазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Згідно з абз. 4 пункту 1 статті 2, абз. 3 пункту 1 статті 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування фактичні витрати пенсійного органу на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", підлягають відшкодуванню у розмірі 100 відсотків.
Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 (далі - Інструкція).
Підпунктом 6.1 пункту 6 цієї Інструкції передбачено, що відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зокрема, 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій працівникам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Згідно з пп. 6.7 п. 6 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунках місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Крім того, постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.03.2015 у справі № 825/740/15-а за адміністративним позовом Фермерського господарства "Бродок" до УПФУ в Варвинському районі Чернігівської області про визнання протиправним розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за 2015 рік в задоволенні позову відмовлено. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.05.2015 апеляційну скаргу Фермерського господарства "Бродок" залишено без задоволення, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.03.2015 року залишено без змін.
Вказаним рішенням встановлено, що згідно п. "ж" Закону №1788 на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п'ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Станом на 01.01.2015 року на обліку в Управлінні перебуває пенсіонер ОСОБА_2, якій призначено пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. "ж" ст.13 Закону №1788, що працювала в ФГ "Бродок". При цьому, в матеріалах справи містяться докази понесення УПФУ в Варвинському районі фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсії.
Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, що відшкодування позивачу фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених ОСОБА_2 за період січень-лютий 2015 року покладено на відповідача.
Доводи касаційної скарги висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують.
Відповідно до ч. 3 ст. 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Суди першої та апеляційної інстанцій повно і всебічно встановили обставини справи, надали їм належну юридичну оцінку, правильно застосували норми матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування або зміни прийнятих ними рішень.
Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Фермерського господарства "Бродок" відхилити, а постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 09.07.2015р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17.09.2015р. залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає, крім випадків, встановлених статтями 235-237 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя-доповідач Кочан В.М.
судді
Амєлін С.Є.
Малинін В.В.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2016 |
Оприлюднено | 28.07.2016 |
Номер документу | 59233662 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Кочан В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні