Ухвала
від 02.08.2016 по справі 820/11809/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2016 р.Справа № 820/11809/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.

за участю секретаря судового засідання Городової А.О.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_3 на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.05.2016р. по справі № 820/11809/15

за позовом ОСОБА_3

до Головного управління Держгеокадастру в Харківській області

про визнання протиправною відмови, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ОСОБА_3, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив суд:

Визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, щодо надання ОСОБА_3 в оренду наступних земельних ділянок для вирощування сільськогосподарських культур, що розташовані за межами населеного пункту на території Вірнопільської сільської ради Ізюмського району Харківської області:

- кадастровий номер 6322882200:04:000:0408 площею 33,9189 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0403 площею 6,5947 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0402 площею 3,102 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0399 площею 17,1001 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0400 площею 50,0002 га;

- кадастровий номер НОМЕР_1: 03000:0081 площею 13,6002 га.;

- кадастровий номер 6322882200:03:000:0080 площею 19,2993 га.

Скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру у Харківській області № 19-20-6-15264/0/19-15 від 18 листопада 2015 року

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяви ОСОБА_3 щодо надання в оренду наступних земельних ділянок, що розташовані за межами населеного пункту на території Вірнопільської сільської ради Ізюмського району Харківської області:

- кадастровий номер 6322882200:04:000:0408 площею 33,9189 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0403 площею 6,5947 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0402 площею 3,102 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0399 площею 17,1001 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0400 площею 50,0002 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_1: 03000:0081 площею 13,6002 га.;

- кадастровий номер 6322882200:03:000:0080 площею 19,2993 га.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Харківській області на користь ОСОБА_3 сплачений судовий збір.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.05.2016 року по справі №820/11809/15 в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про визнання протиправною відмови, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії відмовлено.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.05.2016 року по справі №820/11809/15 та прийняти нову, якою позовні вимоги ОСОБА_3 задовольнити в повному обсязі, стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Харківській області на користь ОСОБА_3 сплачений судовий збір за подачу апеляційної скарги.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 19 жовтня 2015 року ОСОБА_3 звернувся на адресу Головного управління Держгеокадастру у Харківській області з заявами про надання йому земельних ділянок розташованих за межами населеного пункту на теріторії Вірнопільської сільської ради Ізюмського району Харківської області для подальшого надання в оренду.

В своїх заявах позивач просив надати йому наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер 6322882200:04:000:0408 площею 33,9189 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0403 площею 6,5947 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0402 площею 3,102 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0399 площею 17,1001 га.;

- кадастровий номер 6322882200:01:000:0400 площею 50,0002 га;

- кадастровий номер НОМЕР_1: 03000:0081 площею 13,6002 га.;

- кадастровий номер 6322882200:03:000:0080 площею 19,2993 га.

Рішенням відповідача № 19-20-6-15264/0/19-15 від 18 листопада 2015 року позивачу було відмовлено в наданні земельних ділянок з підстав відсутності проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також відсутні документи, які підтверджують реєстрацію земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та реєстрацію права власності на земельні ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Не погодившись із вищезазначеним рішенням відповідача, позивач для захисту своїх прав звернувся до суду з адміністративним позовом.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що рішення відповідача викладене у відповіді від 18.11.2015 року 19-20-6-15264/0/19-15 є законне та обґрунтоване, оскільки позивач бажав отримати земельні ділянки саме в оренду, а отже позов не підлягає задоволенню.

Таким чином суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог позивача у повному обсязі.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_4 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Колегія суддів зазначає, що клопотання позивача стосуються передачі земельних ділянок в оренду.

Згідно з вимогами ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою, а отже колегія суддів зазначає, що факт наявної реєстрації права власності на земельні ділянки в Державному реєстрі речових прав повинно бути підтверджено певним, документом який підтверджує відомості про реєстрацію такого права.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Головне управління Держгеокадастру у Харківській області є органом, уповноваженим відповідно до частини 4 статті 122 Земельного кодексу України (в діючій редакції) та Положення про Головне управління розпорядитися землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, на території Харківської області.

Враховуючи вищезазначені норми, а також той факт, що зазначення в клопотаннях позивача лише кадастрового номеру земельної ділянки є недостатнім оскільки не надано відомостей на підтвердження безпосередньої реєстрації права власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на конкретні земельні ділянки, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення відповідача, викладене у відповіді від 18.11.2015 року 19-20-6-15264/0/19-15, є законним та обґрунтованним, оскільки позивач бажав отримати земельні ділянки саме в оренду.

Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 05.05.2016 року по справі №820/11809/15 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - позивача у справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.05.2016р. по справі № 820/11809/15 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя ОСОБА_5 Судді ОСОБА_6 ОСОБА_7 Повний текст ухвали виготовлений 05.08.2016 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2016
Оприлюднено09.08.2016
Номер документу59491221
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11809/15

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні