КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
16 серпня 2016 року №810/756/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.11.2015 №10164025, 10164026, 10164027, 10164028, 10164029, 10164030, 10164031, 10164032, 10164033, 10164034, 10164035, 10164036, 10164037, 10164038, 10164039, 10164040, 10164041, 10164042, 10164043, 10164044, 10164045, 10164046, 10164047, 10164048, 10164049, 10164050, 10164051, 10164052, 10164053, 10164054, 10164055, 10164056, 10164057, 10164058, 10164059, 10164060, 10164061, 10164062, 10164063, 10164064, 10164065, 10164066, 10164067, 10164068, 10164069, 10164070, 10164071, 10164072, 10164073, 10164074, 10164075, 10164076, 10164077, 10164078, 10164079, 10164080, 10164081, 10164082, 10164083, 10164084, 10164085, 10164086, 10164087, 10164088, 10164089, 10164090, 10164091, 10164092, 10164093, 10164094, 10164095, 10164096, 10164097, 10164098, 10164099, 10164100, 10164101.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.03.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №810/756/16, витребувано докази по справі від сторін, закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 01.11.2015 №10164025, 10164026, 10164027, 10164028, 10164029, 10164030, 10164031, 10164032, 10164033, 10164034, 10164035, 10164036, 10164037, 10164038, 10164039, 10164040, 10164041, 10164042, 10164043, 10164044, 10164045, 10164046, 10164047, 10164048, 10164049, 10164050, 10164051, 10164052, 10164053, 10164054, 10164055, 10164056, 10164057, 10164058, 10164059, 10164060, 10164061, 10164062, 10164063, 10164064, 10164065, 10164066, 10164067, 10164068, 10164069, 10164070, 10164071, 10164072, 10164073, 10164074, 10164075, 10164076, 10164077, 10164078, 10164079, 10164080, 10164081, 10164082, 10164083, 10164084, 10164085, 10164086, 10164087, 10164088, 10164089, 10164090, 10164091, 10164092, 10164093, 10164094, 10164095, 10164096, 10164097, 10164098, 10164099, 10164100, 10164101.
Так, оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті у зв'язку з визначенням позивачу податкових зобов'язань із земельного податку щодо земельних ділянок, які знаходяться у власності позивача, при цьому позивач не заперечує щодо необхідності оплати земельного податку, проте не погоджується із розміром визначених йому податкових зобов'язань, вказує, що відповідач користувався не актуальними даними, оскільки частина земельних ділянок була відчужена позивачем, а деякі кадастрові номери земельних ділянок взагалі помилково вказані як земельні ділянки позивача.
Відповідач в запереченнях проти позову посилається на інформацію, надану йому Управлінням Держземагентства у Києво-Святошинському районі про нормативну грошову оцінку земельних ділянок (лист №8-28-99.3-222/15-15 від 05.11.2015), що і стало підставою для розрахунку податкових зобов'язань при формуванні податкових повідомлень-рішень на кожну земельну ділянку, яка знаходиться на території Білгородської сільської ради.
Приймаючи до уваги встановлення судом невідповідності даних щодо земельних ділянок, покладених відповідачем в основу розрахунку податкових зобов'язань з земельного податку та відсутність у суду повноважень, якими наділений відповідач (розрахунок та визначення податкових зобов'язань), суд вважає за необхідне зобов'язати сторін провести звірку податкових зобов'язань із земельного податку щодо всіх земельних ділянок, які знаходились у власності позивача впродовж 2015 року та визначити всі складові розрахунку земельного податку (нормативна грошова оцінка за 1 кв.м., коефіцієнт індексації, площа, період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності позивача протягом 2015 року).
Для складання акта звірки податкових зобов'язань із земельного податку суд зобов'язує позивача надати для проведення звірки оригінали (чи засвідчені належним чином копії) документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки, що перебували у власності позивача впродовж 2015 року.
Обов'язок по складанню акту звірки покласти на відповідача - суб'єкта владних повноважень, яким здійснювався розрахунок податкових зобов'язань у оскаржуваних податкових повідомленнях-рішеннях.
В акті звірки мають бути зазначені такі відомості щодо кожної земельної ділянки, яка знаходилась у власності позивача впродовж 2015 року у прив'язці до конкретного податкового повідомлення-рішення: кадастровий номер; площа; документ, на підставі якого земельна ділянка перебувала у власності; період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності; розрахунок земельного податку за формулою, яка має бути обґрунтованою відповідачем із урахуванням всіх складових самого розрахунку земельного податку.
Обов'язок подати суду у строк до 10:00 год. 06.10.2016 підписаний обома сторонами акт звірки (в тому числі із зауваженнями позивача у разі незгоди) суд покладає на відповідача.
Крім того, суд зазначає, що докази по справі, витребувані від Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі ухвалою суду від 04.07.2016 до суду не були надані.
Згідно з частиною 4 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до частини 5 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
Частиною 4 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язкову суд витребує названі документи та матеріали.
При цьому, витребування доказів є не правом, а обов'язком суду, що направлений на повний та всебічний розгляд справи.
За таких обставин та приймаючи до уваги те, що вирішення спору по суті потребує дослідження доказів, необхідних для всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи, суд дійшов висновку щодо необхідності повторного витребування доказів по справі від правління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України суд може зупинити провадження у справі за наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.
16.08.2016 на адресу суду надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи та витребування нових доказів від 16.08.2016.
Враховуючи обмежені строки розгляду справи, суд вважає за доцільне зупинити провадження по справі, призначивши при цьому дату наступного судового засідання, зобов'язати сторін провести звірку податкових зобов'язань із земельного податку та витребувати докази по справі.
Керуючись статтями 156, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Зобов'язати позивача та відповідача провести звірку податкових зобов'язань із земельного податку щодо всіх земельних ділянок, які знаходились у власності позивача впродовж 2015 року із урахуванням всіх складових розрахунку земельного податку (нормативна грошова оцінка за 1 кв.м., коефіцієнт індексації, площа, період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності позивача протягом 2015 року).
2. В акті звірки мають бути зазначені такі відомості щодо кожної земельної ділянки, яка знаходилась у власності позивача впродовж 2015 року у прив'язці до конкретного податкового повідомлення-рішення: кадастровий номер; площа; документ, на підставі якого земельна ділянка перебувала у власності; період часу, впродовж якого земельна ділянка перебувала у власності; розрахунок земельного податку за формулою, яка має бути обґрунтованою відповідачем із урахуванням всіх складових самого розрахунку земельного податку.
3. Для складання акта звірки податкових зобов'язань із земельного податку зобов'язати позивача надати для проведення звірки оригінали (чи засвідчені належним чином копії) документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки, що перебували у власності позивача впродовж 2015 року.
4. Обов'язок по складанню акту звірки покласти на відповідача.
5. Обов'язок подати суду у строк до 10:00 год. 06.10.2016 підписаний обома сторонами акт звірки (в тому числі із зауваженнями позивача у разі незгоди) покласти на відповідача.
6. ПОВТОРНО витребувати докази по справі від від Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі (м. Київ, вул. Янтарна, 12):
- надати витяги з нормативної грошової оцінки земель на території Білогородської сільської ради за 2015 рік на земельні ділянки з наступними кадастровими номерами: НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10.
7. Витребувані докази по справі надати до суду в строк до 06.10.2016.
8. Попередити відповідача та Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі про можливість застосування заходів реагування, передбачених статтею 166 Кодексу адміністративного судочинства України (постановлення окремої ухвали), в разі невиконання вимог ухвали суду.
9. Провадження у справі зупинити до 06.10.2016, призначити дату наступного судового засідання у справі на 06 жовтня 2016 року о 10:00 год. у зв'язку з закінченням визначеного судом строку для надання цих доказів.
10. Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі та до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі - для виконання.
Ухвала суду в частині витребування доказів по справі та зобов'язання провести звірку податкових зобов'яазнь набирає законної сили з моменту постановлення і не може бути оскаржена окремо. Заперечення на ухвалу можуть бути викладені в апеляційній скарзі на постанову суду першої інстанції.
Ухвала суду в частині зупинення провадження у справі набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2016 |
Оприлюднено | 30.08.2016 |
Номер документу | 59919542 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні