Ухвала
від 28.07.2016 по справі 805/16398/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

28 липня 2016 р. Справа № 805/16398/13-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Кравченко Т.О.

суддів Голошивця І.О., Аляб'єва І.Г.

розглянувши в порядку письмового провадження заяву головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Нещадима Івана Сергійовича про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 805/16398/13-а за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області до Державної реєстраційної служби України, Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дахно Артема Миколайовича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Реєстраційна служба Першотравневого районного управління юстиції Донецької області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

В провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 805/16398/13-а за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області (далі - позивач або Фонд) до Державної реєстраційної служби України (далі - відповідач 1 або Реєстраційна служба), Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дахно Артема Миколайовича (далі - відповідач 2 або Державний реєстратор), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Реєстраційна служба Першотравневого районного управління юстиції Донецької області (далі - третя особа або Реєстраційна служба Першотравневого РУЮ), про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року у справі № 805/16398/15-а, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року, позов задоволено повністю; визнано протиправним та скасовано рішення Державного реєстратора про відмову у державній реєстрації права власності на державне майно - дитячий оздоровчій табір «Лазурний» від 25 липня 2013 року № 4327193; зобов'язано Реєстраційну службу прийняти рішення про реєстрацію права власності на державне майно - дитячий оздоровчій табір «Лазурний» за Державою в особі Фонду відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Фонду з доданими до неї документами, прийнятої 26 червня 2013 року об 11:17:13 за реєстраційним номером 1740200, та зареєструвати право власності на державне майно - дитячий оздоровчій табір «Лазурний» за Державою в особі Фонду.

06 червня 2014 року виданий виконавчий лист у справі № 805/16398/13-а.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 09 лютого 2015 року касаційні скарги Реєстраційної служби та Державного реєстратора задоволені частково; постанова Донецького окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року у частині задоволення позову про зобов'язання Реєстраційної служби прийняти рішення про реєстрацію права власності на державне майно - дитячий оздоровчій табір «Лазурний» за Державою в особі Фонду відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень Фонду держмайна з доданими до неї документами, прийнятої 26 червня 2013 року об 11:17:13 за реєстраційним номером 1740200, та зареєструвати право власності на державне майно - дитячий оздоровчій табір «Лазурний» за Державою в особі Фонду - скасовано; у частині позовних вимог про зобов'язання Реєстраційної служби зареєструвати право власності на державне майно прийнято нову постанову, якою позов задоволено частково; зобов'язано Реєстраційну службу повторно розглянути заяву Фонду, подану 26 червня 2013 року до Реєстраційної служби Першотравневого РУЮ про державну реєстрацію права власності на дитячий оздоровчій табір «Лазурний»; у задоволенні позовних вимог про зобов'язання Реєстраційної служби зареєструвати право власності на дитячий оздоровчій табір «Лазурний» відмовлено; у решті постанова Донецького окружного адміністративного суду від 19 лютого 2014 року та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року залишені без змін.

11 серпня 2015 року, за результатами розгляду Вищим адміністративним судом України адміністративної справи № 805/16398/13-а, виданий виконавчий лист.

19 липня 2016 року через відділ діловодства та документообігу суду надійшла заява головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Нещадима І.С. про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 805/16398/13-а, в якій державний виконавець просив замінити боржника - Державну реєстраційну службу України її правонаступником Першотравневою районною державною адміністрацією.

Про дату, час і місце розгляду питання про заміну сторони виконавчого провадження, сторони та заявник повідомлені з дотриманням вимог ст. 38 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили.

Виходячи з приписів ч. 2 ст. 264 КАС України, відповідно до якої, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, заява розглянута в письмовому провадженні.

Розглядаючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження по суті, суд виходить з наступного.

За приписами ч. 1 ст. 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

23 лютого 2016 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень державної виконавчої служби України Міністерства юстиції України Нещадимом І.С. відкрито виконавче провадження ВП № 50246994 з примусового виконання виконавчого листа № 805/16398/13-а, виданого 11 серпня 2015 року Донецьким окружним адміністративним судом.

Сторонами виконавчого провадження ВП № 50246994 є стягувач - Регіональне відділення Фонду державного майна України у Донецькій області, боржник - Державна реєстраційна служба України.

На підставі даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) встановлено наступне.

Державна реєстраційна служба України (ідентифікаційний код 37508344) була зареєстрована як юридична особа 08 лютого 2011 року, про що до ЄДР внесений запис за номером 1 070 102 0000 042642; 11 липня 2016 року до ЄДР внесений запис про державну реєстрацію припинення боржника як юридичної особи.

П. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року № 17 «Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» постановлено ліквідувати Державну реєстраційну службу, поклавши на Міністерство юстиції України завданні і функції з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

П. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року № 17 установлено, що Міністерство юстиції є правонаступником Державної реєстраційної служби в частині реалізації політики у сферах, зазначених у п. 1 цієї постанови.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 року № 150 «Питання Міністерства юстиції» Державною реєстраційною службою України припинено виконання функцій і повноважень.

В структурі Міністерства юстиції України був утворений Департамент державної реєстрації, який здійснював відповідні повноваження.

26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнятий Закон України № 834-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 834).

Відповідно до п. 1 розділу І Закону № 834 Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» викладений у новій редакції.

Згідно з п. 1 розділу ІІ Закону № 834 цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім п.п. 1, 2, 4, 7 розділу I цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2016 року.

П. 2 розділу ІІ Закону № 834 встановлено, що:

1) з дня набрання чинності цим Законом нотаріуси наділяються повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та можуть здійснювати державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна;

2) у разі забезпечення виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за рішенням Кабінету Міністрів України такі органи можуть наділятися повноваженнями суб'єктів державної реєстрації прав на відповідній адміністративно-територіальній одиниці до 1 січня 2016 року;

3) органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30 квітня 2016 року.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 року № 1952-IV (далі - Закон № 1952) в редакції від 01 січня 2016 року Міністерство юстиції України: 1) забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав; 2) здійснює нормативно-правове регулювання у сфері державної реєстрації прав; 3) забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав, є його держателем; 4) організовує роботу, пов'язану із забезпеченням діяльності з державної реєстрації прав; 5) здійснює контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав; 6) забезпечує доступ державних реєстраторів до Державного реєстру прав та приймає рішення про блокування та анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом; 7) розглядає скарги на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України та приймає обов'язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом; 8) складає протоколи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення; 9) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з пп. 83-6 - 83-10 п. 3 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, до основних завдань Міністерства юстиції України належить: організація роботи, пов'язаної із забезпеченням діяльності з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів; здійснення відповідно до закону контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; забезпечення доступу державних реєстраторів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Мін'юст, і приймає рішення про блокування та анулювання такого доступу у випадках, передбачених законом; здійснення акредитації суб'єктів державної реєстрації у випадках, передбачених законом, та моніторинг відповідності таких суб'єктів вимогам акредитації; розгляд відповідно до закону скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Мін'юсту та прийняття обов'язкових до виконання рішень.

Відповідно до ст.ст. 10-11 Закону № 1952 прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень здійснює державний реєстратор.

Таким чином, внаслідок децентралізації повноважень у сфері державної реєстрації прав Міністерство юстиції України та його структурні підрозділи, в тому числі Департамент державної реєстрації, не наділені повноваженнями щодо прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

П. 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008 року № 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» визначено, що при визначенні процесуального правонаступництва слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Виходячи з положень ст.ст. 55, 56 Конституції України, у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.

Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» від 09 квітня 1999 року № 586-XIV місцеві державні адміністрації здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (крім обласних державних адміністрацій).

Під час розгляду справи № 805/16398/13-а судами встановлено, що 26 червня 2013 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області звернулося до Реєстраційної служби Першотравневого районного управління юстиції Донецької області з Заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) на дитячий оздоровчій табір «Лазурний».

Відповідно до картки прийому заяви № 3447959 від 26 червня 2013 року вищезазначена заява позивача була отримана Реєстраційною службою Першотравневого районного управління юстиції Донецької області та зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 26 червня 2013 року об 11:17:13 за реєстраційним номером 1740200.

На час виникнення спірних правовідносин процедуру взаємодії системи органів державної реєстрації прав та державних реєстраторів прав на нерухоме майно органів державної реєстрації прав під час проведення державної реєстрації права власності та/або речових прав на нерухоме майно визначав Порядок взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб, затверджений наказом Міністерства юстиції України «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб» від 20 квітня 2012 року № 607/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013 року за № 534/23066 (далі - Порядок № 534/23066).

Відповідно до п.п. 1, 2 Порядку № 534/23066, проведення державної реєстрації права власності та/або речових прав на нерухоме майно загальною площею понад 5000 кв. метрів проводиться державними реєстраторами прав на нерухоме майно Укрдержреєстру відповідно до Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703.

Згідно п.п. 4, 5 Порядку № 534/23066, орган державної реєстрації прав у день прийняття відповідної заяви або рішення суду про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно або скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у випадках, передбачених пунктом 1 наказу, та виконання дій, передбачених пунктом 3 цього Порядку, за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно передає таку заяву на розгляд до Укрдержреєстру. Державний реєстратор прав на нерухоме майно Укрдержреєстру з дотриманням процедури, визначеної Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703, розглядає заяву, подані до неї копії відсканованих документів та приймає відповідне рішення, на підставі якого вносить запис про державну реєстрацію, скасування державної реєстрації речових прав або скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, про що за допомогою програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно повідомляє орган державної реєстрації прав, який прийняв відповідну заяву, та направляє документи, необхідні для формування реєстраційної або облікової справи щодо об'єкта нерухомого майна.

25 липня 2013 року державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Дахно А.М., розглянувши заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, прийняту 26 червня 2013 року об 11:17:13 за реєстраційним номером 1740200 та документи, подані для проведення державної реєстрації прав, встановивши, що із заявою звернулася неналежна особа, відсутнє рішення про делегування повноважень на здійснення державної реєстрації, прийняв Рішення про відмову у державній реєстрації права власності від 25 липня 2013 року № 4327193, на дитячий оздоровчий табір «Лазурний», що розташований Донецька обл., Першотравневий р., с. Юріївка, вул. Набережна, 74 за Державою в особі Фонду державного майна України в оперативному управлінні Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 09 лютого 2015 року зобов'язано Державну реєстраційну службу України повторно розглянути заяву Фонду, подану 26 червня 2013 року до Реєстраційної служби Першотравневого районного управління юстиції Донецької області про державну реєстрацію права власності на дитячий оздоровчій табір «Лазурний».

Враховуючи викладене, з метою забезпечення права Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області на своєчасне та повне виконання судового рішення, постановленого на його користь, діючи відповідно до ст. 264 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви про заміну сторони виконавчого провадження та наявність підстав для її задоволення.

Керуючись ст.ст. 160, 165, 185, 186, 254, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

1. Заяву головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Нещадима Івана Сергійовича про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.

2. Замінити сторону виконавчого провадження ВП № 50246994 з примусового виконання виконавчого листа № 805/16398/13-а, виданого 11 серпня 2015 року Донецьким окружним адміністративним судом, а саме боржника - Державну реєстраційну службу України на Першотравневу районну державну адміністрацію (ідентифікаційний код 05420505, місцезнаходження: 87400, Донецька обл., Першотравневий р-н, смт. Мангуш, вул. Леніна, буд. 72).

3. Ухвала постановлена, складена і підписана у нарадчій кімнаті.

4. Ухвала може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

5. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

6. Ухвала набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя Кравченко Т.О.

Судді Голошивець І.О.

Аляб'єв І.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2016
Оприлюднено02.08.2016
Номер документу59267783
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/16398/13-а

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 05.12.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 13.05.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 18.04.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 28.07.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 03.12.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 09.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні