cpg1251
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2016 року Справа № 876/6698/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Макрика В.Я.
суддів - Большакової О.О., Глушка І.В.
за участю секретаря судового засідання - Малетич М.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2016 року у адміністративній справі №809/884/16 за позовом Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" до Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області про скасування податкових повідомлень-рішень за №№00013914058, 0001331406, 0001341406, 0001401405 від 19.07.2016,-
В С Т А Н О В И В:
25 липня 2016 року позивач - Державне підприємство "Коломийське лісове господарство" звернулося в суд з позовом до відповідача - Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області в якому просило скасувати податкові повідомлення-рішення №№0001331406, 0001341406, 0001391405, 000141405 від 19.07.2016.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2016 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0001331406 від 19.07.2016 про збільшення суми грошового зобов'язання Державному підприємству "Коломийське лісове господарство" з сплати податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності в розмірі 216 945 гривень.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0001341406 від 19.07.2016 про збільшення суми грошового зобов'язання Державному підприємству "Коломийське лісове господарство" з сплати частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об'єднань) в розмірі 180 788 гривень.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0001391405 від 19.07.2016 про нарахування пені за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства Державному підприємству "Коломийське лісове господарство" в розмірі 1 783 899, 10 гривень.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0001401405 від 19.07.2016 про нарахування пені за порушення термінів розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, невиконання зобов'язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства Державному підприємству "Коломийське лісове господарство" в розмірі 850 гривень.
Стягнуто на користь Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" (код ЄДРПОУ 22190768, вул. Дружби, 18, с. Нижній Вербіж, Коломийський район, Івано-Франківська область) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ) сплачений судовий збір в розмірі 32 737 (тридцять дві тисячі сімсот тридцять сім) гривень 23 копійки.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з помилковим застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області проведено планову виїзну документальну перевірку Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2013 до 31.12.2013.
За результатами перевірки відповідачем 05.07.2016 складено акт за № 473/09-19-14-01-01/22190768, у якому зафіксовані порушення позивачем:
- підпункту 14.1.257 пункту 14 статті 14, пункту 135.1 статті 135, пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємства за 2014 рік на 173 556 гривень;
- підпункту 153.3.2 пункту 153.2 статті 153 Податкового кодексу України, в результаті чого збільшено відрахування частини прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за 2014 рік на суму 144 630 гривень;
- статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", станом на 31.03.2016 на валютні рахунки позивача не надійшла валютна виручка в сумі 76 139,33 доларів США;
- пункту 1 статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю", платником не подано до Коломийської ОДПІ декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами станом на 01.04.2015, 01.07.2015, 01.10.2015, 01.01.2016 та на 01.04.2016 по реалізованому товару невідомому нерезиденту на загальну суму 76 139,33 доларів США.
За наслідками розгляду вищевказаного акту перевірки, відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №№0001331406, 0001341406 від 19.07.2016, якими збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, що перебувають у державній власності, за основним платежем 173 556 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 43 389 гривень, а також відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за основним платежем 144 630 гривень та за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 36 158 гривень; за №№ 0001391405, 000141405 від 19.07.2016, якими нараховано пеню у розмірі 1 783 899,10 гривень за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та штраф у сумі 850 гривень за порушення вимог валютного законодавства.
Судом першої інстанції встановлено, що 26.12.2013 Державним підприємством "Коломийське лісове господарство" та фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) укладено контракт №04/12/14 на поставку пиловника букового 1-3 сортів ГОСТ 9462-88 у кількості 250 м.куб.
Загальна сума контракту складає 55 000 доларів США. Платіж за поставлену партію товару (100% передоплата) проводиться в доларах США шляхом банківського переказу на валютний рахунок продавця. Реквізити покупця: "ZORTEX BUSINESS LLP", WORD TRADE CENTRE TOWER 42,25 OLD BROAD STREET, LONDON, EC2N 1HQ, UNITED KINGDOM, Сompany No. OC370510.
Пунктом 5.1 контракту № 26 від 27.01.2014 року визначено, що поставка товару здійснюється на умовах СРТ- Іллічівськ автомобільним та/або залізничним транспортом, одержувачем ПАТ "Іллічівський морський рибний порт" (68001, Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Труда, 6) для подальшої відправки у Китай на адресу фірми "ZORTEX BUSINESS LLP".
До контракту №04/12/14 від 26.12.2013 сторонами внесені зміни та доповнення згідно з додатками №1 від 03.01.2014, № 2 від 04.02.2014, №3 від 14.02.2014, №4 від 17.02.2014, №5 від 18.02.2014, №6 від 28.02.2014, №№7,8 від 31.03.2014, №9 від 07.05.2014, №10 від 07.08.2014, №11 від 13.08.2014, №13 від 27.10.2014, №14 від 20.11.2014, №15 від 28.12.2014.
Доповненнями №3 від 14.02.2014 сторонами збільшено об'єм товару до 500 м.куб. на загальну суму 52 083 доларів США; доповненнями №4 від 17.02.2014 та №8 від 31.03.2014 змінено одержувача для подальшої відправки товару у Китай на адресу фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" - ПАТ "Продовольча компанія АМ", ПАТ "БЛС Груп"; доповненнями №13 від 27.10.2014 сторонами погоджено, що оплату по даному контракту може проводити компанія Interline Management L.P. (Suite 1. Montgomer 78. Edinburgh. Scotland EH7 5JA, United Kingdom); доповненнями №15 від 28.12.2014 продовжено строк дії контракту до 28.02.2015.
На виконання умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013 та доповнень до нього позивачем поставлено фірмі "ZORTEX BUSINESS LLP" товар (пиловник буковий), що підтверджується митними деклараціями, товарно-транспортними накладними; рахунками (invoice), актами про надані послуги залізничним транспортом, накладними на перевезення товару залізницею, переліком перевізних документів.
Позивачем на поставлену продукцію надано карантинні сертифікати Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, а також сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.
За експортовані на виконання контракту №04/12/14 від 26.12.2013 лісоматеріали на валютні рахунки Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" надійшли кошти на загальну суму 166 002,40 доларів США від нерезидента "ZORTEX BUSINESS LLP" (United Kingdom) та від нерезидента Interline Management L.P., що підтверджується банківськими виписками від 20.01.2014, 28.01.2014, 22.04.2014, 22.05.2014, 26.09.2014, 29.10.2014, 07.11.2014, 21.11.2014, 04.12.2014, а також виписками по рахунку позивача.
Щодо твердження фірма "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom з 15.07.2014 ліквідована (розпущена), про що свідчить лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 "Щодо перевірки компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" у якому вказано про те, що зазначену компанію ліквідовано 15.07.2014 державним реєстром, оскільки компанія була не діючою, а також інформація з офіційного сайту Великобританії - http://wck2.companieshouse.gov.uk про ліквідацію зазначеної компанії з 15.07.2014, стан підприємства "dissolved", суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до Протоколу зборів партнерів Компанії "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom від 14.07.2014 відбулась зміна реєстраційної адреси компанії в межах однієї країни - Об'єднане Королівство Великобританія з Англії: WORLD TRADE CENTRE TOWER 42 25 OLD BROAD STREET LONDON England EC2N 1HQ United Kingdom на Шотландію: Suite 20 12 South Bridge Edinburg Scotland EH1 1DD United Kingdom.
Вищевказане свідчить про те, що фірма "ZORTEX BUSINESS LLP", United Kingdom ліквідована не була, відбулась лише зміна реєстраційної адреси компанії в межах однієї країни.
Відповідно до статті 2 Закон України "Про міжнародне приватне право" цей Закон застосовується до таких питань, що виникають у сфері приватноправових відносин з іноземним елементом: 1) визначення застосовуваного права; 2) процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців, осіб без громадянства та іноземних юридичних осіб; 3) підсудність судам України справ з іноземним елементом; 4) виконання судових доручень; 5) визнання та виконання в Україні рішень іноземних судів.
Відповідно до статті 26 даного Закону цивільна правоздатність та дієздатність юридичної особи визначається особистим законом юридичної особи.
Згідно частин 1, 2 статті 25 згаданого Закону особистим законом юридичної особи вважається право держави місцезнаходження юридичної особи. Для цілей цього Закону місцезнаходженням юридичної особи є держава, у якій юридична особа зареєстрована або іншим чином створена згідно з правом цієї держави.
Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що нерезиденти - це іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.
Відповідно до пункту 103.4 статті 103 цього Кодексу підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.
Статтею 4 Конвенції між Урядом України та Урядом Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії про усунення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доход і на приріст вартості майна від 10.02.1993 визначено, що для цілей цієї конвенції термін "резидент однієї Договірної Держави" означає особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця знаходження керівного органу, місця реєстрації або будь-якого аналогічного критерію; цей термін, разом з тим, не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі, тільки якщо ця особа одержує доходи або приріст вартості майна з джерел у цій Державі.
Підпунктом (і) пункту 1 ст. 3 цієї ж Конвенції визначено, що термін "компетентний орган" означає, у відношенні Сполученого королівства Управління внутрішніх доходів або його повноважного представника, і, у відношенні України Міністерство фінансів України або його повноважного представника.
В силу приписів пункту 103.5 статті 103 Податкового кодексу України довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.
Відповідно до пункту 7 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у разі державної реєстрації юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ про підтвердження реєстрації іноземної особи в країні її місцезнаходження, зокрема витяг із торговельного, банківського або судового реєстру, який відповідає вимогам частини шостої статті 8 цього Закону.
Згідно пункту 6 статті 8 вказаного Закону документ про підтвердження реєстрації іноземної юридичної особи в країні її місцезнаходження повинен бути легалізований у встановленому порядку.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що посилання відповідача на лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 "Щодо перевірки компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" та на інформацію із сайту Великобританії companieshouse.gov.uk як на доказ ліквідації компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" 15.07.2014 року є необґрунтованими.
Факт реального постачання товару відповідно до контракту №04/12/14 від 26.12.2013 підтверджується первинними документами, оформленими у відповідності до вимог чинного законодавства. Долучені позивачем документи мають усі необхідні реквізити та відомості, у повній мірі відображають зміст господарських операцій, і в суду немає жодних правових підстав для визнання вказаних документів недостовірними.
Про правомірність взаємовідносин із фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" свідчить й те, що після 15.07.2014 дану фірму обслуговували іноземні банки, а митні органи України, після виконання усіх належних митних процедур, здійснювали митне оформлення вантажів та випускали їх за межі території України. Митна служба України без жодних заперечень здійснювала митне оформлення вантажів для компанії "ZORTEX BUSINESS LLP" як до, так і після 15.07.2014, що підтверджено долученими до матеріалів справи копіями митних декларацій.
Крім того, суд звертає увагу на те, що за результатами планової ревізії, проведеної Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області з окремих питань фінансового-господарської діяльності позивача за період з 01.07.2011 до 01.09.2015, порушень законодавства по взаємовідносинах позивача з фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" не виявлено. Так, у акті ревізії №05-21/06 від 14.12.2015 зафіксовано, що за даними бухгалтерського обліку позивача (розрахунки з вітчизняними постачальниками №631) з фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" за період з 01.07.2011 до 01.09.2015 підприємством здійснено поставку лісопродукції на суму 201 123,86 євро, з них 100 900,07 євро - за період з 15.07.2014 до 01.09.2015. За відпущену продукцію фірмою оплачено кошти в сумі 202 225,78 євро, з них 95 904 євро - за період з 15.07.2014 до 01.09.2015.
Підпунктом 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що безповоротна фінансова допомога - це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних); сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного періоду, у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожний день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги.
Відповідно до пункту 135.1 статті 135 даного Кодексу, доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.
Згідно пункту 137.10 статті 137 Податкового кодексу України суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отримані товари (роботи, послуги) вважаються доходами на дату фактичного отримання платником податку товарів (робіт, послуг) або за датою надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку, якщо інше не передбачено цим розділом.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про необгрунтованість доводів податкового органу щодо отримання позивачем безповоротної фінансової допомоги за період з 15.07.2014 до 16.02.2015 в сумі 964 201 гривень, оскільки вказані кошти надійшли на валютні рахунки Державного підприємства "Коломийське лісове господарство" в рахунок оплати за експортовану продукцію (пиловника букового) відповідно до умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013, підстави для повторного включення 964 201 гривень до доходів (інші доходи) відсутні, що виключає заниження позивачем податку на прибуток за 2014 рік на 173 556 гривень, тому податкове повідомлення-рішення №0001331406 від 19.07.2016, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання зі сплати податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, в розмірі 216 945 гривень є протиправним та підлягало скасуванню.
Державне підприємство "Коломийське лісове господарство" відповідно до підпункту 153.3.2 пункту 153.2 статті 153 Податкового кодексу України є платником частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.
Положеннями підпункту 13 пункту 2 статті 29 Бюджетного кодексу України визначено, що до доходів загального фонду Державного бюджету України належать: частина чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до державного бюджету (у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України), та дивіденди (дохід), нараховані на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність.
Відповідно до частини 1 статті 11-1 Закону України "Про управління обєктами державної власності" державні унітарні підприємства (крім державного підприємства обслуговування повітряного руху України "Украерорух" відповідно до Закону України "Про приєднання України до Багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборів", державного підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами, а також державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія") та їх об'єднання зобов'язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України: у розмірі 30 відсотків - державні унітарні підприємства, що є суб'єктами природних монополій, та державні унітарні підприємства, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень; у розмірі 15 відсотків - інші державні унітарні підприємства.
Аналогічне закріплено пунктом 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138.
Пунктом 3 даного Порядку встановлено, що частина чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, визначається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями відповідно до форми розрахунку, встановленої Державною податковою службою, та зазначається у декларації з податку на прибуток підприємства.
Розрахунок частини чистого прибутку (доходу) разом з фінансовою звітністю, складеною відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку, подається державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до органів державної податкової служби у строк, передбачений для подання декларації з податку на прибуток підприємств.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідач дійшов висновку про заниження позивачем частини чистого прибутку за 2014 рік у сумі 144 630 гривень внаслідок не включення платником податку до доходів, отриманих у 2014 році, суми отриманої безповоротної фінансової допомоги у розмірі 964 201 гривень, що в подальшому вплинуло на формування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету.
Судом першої інстанції у судовому засіданні встановлено, що кошти у сумі 964 201 гривень не є безповоротною фінансовою допомогою, а отримані позивачем від фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" за експортовану продукцію (пиловника букового) відповідно до умов контракту №04/12/14 від 26.12.2013, підстави для донарахування позивачу суми грошового зобов'язання з частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, за 2014 рік на 144 630 гривень - відсутні.
Врахувавши вищевикладене, суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідачем протиправно збільшено позивачу відрахування частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, на 144 630 гривень та нараховано штраф у розмірі 36 158 гривень, а тому податкове повідомлення-рішення №0001341406 від 19.07.2016 підлягає скасуванню.
Відповідно до положень частини 1 статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку, продовжується у цій нормі, потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Частина 1 статті 4 цього Закону визначає відповідальність за порушення резидентами строків, передбачених статтею 1 цього Закону, у формі пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.
Висновки відповідача про порушення строків здійснення розрахунків у іноземній валюті ґрунтуються на тому, що оскільки фірма - нерезидент "ZORTEX BUSINESS LLP" ліквідована 15.07.2014, то усі платежі після 15.07.2014 здійснені не за поставлений позивачем товар за умовами контракту №04/12/14 від 26.12.2013. Відтак, по митних деклараціях після 15.07.2014 позивачем допущено порушення строків повернення валютної виручки на суму експортованого товару - 76 139,33 доларів США.
Враховуючи те, що судом встановлено помилковість тверджень відповідача щодо ліквідації фірми "ZORTEX BUSINESS LLP" 15.07.2014, кошти у сумі 76 139,33 доларів США зараховані на валютні рахунки позивача після 15.07.2014 в якості оплати за поставлену продукцію відповідно до контракту №04/12/14 від 26.12.2013, що виключає порушення Державним підприємством "Коломийське лісове господарство" вимог частини 1 статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
Як наслідок, підстави для нарахування позивачу пені за порушення строків здійснення розрахунків у іноземній валюті у сумі 1 783 899,10 гривень відсутні, а тому податкове повідомлення-рішення № 0001391405 від 19.07.2016 є протиправним та підлягло скасуванню.
Пунктом 1 статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" встановлено, що валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов'язковому декларуванню у Національному банку України.
Таким чином, оскільки судом встановлено, що кошти у сумі 76 139,33 доларів США надійшли не від невідомого нерезидента, а від фірми - нерезидента "ZORTEX BUSINESS LLP" за поставлені позивачем лісоматеріали за умовами контракту №04/12/14 від 26.12.2013 та були зараховані на його валютні рахунки, визначений пунктом 1 статті 9 Декрету об'єкт декларування відсутній.
За таких обставин, відповідачем згідно податкового повідомлення-рішення №0001401405 від 19.07.2016 безпідставно нараховано позивачу штраф у розмірі 850 гривень за неподання до Коломийської ОДПІ декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належить резиденту України і знаходиться за її межами.
Враховуючи усе вищенаведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про безпідставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, тому відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2016 року у адміністративній справі №809/884/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: В.Я. Макарик
Судді: О.О. Большакова
І.В. Глушко
Повний текст ухвали складений 08 листопада 2016 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2016 |
Оприлюднено | 14.11.2016 |
Номер документу | 62575795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні