Постанова
від 12.08.2016 по справі 809/884/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" серпня 2016 р. Справа № 809/884/16

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

представника позивача Гейвича М.М.,

представника відповідача Карабин М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" до Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області про скасування податкових повідомлень-рішень за №№00013914058, 0001331406, 0001341406, 0001401405 від 19.07.2016, -

ВСТАНОВИВ :

25.07.2016 Державне підприємство "Коломийське лісове господарство" (надалі-позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (надалі - відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень №№0001331406, 0001341406, 0001391405, 000141405 від 19.07.2016.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач протиправно, в порушення положень Податкового кодексу України, всупереч фактичним обставинам, необґрунтовано за наслідками проведеної перевірки виніс оскаржувані податкові повідомлення-рішення №№0001331406, 0001341406 від 19.07.2016, якими збільшено суми грошових зобов'язань з податку на прибуток підприємств, що перебувають у державній власності, на 216 945 гривень, а також відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, на 180 788 гривень, та податкові повідомлення-рішення за №№ 0001391405, 000141405 від 19.07.2016, якими нараховано пеню у розмірі 1 783 899,10 гривень за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та штраф у сумі 850 гривень за порушення вимог валютного законодавства.

Вважає визначення вказаних грошових зобов'язань безпідставними, оскільки позивачем за умовами контракту №04/12/14 від 26.12.2013, укладеного з нерезидентом - фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom), фактично експортовано нерезиденту лісоматеріали на загальну суму 166 002,40 доларів США, що підтверджується митними деклараціями. Висновки відповідача про те, що з 15.07.2014 фірма "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) ліквідована не відповідають дійсності, оскільки контрагентом позивача змінено реєстраційну адресу компанії в межах однієї країни: з Англії на Шотландію. За таких обставин, помилковими є твердження відповідача про те, що усі товари, поставлені позивачем даній фірмі після 15.07.2014, є такими, що поставлені невідомому резиденту, а кошти отримані за вказані товари - безповоротною фінансовою допомогою.

Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з підстав, вказаних в позовній заяві. Просив позов повністю задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовних вимог не визнав, з підстав викладених в письмовому запереченні. Просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.

Судом встановлено, що Державне підприємство "Коломийське лісове господарство" зареєстроване Коломийською районною радою народних депутатів 30.06.1995, реєстраційний номер 11101050001000351.

У період з 19.05.2016 до 01.07.2016 Головним управлінням Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області проведено планову виїзну документальну перевірку Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2013 до 31.12.2013.

За наслідками перевірки відповідачем 05.07.2016 складено акт за № 473/09-19-14-01-01/22190768, у якому зафіксовані порушення позивачем:

- підпункту 14.1.257 пункту 14 статті 14, пункту 135.1 статті 135, пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємства за 2014 рік на 173 556 гривень;

- підпункту 153.3.2 пункту 153.2 статті 153 Податкового кодексу України, в результаті чого збільшено відрахування частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за 2014 рік на суму 144 630 гривень;

- статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", станом на 31.03.2016 на валютні рахунки позивача не надійшла валютна виручка в сумі 76 139,33 доларів США;

- пункту1 статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", платником не подано до Коломийської оДПІ декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.04.2015, 01.07.2015, 01.10.2015, 01.01.2016 та на 01.04.2016 по реалізованому товару невідомому нерезиденту на загальну суму 76 139,33 доларів США (том І а.с.23-153).

За наслідками розгляду вищевказаного акту перевірки, відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №№0001331406, 0001341406 від 19.07.2016, якими збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, що перебувають у державній власності, за основним платежем 173 556 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 43 389 гривень, а також відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за основним платежем 144 630 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 36 158 гривень; за №№ 0001391405, 000141405 від 19.07.2016, якими нараховано пеню у розмірі 1 783 899,10 гривень за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та штраф у сумі 850 гривень за порушення вимог валютного законодавства (том І а.с.19-22).

Висновки відповідача про допущення позивачем зафіксованих в акті перевірки від 05.07.2016 порушень ґрунтуються на тому, що фірма "ZORTEX BUSINESS LLP" (Великобританія), з якою позивачем укладено контракт за №04/12/14 від 26.12.2013 на поставку пиловника букового, з 15.07.2014 ліквідована, а отже всі товари, поставлені позивачем відповідно до митних декларацій фірмі "ZORTEX BUSINESS LLP" (Великобританія) після 15.07.2014 вважаються такими, що поставлені невідомому резиденту, а кошти отримані за вказані товари - безповоротною фінансовою допомогою. До таких висновків відповідач дійшов на підставі листа Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490, в якому зазначено, що 15.07.2014 фірму "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) ліквідовано. Не включення позивачем до складу доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, безповоротної фінансової допомоги за період з 15.07.2014 до 16.02.2015 в сумі 964 201 гривень призвело до заниження податкового зобов'язання з податку на прибуток за 2014 рік на 173 556 гривень та відповідно до заниження частини чистого прибутку за вказаний період на 144 630 гривень, в тому числі за ІІІ квартал 2014 року на 19426 гривень та за ІV квартал 2014 року на 125 204 гривень. Крім того, сторонами внесено доповнення до контракту від 26.12.2013 в частині проведення оплати по даному контракту компанією Interline Management L.P. (Suite 1. Montgomer 78. Edinburgh. Scotland EH7 5JA, United Kingdom) укладено після ліквідації фірми "ZORTEX BUSINESS LLP", тобто після 15.07.2014. А відтак, кошти, що надійшли у період з 15.07.2014 до 31.03.2016 на валютні рахунки позивача як від фірми "ZORTEX BUSINESS LLP", так і від компанії Interline Management L.P. в якості оплати за поставлений товар на суму 76 139,33 доларів США, не можуть бути зараховані як валютна виручка по контракту №04/12/14 від 26.12.2013.

Судом встановлено, що 26.12.2013 Державним підприємством "Коломийське лісове господарство" та фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) укладено контракт №04/12/14 на поставку пиловника букового 1-3 сортів ГОСТ 9462-88 у кількості 250 м.куб.

Загальна сума контракту складає 55 000 доларів США. Платіж за поставлену партію товару (100% передоплата) проводиться в доларах США шляхом банківського переказу на валютний рахунок продавця. Реквізити покупця: "ZORTEX BUSINESS LLP", WORD TRADE CENTRE TOWER 42,25 OLD BROAD STREET, LONDON, EC2N 1HQ, UNITED KINGDOM, Сompany No. OC370510.

Пунктом 5.1 контракту № 26 від 27.01.2014 року визначено, що поставка товару здійснюється на умовах СРТ- Іллічівськ автомобільним та/або залізничним транспортом, одержувачем ПАТ "Іллічівський морський рибний порт" (68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Труда, 6) для подальшої відправки у Китай на адресу фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" (том І а.с.154-155).

До контракту №04/12/14 від 26.12.2013 сторонами внесені зміни та доповнення згідно з додатками №1 від 03.01.2014, № 2 від 04.02.2014, №3 від 14.02.2014, №4 від 17.02.2014, №5 від 18.02.2014, №6 від 28.02.2014, №№7,8 від 31.03.2014, №9 від 07.05.2014, №10 від 07.08.2014, №11 від 13.08.2014, №13 від 27.10.2014, №14 від 20.11.2014, №15 від 28.12.2014 (том І а.с.156-169).

Так, доповненнями №3 від 14.02.2014 сторонами збільшено об'єм товару до 500 м.куб. на загальну суму 52 083 доларів США; доповненнями №4 від 17.02.2014 та №8 від 31.03.2014 змінено одержувача для подальшої відправки товару у Китай на адресу фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" - ПАТ "Продовольча компанія АМ", ПАТ "БЛС Груп"; доповненнями №13 від 27.10.2014 сторонами погоджено, що оплату по даному контракту може проводити компанія Interline Management L.P. (Suite 1. Montgomer 78. Edinburgh. Scotland EH7 5JA, United Kingdom); доповненнями №15 від 28.12.2014 продовжено строк дії контракту до 28.02.2015.

На виконання умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013 та доповнень до нього позивачем поставлено фірмі "ZORTEX BUSINESS LLP" товар (пиловник буковий), що підтверджується митними деклараціями, товарно-транспортними накладними; рахунками (invoice), актами про надані послуги залізничним транспортом, накладними на перевезення товару залізницею, переліком перевізних документів.

Позивачем на поставлену продукцію надано карантинні сертифікати Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, а також сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (том І а.с.181-250, том ІІ 1-15).

За експортовані на виконання контракту №04/12/14 від 26.12.2013 лісоматеріали на валютні рахунки Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" надійшли кошти на загальну суму 166 002,40 доларів США від нерезидента "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) та від нерезидента Interline Management L.P., що підтверджується банківськими виписками від 20.01.2014, 28.01.2014, 22.04.2014, 22.05.2014, 26.09.2014, 29.10.2014, 07.11.2014, 21.11.2014, 04.12.2014, а також виписками по рахунку позивача (том І а.с.128-129, 170-179).

Однак, на думку податкового органу, фірма "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom з 15.07.2014 ліквідована (розпущена), про що свідчить лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 "Щодо перевірки компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" у якому вказано про те, що зазначену компанію ліквідовано 15.07.2014 державним реєстром, оскільки компанія була не діючою, а також інформація з офіційного сайту Великобританії - http://wck2.companieshouse.gov.uk про ліквідацію зазначеної компанії з 15.07.2014, стан підприємства "dissolved" (том І а.с.29).

З цього приводу судом встановлено, що відповідно до Протоколу зборів партнерів Компанії "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom від 14.07.2014 відбулась зміна реєстраційної адреси компанії в межах однієї країни - Об'єднане Королівство Великобританія з Англії: WORLD TRADE CENTRE TOWER 42 25 OLD BROAD STREET LONDON England EC2N 1HQ United Kingdom на Шотландію: Suite 20 12 South Bridge Edinburg Scotland EH1 1DD United Kingdom (а.с.89-108).

Наведене свідчить про те, що фірма "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom ліквідована не була, відбулась лише зміна реєстраційної адреси компанії в межах однієї країни.

У відповідності до пункту 3 частини 1 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, яку правову норму належить застосувати до спірних правовідносин, суд виходить з чинних на час виникнення правовідносин нормативно-правових актів та зазначає їх зміст у відповідній редакції.

Суд зазначає, що згідно статті 2 Закон України "Про міжнародне приватне право" цей Закон застосовується до таких питань, що виникають у сфері приватноправових відносин з іноземним елементом: 1) визначення застосовуваного права; 2) процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців, осіб без громадянства та іноземних юридичних осіб; 3) підсудність судам України справ з іноземним елементом; 4) виконання судових доручень; 5) визнання та виконання в Україні рішень іноземних судів.

Відповідно до статті 26 даного Закону цивільна правоздатність та дієздатність юридичної особи визначається особистим законом юридичної особи.

Згідно частин 1, 2 статті 25 згаданого Закону особистим законом юридичної особи вважається право держави місцезнаходження юридичної особи. Для цілей цього Закону місцезнаходженням юридичної особи є держава, у якій юридична особа зареєстрована або іншим чином створена згідно з правом цієї держави.

Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що нерезиденти - це іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.

Відповідно до пункту 103.4 статті 103 цього Кодексу підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Статтею 4 Конвенції між Урядом України та Урядом Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії про усунення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доход і на приріст вартості майна від 10.02.1993 визначено, що для цілей цієї конвенції термін «резидент однієї Договірної Держави» означає особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця знаходження керівного органу, місця реєстрації або будь-якого аналогічного критерію; цей термін, разом з тим, не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі, тільки якщо ця особа одержує доходи або приріст вартості майна з джерел у цій Державі.

Підпунктом (і) пункту 1 ст. 3 цієї ж Конвенції визначено, що термін «компетентний орган» означає, у відношенні Сполученого королівства Управління внутрішніх доходів або його повноважного представника, і, у відношенні України Міністерство фінансів України або його повноважного представника.

В силу приписів пункту 103.5 статті 103 Податкового кодексу України довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.

Відповідно до пункту 7 ст 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі державної реєстрації юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ про підтвердження реєстрації іноземної особи в країні її місцезнаходження, зокрема витяг із торговельного, банківського або судового реєстру, який відповідає вимогам частини шостої статті 8 цього Закону.

Згідно пункту 6 статті 8 вказаного Закону документ про підтвердження реєстрації іноземної юридичної особи в країні її місцезнаходження повинен бути легалізований у встановленому порядку.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що посилання відповідача на лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 "Щодо перевірки компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" та на інформацію із сайту Великобританії companieshouse.gov.uk як на доказ ліквідації компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" 15.07.2014 року є необґрунтованими.

Факт реального постачання товару відповідно до контракту №04/12/14 від 26.12.2013 підтверджується первинними документами, оформленими у відповідності до вимог чинного законодавства. Долучені позивачем документи мають усі необхідні реквізити та відомості, у повній мірі відображають зміст господарських операцій, і в суду немає жодних правових підстав для визнання вказаних документів недостовірними.

Про правомірність взаємовідносин із фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" свідчить й те, що після 15.07.2014 дану фірму обслуговували іноземні банки, а митні органи України, після виконання усіх належних митних процедур, здійснювали митне оформлення вантажів та випускали їх за межі території України. Митна служба України без жодних заперечень здійснювала митне оформлення вантажів для компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" як до, так і після 15.07.2014, що підтверджено долученими до матеріалів справи копіями митних декларацій.

Крім того, суд звертає увагу на те, що за результатами планової ревізії, проведеної Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області з окремих питань фінансового-господарської діяльності позивача за період з 01.07.2011 до 01.09.2015, порушень законодавства по взаємовідносинах позивача з фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" не виявлено. Так, у акті ревізії №05-21/06 від 14.12.2015 зафіксовано, що за даними бухгалтерського обліку позивача (розрахунки з вітчизняними постачальниками №631) з фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" за період з 01.07.2011 до 01.09.2015 підприємством здійснено поставку лісопродукції на суму 201 123,86 євро, з них 100 900,07 євро - за період з 15.07.2014 до 01.09.2015. За відпущену продукцію фірмою оплачено кошти в сумі 202 225,78 євро, з них 95 904 євро - за період з 15.07.2014 до 01.09.2015 (том ІІ а.с.16-87, 32).

За таких обставин, доводи відповідача про те, що всі товари, поставлені позивачем відповідно до митних декларацій фірмі "ZORTEX BUSINESS LLP" (Великобританія) після 15.07.2014 вважаються такими, що поставлені невідомому резиденту, не відповідають дійсності.

Підпунктом 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що безповоротна фінансова допомога - це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних); сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного періоду, у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожний день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги.

Відповідно до пункту 135.1 статті 135 даного Кодексу, доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Згідно пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отримані товари (роботи, послуги) вважаються доходами на дату фактичного отримання платником податку товарів (робіт, послуг) або за датою надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку, якщо інше не передбачено цим розділом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про необгрунтованість доводів податкового органу щодо отримання позивачем безповоротної фінансової допомоги за період з 15.07.2014 до 16.02.2015 в сумі 964 201 гривень, оскільки вказані кошти надійшли на валютні рахунки Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" в рахунок оплати за експортовану продукцію (пиловника букового) відповідно до умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013, підстави для повторного включення 964 201 гривень до доходів (інші доходи) відсутні, що виключає заниження позивачем податку на прибуток за 2014 рік на 173 556 гривень.

Як наслідок, податкове повідомлення-рішення №0001331406 від 19.07.2016, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання зі сплати податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, в розмірі 216 945 гривень є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд зазначає, що Державне підприємство "Коломийське лісове господарство" в силу приписів підпункту 153.3.2 пункту 153.2 статті 153 Податкового кодексу України є платником частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.

Положеннями підпункту 13 пункту 2 статті 29 Бюджетного кодексу України визначено, що до доходів загального фонду Державного бюджету України належать: частина чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до державного бюджету (у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України), та дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність.

Відповідно до частини 1 статті 11-1 Закону України "Про управління обєктами державної власності" державні унітарні підприємства (крім державного підприємства обслуговування повітряного руху України "Украерорух" відповідно до Закону України "Про приєднання України до Багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборів", державного підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами, а також державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія") та їх об'єднання зобов'язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України: у розмірі 30 відсотків - державні унітарні підприємства, що є суб'єктами природних монополій, та державні унітарні підприємства, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень; у розмірі 15 відсотків - інші державні унітарні підприємства.

Аналогічне закріплено пунктом 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138.

Пунктом 3 даного Порядку встановлено, що частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.

Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.

Суд зазначає, що відповідач дійшов висновку про заниження позивачем частини чистого прибутку за 2014 рік у сумі 144 630 гривень внаслідок не включення платником податку до доходів, отриманих у 2014 році, суми отриманої безповоротної фінансової допомоги у розмірі 964 201 гривень, що в подальшому вплинуло на формування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету.

Враховуючи те, що у судовому засіданні встановлено, що кошти у сумі 964 201 гривень не є безповоротною фінансовою допомогою, а отримані позивачем від фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" за експортовану продукцію (пиловника букового) відповідно до умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013, підстави для донарахуваня позивачу суми грошового зобов'язання з частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, за 2014 рік на 144 630 гривень - відсутні.

За таких обставин, відповідачем протиправно збільшено позивачу відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, на 144 630 гривень та нараховано штраф у розмірі 36 158 гривень, а тому податкове повідомлення-рішення №0001341406 від 19.07.2016 підлягає скасуванню.

Відповідно до положень частини 1 статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку, продовжується у цій нормі, потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Частина 1 статті 4 цього Закону визначає відповідальність за порушення резидентами строків, передбачених статтею 1 цього Закону, у формі пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.

Висновки відповідача про порушення строків здійснення розрахунків у іноземній валюті ґрунтуються на тому, що оскільки фірма - нерезидент "ZORTEX BUSINESS LLP" ліквідована 15.07.2014, то усі платежі після 15.07.2014 здійснені не за поставлений позивачем товар за умовами контракту №04/12/14 від 26.12.2013. Відтак, по митних деклараціях після 15.07.2014 позивачем допущено порушення строків повернення валютної виручки на суму експортованого товару - 76 139,33 доларів США.

Враховуючи те, що судом встановлено помилковість тверджень відповідача щодо ліквідації фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" 15.07.2014, кошти у сумі 76 139,33 доларів США зараховані на валютні рахунки позивача після 15.07.2014 в якості оплати за поставлену продукцію відповідно до контракту №04/12/14 від 26.12.2013, що виключає порушення Державним підприємством "Коломийське лісове господарство" вимог частини 1 статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".

Як наслідок, підстави для нарахування позивачу пені за порушення строків здійснення розрахунків у іноземній валюті у сумі 1 783 899,10 гривень відсутні, а тому податкове повідомлення-рішення № 0001391405 від 19.07.2016 є протиправним та підлягає скасуванню.

Пунктом 1 статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" встановлено, що валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов'язковому декларуванню у Національному банку України.

Таким чином, оскільки судом встановлено, що кошти у сумі 76 139,33 доларів США надійшли не від невідомого нерезидента, а від фірми - нерезидента "ZORTEX BUSINESS LLP" за поставлені позивачем лісоматеріали за умовами контракту №04/12/14 від 26.12.2013 та були зараховані на його валютні рахунки, визначений пунктом 1 статті 9 Декрету об'єкт декларування відсутній.

За таких обставин, відповідачем згідно податкового повідомлення-рішення №0001401405 від 19.07.2016 безпідставно нараховано позивачу штраф у розмірі 850 гривень за неподання до Коломийської оДПІ декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належить резиденту України і знаходиться за її межами.

Відповідно частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (пункт 1); обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) пункт 3).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Щодо судових витрат, то в силу вимог частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області на користь позивача підлягає стягненню сплачений ним судовий збір у розмірі 32 737,23 гривень.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001331406 від 19.07.2016 про збільшення суми грошового зобов'язання Державному підприємству «Коломийське лісове господарство» з сплати податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в розмірі 216 945 гривень.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001341406 від 19.07.2016 про збільшення суми грошового зобов'язання Державному підприємству «Коломийське лісове господарство» з сплати частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об'єднань) в розмірі 180 788 гривень.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001391405 від 19.07.2016 про нарахування пені за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства Державному підприємству «Коломийське лісове господарство» в розмірі 1 783 899, 10 гривень.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001401405 від 19.07.2016 про нарахування пені за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства Державному підприємству «Коломийське лісове господарство» в розмірі 850 гривень.

Стягнути на користь Державного підприємства «Коломийське лісове господарство» (код ЄДРПОУ 22190768, вул. Дружби, 18, с.Нижній Вербіж, Коломийський район, Івано-Франківська область) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м.Івано-Франківськ) сплачений судовий збір в розмірі 32 737 (тридцять дві тисячі сімсот тридцять сім) гривень 23 копійки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 17.08.2016.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.08.2016
Оприлюднено22.08.2016
Номер документу59757007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/884/16

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 10.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Постанова від 12.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 12.08.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні