Ухвала
від 10.08.2016 по справі 826/27322/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/27322/15 Головуючий у 1-й інстанції: Кобилянський К.М. Суддя-доповідач: Чаку Є.В.

У Х В А Л А

Іменем України

10 серпня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чаку Є.В.,

суддів: Файдюка В.В., Мєзєнцева Є.І.

за участю секретаря Муханькової Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 червня 2016 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства «Укртехпостач» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправними та скасування наказів в частині, визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство «Укртехпостач» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної служби геології та надр України (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу відповідача № 173 від 24.06.2015 року в частині призначення планової перевірки на приватному підприємстві «Укртехпостач»; визнання протиправним та скасування наказу відповідача № 288 від 18.09.2015 року в частині призначення планової перевірки на приватному підприємстві «Укртехпостач»; визнання протиправними дії відповідача щодо прийняття рішення, яке оформлене протоколом № 13-15 від 27.11.2015 року в частині розгляду та внесення ПП «Укртехпостач» до переліку осіб, які повинні усунути порушення законодавства, у зв'язку з невиконанням ПП «Укртехпостач» наказів Державної служби геології та надр України № 173 від 24.06.2015 року та № 288 від 18.09.2015 року; визнання протиправним та скасування наказу Державної служби геології та надр України № 404 від 02.12.2015 року в частині надання строку для усунення порушення законодавства про надра надрокористувачам, що стосується ПП «Укртехпостач».

Окружний адміністративний суд міста Києва своєю постановою від 23 червня 2016 року адміністративний позов задовольнив.

Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 червня 2016 року та постановити нову про відмову в задоволенні адміністративного позову. На думку апелянта, зазначену постанову суду прийнято з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін, з наступних підстав.

ПП «Укртехпостач» є гірничо-видобувним підприємством заснованим в 1999 році та здійснює свою діяльність з видобутку глини, суглинки на території родовища Бібрське, Львівської області, відповідно до Спеціального дозволу на користування надрами № 4200 від 23.01.2007 року, строком на 20 років.

На адресу позивача надійшло повідомлення Держгеонадра України № 10657/13/14-15 від 14.08.2015 року про проведення планової перевірки.

У даному повідомленні відповідач зазначив, що відповідно до пункту 8 Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1294 від 14.12.2011 року, у строк з 21.09.2015 року по 30.09.2015 року посадовими особами Держгеонадра України буде проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ПП «Укртехпостач», якому наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 4200 від 23.01.2007 року.

Вказане повідомлення направлене позивачу на підставі наказу Держгеонадра України № 173 від 24.06.2015 року про затвердження плану проведення перевірок надрокористувачів у ІІІ кварталі 2015 року. Зазначеним наказом затверджено план проведення перевірок надрокористувачів у ІІІ кварталі 2015 року та доручено департаменту державного геологічного контролю забезпечити виконання плану проведення перевірок надрокористувачів у III кварталі 2015 року.

Також, на адресу позивача надійшло повідомлення Держгеонадра України № 12567/13/14-15 від 24.09.2015 року про проведення планової перевірки.

У даному повідомленні відповідач зазначив, що відповідно до пункту 8 Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1294 від 14.12.2011 року, у строк з 12.10.2015 року по 23.10.2015 року посадовими особами Держгеонадра України буде проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері надрокористування ПП «Укртехпостач», якому наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 4200 від 23.01.2007 року.

Вказане повідомлення направлене позивачу на підставі наказу Держгеонадра України № 288 від 18.09.2015 року про затвердження плану проведення перевірок надрокористувачів у ІV кварталі 2015 року. Зазначеним наказом затверджено план проведення перевірок надрокористувачів у ІV кварталі 2015 року та доручено департаменту державного геологічного контролю забезпечити виконання плану проведення перевірок надрокористувачів у ІV кварталі 2015 року.

Згідно додатку № 4 до наказу № 404 від 02.12.2015 року Держгеонадра України надав ПП «Укртехпостач» 15 днів для усунення порушень, а саме, не допуску представників відповідача на підприємство для проведення планової перевірки на підставі наказів Держгеонадра України № 173 від 24.06.2015 року та № 288 від 18.09.2015 року.

Позивач, вважаючи накази відповідача № 173 від 24.06.2015 року та № 288 від 18.09.2015 року в частині щодо проведення планової перевірки ПП «Укртехпостач» та наказу № 404 від 02.12.2015 року в частині внесення ПП «Укртехпостач» до переліку осіб, що повинні усунути порушення законодавства, протиправними, оскаржив їх в частині до суду.

З приводу даних спірних правовідносин, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

У відповідності до пункту 5 Порядку здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1294 від 14.12.2011 року (далі - Порядок № 1294) державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів.

Планові перевірки надрокористувачів проводяться відповідно до квартального плану проведення перевірок, який затверджується Держгеонадрами до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому (пункт 6 Порядку № 1294).

Згідно із пунктом 8 названого Порядку, інформування надрокористувача про планову перевірку здійснюється не пізніше ніж за 10 днів до дати її проведення шляхом надсилання в установленому порядку повідомлення за формою, затвердженою Держгеонадрами.

Позивач посилався на протиправність наказів № 173 від 24.06.2015 року та № 288 від 18.09.2015 року у зв'язку із наявністю мораторію на проведення перевірок суб'єктів господарювання, встановленого Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» № 71-VIII від 28.12.2014 року.

Так, пунктом 3 Прикінцевих положень вказаного Закону встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

- з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Пункт 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 №71-VIII не є зміною чи доповненням до Податкового кодексу України та застосоване у ньому поняття «контролюючі органи» стосується усіх контролюючих органів, тобто органів, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності згідно з Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», яким визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Що стосується посилань відповідача на приписи пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, то вони є необґрунтованими, оскільки Законом № 71-VIII, дійсно, вносяться зміни лише до податкового законодавства, разом з тим, він не містить положень про те, що поняття «контролюючі органи», що вживаються у тексті цього Закону, необхідно розуміти у визначенні пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України.

Таким чином, наведене поняття слід застосовувати у розумінні пункту 1 Указу Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» № 817/98 від 23.07.1998 року, відповідно до якого органи виконавчої влади, уповноважені від імені держави здійснювати перевірку фінансово-господарської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності.

Згідно Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Указом Президента України № 391 від 06.04.2011 року державна служба геології та надр України (Держгеонадра України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Постановою Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» (далі - Постанова № 408), яку видано у зв'язку із запровадженням статтею 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» обмежень на проведення перевірок протягом серпня - грудня 2014 року, затверджено Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців, до яких, зокрема належить Держгеонадра України.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідач належить до контролюючих органів, які мають право на проведення перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за виключенням випадків, передбачених пунктом 3 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» № 71-VIII від 28.12.2014 року.

Як убачається з матеріалів справи, обсяг доходу ПП «Укртехпостач» у 2014 році становив менше 20 мільйонів гривень (згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2014 рік ПП «Укртехпостач» отримало дохід у розмірі 5 070 938 грн.), а тому перевірку позивача відповідач мав право проводити лише з дозволу Кабінету Міністрів України.

Доказів наявності інших обставин, які надають право контролюючому органу здійснювати перевірку ПП «Укртехпостач» без отримання дозволу Кабінету Міністрів України відповідач суду не надав.

Також, відповідач не навів суду доказів, які б свідчили про надання дозволу Кабінетом Міністрів України на проведення перевірки.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 04 січня 2016 року у справі К/800/54487/15.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Приймаючи до уваги те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду доводами апелянта не спростовані, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 червня 2016 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали виготовлено 10.08.2016 року.

Головуючий суддя Чаку Є.В.

Судді: Файдюк В.В.

Мєзєнцев Є.І.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2016
Оприлюднено16.08.2016
Номер документу59629581
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/27322/15

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 10.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 01.08.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 23.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 17.05.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні