Ухвала
від 11.08.2016 по справі 826/10933/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1 УХВАЛА про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову 11 серпня 2016 року                                  м. Київ                                         № 826/10933/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді     Данилишина В.М., розглянувши клопотання представника товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, - ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд), з урахуванням усунення виявлених недоліків, надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" (далі - позивач, ТОВ "ТРК "Дивосвіт") до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - відповідач, Національна рада) про: - визнання протиправним та скасування рішення Національної ради від 17 липня     2014 року №267 про відмову у задоволенні заяви ТОВ "ТРК "Дивосвіт" про переоформлення ліцензії на мовлення від 19 лютого 2003 року НР №0522-м та про застосування санкцій у вигляді оголошення попереджень; - визнання протиправним та скасування рішення Національної ради від 24 липня     2014 року №489 про застосування санкцій у вигляді оголошення попереджень (далі - оскаржувані рішення). У подальшому, до суду через канцелярію від представника позивача надійшло письмове клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, до набрання у справі судовим рішенням законної сили, шляхом: - призупинення розгляду Національною радою заяви ТОВ "ТРК "Дивосвіт" про продовження дії ліцензії на мовлення від 19 лютого 2010 року НР №00184-м (далі - ліцензія НР №00184-м); - заборони Національній раді приймати рішення щодо заяви про продовження строку дії ліцензії НР №00184-м; - заборони Національній раді приймати рішення про затвердження конкурсних умов із використанням частоти ТОВ "ТРК "Дивосвіт", визначеної ліцензією НР №00184-м; - заборони Національній раді приймати рішення про оголошення конкурсу на мовлення із використанням частоти ТОВ "ТРК "Дивосвіт", визначеної ліцензією НР №00184-м (далі - заявлене клопотання). Відповідною ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі №826/10933/16 (далі - справа), яку разом із заявленим клопотанням, призначено до розгляду у судовому засіданні. Присутня у судовому засіданні 11 серпня 2016 року представник відповідача заперечувала проти заявленого клопотання та просила відмовити у його задоволенні. Представник позивача у судове засідання 11 серпня 2016 року не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи та заявленого клопотання сторона позивача повідомлена належним чином. Згідно з ч. 3 ст. 118 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), питання про забезпечення адміністративного позову, про заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим або про скасування заходів забезпечення адміністративного позову, крім випадків, встановлених ч. 1 і ч. 2 цієї статті, вирішується в судовому засіданні з повідомленням осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядові таких питань. Зважаючи на вище викладену норму, у судовому засіданні 11 серпня 2016 року судом прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення заявленого клопотання без участі представника позивача. Як з'ясовано судом у ході ознайомлення із заявленим клопотанням, на його обґрунтування представником позивача зазначено, зокрема, що ефірне радіомовлення здійснюється ТОВ "ТРК "Дивосвіт" у місті Києві та прилеглих регіонах на підставі ліцензії НР №00184-м, строк дії якої - до 19 лютого 2017 року. Термін подання заяви про продовження строку дії вказаної ліцензії - 14 серпня 2016 року (не пізніше ніж за 180 днів до закінчення строку дії ліцензії). Відповідно до з ч. 7 ст. 33 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Національна рада може прийняти рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення лише за умови, якщо: а) ліцензіат подав заяву на продовження строку дії ліцензії пізніше ніж за 180 днів до закінчення строку дії ліцензії; б) протягом дії ліцензії ліцензіат порушував умови ліцензії та вимоги чинного законодавства. Ці порушення повинні бути підтверджені рішеннями та санкціями Національної ради, не скасованими у визначеному законодавством порядку, або відповідними судовими рішеннями; в) ліцензіат не відповідає вимогам ст. 9 або ч. 2 ст. 12 цього Закону. Як вбачається із вище викладеної норми, однією з підстав для відмови у продовженні строку дії ліцензії є наявність рішень Національної ради щодо порушень умов ліцензії або вимог чинного законодавства. Тобто, наявність не скасованих у судовому порядку рішень Національної ради, якими виявлено факт порушення суб'єктом господарювання умов ліцензії чи норм чинного законодавства, є вирішальним важелем для Національної ради під час прийняття нею рішення щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення відповідного ліцензіата. Згідно з пп. б) ч. 3 ст. 25 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Національна рада оголошує конкурс на отримання ліцензії за наявності вільних каналів мовлення, мереж мовлення, вільного часу на каналах (мережах) мовлення, а також у випадках, якщо: попередній ліцензіат за 180 днів до закінчення строку дії ліцензії не подав заяву до Національної ради на її продовження або Національна рада відмовила цьому ліцензіату у продовженні ліцензії в порядку, визначеному цим Законом. Отже, відмова Національної ради ліцензіату у продовженні строку дії ліцензії на мовлення є підставою для оголошення конкурсу на мовлення з використанням частот, визначених такою ліцензією та передачу таких частот, за результатами проведення конкурсу, іншим суб'єктам господарювання. Вище викладені обставини, за переконанням представника позивача, свідчать про те, що існує істотний ризик, пов'язаний із можливістю прийняття Національною радою рішення про відмову у продовженні строку дії ліцензії НР №00184-м через наявність оскаржуваних рішень, чим буде заподіяно шкоди правам та інтересам ТОВ "ТРК "Дивосвіт", а також радіослухачам - споживачам радіопрограм, що сповіщаються ТОВ "ТРК "Дивосвіт". Відмова у продовженні строку дії ліцензії НР №00184-м та передача частоти 104,6 МГц у місті Києві іншим суб'єктам господарювання може стати вирішальним фактом у питанні можливості здійснення ТОВ "ТРК "Дивосвіт" господарської діяльності загалом та подальшої діяльності у сфері радіомовлення зокрема. Крім того, як свідчить судова практика, що склалася за аналогічними спорами, повернення радіочастот, які були передані іншим суб'єктам господарювання через відмову у продовженні строку дії ліцензії на мовлення, є практично неможливим навіть тоді, коли рішення Національної ради, наявність якого стала підставою для відмови у продовженні строку дії ліцензії, скасовано. Відтак, вжиття заходів забезпечення позову є нагальною потребою, направленою на збереження за ТОВ "ТРК "Дивосвіт" права на мовлення на радіочастоті 104,6 МГц у місті Києві відповідно до ліцензії НР №00184-м. Так, відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 117, ч. 1 ст. 118 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. Подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання. Клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі. Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. Розглядаючи та вирішуючи по суті заявлене клопотання, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може ускладнити або призвести до неможливості виконання судового рішення. Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача. Таким чином, перевіривши зазначені у заявленому клопотанні доводи представника позивача на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, заслухавши думку присутнього у судовому засіданні представника відповідача, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість заявленого клопотання у частині заборони Національній раді вчиняти певні дії, та, як наслідок, про наявність підстав та необхідність вжиття заходів забезпечення позову у вказаній частині, оскільки, за переконанням суду, дійсно існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам ТОВ "ТРК "Дивосвіт", для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. При цьому, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову за результатами розгляду заявленого клопотання не є вирішенням публічно-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Вжиття заходів забезпечення позову, у даному випадку, суд вважає вимушеним заходом, оскільки, у ході розгляду та вирішення заявленого клопотання судом з'ясовано, що дійсно існують обставини (прийняття оскаржуваних рішень), які свідчать про можливе вчинення Національною радою дій, у результаті яких будуть порушені права та інтереси ТОВ "ТРК "Дивосвіт", для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль. Суд зазначає, що відмова у продовженні строку дії ліцензії НР №00184-м та передача відповідної частоти іншим суб'єктам господарювання може позбавити ТОВ "ТРК "Дивосвіт" можливості здійснювати його господарську діяльність та діяльність у сфері радіомовлення зокрема. Поряд з цим, заявлене клопотання у частині призупинення розгляду Національною радою заяви ТОВ "ТРК "Дивосвіт" про продовження строку дії ліцензії НР №00184-м до набрання у справі судовим рішенням законної сили не підлягає задоволенню, оскільки нормами КАС України не передбачено такого способу вжиття заходів забезпечення позову. Зокрема, як уже зазначено вище, суд у порядку забезпечення позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, що оскаржуються. Крім того, згідно з ч. 4 ст. 117 КАС України, позов також може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії. На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 117, 118, 128, 160, 165 КАС України, суд - УХВАЛИВ: 1. Задовольнити частково клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову. 2. Заборонити Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення приймати рішення щодо заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" (код ЄДРПОУ 25199333) про продовження строку дії ліцензії на мовлення від 19 лютого 2010 року НР №00184-м. 3. Заборонити Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення приймати рішення про затвердження конкурсних умов з використанням частоти товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" (код ЄДРПОУ 25199333), визначеної ліцензією на мовлення від 19 лютого 2010 року НР №00184-м. 4. Заборонити Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення приймати рішення про оголошення конкурсу на мовлення з використанням частоти товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Дивосвіт" (код ЄДРПОУ 25199333), визначеної ліцензією на мовлення від 19 лютого 2010 року НР №00184-м. 5. Заявлене клопотання в іншій частині залишити без задоволення. 6. Роз'яснити, що ухвала діє до вирішення справи по суті та набрання судовим рішенням у справі законної сили. Ухвала підлягає негайному виконанню відповідно до ч. 5 ст. 118 КАС України у порядку, встановленому законом для виконання судових рішень. Ухвала може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. Копії ухвали направити сторонам (вручити їх уповноваженим представникам), у тому числі невідкладно направити для негайного виконання до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, ухвала може бути оскаржена повністю або частково шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду. Відповідно до ст. 254 КАС України, ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя                                                                                                             В.М. Данилишин

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.08.2016
Оприлюднено16.08.2016
Номер документу59661714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10933/16

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні