ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
13 грудня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/3453/11
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Левицький В.К., розглянувши адміністративний позовдержавної податкової інспекції у Глибоцькому районі Чернівецької областідоГлибоцької районної організації народно-демократичної партії,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Глибоцькому районі Чернівецької області звернулася в суд з адміністративним позовом до Глибоцької районної організації народно-демократичної партії, в якому просить припинити юридичну особу.
Суд відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі з наступних підстав.
Відповідно до п. 5 ч. 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються спеціальним законодавством України - Законом України «Про політичні партії в Україні»від 05.04.2001 р. № 2365-III (далі - Закон № 2365-III).
Згідно із ч.1 та 5 ст. 11 Закону № 2365-III реєстрацію політичних партій здійснює Міністерство юстиції України. Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
Відповідно до ч.3 та ч.4 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV політичні партії набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) політичних партій та видають виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.
Політична партія може бути за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії (ст. 21 Закону № 2365-III).
Статтею 23 Закону № 2365-III встановлено, що політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.
Відповідно до положень ст. 24 Закону № 2365-III реєстраційне свідоцтво політичної партії може бути анульоване в судовому порядку за поданням органу, який зареєстрував політичну партію, у разі, якщо невиконання політичною партією вимоги ч. 6 ст.11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років.
Таким чином, відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні», який є спеціальним у спірних правовідносинах, позивач не наділений правом звернення до суду з таким позовом, оскільки правом на звернення до суду з вимогою про припинення діяльності політичної партії наділені лише Міністерство юстиції України та Генеральна прокуратура України.
Із змісту п.4 ч.3 ст. 17 КАС України слідує, що юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) об'єднання громадян віднесені до його внутрішньої діяльності або виключної компетенції.
Як вбачається з аналізу вищенаведених норм, компетенція адміністративних судів встановлена ст.17 КАС України на цей спір не поширюється, а чинним законодавством не передбачено право чи обов'язок органів державної податкової служби звертатися про припинення діяльності політичної партії, відтак дана справа не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Аналогічна правова позиція висловлена Вінницьким апеляційним адміністративним судом в ухвалах від 06.10.2011 р. в справі № 2а-3380/10/2470 та від 11.10.2011 р. в справі № 2270/3931/11.
Згідно п.1 ч.1 ст. 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 17, 160, 165 та ст. 109 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
1.Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі.
2.Копію ухвали про відмову у відкритті провадження разом з позовною заявою і усіма доданими до неї документами негайно надіслати позивачу.
Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС України судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала, згідно ч. 3 ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з моменту проголошення ухвали.
Повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 03.08.2016 |
Номер документу | 59269352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні