Рішення
від 19.07.2011 по справі 23/90
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

19.07.11 р. Справа № 23/90

За позовом: Колективного підприємства В»Фірма В»АзовбудматеріалиВ» м. Маріуполь

до відповідача: Державного підприємства В»Донецька залізницяВ» м. Донецьк

про стягнення 21 292 грн.

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Товариства з обмеженою відповідальністю В»Донуголь-АльянсВ» м. Красний Луч

Суддя Забарющий М.І.

Представники сторін:

Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю

Від відповідача: не з'явився

Від третьої особи: не з'явився

В засіданні, яке відбулось 12.07.2011р., згідно ст.77 ГПК України

оголошувалась перерви до 19.07.2011р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач, колективне підприємство В»Фірма В»АзовбудматеріалиВ» м. Маріуполь, звернувся до господарського суду з позовом до відповідача, державного підприємства В»Донецька залізницяВ» м. Донецьк, про стягнення 21 292, 80 грн. вартості недостачі вантажу.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на:

- поставку ТОВ В»Групова збагачувальна фабрика В»Слов'яносербськаВ» (відправник ТОВ В»Донуголь-АльянсВ» ) позивачу вугілля у вагоні № 67843185 у кількості 71 000 кг за накладною № 51621548;

- оплату поставленого вугілля платіжним дорученням № 1133 від 19.05.2011р.;

- перевірку залізницею на станції (далі-ст.) Волноваха Донецької залізниці маси вантажу у вагоні № 67843185, в результаті якої встановлена нестача вантажу в цьому вагоні, факт чого закріплено комерційним актом AQ № 654264/3 від 17.05.2011р.;

- зменшення маси вантажу в даному вагоні проти маси зафіксованої у накладній під час перевезення вугілля;

- ст.ст.909, 920 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), ст.26 Закону України В»Про залізничний транспортВ» , ст.ст. 129-135 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р. № 457 (далі-Статут).

Відповідач вимоги позивача не визнав, тому що: спірний вагон прибув на ст.Волноваха в технічно несправному стані, що підтверджено актом загальної форми; згідно ст.31 Статуту придатність рухомого складу для перевезення вантажу визначається відправником; відправник не закрив щілини і зазори , в які могло висипатись вугілля, що передбачено п.4. та п.5 Правил перевезення вагонів у вагонах відкритого типу, затверджених наказом Мінтрансу України від 20.08.2001р. № 542 (далі - Правила); залізниця звільняється від відповідальності згідно підпункта В»аВ» ст.111 Статуту.

До участі у справі в якості третьої особи на стороні позивача без самостійних вимог на предмет спору з ініціативи суду було залучено товариство з обмеженою відповідальністю В»Донуголь-АльянсВ» м. Красний Луч.

Представник третьої особи заявив суду, що вугілля у вагон було завантажено у кількості, зазначеній у накладній.

Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, суд встановив:

ТОВ В»Донуголь-АльянсВ» 14.05.2011р. зі станції Красний Луч відвантажив на адресу позивача ст.Велико-Анадоль вантаж - антрацит АС у вологому стані 3-ма вагонами, у т.ч. напіввагон № 67843185, за накладною на групу вагонів № 51621548. Згідно норм ст.24 Статуту на ст. Волноваха залізниця 17.05.2011р. здійснила перевірку маси вантажу у вагоні № 67843185 і виявила розбіжності між масою вантажу, вказаною в накладній, та фактичною масою вугілля, розміщеного у цьому вагоні - різниця становить 23 600кг. Факт нестачі та стан вантажу у цьому вагоні під час перевірки зафіксовано у комерційному акті AQ № 654264/3 від 17.05.2011р. В цьому акті було також зазначено, що: завантаження у вагоні нижче рівня бортів з півдня з 2-х сторін 1-й, 2-й розвантажувальні люки на 25см, зліва 3,4,5,6 розвантажувальні люки шириною 100-120см, поглиблення 150см, 7-й розвантажувальний люк з 2-х сторін на 40см, праворуч з півдня над 4, 5 розвантажувальними люками поглиблення шириною 100-120см з поглибленням до полу; 3, 4, 5, 6 розвантажувальні люки мають скоси глибиною 150см; вантаж маркований вапном; маркування в місцях поглиблень та скосів порушене; вагон в технічному відношенні не справний, вантажовідправником не підготовлений до перевезення дрібної фракції. Розділ В»ГВ» комерційного акту містить опис пошкодження.

Відповідач вимоги позивача не визнав і поклав вину у незбереженні вантажу на третю особу.

Частиною 2 ст.23 Закону України В»Про залізничний транспортВ» встановлено, що за нестачу прийнятого до перевезення вантажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що нестача виникла з незалежних від них причин. Аналогічна норма закріплена у ст.314 ГК України.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на п.В»аВ» ст.111 Статуту оскільки в комерційному акті закріплено нестачу вантажу, а не його втрата, а ознаки нестачі в цьому акті прописані.

Частиною 1 ст.31 Статуту встановлено, що залізниця зобов'язана подавати під завантаження справні вагони. В комерційному акті та в актах загальної форми (додані відповідачем не фіксується факту, що несправність вагону виникла з вини відправника. В комерційному акті не виписано, що на вагоні видно сліди висипання (витікання) вантажу, записано, що всі зазори та щілини закриті папером або дрантям.

Суд вважає, що відповідач не довів, що нестача сталась з причин, які від нього не залежать Тому вимоги позивача судом задовольняються.

На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 224, 225, 306-308, 314 Господарського кодексу України, ст.ст. 23, 26 Закону України В»Про залізничний транспортВ» , ст.ст. 24, 31, 113, 114, 129 Статуту залізниць України та керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

В И Р I Ш И В :

Стягнути з державного підприємства В»Донецька залізницяВ» (м. Донецьк, вул. Артема, 68, ЄДРПОУ 01074957) на користь колективного підприємства В»Фірма В»АзовбудматеріалиВ» (м. Маріуполь, Мартенівський масив, 135, р/р 260099011365400 в АКІБ В»УкрсиббанкВ» м. Харків, МФО 351005, ЄДРПОУ 00290541) - 21 292 грн. 80 коп. вартості нестачі, 212 грн. 93 коп. витрат на сплату держмита та 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Суддя Забарющий М.І.

< Список > < Довідник >

< Список > < Довідник >

В судовому засіданні 19.07.2011р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 25.07.2011р.

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.07.2011
Оприлюднено03.08.2016
Номер документу59281160
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/90

Ухвала від 28.03.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 14.03.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н. В.

Судовий наказ від 05.08.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Рішення від 19.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 30.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Забарющий М.І.

Ухвала від 25.11.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 04.02.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

Ухвала від 21.08.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Постанова від 11.03.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бєляновський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні