Ухвала
від 03.10.2017 по справі 820/11809/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 жовтня 2017 року м. Київ К/800/23001/16

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий);

Мороз Л.Л.,

Стрелець Т.Г.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою представника позивача ОСОБА_4 - ОСОБА_5 на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05 травня 2016 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Держгеокадастру в Харківській області про визнання відмови протиправною, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Харківській області про визнання відмови протиправною, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05 травня 2016 року у задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2016 року постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05 травня 2016 року залишено без змін.

Не погоджуючись з постановленими у справі рішеннями судів, ОСОБА_5, як представник позивача звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування судами норм матеріального і процесуального права, просить рішення судів першої та апеляційної інстанцій скасувати та постановити у справі нове рішення про задоволення позову.

Заслухавши доповідь судді щодо обставин, необхідних для ухвалення рішення судом касаційної інстанції, перевіривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у справі та застосування судами норм матеріального і процесуального права, Вищий адміністративний суд України приходить до висновку про те, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

ОСОБА_4 19 жовтня 2015 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області із заявами про надання йому в оренду земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту на території Вірнопільської сільської ради Ізюмського району Харківської області.

У своїх заявах позивач просив надати йому наступні земельні ділянки:

- кадастровий номер НОМЕР_1 площею 33,9189 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_2 площею 6,5947 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_3 площею 3,102 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_4 площею 17,1001 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_5 площею 50,0002 га;

- кадастровий номер НОМЕР_6 площею 13,6002 га.;

- кадастровий номер НОМЕР_7 площею 19,2993 га.

Відповідач листом від 18 листопада 2015 року № 19-20-6-15264/0/19-15 повідомив позивача про відмову у наданні йому земельних ділянок, пославшись на відсутність у наданих матеріалах всіх необхідних документів, зокрема, відсутності проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, або документів, які підтверджують реєстрацію земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та реєстрацію права власності на земельні ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Вважаючи таку відмову відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Положеннями статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною четвертою статті 122 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Земельний кодекс) центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Враховуючи викладене, правильним є висновок судів про правомірність оскаржуваного рішення відповідача, оскільки позивачем не надано відомостей на підтвердження безпосередньої реєстрації права власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на конкретні земельні ділянки.

Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Постановлені у справі рішення судів є законними і обґрунтованими, а тому підстави для їх зміни чи скасування відсутні.

Керуючись статтями 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу представника позивача ОСОБА_4 - ОСОБА_5 залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05 травня 2016 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2016 року у справі - залишити без зміни.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і оскарженню не підлягає та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення03.10.2017
Оприлюднено09.10.2017
Номер документу69388038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11809/15

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 06.06.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні